- Hozzászólások: 1034
berencsij írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szasztok !
Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?
Üdv.:J
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Kori írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia!
Azért éreztem késztetést, hogy meg kell osszam a tapasztalatomat veled röviden, mert én is nemrég kezdtem a lakóautóval történő közlekedést, és a tanulópénzt már megfizettem.
Nekem fontos volt, hogy garázsos legyen a jármű, ezért aztán 7 m fölötti (néhány centivel)
Ma már a különböző kütyük a parkolásban segítenek, így az nem olyan nagy gond.
Megfelelő parkolót találni lakott területen belül – na, az viszont kihívás.
Amit meg kell szokni az a kanyarodás, mivel a hátulja máshol jár, mint a legszebb álmaidban gondolnád.
Elviekben tudtam, azonban készségszinten nem rögzült így sikerült is lekócolnom a hátulját.
Mindezt pár ezer km levezetése után. amikor már azt gondoltam, hogy penge vagyok.
Akkor egy volt buszsofőr mondta, hogy úgy kell vezetni, mint egy buszt, nagy ívekben kanyarodni az elejét mindig kiengedni és a kormánnyal túlfordítani.
Azóta nagyon élvezem a vezetését - az indulást követő pár km után, mert rá kell hangolódni, hogy másképp kell vezetni, mint a BMW – t.
Tehát szerintem az összeszokás után kimondottan kellemes, nem pedig problémás a közlekedés a lakóval.
Ezek lennének az én friss tapasztalataim
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról - közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nekem nagyon bejött most a UPC mobil előfizetéshez EU országokban havi 5,6 GB méltányos adathasználati keret, persze lehet, hogy ez munkához kevés. A további adathasználat 1.96 Ft/ MB, talán ez se olyan rémes. Általában Németországban érdemes körülnézni a használt lakók piacán, az meg nagyon egyéni, hogy ki mit talál kényelmesnek. Érdemes jó néhány típus elrendezését tanulmányozni.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
NagyPapa írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Hát én megnéztem az autopálya.hu honlapon és azt láttam, hogy nem csak a piktogram olyan mint tavaly, de a szöveg is ugyanaz M1 kategória de 3,5 tonna alatt.
Ezek még nem láttak 3,5 tonna feletti M1 kategóriás járművet.
Drukkolok neked Miklós, hogy ez megjelenjen valahol hivatalos formában is, de egyenlőre nem látok a neten változást.
Ahogy Miska mondja az én 5 t lakómat B2 matricával lehet használni, történt ugyanis egyszer, hogy vettem a benzinkúton egy matricát és ennek ellenére jött egy büntetés, ahol feketén fehéren leírták, hogy egy B2 matrica hiányzott és ennek megfelelően valami ordenáré bünti jött ki 2-3 ezer Ft ha izibe kifizetem, de ha 30 nap után akkor fél miller..
Persze meg volt a benzinkúton vásárolt matrica számlája és az azon lévő igen hosszú azonosító szám beolvasása után már a telefonos ügyfélszolgálat is mondta, hogy bent van a matrica a rendszerben, de azért én még leveleztem hetekig, mire válaszoltak, hogy rendszer hiba történt tekintsem a büntit tárgytalannak. Attól féltem, hogy elhúzódik a levelezgetés egy hónapon túlra és, ha mégis bebizonyítják, hogy nem volt matricám pedig volt akkor fizethetek egy fél milliót.
Én nem nagyon merek kísérletezni addig amíg ez valahol egyértelműen nem lesz leírva, mert igen drága játék lehet.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Atyszucs írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A neten találsz MINI mosógépeket.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szebi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok! Ismét szeretném megkérdezni, hogy szerintetek 2 személy részére melyik típusú lakóautó lenne a legmegfelelőbb?
Nekünk a hátsó hálós megoldás tetszik. Wc, zuhanyzó és konyha mindenképp szükséges. Tonnában és árban is 3,5 a tető... Extra kérdés: mosásra van megoldás? Mosógép a súly miatt kényes ügy... Előre is köszi!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Miska2 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ez teljesen így van Miklós! Aki elkezdte a témát, neki a forgalmiban szerintem m2 van. Az b2(200ft)
Tavaly ez még működött. Január 1-töl már sajna nem.
Én csupán a núsz. januári változásaira próbáltam felhívni a figyelmet, meg arra, hogy nincs olyan, hogy lakóautó!(d2)
Ja meg sok egyéb figyelemre méltó változásra, ami könnyítheti az életünket.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Miska2 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem én számoltam ki!
e-autopalyamatrica.hu/
Ausztria:Matricaárak személyautókra
2018. január 1-től (3,5 tonnáig):
10 napra szóló autópálya-matrica ára: 9 euró
2 hónapra szóló autópálya-matrica ára: 26,20 euró
Éves autópálya-matrica ára: 87,30 euró
Belgium: ingyenes, csak a Liefkenshoek alagút díjköteles
Bulgária: matricás rendszer
Dánia: ingyenes, csak az Øresund híd és a Storebælt híd díjköteles
Észtország: ingyenes
Finnország: ingyenes
Hollandia: ingyenes, csak a Westerschelde és a Kil alagút igénybevételéért kell fizetni
Írország: fizetőkapus rendszer
Lettország: ingyenes
Litvánia: ingyenes
Luxemburg: ingyenes
Portugália: fizetőkapus rendszer
Románia: matricás rendszer
Svédország: ingyenes, csak az Öresund híd díjköteles
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nagyon érdekes a legfrissebb NÚSZ oldal. Nem látok lakóautót sehol, lehet, hogy mégis csak a forgalmiba bejegyzett "J" mező a meghatározó?
www.nemzetiutdij.hu/articles/article/dijtablazat
Vagy lehet hogy ide van elbújtatva? "D2 díjkategória
Valamennyi olyan gépkocsi, amely nem tartozik egyéb díjkategóriába, és külön jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek."
A külföldi ezt hogyan fogja értelmezni?
Mai nap telefonon beszéltem a NÚSZ ügyfél szolgálatával, és a következőket mondta: A forgalmi engedély a mérvadó, "J" mező, súly, száll.szem száma, megjegyzés rovat. A tavalyi rendeletet, mely szerint azon gk.ban ,ahol főzési, ill. alvási lehetőség van, az lakóautó, ezt a határozatot 2018.01.01-el. eltörölték.
Ha a "j" mezőbe M2 van jegyezve, akkor busz, és az sajna B2. A hitelesség kedvéért a telefonos beszélgetés azonosítószáma:1750334
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Atyszucs írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ezt az összeget miből számoltad ki? A kategóriám a forgalmiban szgk.. Mivel túlsúlyos / 3.5 t feletti/ , igy évente kell vizsgáztatni, valamint C-s jogsival lehet vezetni. A lakókocsi kategória nem súlykorlátos! Tehát marad a D2
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Két rossz hírem is van. A D2 3,5t plusz 750kg vontatmány. Nekem rosszul megvásárolt matricát nem váltottak vissza.
Ha bármely díjköteles magyarországi útszakaszon, a gépjármű érvényes használati jogosultsága nélkül halad, akkor az kivétel nélkül, minden esetben jogosulatlan úthasználatnak minősül!
Abban az esetben, ha ellenőrzéskor a gépjármű nem rendelkezik érvényes matricával, akkor minden esetben pótdíjat kell fizetni. Ez a díj az ellenőrzés alá vont járműhöz tartozó díjkategória szerinti összeg. Az úthasználat jogosságát vagy az ellenőrző szelvény igazolhatja, vagy ha a díj elektronikusan került kifizetésre, akkor a nyugtázó értesítés az igazolás.
A pótdíj összege: D1,D2, U kategóriáknál 14.875,- Ft, megfizetési határidő 30 nap.
B2 kategória esetén a pótdíj össze: 66.925,- Ft, megfizetési határidő 30 nap. Amennyiben fizetési határidőn túl kerül kiegyenlítésre a pótdíj, akkor a D1,D2 és U kategóriánál az összeg 59.500,- Ft-ra, míg a B2 kategóriánál 267.700,- Ft-ra emelkedik!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
eladó |
Eladó Fiat Ducato Elnagh 2003 Full Extrás |
Minimosógép |