Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Szigetelés

Több
2019 okt. 28 23:42 #55527

Sziasztok
1. Egy 2008 Boxert (új kasznis) akarok beépíteni saját magam, viszont benne laknék azaz télen is használnám folyamatosan. így szigetelésre nagy hangsúlyt fektetnék. Én arra gondoltam 4-5 cm xps lappal szigetelnék. A merevítőket téglalap formájába körbeszigetelném, így viszonylag sok helyet foglal, de mindenhol stabilan 4-5 cm falvastagság lenne. Így a merevítőkbe nyugodtan áramolhat a levegő is, láttam azt nem ajánlatos eltömni.
Ez így jó megoldás lenne? Azért kérdem mert így elég sok levegő lenne a furgon külső fala és az xps között.
2. Mit érdemes csinálni a merevítőkbe? Láttam pl műkaucsukot kellene belehúzni, de azt hogy? Félig tömöd csak ki, hogy még legyen hely a levegő áramlásának? Esetleg a henger alakúval kitömni ahol középen lyuk van?
3. A merevítőknél hogy kéne megoldani a szellőztetést néhol hagysz rést a szigetelésen, burkolaton? Ezt azért kérdezem mert ugye kifelé semmilyen rés nincs, csak egy minimális ha nyitva van a két hátsó ajtó.

Köszönöm a válaszokat, sajnos utóbbi két kérdésre nem találtam választ csak célzásokat hogy nem kellene eltömni a merevítőket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 27 20:10 #34928

Brenko írta:

ja még egy gondolat. Egy légcsatornával foglalkozó oldalon úgy reklámozzák a purhab lemezt, h a 12mm-es egy 20mm-es kaucsuk szigetelésnek felell meg. Házszigetelésnél láttam, h kétkomponensű purhabot fújtak a falra, szinte azonnal (kb. 5mp) térhálósodott aztán a feleslehet egy nagy késsel levágták. Ezt nem lehet autóban alkalmazni? Résmentes lenne, nem lenne semmilyen ragasztási illesztési probléma. Szerinted? Ez az: http://www.youtube.com/watch?v=K4xHlZCA ... ata_player
Nem lenne szerencsés a purhab. Az teljesen kitölti a teret, nem hagyva a szellőzésnek csatornákat. A falkonból kinyomott purhab, megvágás után már nem tud ellenállni a nedvességnek sem. Számtalan esetben találkoztam már berohadt, elgombásodott vágott felülettel. Ha berohad az épületekben, akkor ugyan úgy fog tenni a kocsiban is. Mindenképpen felejtős!!!!
Valóban kicsit jobb a poliuretán hab lemez hőszigetelése, de a merev lemezeket nem tudod behúzni a merevítőkbe, míg a kaucsukhabot igen, azáltal a hőhidak kiküszöbölésével sokkal jobb eredményt tudsz elérni. A kaucsukhab tényezője közel azonos a polisztirol hab értékével.
A kaucsuk habot többnyire ipari felhasználásban szokták alkalmazni, ezért kiskereskedelemben nem lehet kapni. Privátban írtam neked, ha emelet döntesz tudok segíteni a beszerzésében.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 27 02:23 #34925

nemo25 írta:

Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad.
ja még egy gondolat. Egy légcsatornával foglalkozó oldalon úgy reklámozzák a purhab lemezt, h a 12mm-es egy 20mm-es kaucsuk szigetelésnek felell meg. Házszigetelésnél láttam, h kétkomponensű purhabot fújtak a falra, szinte azonnal (kb. 5mp) térhálósodott aztán a feleslehet egy nagy késsel levágták. Ezt nem lehet autóban alkalmazni? Résmentes lenne, nem lenne semmilyen ragasztási illesztési probléma. Szerinted? Ez az: http://www.youtube.com/watch?v=K4xHlZCA ... ata_player

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 27 02:03 #34924

nemo25 írta:

Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad.

Köszönöm ez nagyon hasznos volt! :smt204 A párát kihagytam a számításból. :( Mivel jó esetben csak egyszer kell megvenni így a kaucsuk lemez hangzik a legjobb megoldásnak. Azt lehet 40mm vastagon rakni? Egyelőre a gugli nem túl jó barátom mert konkrétat még nem találtam. Tudsz márkanevet vagy boltot mondani ahol lehet kapni? Jól értem, hogy ebből a 40mm megoldja a hő és hangszigetelést egyben, más nem is kell?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 27 00:32 #34923

Brenko írta:

Sziasztok!

Hő és hangszigeteléssel kapcsolatban szeretnék tippeket, ötleteket kérni.
Egy kisáruszállítót szeretnék berendezni kempingautóak és az első felmerülő probléma a szigetelés.
Hangszigetelésnek az STP Goldot gondoltam. Erre esetleg egy filc réteg ami gyárilag is van a autókban a szőnyeg alatt. Hőszigetelésre mit ajánlotok ami nem túl vastag és egészségre nem káros mint pl. az üveggyapot és jól szigetel. És minimum milyen vastagságban? Az STP Gold és a filc összesen 1,83 cm
Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 26 12:08 #34921

Második lehetőség
Edilfibra 40mm + STP Gold 2,3mm
Ennél vastagabbat nem nagyon szeretnék mert erre még jön egy vékony rétegelt lemez és kárpit.
Szóval?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 jún. 26 11:57 #34920

Sziasztok!

Hő és hangszigeteléssel kapcsolatban szeretnék tippeket, ötleteket kérni.
Egy kisáruszállítót szeretnék berendezni kempingautóak és az első felmerülő probléma a szigetelés.
Hangszigetelésnek az STP Goldot gondoltam. Erre esetleg egy filc réteg ami gyárilag is van a autókban a szőnyeg alatt. Hőszigetelésre mit ajánlotok ami nem túl vastag és egészségre nem káros mint pl. az üveggyapot és jól szigetel. És minimum milyen vastagságban? Az STP Gold és a filc összesen 1,83 cm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.