Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2016 nov. 24 13:28 #48896

Mostanában nem néztem a fórumot, ezért lehet, hogy kicsit megkésett a válaszom. Mi minden évszakban használjuk a lakóautót, volt Rimorunk is, most Chausson van. A Rimor 7 m feletti hosszú, 6 személyes, nagy garázsos, hátul dupla kerekes volt. Nagyon szerettük, az egyetlen dolog, ami jobb lett volna, ha gázolajos fűtés lett volna benne (téli hideg éjszakában nem kellemes kimenni gázpalackot cserélni). A másik, hogy aggódtunk a súlya miatt, nem biztos, hogy 3500 kg-on belül maradt volna megrakva.
A Chausson csak 5,99 m hosszú, 4 személyes, szintén nagy garázsos, gázolaj fűtéses, de több gondunk volt vele, mint a Rimorral. Mostanra (több, mint 5 éves) remélem, hogy már mindent sikerült összeszerelni benne.
Mindkettő Ford alvázra épült, mi kedveljük. Most értünk haza Új-Zélandról, ott bérelt lakóautóval közlekedtünk, egy Ford van-nal mentünk több, mint 5000 km-t, már 278000 km volt benne induláskor, de nagyon jól bírta magát, csak a kuplung zörgött, amikor már bemelegedett az autó.


Judit
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 13 20:43 #48851

Sziasztok !

Most vagyunk lakóautó vásárlás előtt és pár hasznos infó kellene ,
amit szertnénk ,hogy nagy garázsos legyen , ne legyen 7 méternél
hosszab , fél integrált , min 130 le motor , 4 felnőtt részére ágyak ,nagy
hűtő, 2-3 évesnél nem öregebb.
Azt nem tudom milyen tipust nem szabad megvenni ,vagy mire kell nagyon
odafigyelni.
Jövő héten lesz Lipcsében kiállitás ,esetleg érdemes-e megnézni , vannak-e
használt autók is ?

Hát várok infókat

Üdv
Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 18:21 #48804

KakaóRocker írta:

ekatona írta:
Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#


Ez pont olyan mint az enyem B)
Meg a km is stimmel:
Kreos 7010

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:44 #48792

ekatona írta:

Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:38 #48791

Add már el azt a lakódat, meddig várjak rá??? :)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 01 22:26 #48790

A T4 műszakilag talán az egyik legjobb választás, de nagyon kicsi, max. kempingautónak jó. Az öreg furgonok rákfenéje a rozsda, mi egyszer kilakatoltattunk egy Sprintert, de néhány év múlva elkezdett újra rohadni. Egy sok pénzért átalakított lakóautónál nem merném bevállalni ezt a kockázatot.
Szerintem a műanyag bódé a tuti megoldás, pont azon agyalok most, hogy rá lehetne-e faragni egy ex BT boxot egy platós T4 alvázra.

www.ebay.co.uk/itm/262692038562?_trksid=...e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 01 17:57 #48789

Üdv Mindenkinek!

Nemrég regisztráltam és már egy ideje olvasom a hozzászólásokat, de nagyon nem segítettek a döntésben, kezdve ott, hogy már a Fiat Ducato, Citroen Jumper, Iveco Daily, Peugeot Boxer, Ford Transit kishaszon kérdésnél elakadtam, mert az egyik internetes poszt az egyikről a másik a másikról a harmadik meg mindegyikről rossz véleménnyel van.

Ami viszont nagyon tetszik az a VW transportok, így azt hiszem ennél maradok, mert eléggé olcsónak tűnnek és kellően picik, hogy kempingezéshez és a városi közlekedéshez is alkalmas legyen - egy teljesen kezdőnek.

Ebben viszont szeretném a jelenlévő szakértők véleményét kikérni, hogy van-e valami olyan típushiba vagy gyengesége a használt VW-nek, amikre kifejezetten figyelni kell (futott km, évjárat t1-t5), hogy alkalmasak legyenek - mondjuk szigetelésre, tetőablak beépítésére és a kempingcuccaink tárolására illetve milyen adózási és egyéb fizetési kötelezettségeim keletkeznek - autópálya díj/EKR/átminősítés? - egy rendes személyautóhoz képest?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszotokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 27 20:15 #48784

Nekem arcra egy Dukato furgon kinézetű autóm van, átminősítve. Ártándnál soha nem volt problémám, de Gyulánál rendre a teherautók közzé akarnak terelni, és Nyírábránynál is állandóan kérik a forgalmit.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 27 16:22 #48783

Van itt valaki, akinek teherautónak van vizsgáztatva a lakóautója? Érdekelne, mennyire macerás manapság egy teherautóval utazgatni.
Felmerült alternatívaként egy rakományként szállítható felépítmény vásárlása, de nem szeretnék az EKR miatt szívni. Bár lehet magánszemély tulajdonosnál ez nem probléma, de ha már veszünk egy teherautót, akkor célszerű bevinni a cégbe, az áfa és a költségek miatt.
Nem tudom azt sem, külföldön hogyan alakulnak az útdíjak és a behajtási zónák egy platós kisteherautó esetén.
Ha a Schengeni határokon kívülre akarunk utazni, ott megint csak macerás lehet egy teherautóval átmenni.
Szóval annyira már nem is tűnik jó ötletnek egy rakományként szállítható felépítmény, még ha sokkal olcsóbb is, mint egy személygépkocsinak vizsgáztatott lakóautó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 21:09 #48775

Gugus írta:

Kedves Lakóautósok!

A bakancslistám következő pontjához értem a saját lakóautó megvásárlásához.
Most már lassan fél éve kutatom a használt autó piacot (német, osztrák, holland, olasz, magyar)
és béreltem is egy hétre egy Laika Transitot, hogy még tisztább képet kapjak arról, hogy mit is akarok.

Az igényeinknek és a tervezett használathoz a 7méterhez közeli 6 fekvőhelyes nagy garázsos
dupla kerekes típusokat nézegetem. Ezekből is a Chausson és Rimor márkák között
találtam megfelelőket.

Nagyon fontos, hogy szeretnénk a hidegebb időben is használni utazásra.

Amennyiben van tapasztalatotok, válaszoljátok meg az alábbi kérdéseimet, ezzel is segítve vásárlási döntésemet:
- Mely típus vagy típusok alkalmasak a hideg időben való használatra.
- Milyen különbség van a fent említett márkák között? (tartósság, minőség, stb.)
- Vannak e típus betegségek ezeknek a márkáknak?
- Mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?
- Esetleg van javaslatod más márkára a fenti elvárások tükrében?
- Az olasz autópiacról mennyire kockázatos autót hozni?
- Van ismerősötök aki hoz be lakóautókat külföldről?

Hirtelen ennyi kérdésem támadt remélem nem terheltelek túl benneteket.
Bízom a hasznos és őszinte válaszaitokban.

Üdv!

Gugus

Bölcs elhatározás! :)

Egyértelműen a Chausson a jobb választás (szerintem).
Hogy mire kell figyelni a vásárlásnál? Arra, hogy vigyél magaddal olyan embert a vétel alkalmával, aki ténylegesen ért a lakóautókhoz. Erre a feladatra, parlagi autószerelő, nem alkalmas. Autószerelővel, az alvázat, motort, futóművet kell átnézetni. A felépítmény más műfaj. Ahhoz más irányú szakismeretre, tapasztalatokra van szükség. Ez az a műfaj, mikor olvasni kell az apró jelekből, érezni kell hogy gond van a lemez alatt. Számtalan esettel találkozok, mikor az újonnan beszerzett lakóval kapcsolatban, komoly gondok derülnek ki. Ráadásul ezen problémák javítási költsége komoly kiadással jár, ami könnyedén 1-2 milliós is lehet, vagy akár még ennél is vastagabb.
Azt tudomásul kell venni, hogy rengeteg a használt lakók kínálatában a beázott, elhanyagolt szekér. Ezeket folyamatosan karban kell tartani, szervizelni kell, amit a kevésbé gondos gazdák, szeretnek elfelejteni, és akkor még ott van a gyártók hibájából, és hanyagságából adódó hibaforrások sora.
Ezért érdemes alaposan, szakértő szemmel átvizsgáltatni a kiszemelt jószágot. Ezzel együtt, még hozzátenném, hogy a rutinos szaki is benézhet egy rejtett hibát, problémát, hiszen nem láta bele a szerkezet belsejébe.

Ha téli időszakban is szeretnétek használni a csigát, akkor érdemes dupla padlós kivitelű felépítménnyel szerelt lakót választani.

A többi kérdésedre nehéz válaszolni érdemben, hiszen ahány gyártó, és évjárat, annyiszor ezer változatról lehet beszélni. Az már járhatóbb lenne, ha kinéznél párat, belinkeld ide, akkor lehet véleményezni, és beszélgetni róla.
Érdemes lenne visszafelé olvasnod a már itt leírtakból, mert rengeteg infót tartalmaznak a hozzászólások.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 19:11 #48774

Kedves Lakóautósok!

A bakancslistám következő pontjához értem a saját lakóautó megvásárlásához.
Most már lassan fél éve kutatom a használt autó piacot (német, osztrák, holland, olasz, magyar)
és béreltem is egy hétre egy Laika Transitot, hogy még tisztább képet kapjak arról, hogy mit is akarok.

Az igényeinknek és a tervezett használathoz a 7méterhez közeli 6 fekvőhelyes nagy garázsos
dupla kerekes típusokat nézegetem. Ezekből is a Chausson és Rimor márkák között
találtam megfelelőket.

Nagyon fontos, hogy szeretnénk a hidegebb időben is használni utazásra.

Amennyiben van tapasztalatotok, válaszoljátok meg az alábbi kérdéseimet, ezzel is segítve vásárlási döntésemet:
- Mely típus vagy típusok alkalmasak a hideg időben való használatra.
- Milyen különbség van a fent említett márkák között? (tartósság, minőség, stb.)
- Vannak e típus betegségek ezeknek a márkáknak?
- Mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?
- Esetleg van javaslatod más márkára a fenti elvárások tükrében?
- Az olasz autópiacról mennyire kockázatos autót hozni?
- Van ismerősötök aki hoz be lakóautókat külföldről?

Hirtelen ennyi kérdésem támadt remélem nem terheltelek túl benneteket.
Bízom a hasznos és őszinte válaszaitokban.

Üdv!

Gugus

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 20 13:43 #48756

Nem látszik a hirdetésben, hogy személy-, vagy teherautó (forgalmi szerint). Én kérnék egy mérlegelést, mert a hirdetésben szereplő önsúlyt kevésnek tartom.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 19 12:20 #48743

Köszi, de megyünk hamarosan arra felé mi is, majd megnézem személyesen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 18 20:48 #48738

Én siófoki vagyok..elmenjek megnézzem?Nem vagyok nagy szakértő..de talán személyes megtekités ..pl tulaj szemrevételézes is segíthet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 17 21:46 #48734

woodoopilot írta:

Még csak kb. 1 éve van lakóautónk, de már terjed a családban a fertőzés. :) A lányom és a vőlegénye szeretne lakóautót venni, tavasszal lesz az esküvőjük Prágában, utána terveznek egy hosszabb európai körutat. A londoni lakásukat ki akarják adni, állítólag azért fizetnek annyit, amiből el lehet utazgatni. A keret kb. 3M Ft, nemrég vettek egy 1200-as Triumph Bonewille-t, az esküvő sem olcsó, sajnos csak ennyi van most.
Elég régóta hirdetik ezt a Citroent, szerintetek megér 2,5M Ft-ot?
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/citroen/ci...bil_lakoaut-10443351

Első ránézésre, valóban mutatós a szekér, de jobban megvizsgálva a dolgot, van néhány részlet, amit azért érdemes szóvá tenni.
A bútorok, dekorfóliás, pozdorja bútorlapból készültek, ami nem a leg ideálisabb lakóautókba a súlyuk, csavarmegtartó képességük, és a nedvességgel szembeni ellenálló képességük okán. Az ablakok egyrétegű, nem hőszigetelt kivitelűek, ami miatt, a hűvösebb reggeleken, csurogni fog a lecsapódó pára róluk. Sem szúnyogháló, sem sötétítő roló nincsen rajtuk.
A hűtőszekrény ugyan 3 üzemű, de véleményem szerint, nem éppen lakóautóba való szerkezet. Ezeket, nyaralókba, fix telepítésű kempinghűtőként ajánlják. A mobil használat során, problémák adódhatnak a hűtéssel.
Az ágy hossza, szerintem, nem több 180 cm-nél. Nincsen benne fűtés, és meleg víz rendszer.
A hirdetés fejléce megtévesztő. Ez a büdös életben, soha nem volt Eura Mobil, amit elárul a jobb első kerék felett lévő kis plakett is, amit Ausztriában, a tehergépjárműveken szokás alkalmazni. Az is egyértelműen látszik, hogy fehér furgonként kezdte a pályafutását a vas.
Ezzel együtt, nem mondom azt, hogy nincsen jó állapotban, hogy nem lenne használható lakóautóként, hiszen egészen jó zuhanyfülkét is építettek be, de azt tudomásul kell venni, hogy vannak megalkuvást igénylő részletek benne, igaz, azt nagy mértékben javítja, a kikiáltási ára.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 16 18:28 #48732

Én megnézném személyesen...
Egész jónak néz ki...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 16 16:13 #48731

Még csak kb. 1 éve van lakóautónk, de már terjed a családban a fertőzés. :) A lányom és a vőlegénye szeretne lakóautót venni, tavasszal lesz az esküvőjük Prágában, utána terveznek egy hosszabb európai körutat. A londoni lakásukat ki akarják adni, állítólag azért fizetnek annyit, amiből el lehet utazgatni. A keret kb. 3M Ft, nemrég vettek egy 1200-as Triumph Bonewille-t, az esküvő sem olcsó, sajnos csak ennyi van most.
Elég régóta hirdetik ezt a Citroent, szerintetek megér 2,5M Ft-ot?
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/citroen/ci...bil_lakoaut-10443351

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 24 13:49 #48426

Van ezen a web oldalon egy ilyen topic:

Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Azt kéne elolvasnod először, és ha marad még kérdés, szerintem mindenki szívesen válaszol.

Üdv. MaNa


Senki nem lehet t

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 24 08:20 #48418

csak megnyugtataskent :)

a mobile.de kinalat messze realisabb, szinte az osszes, viszont a truckscout.de oldalon is vannak elfogadhatonak tuno ajanlatok, raadasul neha ugyan attol az eladotol, igy legyel okos.

de mi ebben a jo nekik? hol itt az "okossag"?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 aug. 24 07:52 #48417

Erre meg valaszolni se kell nem igaz


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.