Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Gáz téma

Több
2017 márc. 13 07:17 #49693

woodoopilot írta:

A Lokprep tömítőfolyadék profi cucc, az izobutános hűtők préselt kötéseinél is azt használják. Az izobután gyakorlatilag ugyan az, mint a propán, tehát nem árt neki a pb gáz sem. A hűtőkben is létfontosságú a tömítettség, és akár 20 Bar nyomás is lehet a rendszerben. Ha azt bírja, akkor a 30 mBar nyomás meg se kottyan neki.

Szerintem a rozsdamentes acél és a réz nem "bántják" egymást, de szerezek "lakóautós" roppantó gyűrűket, meg réz hüvelyeket, biztos ami biztos...

Fluidprogress 2000 Kft. Debrecen, Nagy Lajos király tér. Próbáld meg náluk. Ha épp nincs beszerzik neked.
Évek óta náluk vásárolok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 12 21:35 #49691

A Lokprep tömítőfolyadék profi cucc, az izobutános hűtők préselt kötéseinél is azt használják. Az izobután gyakorlatilag ugyan az, mint a propán, tehát nem árt neki a pb gáz sem. A hűtőkben is létfontosságú a tömítettség, és akár 20 Bar nyomás is lehet a rendszerben. Ha azt bírja, akkor a 30 mBar nyomás meg se kottyan neki.

Szerintem a rozsdamentes acél és a réz nem "bántják" egymást, de szerezek "lakóautós" roppantó gyűrűket, meg réz hüvelyeket, biztos ami biztos...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 12 17:36 #49689

woodoopilot írta:

Bejártam az egész várost, de olyan roppantó gyűrűt nem kaptam, mint ami a megbontott gázrendszerben volt. Csak gázkonvektorokhoz való réz roppantó gyűrűket lehet nálunk kapni 120 Ft-ért, de ezeknek kúpos mind a két vége. Vettem pár darabot, gondoltam egy próbát megér.

Próbaképpen egy hollanderbe bekötöttem egy vas, és egy vörösréz csövet, a csatlakozásokat vízbe merítettem, és megnyomtam 3 Bar nyomású levegővel. Ez kb. 100x akkora mint az üzemi nyomás. ...................

Szerintem, ha nem olyan, akkor nem arra találták ki. Lehet, hogy most éppen jó, de nem lehet tudni, hogy mi lesz vele később amikor rázkódik mozog a kocsi. A réz csőbe rézből van a persely is amit a csőbe kell dugni, valamint van egy első nagyobb része ami nekitámaszkodik a csatlakozónak, hogy ne a rézcsövet préseljük oda. Lehet, hogy nem véletlen. Nem tudom, hogy a rozsdamentes anyag, hogyan viszonyul a rézhez és fordítva. A ragasztóval szintén az a baj, hogy nem tudjuk mit csinál. Én igazság szerint nem szeretem az ilyen kisérletezgetéseket, mert ezt már valakik (nálunk okosabbak, vagy tapasztaltabbak) kitalálták és nem véletlenül úgy, ahogy használjuk.
A gáz nem játék egy olyan helyen, ahol a család alszik. Ezek az eszközök nem nagy öszegek, ahhoz, hogy kísérletezgess.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 12 09:41 #49686

Bejártam az egész várost, de olyan roppantó gyűrűt nem kaptam, mint ami a megbontott gázrendszerben volt. Csak gázkonvektorokhoz való réz roppantó gyűrűket lehet nálunk kapni 120 Ft-ért, de ezeknek kúpos mind a két vége. Vettem pár darabot, gondoltam egy próbát megér.

Próbaképpen egy hollanderbe bekötöttem egy vas, és egy vörösréz csövet, a csatlakozásokat vízbe merítettem, és megnyomtam 3 Bar nyomású levegővel. Ez kb. 100x akkora mint az üzemi nyomás. A vas csőnél jól tömített a roppantó gyűrű, viszont a réz csőnél apró buborékok jelentek meg a vízben. A roppantógyűrű kicsit benyomta a réz csövet, gondolom ezért szivároghatott. Nem tudom, ez azért történt, mert mindkét végén kúpos roppantó gyűrűt használtam, vagy az eredti roppantó gyűrű is benyomja a csövet? A régi vascsövekre is eléggé rá vannak szorulva a roppantó gyűrűk, szóval sanszos hogy az eredeti roppantó gyűrűk is benyomták volna a réz csövet.

Azért, hogy ne horpadjon be a réz cső, belenyomtam az elejébe egy 2 cm hosszú 6 x 1-es rozsdamentes acélcsövet. Így már jól tömített a vörösréz csőnél is a gázkonvektor roppantó gyűrű, tartotta a 3 Bar nyomást, és nem buborékolt a vízben a kötés. Nem tudom mennyire barkács megoldás a rozsdamentes acél hüvely, de így jónak tűnik a kötés a nem eredeti roppantó gyűrűvel is. A kérdés az, jó lesz ez így, vagy szerezzek eredeti "lakóautós" roppantó gyűrűket?

Esetleg lehetne még növelni a csatlakozás gáztömörségét a Lokprep tömítő folyadékkal, amit az autók klíma csatlakozóinál és az izobutános hűtők préselt kötéseinél használnak:
alaszka.hu/index.php/tartozek/termekek/p...szto_l_lokprep_15ml_

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 05 10:34 #49656

Én úgy tudom, a magyar jogszabályok miatt, itthon nem lehet engedélyeztetni a diesel-LPG átalakítást. Valahol olvastam erről egy hosszabb cikket, a gond azzal van, hogy bármilyen átalakítás során egyetlen szennyező anyag mennyisége nem növekedhet. A diesel-LPG rendszernek összességében sokkal jobb az emissziója, de a gáz miatt megjelenik egy olyan komponens a kipufogógázban, ami a diesel üzemben nincs, ezért értelem szerűen, abból megnő a szennyezés mértéke. Vannak olyan EU-s tagállamok, ahol csak az összesített emissziót nézik, ott szokták megcsináltatni az átalakítást, és utána már az EU-s forgalmival lehet itthon honosítani a járművet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 05 08:56 #49655

Én is gondolkodom a gáz-hybrid autó átépítésen. Már tervezem és leveleztem is erről a (korábbi) autófelügyelettel. Nem zárkóznak el.
istozi


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 04 20:54 #49649

A gázrendszerben használt hollanderes, vágógyűrűs csatlakozások az acélcsöveknél tökéletesen tömítenek, de én rézcsőből csináltam a gázrendszert, annál előfordulhat, hogy nem tömít tökéletesen a vágógyűrű. Az izobutános hűtőknél tilos forrasztani a csöveket, ezért azoknál Lokring csatlakozókat használnak. Ezekben is fém tömítőgyűrűk vannak, de a csővégeket be kell kenni egy Lokrep nevű folyékony tömítő anyaggal is.

Esetleg ezt a folyékony tömítő anyagot nem lenne célszerű használni a PB gázrendszerben? Az izobután is hasonló összetételű, mint a propán. A hűtőrendszerben több 100x nagyobb a nyomás, mint a lakóautók gázrendszerében, ha ott megfelel ez a folyékony tömítőanyag, akkor gondolom a pb gázrendszerben sem lenne haszontalan.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 02 22:41 #46045

pez írta:

Köszönöm szépen a választ.

Mi az oka, hogy a dízelt nem lehet kizárólag LPG-vel üzemeltetni - ha jól emlékszem a Diesel motor a legkevésbé kényes az üzemanyagra, vagy más akadályozza a tiszta LPG üzemet?

Úgy tűnik félreérthető voltam: az üzemanyag tartályról üzemeltetést úgy értettem, hogy az LPG üzemanyagtankról szeretnék működtetni mindent. A cél a tiszta gázüzem, és ha már úgyis van beépített LPG tank, akkor azt használni minden egyébre is. A mögöttes motiváció elsősorban a már életben lévő és várhatóan szigorodó környezetvédelmi szabályozásoknak megfelelés (pl. London körüli Low Emission Zone), másodsorban a gázüzemmel való spórolás.

MJ: Ideális eset egy elektromos gáz hibrid lenne...

A benzines motoroknak van gyújtása, míg a dízeleknek nincsen, hiszen ott a magasabb kompresszió miatt, öngyulladás útján ég el a gázolaj. Némi gáz halmazállapotú LPG bejuttatásával, lehet intenzívebbé tenni a gázolaj égését az öngyújtósokba, de tisztán LPG-vel nem lehet üzemeltetni.
Mivel az LPG tartályokból, folyékony gázt lehet kinyerni, ezért alkalmatlanok a lakóban használt készülékek ellátására. Van aki beépítette a lakójába, és arról használja, de nem üzembiztos, és nem is legális. Komoly üzemzavart tud okozni.
Van egy jó, legálisan használható LPG tartály, ami jó a készülékek üzemeltetésére, azt lehet LPG kutaknál tölteni.

www.wynen-gas.de/doublebottle.html


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: pez

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 02 13:22 #46044

nemo25 írta:

pez írta:
Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?

Amennyiben benzines motor van benne, lehetséges az LPG üzemre alakítás. Dízel motort, csak kettős üzemre lehet alakítani.

A gázolajos főzőlap, és fűtő-, boiler berendezések, nagyságrendileg, 1.5 milliós költséggel járnak. Hűtőszekrényt, nem tudsz gázolajjal üzemeltetni.

Köszönöm szépen a választ.

Mi az oka, hogy a dízelt nem lehet kizárólag LPG-vel üzemeltetni - ha jól emlékszem a Diesel motor a legkevésbé kényes az üzemanyagra, vagy más akadályozza a tiszta LPG üzemet?

Úgy tűnik félreérthető voltam: az üzemanyag tartályról üzemeltetést úgy értettem, hogy az LPG üzemanyagtankról szeretnék működtetni mindent. A cél a tiszta gázüzem, és ha már úgyis van beépített LPG tank, akkor azt használni minden egyébre is. A mögöttes motiváció elsősorban a már életben lévő és várhatóan szigorodó környezetvédelmi szabályozásoknak megfelelés (pl. London körüli Low Emission Zone), másodsorban a gázüzemmel való spórolás.

MJ: Ideális eset egy elektromos gáz hibrid lenne...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 02 12:51 #46043

pez írta:

Hello!

Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?

Amennyiben benzines motor van benne, lehetséges az LPG üzemre alakítás. Dízel motort, csak kettős üzemre lehet alakítani.
Itt olvashatsz róla részletesen:
totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/...ztes_gazt_a_dizelbe/

www.molnarautogaz.hu/hu/dieselgaz

A gázolajos főzőlap, és fűtő-, boiler berendezések, nagyságrendileg, 1.5 milliós költséggel járnak. Hűtőszekrényt, nem tudsz gázolajjal üzemeltetni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 02 10:19 #46042

Hello!

Van lehetőség arra, hogy egy Fiat Ducatot LPG-re konvertáljunk (meghagyva vagy esetleg teljesen kiküszöbölve a dízelhajtást), és az üzemanyagtankról működjenek a fűtő- és konyhaeszközök (boiler, fűtés, hűtő, főzőlap)?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 26 18:46 #46022

Köszi a tippeket!Eddig nem voltam netközelben.
Péntek reggel sikerült truma útmutatót letöltenem,kb. 1,5 perc munkával megoldottam.Azért köszi!Nem medve volt,szúnyog!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 25 07:24 #46013

ember a szélben írta:

Sziasztok!Sos!Most vásárolt géppel ,a hozzákapott palackkal hajnalban arra ébredtem,gyújt,lobban,majd kialszik,gyújt,lobban...Gondoltam,kifogyott a gáz,hazajöttem
Mikor cseréltem,éreztem,még elég sok van benn,gondoltam,az eleggyel van gond,a hideg miatt(fagypont körül volt aznap éjjel),cseppfolyós maradt a bután(vsgy a propán?mindegy!),ezért nem jött ki az egész.Itthon aztán szépen be akartam tenni a teli palackom,de mint kiderült,más a csatlakozó.Sebaj,gyorsan feldobtam egy szabvány magyar 30mbaros reduktort,a palackházban virított a 30-as matrica,bekapcsoltam,minden ok,pár másodperc ut
an le is nyomtam.DE!Holnap indultunk volna,gondoltam végigpróbálok mindent.De a fűtés lobban,kialszik,lobban,kialszik.Tűzhely,bojlerrész tökéletes,fűtés semmi,csak kapcsolgat.Már nem is lobbaj,csak nyüszög,meg próbálkozik.A befúvón érezni,kis levegőt,nyomna,de csak éppen pöffent egy kis hideglevegőt.Valakinek tippje esetleg?Pár csepp vizet is elenged az elején lévő csövönm

Szerintem magával a fűtéssel lehet a gond. Mindenképpen keszülékszerelőnek kellene megmutatni. Gázzal én nem játszadoznék. Úgy tudom az Újhelyi úton foglalkoznak ilyennel, és alkatrészük is van ,ha kell.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 24 21:32 #46011

NagyPapának tökéletesen igaza van. Ne várj ilyen jellegű tanácsokat itt a fórumon. Ki a fene tudja megállapítani, mi lehet a hiba oka? Nem Gyurcsók műsor ez. Távdiagnózist nem lehet felállítani. Neked hozzáértő, szakismeretekkel rendelkező szakira van szükséged, aki ért a Truma készülékekhez.
Egyetlen és kockázatmentes tanácsom az lehet, hogy menj el egy Truma szervizbe!



ember a szélben írta:

Reduktor,palack csere sem segít.Piros villog.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 24 07:18 #46001

Ismered a székely mondást? "A medve nem játék"
Nos a gáz sem az! Nagyon sok ötletem lenne, a megoldáshoz, de amit eddig írtál abból arra lehet következtetni, hogy ezt szerintem inkább bízd rá szakemberre, mert: a gázrendszerek között is van nyomáskülönbség, ami ráadásul bizony nem is kicsi, -30 -50 milibar- és ebből még baj is lehet...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 24 06:23 #46000

Reduktor,palack csere sem segít.Piros villog.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 23 22:19 #45996

Vagy a reduktor enged keveset?De a bojler rész megy,ha feltekerem a termosztátot,rögtön leáll.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 ápr. 23 22:02 #45995

Sziasztok!Sos!Most vásárolt géppel ,a hozzákapott palackkal hajnalban arra ébredtem,gyújt,lobban,majd kialszik,gyújt,lobban...Gondoltam,kifogyott a gáz,hazajöttem
Mikor cseréltem,éreztem,még elég sok van benn,gondoltam,az eleggyel van gond,a hideg miatt(fagypont körül volt aznap éjjel),cseppfolyós maradt a bután(vsgy a propán?mindegy!),ezért nem jött ki az egész.Itthon aztán szépen be akartam tenni a teli palackom,de mint kiderült,más a csatlakozó.Sebaj,gyorsan feldobtam egy szabvány magyar 30mbaros reduktort,a palackházban virított a 30-as matrica,bekapcsoltam,minden ok,pár másodperc ut
an le is nyomtam.DE!Holnap indultunk volna,gondoltam végigpróbálok mindent.De a fűtés lobban,kialszik,lobban,kialszik.Tűzhely,bojlerrész tökéletes,fűtés semmi,csak kapcsolgat.Már nem is lobbaj,csak nyüszög,meg próbálkozik.A befúvón érezni,kis levegőt,nyomna,de csak éppen pöffent egy kis hideglevegőt.Valakinek tippje esetleg?Pár csepp vizet is elenged az elején lévő csövönm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 28 09:53 #45184

Köszönöm szépen a segitséget

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 28 08:40 #45183

Budaörsön a gázcsere telepen. A kör alakú felüljárónál jobbra 150 méter, az első lámpáig, ott jobbra, majd ütközésig egyenesen 300 méter, ott balra, az út neki visz a telepnek 500 méter!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.