Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Segítség kezdőknek

Több
2018 okt. 11 21:56 #53661

Lovi írta:

Laccci írta:
Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Esetleg kipufogófék (bubu) lehet az, vagy egy adagolót lekapcsoló rendszerrel lehetett fokozni a motorféket.
Retarder nem lehet, mert az ennyiből nem jön ki, ...no meg az akkortájt, még nem volt elérhető.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 10:35 #53655

Laccci írta:

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204
Na, én még ilyet nem láttam. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 11 06:26 #53652

nemo25 írta:

istozi írta:
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.
A régi technikáknál a kisebb teljesítmény miatt rövidebbek az áttételek.
Ez nagyon befolyásolja a motorfék hatékonyságát,( na meg a hengerűrtartalom is).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 22:51 #53651

istozi írta:

Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.

Lehet a gondolatban valami, mert a nagykorú Masteremben, a jól bevált adagolós 2.8-as motorral, lényegesen vehemensebb erővel veti be magát a motorfék. Határozottan érezhetőek a nyomatékváltások. Persze sokkal teherautósabb az öreg rozsdabogja, de ezzel együtt imádom a nyers modorát.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 21:06 #53649

Szerintem az a baj, hogy nem vettek bele motorféket...
Pedig csak 520DM volt....:smt204 :smt204

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25, Döme, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 13:41 #53645

Szia!
Szerintem is,
"Mióta CNG-s az autóm", itt van a cica elásva. Utólagos beszerelésnél a CNG rendszer nem tudja kezelni a fordulatszabályzást. Vagyis az alapjárati gázmennyiség felengedett gázpedálnál is bémegy, bármennyire magas a motor fordulata.
Üdv,
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 10 10:14 #53644

A dieselmotor kompressziója nagyobb, így a motorfék is erősebb.
Azonkívül minél korszerűbb egy motor, annál kisebb a saját belső súrlódása, tehát a fékezőhatása is kevesebb. Ez van.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 22:59 #53642

istozi írta:

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.

Na igen, a motorfék igen hasznos, és én is kihasználom maximálisan, de oda, ahova még én is egyesben, kettesben kúszok fel, édes kevés visszafelé a motorfék, mondjuk olyan hatásos, mint a békafing. Epirusz és Thesszália hegyei közt nem éppen nekünk tervezett utak vannak, és bizony követik a domborzati viszonyokat, hiszen a kordék, és az öszvérek simán el tudnak rajta menni.
Ez is egy brutálisan meredek hágó Neopoli - Farakló útvonalon. Hozzátenném, nagyon élveztem.........

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 21:51 #53638

A petrólejjummosban kissé több a kompót, meg a dugó hosszab utat jár be mint egy "kockamotor" benyásban :-). Na ezért erőteljesebb a motorfék érzés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 09 20:05 #53636

istozi írta:

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.

De hát a motorfék nem az üzemanyag fajtától függ. hanem, hogy nem kap üzemanyagot és ezért a szívás-sűrítés ellenállása fékez. Nem lehet, hogy rosszul van valami és kap üzemanyagot, ami az alapjárathoz kell?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 30 08:33 #53581

"mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le"
Amikor diesel autóm volt és pl. megjártam a Stelviot, meg még 4-5 kétezrest, szinte sohasem használtam a lábféket. Szóval lejtmenet csak motorfékkel. Olyan sebességi fokozatban, hogy ne kelljen a fékpedált nyomni. Igaz, hogy ez így lassú (többnyire 2. fokozat, de néha 1.), ám biztonságos.
Viszont, mióta CNG-s az autóm, rendszeresen kell a lábfékre taposni a lejtőkön, mert ennek szinte nulla a motorfékje. Most igyekszem szakaszosan fékezni, hogy legyen ideje hűlni a tárcsáknak.
Eddig nem volt gondom.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 21:12 #53576

istozi írta:

"a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél"
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.
Az igaz, hogy nem kell pánikolni a kisebb fékek miatt, viszont az már más kérdés, hogy szerintem egy fiatalabb lakónál nem olyan egyértelmű az, hogy lassabb a furgonoknál. A másik nézetben meg nem a sebesség faktor a lényeg, hanem az, hogy mikor egy komolyabb hegyről ereszkedsz le, akkor bizony még a nagyobb fékek is zavarba tudnak jönni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 20:52 #53575

Nyomi írta:

nemo25 írta:
Laccci írta:
Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.

Ezzel együtt, nincsen leülve a csiga hátulja. Még így is bőven előre lejt a beltér, a rugózás komfortos, de nem túl lágy, és a futása is stabil a szekérnek. Szóval használati probléma nincsen vele. Viszont tervezem a légrugók beépítését, ami tovább növeli a stabilitást, és a szintezést is megkönnyíti.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 20:06 #53574

"a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél"
Annyira nem kell megijedni. A fékek által feldolgozandó energia a tömeggel 1. hatványon, a sebességgel a 2. hatványon arányos. Szóval, mivel a nagyobb tömegű lakóautó úgyis lassabb, mint a furgon, a kevésbé erős fék is bőven elegendő a lakóautókra.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 17:52 #53573

nemo25 írta:

Laccci írta:
Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Nekem most úgy adódott, hogy sikerült 2 új lakóautót is megnéznem ( 2 különböző gyártmányt ). Hát nem volt leülve. kb 2-3 cm hézag volt a rugó és a gumibak között. Ez szerintem normális. Nem akarok vitatkozni, de a gumibak nem lehet a rugózás része. Ez nem szekér. Ha ez olyan szuper anyagból lenne, akkor olcsóbb lenne ha laprugót nem is tennének be. Szerintem gyárilag hibásak a 250-es széria rugói. Én most akarom vinni újra kovácsoltatni és edzetni. Amint hallotta a problémák egyből megszünnek.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 16:32 #53572

Íme a Renault master hátsó laprugója.
Ha az XGO-ban is ez van akkor nem kérdés miért ül.

Mellékletek:
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 11:14 #53571

Na akkor én kicsit túlaggódtam ezt a laprugó témát. Nekem ugyan nem ült rá a gumibakra a bódé, de kicsit hátrafelé lejtett, és nem tetszett. Mint kiderült az előző tulaj kivett egy lapot a rugókötegből, gondolom azért, hogy lágyabban rugózzon. Tavaly ősszel újraíveltettem a rugókat, meg betetettem plusz egy lapot. Azóta kicsit előre lejt a doboz üresen, de pattogósabb nem lett. Ami érdekes, az alvázra szegecselt adattáblán nekem 5000 kg a max tömeg, de a forgalmiban csak 3500 kg van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 28 10:55 #53570

nemo25 írta:

Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)
Ezért írtam, hogy szomorú.
Az csak egy dolog, hogy a futóművet túlterhelve megváltozik annak karakterisztikája és a stabilitása.
De azt ne felejtsük el, hogy a fékek sem azonosak a normál és az erősített futóműnél.
Ezek szerint egyes gyártók simán feláldozzák a biztonságot a profit oltárán.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 22:40 #53569

Laccci írta:

Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Nekem a Hevy 4 tonnás változat erősített rugói vannak a szekér alatt, és ugyan újonnan üresen nem ért hozzá a gumibakhoz, viszont már beépítve, szépen ráült, de a gyári lakóautóknál is rajta ül már újkorukban is. Viszont ezek a bakok nem olyan kemények, mint a régebbi évjáratokban. Egészen lágyak, és képlékenyek. Nem is fekete gumi, hanem színes. Azzal együtt számtalan költséghatékony lakónál találkozhatunk alacsony teherbírású futóművekkel, az alacsonyabb költségek miatt. Gondolj csak bele, hogy a gyárnak ugyan egy kocsinál mindössze pár tíz EURO-s megtakarítást jelent, de ezt szorozd be évi több ezer darabbal. Rögtön megmutatja a matek értelmét. :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 21:29 #53566

Megnéztem a "94-"Ducato gyári papírjait...
50kg különbség van a Ducato 14 és a maxi között.
Teherbírásban pedig 300kg!
A Ducato 14 összsúlya 3200kg a maxié 3500kg lehetne maximum!
Ebből következik, hogy egy 2800kg önsúlyú 4 személyes autó alá is már maxi alváz kellene. (az ez felettiekhez meg gondolom dupla tengelyes)
Az újabb gyártmányoknál nem néztem utána a a súlyhatároknak...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.