Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2017 febr. 21 09:44 #49501

Én is ezt tettem. Vettem egy bontott - hibátlan - "fürdőszobát" egy lakókocsiból, és azt építem be. (120x70 cm) A WC napközben bent lesz, ha útban van, kiemelem. (elég nehéz, ha tele van :) )
nemo25 írta:

Az is megoldás lehet, hogy a zuhanyzót megépíted 60 x 80 cm-esre, és használati módtól függően ki-, illetve berakod a wc-t.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 20 23:49 #49497

Vityó írta:

Sziasztok,
Kopasz vagyok itt, és mondhatni teljesen járatlan, ezért mielőtt vásárolnék, szeretnék néhány információt megszerezni, bízom benne, hogy van aki tud segíteni.
Egy furgonból átalakított camping autó meddig számít furgonnak ha díjfizetésről (autópályák, kompok, parkolóhelyek, stb.) van szó? Mérethatárok vannak vagy ránézésre megy, vagyis; "ez ránézésre lakóautó, így abba a kategóriába esik"? Ha mégis a méretek döntenek, mik a határértékek?
Ha egy furgonba akarok egy zuhanyzó wc kombinációt, mi a minimális alapterület követelmény?

Bármerre mész, mindenhol mások a díjfizetési szabályok, erre nem lehet egyértelmű választ adni. Többnyire a kompokon, a jármű hossza adja a tarifa mértékét.

A wc-zuhanyzó mérete minimálisan 90 x 80 cm, de ebben a méretben, együtt fürdesz a wc-vel, aminek vannak hátulütői. Amennyiben szeretnéd elválasztani a wc-t a zuhanytól, a 120 x 80 cm, már kényelmesen használható vizesblokkot ad. Ez beépített wc-re értendő. Léteznek a hordozható változatok is. Az is megoldás lehet, hogy a zuhanyzót megépíted 60 x 80 cm-esre, és használati módtól függően ki-, illetve berakod a wc-t.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 20 15:19 #49487

2,4m hosszú belül az első ülések támlájáig. Az ágy kb. 115cm széles, és 190 hosszú. A hűtőt lenyitott ágynál nem biztos, hogy ki tudod nyitni :-)
Arra jó, hogy két 30 alatti vékony felnőtt pár napos csillagtúrákat megtegyen vele.
Az összkerék totál felesleges Európában. A keleti részeken tudsz elmenni olyan helyekre ahol hasznát tudnád venni, de ott meg vagy az emberek, vagy az állatok miatt nem fogsz merni a szabadban aludni. :D
A korábban említett alkatrészek sajnos benne vannak az újabb kocsikban mind, ezt nem tudod kikerülni.
Nagyon szép kocsi amúgy...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 20 12:04 #49482

Sziasztok,
Kopasz vagyok itt, és mondhatni teljesen járatlan, ezért mielőtt vásárolnék, szeretnék néhány információt megszerezni, bízom benne, hogy van aki tud segíteni.
Egy furgonból átalakított camping autó meddig számít furgonnak ha díjfizetésről (autópályák, kompok, parkolóhelyek, stb.) van szó? Mérethatárok vannak vagy ránézésre megy, vagyis; "ez ránézésre lakóautó, így abba a kategóriába esik"? Ha mégis a méretek döntenek, mik a határértékek?
Ha egy furgonba akarok egy zuhanyzó wc kombinációt, mi a minimális alapterület követelmény?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 27 17:32 #49040

Nagynyomású adagoló, kettős tömegű lendkerék, viszko kuplungok: csak akkor, ha valóban szükség van ezekre - szerintem. Egyébként klassz autó.
abacs írta:

Megköszönte: abacs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 27 17:17 #49039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 21:50 #49037

Jó választás ! A hosszabb kényelmesebb, a rövid meg hamar rövid lesz. Nekem is ezt mondták mások. Két főre pedig fejedelmi. Itthoni lesz vagy import ?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 09:37 #49035

Köszönöm a hasznos tanácsokat !

Úgy döntöttünk , hogy Carado T 448 lesz , mert az ágyak elhelyezkedése meg a nyagy garázs fontos volt számunkra !
Ez is Ducató motoros 130 Le , azt gondolom ,hogy ki fogja az igényeinket elégiteni , főleg , hogy egyenlőre ketten használjuk .
Ami hátránya talán a hossz 7.4 m .
Boldog karácsonyt !
Üdv

Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 09:12 #49033

Van még egy szempont amiről eddig nem esett szó. Néhány helyen, pl. németországban a 6m. alatti lakók személyautó áron , az a felettiek dupla tarifáért utazhatnak a kompokon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 24 21:43 #49028

Nehéz tanácsot adni az első vásárláshoz. Mi is hónapokon keresztül kerestünk megfelelőt. Szintén szempont volt a viszonylag fiatal kor, a felszereltség, és a kivitel.Nálunk fontos volt a legalább 5 fő szállítható utas, illetve a félintegráltság miatti ülőrészek használhatósága., így az alkovos mellett döntöttem. Mivel unokák is vannak, egy dupla fekvőhely is szempont volt. Sokat megnéztünk és egy Giottiline T-45 mellett döntöttünk annak ellenére hogy ritka beépítés. Idáig nem bántuk meg, kezes járgány a Ducato 250-es, mondjuk a motorja lehetne erősebb is, de azért nem vágtatunk ekkora batárral. Jó nagy a garázs hátul, és az előző tulaja már szereltetett be légrugókat, ettől nagyon stabil menet közben. A tetőn a szolárpanel szintén jól jött. Mi már csak tetőklímát szereltettünk be, sokan mondják hogy nem kell annyira,,pedig dehogy nem. Az ismeretlensége miatt mérsékelt az áruk, a berendezése szinvonalas, a technológia ( víz, fűtés, szaniter stb.) pedig ismert nagy gyártóktól van beszerezve. Nézd meg a mobile .de oldalon is, a márkásabb társainál ( Adria, chausson, Knaus, detleffs ) olcsóbb.Ha további információra lenne szükséged keress nyugodtan. Sok szerencsét a vásárláshoz !

Megköszönte: János

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 05 21:52 #48948

Szeki írta:

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre

Egy 448-ast hajt egy jó barátom, már 4.éve. Pár apróság kivételével, elmondható, hogy egészen jól megépített szekér. Tágas, kényelmes, és hatalmas garázs van hátul. Viszont jelentős a túlnyúlása, ami gyakran problémát okozhat, ezért érdemes segédlégrugót építeni a hátsó futóműbe. Azzal 8-9 cm-t lehet emelni, és ha kétkörös rendszert alkalmazol, még a stabilitásán is sokat javít.
Ami kellemetlen hiba volt, az a bejárati ajtó állandó vetemedése, olyan mértékbe, hogy sokszor becsukni sem volt egyszerű művelet. Gariban cserélték, de az új ajtó is ugyan azt művelte, ami egyértelműsítette, hogy a gyári ajtó minősége nem volt megfelelő, mivel egy merevítések nélküli habbetétes cucc, így vagy merevítéseket kell beépíteni, vagy jobb minőségű ajtóra kell cserélni.
Mindenképpen nézesd meg szakemberrel a vétel előtt a kiszemelt paripát!!!!!!! Ne abból indulj ki, hogy egy 3-4 éves lakónak nem lehet baja!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: EvaMama

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 03 17:56 #48937

Milyen infó kéne? Itt is olvashatsz róla adatokat, láthatsz képeket:

www.caraworld.de/Wohnmobile/carado/t/447
Szeki írta:

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre


Senki nem lehet t
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 03 13:41 #48935

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 24 18:57 #48899

Szia Szeki,

itt van pl. egy egész jó, a leírt igényeidnek is megfelel.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...geNumber=1&fnai=prev

vagy itt egy másik, ennek a garázsa is jó:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...3-01-01&pageNumber=1

Ha tudsz egy kicsi németül, ezen az oldalon érdemes nézelődni.

Kellemes böngészést!


Senki nem lehet t
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 24 13:28 #48896

Mostanában nem néztem a fórumot, ezért lehet, hogy kicsit megkésett a válaszom. Mi minden évszakban használjuk a lakóautót, volt Rimorunk is, most Chausson van. A Rimor 7 m feletti hosszú, 6 személyes, nagy garázsos, hátul dupla kerekes volt. Nagyon szerettük, az egyetlen dolog, ami jobb lett volna, ha gázolajos fűtés lett volna benne (téli hideg éjszakában nem kellemes kimenni gázpalackot cserélni). A másik, hogy aggódtunk a súlya miatt, nem biztos, hogy 3500 kg-on belül maradt volna megrakva.
A Chausson csak 5,99 m hosszú, 4 személyes, szintén nagy garázsos, gázolaj fűtéses, de több gondunk volt vele, mint a Rimorral. Mostanra (több, mint 5 éves) remélem, hogy már mindent sikerült összeszerelni benne.
Mindkettő Ford alvázra épült, mi kedveljük. Most értünk haza Új-Zélandról, ott bérelt lakóautóval közlekedtünk, egy Ford van-nal mentünk több, mint 5000 km-t, már 278000 km volt benne induláskor, de nagyon jól bírta magát, csak a kuplung zörgött, amikor már bemelegedett az autó.


Judit
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 13 20:43 #48851

Sziasztok !

Most vagyunk lakóautó vásárlás előtt és pár hasznos infó kellene ,
amit szertnénk ,hogy nagy garázsos legyen , ne legyen 7 méternél
hosszab , fél integrált , min 130 le motor , 4 felnőtt részére ágyak ,nagy
hűtő, 2-3 évesnél nem öregebb.
Azt nem tudom milyen tipust nem szabad megvenni ,vagy mire kell nagyon
odafigyelni.
Jövő héten lesz Lipcsében kiállitás ,esetleg érdemes-e megnézni , vannak-e
használt autók is ?

Hát várok infókat

Üdv
Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 18:21 #48804

KakaóRocker írta:

ekatona írta:
Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#


Ez pont olyan mint az enyem B)
Meg a km is stimmel:
Kreos 7010

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:44 #48792

ekatona írta:

Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:38 #48791

Add már el azt a lakódat, meddig várjak rá??? :)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 01 22:26 #48790

A T4 műszakilag talán az egyik legjobb választás, de nagyon kicsi, max. kempingautónak jó. Az öreg furgonok rákfenéje a rozsda, mi egyszer kilakatoltattunk egy Sprintert, de néhány év múlva elkezdett újra rohadni. Egy sok pénzért átalakított lakóautónál nem merném bevállalni ezt a kockázatot.
Szerintem a műanyag bódé a tuti megoldás, pont azon agyalok most, hogy rá lehetne-e faragni egy ex BT boxot egy platós T4 alvázra.

www.ebay.co.uk/itm/262692038562?_trksid=...e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.