Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2018 márc. 20 11:19 #52526

berencsij írta:

Szasztok !

Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?

Üdv.:J

Üdv néked "berencsij"!
:meghajol

Bizonyára tudod, hogy ez a web site, ahova a kérdésedet feltetted a "Magyar Lakóautó Klub" hivatalos oldala.
Mint a nevében is olvasható mi lakóautósok vagyunk, nem lakókocsisok.
Vannak azért néhányan közöttünk lakókocsisok is, mert mi már tudjuk, hogy a lakókocsisokból lesz -előbb, vagy utóbb- a lakóautós.
Így az alapgondolatból már érthetően, ne tőlünk várd, hogy egy bizonyos lakókocsi típusról mi a véleményünk, mert nekünk elsősorban lakóautókról vannak tapasztalataink.
Infót innen csak akkor tudsz kapni, ha van közöttünk olyan lakóautós aki ezt megelőző életében egy ilyen típusban töltötte szabadidejét.
Ha itt nem kapsz választ, akkor javasolnám a sokkal nagyobb számban lakókocsisokból álló hasonló klubokat, mint pl: MCCC, MHKK, DKK, BKK, stb.. stb.. felkeresni.

:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 19 21:36 #52524

Szasztok !

Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?

Üdv.:J

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 23:40 #52460

Kori írta:

Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról - közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!

Nekem egy 120 pacis, 2.3 XLH3-asom van(6.4m) . A motorteljesítménye, még brutálisan meredek emelkedőkön is elegendő. Autópálya menetben is személyautós teljesítménnyel viszi a bódét. Utazónak a 130 teljesen ideális, de ennél többre is képes, ha szeretnéd.
A parkolás számomra nem nagy kihívás, mindenhol megtalálom a helyem. Ez Kompakt méret a lakóautók között, de azért nem alkalmas minden hely a számunkra sem. Megjártunk már vele magas hegyeket, hágókat, és szűk óvárosokat, már többször behajóztunk vele, és még sehol sem okozott problémát a fel-és leállás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 22:57 #52458

Szia!
Azért éreztem késztetést, hogy meg kell osszam a tapasztalatomat veled röviden, mert én is nemrég kezdtem a lakóautóval történő közlekedést, és a tanulópénzt már megfizettem.
Nekem fontos volt, hogy garázsos legyen a jármű, ezért aztán 7 m fölötti (néhány centivel)
Ma már a különböző kütyük a parkolásban segítenek, így az nem olyan nagy gond.
Megfelelő parkolót találni lakott területen belül – na, az viszont kihívás.
Amit meg kell szokni az a kanyarodás, mivel a hátulja máshol jár, mint a legszebb álmaidban gondolnád.
Elviekben tudtam, azonban készségszinten nem rögzült így sikerült is lekócolnom a hátulját.
Mindezt pár ezer km levezetése után. amikor már azt gondoltam, hogy penge vagyok.
Akkor egy volt buszsofőr mondta, hogy úgy kell vezetni, mint egy buszt, nagy ívekben kanyarodni az elejét mindig kiengedni és a kormánnyal túlfordítani.
Azóta nagyon élvezem a vezetését - az indulást követő pár km után, mert rá kell hangolódni, hogy másképp kell vezetni, mint a BMW – t.
Tehát szerintem az összeszokás után kimondottan kellemes, nem pedig problémás a közlekedés a lakóval.
Ezek lennének az én friss tapasztalataim

Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 20:46 #52457

Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról - közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 02 22:55 #52449

Nekem nagyon bejött most a UPC mobil előfizetéshez EU országokban havi 5,6 GB méltányos adathasználati keret, persze lehet, hogy ez munkához kevés. A további adathasználat 1.96 Ft/ MB, talán ez se olyan rémes. Általában Németországban érdemes körülnézni a használt lakók piacán, az meg nagyon egyéni, hogy ki mit talál kényelmesnek. Érdemes jó néhány típus elrendezését tanulmányozni.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 27 12:31 #52432

NagyPapa írta:

Az én ismereteim szerint, az "M1" kategóriába tartozik minden olyan személygépjármű amely a vezető ülését nem számítva maximum 8 ülőhellyel rendelkezik.
Ebből a szempontból nincs felső súlyhatára, azaz a 16 tonnás MORELLO lakóautó is személyautó, M1 kategóriával bejegyezve.
Az már más kérdés, hogy "C" jogsi kell hozzá!!!

Itthon 200,000.- HUF az éves pályamatrica díja és külföldön, ahol van kell a "GO" box rá!!

Pontosan így van.
Ha egy UniCat-et hozol be, amik általában a 16-24 tonnás 6x6-os meg 8x8-as MAN TGA alvázra épülnek, az is M1 kategória lesz, mert személyszállító gépjármű, és 8+1főnél kisebb. C jogsi fog kelleni hozzá, de a forgalmijában M1 kategória lesz, és személygépkocsiként lesz papírozva.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 26 20:16 #52418

Hát én megnéztem az autopálya.hu honlapon és azt láttam, hogy nem csak a piktogram olyan mint tavaly, de a szöveg is ugyanaz M1 kategória de 3,5 tonna alatt.
Ezek még nem láttak 3,5 tonna feletti M1 kategóriás járművet.
Drukkolok neked Miklós, hogy ez megjelenjen valahol hivatalos formában is, de egyenlőre nem látok a neten változást.
Ahogy Miska mondja az én 5 t lakómat B2 matricával lehet használni, történt ugyanis egyszer, hogy vettem a benzinkúton egy matricát és ennek ellenére jött egy büntetés, ahol feketén fehéren leírták, hogy egy B2 matrica hiányzott és ennek megfelelően valami ordenáré bünti jött ki 2-3 ezer Ft ha izibe kifizetem, de ha 30 nap után akkor fél miller..
Persze meg volt a benzinkúton vásárolt matrica számlája és az azon lévő igen hosszú azonosító szám beolvasása után már a telefonos ügyfélszolgálat is mondta, hogy bent van a matrica a rendszerben, de azért én még leveleztem hetekig, mire válaszoltak, hogy rendszer hiba történt tekintsem a büntit tárgytalannak. Attól féltem, hogy elhúzódik a levelezgetés egy hónapon túlra és, ha mégis bebizonyítják, hogy nem volt matricám pedig volt akkor fizethetek egy fél milliót.
Én nem nagyon merek kísérletezni addig amíg ez valahol egyértelműen nem lesz leírva, mert igen drága játék lehet.


Lalipapi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 26 17:25 #52416

Atyszucs írta:

Az enyém 6.5 tonnás, személyautó, D2-es matrica kell, az éves díja 42.000,- Ft körül. A szlovákoknál pedig sima szgk. matrica, mert lakóautó.


:meghajol
:sorry

2018.01.01.-től érvénybe lépett módosítás értelmében a 3,5 tonna feletti személyautó kategóriájú a forgalmi "J" mezőjében M1 lakóautók is D2-be kerültek besorolásra!
LaliPapi! Csökkent az útdíjad!! Nemkicsit, nagyon!
hurrá
Addig izgatott a dolog, többek között a németek miatt is, amig utána nem jártam miszerint a jogalkotó is rájött a korábbi besorolás anomáliáira...
hurrá hurrá :kiraly
Vehetek nagyobb járgányt...

Csak jelezni szeretném, hogy a jogértelmezés annyira új, hogy a mai napon -bárki megnézi-, még minden piktogram csak és kizárólag a 3,5 tonna alattiakra jelzi a D2 díjkategóriát, azaz a piktogram is hibás!!!

:rohog


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Atyszucs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 26 11:55 #52403

A neten találsz MINI mosógépeket.

Megköszönte: Szebi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 22:57 #52396

Szebi írta:

Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy szerintetek 2 személy részére melyik típusú lakóautó lenne a legmegfelelőbb?
Nekünk a hátsó hálós megoldás tetszik. Wc, zuhanyzó és konyha mindenképp szükséges. Tonnában és árban is 3,5 a tető... :cheer: Extra kérdés: mosásra van megoldás? Mosógép a súly miatt kényes ügy... Előre is köszi!

Azt, hogy melyik a legmegfelelőbb, neked kell eldöntened. Nem egyformák az emberek igényei, ezért mindenki saját belátása szerint állítja fel a követelményeket a beszerezni kívánt lakóautóval kapcsolatban. Aztán a kínálat meg a lehetőségek, majd felülírják az igényeket.
A mosást, mosodákban lehet megoldani. Vannak cégek, akik beépítenek mosógépeket a nagy lakókba, de ez mifelénk, már csak a súlykorlátozások, és helyszűke miatt sem fér bele a szekerekbe.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Szebi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 22:05 #52393

Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy szerintetek 2 személy részére melyik típusú lakóautó lenne a legmegfelelőbb?
Nekünk a hátsó hálós megoldás tetszik. Wc, zuhanyzó és konyha mindenképp szükséges. Tonnában és árban is 3,5 a tető... :cheer: Extra kérdés: mosásra van megoldás? Mosógép a súly miatt kényes ügy... Előre is köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 21:15 #52389

Miska2 írta:

Ez teljesen így van Miklós! Aki elkezdte a témát, neki a forgalmiban szerintem m2 van. Az b2(200ft)
Tavaly ez még működött. Január 1-töl már sajna nem.
Én csupán a núsz. januári változásaira próbáltam felhívni a figyelmet, meg arra, hogy nincs olyan, hogy lakóautó!(d2)
Ja meg sok egyéb figyelemre méltó változásra, ami könnyítheti az életünket.

Én örülnék neki legjobban, ha ez a kérdés tisztázódna!
Valóban nem létezik olyan kategória, hogy "lakóautó"!
A jármű jellegéhez legfeljebb ezt, mint megjegyzést beírhatják, tudom, hogy egyes esetekben be is írják!
DE! Ez nem egy nemzetközileg elfogadott kategória!
Erről írkáltunk lejjebb, hogy marhára nem érdekli a szerb határőrt, vagy rendőrt egy N1 kategóriába besorolt, de közben átalakított, de M1-be át nem sorolt járgányban egy ilyen magyar nyelvű megjegyzés, miszerint az nem teherautó!
Számára az, igenis az és irány a kamionsor!!
Az újkori mizéria előtt már érvényben volt az a rendelet amely szerint a 3,5 tonnát meghaladó személyautók azaz akár a lakóautók is, útdíj fizetésnél a B2 vagyis a buszokra érvényes besorolási útdíjat kell, hogy fizessék!
LaliPapi (Kálmán Lajos nem olvasod, szólj már hozzá) hossszú évek óta ennek megfelelően veszi a heti, vagy havi matricáit!!
Egyszer nem ilyet vett és azonnal jött neki a bünti..
Az már megint egy kérdés, hogy vajon milyen szinten működik, vagy nem működik az M1 kategóriába sorolt járgányok súly szerinti nyilvántartása??
Lehet, hogy eddig ilyen malőrök miatt nem lettek büntizve a 3,5 tonna feletti lakók!!
Többek között ezen ok miatt is voltak párónknak aggodalmaink a súlyméréssel kapcsolatban is!

Ez volt az oka annak is, hogy azt kértem: ezeket a dolgokat ne nagyon feszegessük, akit érinthet az a saját érdekében nagyon járja körbe, mert akár utólag is iszonyatos pótdíjakat kaphat a nyakába.
Hozzá szeretném tenni, írni, hogy lehet, hogy a NUSZ éppen ügyeletes telefonosának fogalma sincs arról amiről mi itt írogatunk!
A nagyon nagy baj az, hogy bármit mondhat az ügyeletes, ettől még a bünti jöhet.
Ez a 3,5 tonna feletti rendeletet jó lenne, ha valaki előkeresné, szerintem legalább 5 éves!!

Nagy itt is a zűrzavar, mert a németek évente több tízezer "túlsúlyos" járgánnyal közlekednek az útjainkon, a piktogramok, meg erről egy sort sem írnak nekik....
A német meg nem hülye: ha nincs róla piktogram akkor Ő nem is olyan nehéz..

:rohog
Így előállt az a hülye helyzet, hogy a németek akár éves matricát is vehetnek 44 ezer forintért, egy 5 tonnás Hymerre, mi pedig 200 ezret fizethetünk ugyanezért!!!
A jogalkotó ismét nem volt a helyzet magaslatán....
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: MaMi, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 20:25 #52388

Ez teljesen így van Miklós! Aki elkezdte a témát, neki a forgalmiban szerintem m2 van. Az b2(200ft)
Tavaly ez még működött. Január 1-töl már sajna nem.
Én csupán a núsz. januári változásaira próbáltam felhívni a figyelmet, meg arra, hogy nincs olyan, hogy lakóautó!(d2)
Ja meg sok egyéb figyelemre méltó változásra, ami könnyítheti az életünket.


Miska2
Megköszönte: MaMi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 18:55 #52386

Miska2 írta:

Nagyon érdekes a legfrissebb NÚSZ oldal. Nem látok lakóautót sehol, lehet, hogy mégis csak a forgalmiba bejegyzett "J" mező a meghatározó? www.nemzetiutdij.hu/articles/article/dijtablazat
Vagy lehet hogy ide van elbújtatva? "D2 díjkategória

Valamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába, és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek."
A külföldi ezt hogyan fogja értelmezni?
Mai nap telefonon beszéltem a NÚSZ ügyfél szolgálatával, és a következőket mondta: A forgalmi engedély a mérvadó, "J" mező, súly, száll.szem száma, megjegyzés rovat. A tavalyi rendeletet, mely szerint azon gk.ban ,ahol főzési, ill. alvási lehetőség van, az lakóautó, ezt a határozatot 2018.01.01-el. eltörölték.
Ha a "j" mezőbe M2 van jegyezve, akkor busz, és az sajna B2. A hitelesség kedvéért a telefonos beszélgetés azonosítószáma:1750334

A nemzeti útdíj táblázatban is mindenütt a 3,5 tonna a maximális határ!!
Ezen súlyhatár felett az "M1" azaz a személyautó!! is B2 szerint fizet. Legalább is ezen ideig ez így volt!!

Lalipapit kérdezzétek meg (I890)!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: MaMi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 15:26 #52385

Nem én számoltam ki!
e-autopalyamatrica.hu/
Ausztria:Matricaárak személyautókra
2018. január 1-től (3,5 tonnáig):

10 napra szóló autópálya-matrica ára: 9 euró
2 hónapra szóló autópálya-matrica ára: 26,20 euró
Éves autópálya-matrica ára: 87,30 euró

Belgium: ingyenes, csak a Liefkenshoek alagút díjköteles
Bulgária: matricás rendszer
Dánia: ingyenes, csak az Øresund híd és a Storebælt híd díjköteles
Észtország: ingyenes
Finnország: ingyenes
Hollandia: ingyenes, csak a Westerschelde és a Kil alagút igénybevételéért kell fizetni
Írország: fizetőkapus rendszer
Lettország: ingyenes
Litvánia: ingyenes
Luxemburg: ingyenes
Portugália: fizetőkapus rendszer
Románia: matricás rendszer
Svédország: ingyenes, csak az Öresund híd díjköteles

Megköszönte: Nyomi, Döme, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 14:44 #52384

Nagyon érdekes a legfrissebb NÚSZ oldal. Nem látok lakóautót sehol, lehet, hogy mégis csak a forgalmiba bejegyzett "J" mező a meghatározó? www.nemzetiutdij.hu/articles/article/dijtablazat
Vagy lehet hogy ide van elbújtatva? "D2 díjkategória

Valamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába, és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek."
A külföldi ezt hogyan fogja értelmezni?
Mai nap telefonon beszéltem a NÚSZ ügyfél szolgálatával, és a következőket mondta: A forgalmi engedély a mérvadó, "J" mező, súly, száll.szem száma, megjegyzés rovat. A tavalyi rendeletet, mely szerint azon gk.ban ,ahol főzési, ill. alvási lehetőség van, az lakóautó, ezt a határozatot 2018.01.01-el. eltörölték.
Ha a "j" mezőbe M2 van jegyezve, akkor busz, és az sajna B2. A hitelesség kedvéért a telefonos beszélgetés azonosítószáma:1750334


Miska2
Megköszönte: Kerti, MaMi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 13:34 #52383

Atyszucs írta:

Ezt az összeget miből számoltad ki? A kategóriám a forgalmiban szgk.. Mivel túlsúlyos / 3.5 t feletti/ , igy évente kell vizsgáztatni, valamint C-s jogsival lehet vezetni. A lakókocsi kategória nem súlykorlátos! Tehát marad a D2


Ismét írom: a 3,5 tonna feletti M1 személyautó kategóriába sorolt lakóautók a "B" azaz a busz kategória szerint kell, hogy fizessenek!!!
A lakóautó, pontosabban személyautó valóban nem súlykérdés, de az útdíj fizetése igen!!


Több lakóautós társunk is van aki e-szerint fizet!!
A többi igaz!
Egy korábbi hozzászólásban szerepelt a 750 kg utánfutó, ami vezethetőség szempontjából igaz, de "D2"-nél külön díjköteles, útdíj szempontjából!

Ne feszegessétek ezt a témát itt, mert ez nagyon zsebre mehet, sokaknál....
Mindenki maga döntse el, hogy mit vesz, de tudjon róla, hogy a szabály az az, amit leírtam!!
:sorry

Sehol sem fogsz olyan díjtételt találni ahol a "D2" kategóriánál ne lenne mindenhol kihangsúlyozva a 3,5 tonna alatti tömeg!!!.

Erre.mármint a 3,5 tonna felettire egy korábbi határozat érvényes!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: MaMi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 12:18 #52380

Ezt az összeget miből számoltad ki? A kategóriám a forgalmiban szgk.. Mivel túlsúlyos / 3.5 t feletti/ , igy évente kell vizsgáztatni, valamint C-s jogsival lehet vezetni. A lakókocsi kategória nem súlykorlátos! Tehát marad a D2

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 febr. 25 08:57 #52378

Két rossz hírem is van. A D2 3,5t plusz 750kg vontatmány. Nekem rosszul megvásárolt matricát nem váltottak vissza.
Ha bármely díjköteles magyarországi útszakaszon, a gépjármű érvényes használati jogosultsága nélkül halad, akkor az kivétel nélkül, minden esetben jogosulatlan úthasználatnak minősül!

Abban az esetben, ha ellenőrzéskor a gépjármű nem rendelkezik érvényes matricával, akkor minden esetben pótdíjat kell fizetni. Ez a díj az ellenőrzés alá vont járműhöz tartozó díjkategória szerinti összeg. Az úthasználat jogosságát vagy az ellenőrző szelvény igazolhatja, vagy ha a díj elektronikusan került kifizetésre, akkor a nyugtázó értesítés az igazolás.

A pótdíj összege: D1,D2, U kategóriáknál 14.875,- Ft, megfizetési határidő 30 nap.

B2 kategória esetén a pótdíj össze: 66.925,- Ft, megfizetési határidő 30 nap. Amennyiben fizetési határidőn túl kerül kiegyenlítésre a pótdíj, akkor a D1,D2 és U kategóriánál az összeg 59.500,- Ft-ra, míg a B2 kategóriánál 267.700,- Ft-ra emelkedik!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.