Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2016 dec. 27 17:17 #49039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 21:50 #49037

Jó választás ! A hosszabb kényelmesebb, a rövid meg hamar rövid lesz. Nekem is ezt mondták mások. Két főre pedig fejedelmi. Itthoni lesz vagy import ?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 09:37 #49035

Köszönöm a hasznos tanácsokat !

Úgy döntöttünk , hogy Carado T 448 lesz , mert az ágyak elhelyezkedése meg a nyagy garázs fontos volt számunkra !
Ez is Ducató motoros 130 Le , azt gondolom ,hogy ki fogja az igényeinket elégiteni , főleg , hogy egyenlőre ketten használjuk .
Ami hátránya talán a hossz 7.4 m .
Boldog karácsonyt !
Üdv

Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 25 09:12 #49033

Van még egy szempont amiről eddig nem esett szó. Néhány helyen, pl. németországban a 6m. alatti lakók személyautó áron , az a felettiek dupla tarifáért utazhatnak a kompokon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 24 21:43 #49028

Nehéz tanácsot adni az első vásárláshoz. Mi is hónapokon keresztül kerestünk megfelelőt. Szintén szempont volt a viszonylag fiatal kor, a felszereltség, és a kivitel.Nálunk fontos volt a legalább 5 fő szállítható utas, illetve a félintegráltság miatti ülőrészek használhatósága., így az alkovos mellett döntöttem. Mivel unokák is vannak, egy dupla fekvőhely is szempont volt. Sokat megnéztünk és egy Giottiline T-45 mellett döntöttünk annak ellenére hogy ritka beépítés. Idáig nem bántuk meg, kezes járgány a Ducato 250-es, mondjuk a motorja lehetne erősebb is, de azért nem vágtatunk ekkora batárral. Jó nagy a garázs hátul, és az előző tulaja már szereltetett be légrugókat, ettől nagyon stabil menet közben. A tetőn a szolárpanel szintén jól jött. Mi már csak tetőklímát szereltettünk be, sokan mondják hogy nem kell annyira,,pedig dehogy nem. Az ismeretlensége miatt mérsékelt az áruk, a berendezése szinvonalas, a technológia ( víz, fűtés, szaniter stb.) pedig ismert nagy gyártóktól van beszerezve. Nézd meg a mobile .de oldalon is, a márkásabb társainál ( Adria, chausson, Knaus, detleffs ) olcsóbb.Ha további információra lenne szükséged keress nyugodtan. Sok szerencsét a vásárláshoz !

Megköszönte: János

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 05 21:52 #48948

Szeki írta:

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre

Egy 448-ast hajt egy jó barátom, már 4.éve. Pár apróság kivételével, elmondható, hogy egészen jól megépített szekér. Tágas, kényelmes, és hatalmas garázs van hátul. Viszont jelentős a túlnyúlása, ami gyakran problémát okozhat, ezért érdemes segédlégrugót építeni a hátsó futóműbe. Azzal 8-9 cm-t lehet emelni, és ha kétkörös rendszert alkalmazol, még a stabilitásán is sokat javít.
Ami kellemetlen hiba volt, az a bejárati ajtó állandó vetemedése, olyan mértékbe, hogy sokszor becsukni sem volt egyszerű művelet. Gariban cserélték, de az új ajtó is ugyan azt művelte, ami egyértelműsítette, hogy a gyári ajtó minősége nem volt megfelelő, mivel egy merevítések nélküli habbetétes cucc, így vagy merevítéseket kell beépíteni, vagy jobb minőségű ajtóra kell cserélni.
Mindenképpen nézesd meg szakemberrel a vétel előtt a kiszemelt paripát!!!!!!! Ne abból indulj ki, hogy egy 3-4 éves lakónak nem lehet baja!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: EvaMama

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 03 17:56 #48937

Milyen infó kéne? Itt is olvashatsz róla adatokat, láthatsz képeket:

www.caraworld.de/Wohnmobile/carado/t/447
Szeki írta:

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre


Senki nem lehet t
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 03 13:41 #48935

Kösz a hasznos infókat !

Esetleg a Carado T447 ill 448 tipusról nincs véletlen infód.
Üdv
Imre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 24 18:57 #48899

Szia Szeki,

itt van pl. egy egész jó, a leírt igényeidnek is megfelel.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...geNumber=1&fnai=prev

vagy itt egy másik, ennek a garázsa is jó:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...3-01-01&pageNumber=1

Ha tudsz egy kicsi németül, ezen az oldalon érdemes nézelődni.

Kellemes böngészést!


Senki nem lehet t
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 24 13:28 #48896

Mostanában nem néztem a fórumot, ezért lehet, hogy kicsit megkésett a válaszom. Mi minden évszakban használjuk a lakóautót, volt Rimorunk is, most Chausson van. A Rimor 7 m feletti hosszú, 6 személyes, nagy garázsos, hátul dupla kerekes volt. Nagyon szerettük, az egyetlen dolog, ami jobb lett volna, ha gázolajos fűtés lett volna benne (téli hideg éjszakában nem kellemes kimenni gázpalackot cserélni). A másik, hogy aggódtunk a súlya miatt, nem biztos, hogy 3500 kg-on belül maradt volna megrakva.
A Chausson csak 5,99 m hosszú, 4 személyes, szintén nagy garázsos, gázolaj fűtéses, de több gondunk volt vele, mint a Rimorral. Mostanra (több, mint 5 éves) remélem, hogy már mindent sikerült összeszerelni benne.
Mindkettő Ford alvázra épült, mi kedveljük. Most értünk haza Új-Zélandról, ott bérelt lakóautóval közlekedtünk, egy Ford van-nal mentünk több, mint 5000 km-t, már 278000 km volt benne induláskor, de nagyon jól bírta magát, csak a kuplung zörgött, amikor már bemelegedett az autó.


Judit
Megköszönte: Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 13 20:43 #48851

Sziasztok !

Most vagyunk lakóautó vásárlás előtt és pár hasznos infó kellene ,
amit szertnénk ,hogy nagy garázsos legyen , ne legyen 7 méternél
hosszab , fél integrált , min 130 le motor , 4 felnőtt részére ágyak ,nagy
hűtő, 2-3 évesnél nem öregebb.
Azt nem tudom milyen tipust nem szabad megvenni ,vagy mire kell nagyon
odafigyelni.
Jövő héten lesz Lipcsében kiállitás ,esetleg érdemes-e megnézni , vannak-e
használt autók is ?

Hát várok infókat

Üdv
Szeki

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 04 18:21 #48804

KakaóRocker írta:

ekatona írta:
Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#


Ez pont olyan mint az enyem B)
Meg a km is stimmel:
Kreos 7010

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:44 #48792

ekatona írta:

Gratulálunk! Innen mar nincs vissza út.
A fertőzés végleges :)

Természetesen az előző Neked ment. :-#

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 03 10:38 #48791

Add már el azt a lakódat, meddig várjak rá??? :)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 01 22:26 #48790

A T4 műszakilag talán az egyik legjobb választás, de nagyon kicsi, max. kempingautónak jó. Az öreg furgonok rákfenéje a rozsda, mi egyszer kilakatoltattunk egy Sprintert, de néhány év múlva elkezdett újra rohadni. Egy sok pénzért átalakított lakóautónál nem merném bevállalni ezt a kockázatot.
Szerintem a műanyag bódé a tuti megoldás, pont azon agyalok most, hogy rá lehetne-e faragni egy ex BT boxot egy platós T4 alvázra.

www.ebay.co.uk/itm/262692038562?_trksid=...e=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 nov. 01 17:57 #48789

Üdv Mindenkinek!

Nemrég regisztráltam és már egy ideje olvasom a hozzászólásokat, de nagyon nem segítettek a döntésben, kezdve ott, hogy már a Fiat Ducato, Citroen Jumper, Iveco Daily, Peugeot Boxer, Ford Transit kishaszon kérdésnél elakadtam, mert az egyik internetes poszt az egyikről a másik a másikról a harmadik meg mindegyikről rossz véleménnyel van.

Ami viszont nagyon tetszik az a VW transportok, így azt hiszem ennél maradok, mert eléggé olcsónak tűnnek és kellően picik, hogy kempingezéshez és a városi közlekedéshez is alkalmas legyen - egy teljesen kezdőnek.

Ebben viszont szeretném a jelenlévő szakértők véleményét kikérni, hogy van-e valami olyan típushiba vagy gyengesége a használt VW-nek, amikre kifejezetten figyelni kell (futott km, évjárat t1-t5), hogy alkalmasak legyenek - mondjuk szigetelésre, tetőablak beépítésére és a kempingcuccaink tárolására illetve milyen adózási és egyéb fizetési kötelezettségeim keletkeznek - autópálya díj/EKR/átminősítés? - egy rendes személyautóhoz képest?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszotokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 27 20:15 #48784

Nekem arcra egy Dukato furgon kinézetű autóm van, átminősítve. Ártándnál soha nem volt problémám, de Gyulánál rendre a teherautók közzé akarnak terelni, és Nyírábránynál is állandóan kérik a forgalmit.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 27 16:22 #48783

Van itt valaki, akinek teherautónak van vizsgáztatva a lakóautója? Érdekelne, mennyire macerás manapság egy teherautóval utazgatni.
Felmerült alternatívaként egy rakományként szállítható felépítmény vásárlása, de nem szeretnék az EKR miatt szívni. Bár lehet magánszemély tulajdonosnál ez nem probléma, de ha már veszünk egy teherautót, akkor célszerű bevinni a cégbe, az áfa és a költségek miatt.
Nem tudom azt sem, külföldön hogyan alakulnak az útdíjak és a behajtási zónák egy platós kisteherautó esetén.
Ha a Schengeni határokon kívülre akarunk utazni, ott megint csak macerás lehet egy teherautóval átmenni.
Szóval annyira már nem is tűnik jó ötletnek egy rakományként szállítható felépítmény, még ha sokkal olcsóbb is, mint egy személygépkocsinak vizsgáztatott lakóautó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 21:09 #48775

Gugus írta:

Kedves Lakóautósok!

A bakancslistám következő pontjához értem a saját lakóautó megvásárlásához.
Most már lassan fél éve kutatom a használt autó piacot (német, osztrák, holland, olasz, magyar)
és béreltem is egy hétre egy Laika Transitot, hogy még tisztább képet kapjak arról, hogy mit is akarok.

Az igényeinknek és a tervezett használathoz a 7méterhez közeli 6 fekvőhelyes nagy garázsos
dupla kerekes típusokat nézegetem. Ezekből is a Chausson és Rimor márkák között
találtam megfelelőket.

Nagyon fontos, hogy szeretnénk a hidegebb időben is használni utazásra.

Amennyiben van tapasztalatotok, válaszoljátok meg az alábbi kérdéseimet, ezzel is segítve vásárlási döntésemet:
- Mely típus vagy típusok alkalmasak a hideg időben való használatra.
- Milyen különbség van a fent említett márkák között? (tartósság, minőség, stb.)
- Vannak e típus betegségek ezeknek a márkáknak?
- Mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?
- Esetleg van javaslatod más márkára a fenti elvárások tükrében?
- Az olasz autópiacról mennyire kockázatos autót hozni?
- Van ismerősötök aki hoz be lakóautókat külföldről?

Hirtelen ennyi kérdésem támadt remélem nem terheltelek túl benneteket.
Bízom a hasznos és őszinte válaszaitokban.

Üdv!

Gugus

Bölcs elhatározás! :)

Egyértelműen a Chausson a jobb választás (szerintem).
Hogy mire kell figyelni a vásárlásnál? Arra, hogy vigyél magaddal olyan embert a vétel alkalmával, aki ténylegesen ért a lakóautókhoz. Erre a feladatra, parlagi autószerelő, nem alkalmas. Autószerelővel, az alvázat, motort, futóművet kell átnézetni. A felépítmény más műfaj. Ahhoz más irányú szakismeretre, tapasztalatokra van szükség. Ez az a műfaj, mikor olvasni kell az apró jelekből, érezni kell hogy gond van a lemez alatt. Számtalan esettel találkozok, mikor az újonnan beszerzett lakóval kapcsolatban, komoly gondok derülnek ki. Ráadásul ezen problémák javítási költsége komoly kiadással jár, ami könnyedén 1-2 milliós is lehet, vagy akár még ennél is vastagabb.
Azt tudomásul kell venni, hogy rengeteg a használt lakók kínálatában a beázott, elhanyagolt szekér. Ezeket folyamatosan karban kell tartani, szervizelni kell, amit a kevésbé gondos gazdák, szeretnek elfelejteni, és akkor még ott van a gyártók hibájából, és hanyagságából adódó hibaforrások sora.
Ezért érdemes alaposan, szakértő szemmel átvizsgáltatni a kiszemelt jószágot. Ezzel együtt, még hozzátenném, hogy a rutinos szaki is benézhet egy rejtett hibát, problémát, hiszen nem láta bele a szerkezet belsejébe.

Ha téli időszakban is szeretnétek használni a csigát, akkor érdemes dupla padlós kivitelű felépítménnyel szerelt lakót választani.

A többi kérdésedre nehéz válaszolni érdemben, hiszen ahány gyártó, és évjárat, annyiszor ezer változatról lehet beszélni. Az már járhatóbb lenne, ha kinéznél párat, belinkeld ide, akkor lehet véleményezni, és beszélgetni róla.
Érdemes lenne visszafelé olvasnod a már itt leírtakból, mert rengeteg infót tartalmaznak a hozzászólások.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 19:11 #48774

Kedves Lakóautósok!

A bakancslistám következő pontjához értem a saját lakóautó megvásárlásához.
Most már lassan fél éve kutatom a használt autó piacot (német, osztrák, holland, olasz, magyar)
és béreltem is egy hétre egy Laika Transitot, hogy még tisztább képet kapjak arról, hogy mit is akarok.

Az igényeinknek és a tervezett használathoz a 7méterhez közeli 6 fekvőhelyes nagy garázsos
dupla kerekes típusokat nézegetem. Ezekből is a Chausson és Rimor márkák között
találtam megfelelőket.

Nagyon fontos, hogy szeretnénk a hidegebb időben is használni utazásra.

Amennyiben van tapasztalatotok, válaszoljátok meg az alábbi kérdéseimet, ezzel is segítve vásárlási döntésemet:
- Mely típus vagy típusok alkalmasak a hideg időben való használatra.
- Milyen különbség van a fent említett márkák között? (tartósság, minőség, stb.)
- Vannak e típus betegségek ezeknek a márkáknak?
- Mire kell odafigyelnem a vásárlásnál?
- Esetleg van javaslatod más márkára a fenti elvárások tükrében?
- Az olasz autópiacról mennyire kockázatos autót hozni?
- Van ismerősötök aki hoz be lakóautókat külföldről?

Hirtelen ennyi kérdésem támadt remélem nem terheltelek túl benneteket.
Bízom a hasznos és őszinte válaszaitokban.

Üdv!

Gugus

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.