Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2007 ápr. 04 18:46 #2720

Ilon írta:

elsokerek meghajtasu Ford a mechanika
A mienk hátsó kerék meghajtású Ford és nem a legújabb, hiszen már 4,5 éves. Egyébként jók a tapasztalatok vele, csak alacsony fordulaton gyengécske egy kicsit és hajlamos leállni. De utána erőre kap és már nincs semmi baj. Férjem próbált szervizekben érdeklődni, de azt mondták, hogy ez ilyen.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 ápr. 04 08:31 #2715

Ilon írta:

Vegre megtalaltuk -talan- a kis Laika utodjat: Hobby Van, elsokerek meghajtasu Ford a mechanika es meg nem beszeltunk senkivel aki az uj fordot probalta volna. Remelem, hogy valakinek csak lesz infoja.
Igazabol nem olyan surgos, mert meg nem adtuk el a regit...

Szia Ilon.

Azért itt a fórumon zajlott az élet mióta nem olvastad :lol: .

Valaki biztosan reagál a kérésedre.

Gratula. az uj lakóhoz. =D>

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 ápr. 04 01:49 #2714

Vegre megtalaltuk -talan- a kis Laika utodjat: Hobby Van, elsokerek meghajtasu Ford a mechanika es meg nem beszeltunk senkivel aki az uj fordot probalta volna. Remelem, hogy valakinek csak lesz infoja.
Igazabol nem olyan surgos, mert meg nem adtuk el a regit...


Ilon es Silvio

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 10 18:10 #2206

Sziasztok . A nagy autó után kisautórol jut eszembe, tudtok e valamit a tervezett 4200 kg súlyhatár modositásról.
macs :smt217

[moderálva ==> ficsor] A stoppos hozzászólásodat töröltem.


Macs45

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2007 jan. 10 08:02 #2202

Végül is mi abból indultunk ki hogy miután lenyomtunk nem keveset a "szokásos" méretű kocsiban, ugyan annyi pénzért lakjunk inkább egy nagyobban. 7 literrel többet fogyaszt (benzinből)mint a Laika viszont a + amit nyújt teljesen kárpótol a kiadási többletért.A közúti közlekedés teljesen normális vele, de mivel már a másiknál is megtanultuk hogy várost nézni elég lakóautóval, ezért alkalmazzuk a kinti megoldást és húzzuk a kiskocsit a nagy mögött. Megállunk a kempingben, és a személykocsival megyünk a városba.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 09 21:45 #2196

Olyan jó, amikor különböző tapasztalatok alapján kialakult különböző véleményekből fakadó nézeteltérés ide vezet, ideáig fajul, hogy a többiek több oldalról láthatják ugyanazt, és ezáltal több információhoz juthatnak. :) =D>

Nekem is csorog a nyálam az amcsi kastélyautóktól. Ha megnézem a mellette szereplő árat, már hoznám is haza. De el kell ismerni a fenntartása és a közlekedési költségek magasabbak.
Személyautóból volt szerencsém nekem is és nyerő a feeling, komoly a teljesítmény de ez a fogyasztás lássuk be ma már nem indokolt.

Ugyanakkor leesik az állam és sóvárgást érzek mikor meglátok olyanokat mint Zozo Uralja. Vagy talán néztétek páran itt az "érdekes lakóautók..." topicot, aminek nyitására ez a honlap indított:
http://www.robgray.com/index_files/index_graynomad.php
Egy ilyen autó tűzbe hoz, de ezzel lakatlan területekre érdemes menni, nem európába és nem is hétvégi családi kirándulásokra.

Na és az is nagyszerű amikor valakinek egy furgonban benne van a fürdőszoba, és a napi munkáját is a lakóval végezheti.
Röviden: különbözőek az igények is és a lehetőségek is.
Tehát nincs legjobb lakóautó!
Szerencsére mindenkinek mások a szempontjai.

Ha már van lakóautó az már jó :D

Itt pedig szépen gyűlnek az információk azok számára akik most keresgélnek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 09 18:36 #2192

Szia st. Előre is kösz. :smt039
MACS


Macs45

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2007 jan. 09 16:43 #2191

Szia!
Örülök hogy válaszoltál, így több infó látható az ügyről. Miután havi rendszerességgel van dolgom odaát jómagam is elég régóta koptatom az amerikai kocsik számos formáját a személykocsitól a lakóautón át a nagyobb teherkocsikig. Egy pár dolgot tudni kell az odakinti lakóautópiacról. Nagyon sok gyártó készít számtalan típust, csak úgy mint Európában Ott is vannak komoly múlttal rendelkező gyárak, és vannak a nemrég alakultak. Ha az ember vesz egy kocsit akkor olyat vegyen aminek már neve is vam. Ezek a gyártók nagyon jó minőségű anyagokkal dolgoznak, jó alvázakat használnak, igényesen szerelik a kocsikat. Egy Airstream, Allegro, Beaver, Fleetwood, Jayco, Coachmen által gyártott kocsi nyugodtan megvehető, mert ott sem adnak több év garanciát olyan kocsira ami rövid idő alatt széthullik. Hogy tönkremegy egy vízpumpa? Hát bizony ez előfordul, de bármikor megoldható a beszerzése 3-4 nap alatt, potom pénzért. Ezt tudom saját tapasztalatból. A személykocsik megbízhatóságát nem is említeném itt egy lapon ezekkel, mert már kategória, bár nem ennyire rossz a helyzet. Mostanra túl vagyok már durván 200 ezer mérföldön amerikai kocsival alattam, és bár voltak bosszantó pillanatok, nem nevezném katasztrófálisnak. Itthon privátban jó ideje már egy német márkát hajtok, és bár nem olcsó, nagynevű gyártóról van szó van gond vele elég. Szóval szerintem volt egy rossz választásotok, rosszkor. Azért még nem kell feladni a vásárlás tervét, és ha kell segítség a jó választáshoz szívesen segítek. :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 09 00:46 #2189

Szia sts.Megkövetlek mielőtt azt gondolnád pikkelek az ami lakóautosokra.Amit irtam annak egy része saját tapasztalatomon alapult.Lehet hogy az a négy autó rossz választás volt . Mi egy leendő importvállalkozás inditá keretében hoztuk az autókat az országba. A kikötőböl saját lábán hoztuk az autókat haza.Első látásra én is beizgultam a sok luxus, és gazdagon párnázott,tágas vasak láttán.Mire hazaértünk kicsit alábbhagyott a lelkesedésem, megállt a klima, elkezdett rángatni az automata, széthullot az oldalajtó zárja . Lehet hogy csak én vagyok kicsit finnyás.Amikor műszakira készitették az autót a SZERLŐK SÜRÜ ANYÁZÁS KÖZEPETTE közölték a következőt vigyük máshová.A második autót már az új gazdija helyezte forgalomba, horvátországból hazafelé szétment a vizpumpája. A harmadikat nem tudták forgalomba helyezni magyarországon.Igy jártun k egyébként egy osztrák
JOINT lakóautóval ias( felépitmény mübizonylat).A negyedik
10 hónapig állt a vámraktárunkan mire megjótt rá a madár
Lehet hogy mi csi náltunk valamit nagyon SZA....UL de
nagy ( anyagi ) bukta volt.Vagy te vagy marha szerencsés?
Egyébként 77 óta vezetek rendszeresen, az első amerikai autómat 84-ben vettem ( ford maverick v6)aztán több követte
mig megnem unta a feleségem hogy a szervibe hordom a fizetést
Már akkortájt sem a megbizhatóságukról voltak hiresek az usa autók, de ez csak an én véleményem.
Hidd el nagyon örülök hogy neked nincsenek hasonló tapasztalataid, és kivánom ne is legyen.
Remélem egy találkozó alkalmával sikerül személyesen is erről atémárol beszélgetni veled ,éés ha lehet büszkén parkolnék melléd , mert mideggy milyen autó van alattunk mi mégis eggy nagy család vagyunk
Baráti üdv macs


Macs45

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 07 20:32 #2185

STS555
Töröltem a stopposként írt hozzászólásodat.
Ha máskor is így jársz, hogy véletlenül stopposként írsz akkor amíg más nem szól hozzá a témához addig a hozzászólás jobb alsó sarkában lévő X-el tudod törölni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2007 jan. 07 20:26 #2184

Én úgy gondolom hogy más az "úgy hallottam" infó, és a saját tapasztalat. Azt hogy árban drágább lenne mint egy itteni nem nagyon tudom elfogadni, pláne azért mert ha csak azt veszem alapul amit mi hoztunk már megdőlt az elmélet. A kocsik alkatrészei motorikus és alváz szinten köszönhetően az "eggyen" kialakításnak, könnyen és olcsón beszerezhetőek. Bármi kell írok egy mailt a kereskedőnek és küldi. Az árak teljesen jók, olcsóbbak vagy azonosak mint itthon egy hazai kocsihoz.A minőségről csak annyit hogy egy kocsi mindenkori állapota legfőképpen a gazdájától függ, másrészt pedig volt szerencsém idősebb kocsikhoz is odakint és érdekes nem volt velük ilyen gond. Azt azért hozzátenném hogy új kocsit én még nem nagyon láttam itthon, ellenben jópár romot isgen, de azok már kint is azok voltak. Gépészeti szerkezetüket tekintve tökéletesen kezelhetőre, egyszerűre csinálják őket, a vizpumpa is Surflo, mint itthon. Az egyedüli eltérés az elektromos rendszerben található, a 110V miatt, de azt egy kapcsolóüzemű dobozzal simán meg lehet oldani. Az itthoni kocsikkal meg végképp nem hasonlítanám össze őket, hisz ha azonos árban is lennének a kényelem és helykínálat sokkal jobb mint a "kicsikben". Németországban nagyon komoly kocsikat árulnak, nem kis számban.Nálunk talán azért nemláthattál ilyen kocsikat mert nagyon kevés van belőlük, talán pár darab,és azok is inkább a technikai sportok versenyzőinek a birtokában vannak. Nagyon szívesen megmutatok egy ilyen kocsit élőben hogy magad is eldönthesd az általad leírtak ellenkezőjét.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 jan. 07 17:22 #2182

Sziasztok.
Szeretnék pár adalékkal szolgálni ST LELKES BESZÁMOLÓJÁHOZ.
Mivel vámügynökségünk van módunkban volt 2001 és2004 között több amerikai lakóautó behozatalában közremüködni.Az első autó megérkezésekor nemgyőztün ámulni az alapban is luxus kiviteltől.Egészen belelkesedtünk hogy mi is lecseréljük a FIAT-ot.Szóval röviden tőmondatokban hogy miért is járun ma is Ducatóval. Az autók 90%-a 3,5 t onna feletti tehát B-vel nem vezethető.Méreteiből adódoan parkolási gondok egész európában.Sok alkatrész nem felel meg az európai szabványnak
( lámpálk átalakitása )Azegyik autó 1 hónapig állt mivel nem volt hozzá vizpumpa egész európában.Abehozott autók végára (autó ár,vám,regadó, szállitás,biztositás,illetékek, ügyintézési költség,stb. )összességében magasabb egy ithoni migaz kissebb felszereltségü szalonautónál.Avolt tulajoktól kapott infó szerin nehezen és nagyon ár alatt tudták csak eladni. (Egyik autó sincs már az első gazdájánál.)Véleményük szerint (1-2 év használat ) a luxus felszereltséget leszámitva az AUTÓK MINÖSÉGE NEM ÉRI EL . az általunk ismert német lakóautókét.Ezért van nekem még mindig FIATOM. Az amerikai partnerünk szerint most romániába visznek lakóautókat.Nálun még nem láttam kempingben ,közuton,parkolóban USA vasat.Nyugatra tőlünk is elvétve, VALYON MIÉRT.Végül is csak pénz jkell hozzá, de az sok.
Üi Nem akartam senkinek akedvét elvenni az USA magánimporttól
de ezekre is fel kel készülni.
MACS


Macs45

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2006 dec. 27 12:24 #2138

Az Usa-ban történő lakóautó vásárlás nem egy túl bonyolult dolog, de egy nagyon fonos tényezőre érdemes odafigyelni.
A BŐSÉG ZAVARA mint olyan hamar bolondot tud csinálni az emberből. Mert elmész mondjuk egy városba és ott deríted fel a lehetőségeket. na ez a legrosszabb megoldás. Eleve minimum 15-20 kereskedést fogsz találni egy 30 mérföldes körzetben, és mindenütt olyan kocsikat árulnak amit ha tehetnél azonnal hazahoznál. Ott vannak ezen kívűl az akciók. Minden kereskedés bevásárol az általa forgalmazott típusokból bőséggel, és ennek köszönhetően mindig marad 5-6 kocsi a következő évi típusváltás előtt. Na ekkor jönnek a nagy árengedmények. Most októberben voltam Pennsylvania-ban, Lancaster-ben üzleti úton, és természetesen szabad időmben végignéztem a kínálatot.A 31 lábas 108 ezer dolláros Hurrican-eket 79-80 ezer dollárárt kínálták, tele extra felszereltséggel.
Én úgy csináltam hogy a neten kinéztem a megfelelő kocsit, lefoglalóztam, kiutaztam és megvettem. Kijártam a nem egyszerű szállítási "iskolát" és most már legalább tudom hogyan kell intézni. A mostani kocsinkat is úgy hoztam hogy használjuk egy szezont aztán eladom, és hozok egy nagyobbat. Ha valakit érdekel ez a ténma bővebben akkor szívesen dumálhatunk róla, de inkább személyesen mert ennek a leírása heteket venne igénybe.
Érdemes nézelődni a http://ww2.rvtraderonline.com illetve a www.rvsearch.com oldalakon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 24 22:20 #1985

GaborApa írta:

Tapasztalt lakoautosok segitsetek nem szeretnék rossz vásárt csinálni. Válasszokat el&ouml;re is k&ouml;sz&ouml;n&ouml;m<br />

Nekünk már több lakóautónk volt, van némi tapasztalatunk. A legerősebb és legjobb motorja a Mercedes-nek van (na a mienk nem ilyen, erről Gábor Apa tudna többet mondani), de mi is elégedettek vagyunk a Ford Transit alvzzal, 2,4 TD motorral. Sokat számít a stabilitás is, ezért hosszabb lakóautónál (Brigi 7,2 m) már előnyös a dupla hátsó kerék. Régebi lakóautóink között volt benzines Opel, szintén benzines Mitsubishi (amibe gázt is szereltettünk és ettől nagyon megnőtt a tankolás nélkül megtehető távolság), valamint Fiat is (de az csak sima diesel volt, nem turbo és eléggé meg kellett küzdenie az emelkedőkkel). A Mitsubishi a szelet nem szerette, tegeri betegséget lehetett kapni benne szélben.

A 4 éves Fordot 20 ezer km-enként kell szervizbe vinni, az első 3 ezer km-en fogyasztotta az olajat, de azóta egyáltalán nem. Alacsony fordulaton elég gyenge, de aztán megjön az ereje és könnyedén halad.

Az első kerék hajtásúaknál az első kerék elég hamar elkopik, mert a súly hátul van. Téli használatban is előnyösebb a lakónál a hátsó kerék meghajtás.

Zaj szempontjából a Fiat csendesebb, mint a Ford. A futóműve a Pillanat szerviz szerint jó.(Laci súgott a háttérből.)

Biztos, hogy fontos az is, hogy milyen alvázon van a lakó, de egyetértek Andyval, hogy igazából kipróbálva jön rá az ember, hogy milyen megoldás a legkényelmesebb a családnak. Nekünk minden eddigi lakónkban voltak olyan megoldások, amiket szerettünk és olyanok, amiket kevésbé. A negyediket már nagy tapasztalattal választottuk, de azért apróságok ebben is vannak, amivel még jobbá lehetne tenni.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 24 20:46 #1984

Sziasztok!

Jómagam a FIAT DUCATO alvázas tipus mellett döntöttem,egy részt mert meglátásom szerint ez a legelterjdtebb (a lakóautók között) másrészt teljesen megegyezik a PEUGEOT BOXER és CITROEN JUMPER-el ezért valószínű egy esetleges műszaki hibánál könnyebb alkatrészt- és szerelőt találni egész európában.A motor kiválasztásánál az aranyközéputat választottam 2.3JTD és nem csalódtam benne dinamikusan és elfogadható fogyasztással (10-12l/100km) mozgatja a 6m-es autót (CHAUSSON W9).
A felépítmény kiválasztásánál én azt javaslom,hogy pár napig lakni kell benne (bérlés) mielőtt az ember belevág.
Mi is mellényúltunk egyszer egy 6 személyes bérelt autóval,mert kényelmesen csak az alkóvban lehetett aludni és bár csak 3-an voltunk szenvedtünk a kényelmetlen,szivacsokból összetákolt (étkezőből átalakított) ágyon,hogy a 65cm széles félig beburkolt (WC,zuhany)emeleteságyról ne is beszéljek!
De a jót könnyű megszeretni...egy életre!Üdv Andy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 24 19:09 #1983

Ezt a levelet kaptuk a honlap info mail címére, de gondolom nem csak hármunktól, hanem az összes klubtagtól várja a választ a NAGY kérdésre.

Küldő neve: cintia
Üzenet: Hello Mindenkinek<br /><br />Szeretnék lakoautot venni viszont ezen a téren nem vagyok gyakorlott. Szeretném a segitségeteket kérni hogy melyik tipust érdemes&nbsp; megvásárolni. T&ouml;bb lakoautot megnéztem már bel&uuml;lr&ouml;l nagyon szépek csakhogy motorikussan fogalmam sincs melyik az amelyik a legjobb ugy értem nincs vele sok probléma és a szervizeket sem kell s&uuml;r&uuml;n látogatnom. pl láttam renault és fiat motorral lakoautokat&nbsp; és van néhány rossz tapasztalatom ezekkel a tipusokkal személyautokat érint&ouml;legessen.Tapasztalt lakoautosok segitsetek nem szeretnék rossz vásárt csinálni. Válasszokat el&ouml;re is k&ouml;sz&ouml;n&ouml;m<br />

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 24 19:05 #1982

Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. :lol:

A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o<

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.