Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2017 szept. 19 12:17 #50980

KViktor írta:

Köszönöm!

Egy ilyen válaszban bíztam.
Megkérdezhetném még esetleg, hogy a Fiat Ducato ezen szériájánál mennyibe kerülhet körülbelül például egy komplett vezérműszíj csere és úgy általában mennyire mondható drágának az autó szerelése?.......vagy nem is nagyon szokott ezekkel gond lenni?

A FIAT DUCATO 2,3 MJT vagy JTD motoroknál a teljes vezérlés és az összes egyéb szíjak cseréjének a munkadíja -műhelytől függően- 40 - 60 eFt. A teljes szíj és feszítő garnitúrát megkapod 70.- eFt körül.
Nem kifejezetten szerviz igényes ez a motortípus. A hivatalos olajcsere intervallumot be kell tartani,miszerint ÉVENTE kötelező az olajcsere, távolságban pedig jó, ha max 15 ezret mész egy olajjal...Egyik kényes része az üzemanyagszűrő, -mert az műanyag- de ez kiváltható pl egy GOLF II. olajszűrőjével ami max 10.- eFt
Kevésnek a 110 lovas változat lóereje tekinthető talán.... szerintem....
A TEC súlya nincs ugyan megadva, de a mérete alapján valószínűsíthető a 3,5, de erre rá kéne kérdezni, ugyanis a németeket marhára nem izgatja, hogy 3,5 alatt legyen, mert nekik a "B" jogosítványuk lakóautóra 5 tonnáig érvényes, és más hátrányuk sincs ha ez a TEC pl 4 tonnára van vizsgáztatva. Ha arra van, akkor már gáz lehet belőle itthon a papírok miatt. Az EURA-MOBIL 128 LE 2,8 JTD motorja volt a FIAT egyik legjobbja, a járgány 40 cm-el hosszabb, ami az életben igen jelentős helytöbbletet jelenthet, ha azt úgy adják el, hogy 3,5 Tonna van a papíron, akkor a labda fel van dobva a lecke, meg feladva....
:evil: :meghajol :rohog

Utólag írom, hogy ha netán a Niesmann + Bishoff kapható lenne 3,5 tonnás papírokkal a hirdetés szerinti garancia megváltás és friss vizsga + a vezérlés cserékkel verhetetlen ajánlat olyannyira, hogy már szinte gyanús...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 11:22 #50979

Igen láttam. köszönöm!
Az Eura Mobil-t elvileg 3,5 t-ra le lehet papírozni Németországban.....az hogy ez hogyan működik itthol annak még utánna kell járnom. Bár inkább hajlunk a TEC felé. Azzal , vagy egy hasonlóval biztos nem lenne gond a súllyal. Van még mit átgondolni :D
Kösz a hozzászólást!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 09:23 #50977

Szia.
Azt ugye észrevetted, hogy ebből csak 1 "B" kategóriával vezethető! Egyébként a motor típusa szerintem jó, a kaszni........látni kéne.
Üdv NyomiKViktor írta:

Üdv mindenkinek!

A segìtsègeteket szeretnènk kèrni!
Lakòautò vàsàrlàs előtt àllunk ès bàr koràbban màr volt egy règebbi gyàrtàsù Hymer-ünk, közelsem lettünk annyira a tèma szakèrtõi hogy ne fèrjenek rànk hozzàèrtők tapasztalatai.
Azt màr tudjuk a "Hymer-es" utazgatàsainkból , hogy milyen belsõ kialakìtàsù lakòt szeretnènk, de a lakòautò màrkàknàl elakadtunk. A Hymer teljesen elègedettek voltunk, de nyitottak vagyunk màs gyàrtòk felè is....fõleg ha azok olcsòbbak, de nem azèrt mert esetleg sokkal rosszabb minõsègek.


m.mobile.de/wohnwagen-inserat/eura-mobil...9467564.html?ref=srp

.
home.mobile.de/WOHNMOBILPARADIES#des_246156787

.
www.wohnmobilparadies.com/wohnmobile

MOST ÈPPEN!! :D velük szemezgetünk.
Ha van, vagy volt valakinek esetleg tapasztalata ezen gyàrtòk ilyen , vagy hasonlò modelljèvel, akkor ossza azt meg velünk lègy szìves!

Köszönjük!


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 08:10 #50975

Köszönöm!

Egy ilyen válaszban bíztam.
Megkérdezhetném még esetleg, hogy a Fiat Ducato ezen szériájánál mennyibe kerülhet körülbelül például egy komplett vezérműszíj csere és úgy általában mennyire mondható drágának az autó szerelése?.......vagy nem is nagyon szokott ezekkel gond lenni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 08:00 #50974

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 19:52 #50972

"de nem érthető hozzá az EURO 4, mert azok között nem tudom volt-e egyáltalán ilyen, ezt "ISTOZI" biztosan jobban tudja."
Jól látod, ez még nem EURO 4, csak 3. Ám a német szabályozás az ilyen 1999/96/EG,A,GKL:G1 minősítésű motorokkal szerelt gépkocsiknál megengedi (vagy előírja) a részecskeszűrő beépítését (Ausrüstung mit Partikelfilter bitte unbedingt) ahhoz, hogy a jármű az EURO4 megítélést megkapja, tehát a 4-es (zöld) környezetvédelmi besorolású legyen. Ennek a gépnek a szélvédőjén jól látható a zöld matrica.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 18:08 #50971

KViktor írta:

A harmadik autò link-jèt nem jol raktam be.
Talàn most.....

m.mobile.de/wohnwagen-inserat/tec-typ-63...8863818.html?ref=srp

A minőségi sorrend:
1., Niesmann + Bischoff ARTO (toronymagasan!) a gyártó a HYMER AG tagja, annak ez a típus a felső kategóriája. A hely kihasználása a legjobb, lévén, hogy full integrált, 2,8 JTD motor kimegy a világból, igen erős, mégis igen jól fogyaszt. Az, hogy EURO 3 nem akkora hátrány! A nagy hátránya viszont a súlya a 4,0 tonna!! A 3100 kilós önsúllyal talán le lehetne vizsgáztatni itthon 3,5-re?? Az egyedüli klímás a 3 közül igaz csak menet közbeni motor-klíma van benne de az is számít nem is kicsit!!
2., Minőségben őt követi a TEC! Nagyon szépnek tűnik, a lóerőből itélve szintén 2,8 JTD lehet, de nem érthető hozzá az EURO 4, mert azok között nem tudom volt-e egyáltalán ilyen, ezt "ISTOZI" biztosan jobban tudja.
Elég kevés az adat hozzá...
3., Az EURA MOBIL is a HYMER AG tagja, minőségeben velük sincs panasz, ott is a súly az ami gond lehet...
valamint a gyengécske 110 lovas 2,3 motor amely szintén csak JTD lehet, mert a multijetek, úgy tudom későbbiek, bár az EURO 4 szerint lehet, hogy már mégis csak az...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 14:56 #50970

A harmadik autò link-jèt nem jol raktam be.
Talàn most.....

m.mobile.de/wohnwagen-inserat/tec-typ-63...8863818.html?ref=srp

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 14:39 #50969

Régi mániám, hogy olyan gépet érdemes venni, amelyik megfelel a német zöld matrica feltételeinek.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 14:20 #50968

Üdv mindenkinek!

A segìtsègeteket szeretnènk kèrni!
Lakòautò vàsàrlàs előtt àllunk ès bàr koràbban màr volt egy règebbi gyàrtàsù Hymer-ünk, közelsem lettünk annyira a tèma szakèrtõi hogy ne fèrjenek rànk hozzàèrtők tapasztalatai.
Azt màr tudjuk a "Hymer-es" utazgatàsainkból , hogy milyen belsõ kialakìtàsù lakòt szeretnènk, de a lakòautò màrkàknàl elakadtunk. A Hymer teljesen elègedettek voltunk, de nyitottak vagyunk màs gyàrtòk felè is....fõleg ha azok olcsòbbak, de nem azèrt mert esetleg sokkal rosszabb minõsègek.


m.mobile.de/wohnwagen-inserat/eura-mobil...9467564.html?ref=srp

.
home.mobile.de/WOHNMOBILPARADIES#des_246156787

.
www.wohnmobilparadies.com/wohnmobile

MOST ÈPPEN!! :D velük szemezgetünk.
Ha van, vagy volt valakinek esetleg tapasztalata ezen gyàrtòk ilyen , vagy hasonlò modelljèvel, akkor ossza azt meg velünk lègy szìves!

Köszönjük!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 12 11:55 #49878

Szia! Szerintem az első a Fiat ducató hymer az jó. Megbizható,9-10litert eszik,igaz nem lehet vele vágtázni.Nézd meg ,hogy belül minden működik-e,lapogasd meg kívűlről az oldalakat,nincs -e a faváz elrohadva ,olyankor huppog az egész oldal.Ha ezek a problémák nincsenek jó lehet.Ja ,és ne ázzon be sehol.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 10 09:53 #49862

Sziasztok,
par haverommal kitaláltuk hogy veszünk közösen egy olcso lakóautót. Sokat kempinheztünk már együtt és jo poén lenne.

A keret kb 1-1.5 m Ft lenne.
Az igényink elég alacsonyak: Ne rohadjon le állaóan, fel tudjon menni dombokra, müködö wc, 4 db ágy, 4 db ember utazhasson is benne, ne kelljen + kocsi.

Èrdemes egyáltalán ennyiert lakóautót venni? Vegy esélytelen egy müködö?

Jelenleg ezek a top kiválaszottak:

www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/wohn...280-hymer-197903833/

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/peugeot/peugeot_j5_280l-10236032

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ce=5000&pageNumber=2

Tudnátok pár tippet adni? Melyik miért jó/ rossz?
Milyne csapdákba lehet belefutni?

Köszönöm elöre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 24 22:56 #49766

Az enyém is fekete matricás, de nem érzékelem a hátrányt. Lakóval nem a városba, hanem a városból akarok kimenni. A kempingek, pihenők elérhetők. Nem a város közepén akarok táborozni! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 24 17:03 #49762

" www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/hyme...0/622568263-220-6024 "
Csodás a belseje (nagyon kedves vagyontárgya lehetett a gazdájának), azonban már nálunk is csak fekete matricával lehet forgalomba helyezni. Talán az lenne a megoldás, ha a felépítményt áttenné valaki egy újabb alvázra.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 24 10:54 #49759

Ismét találtam, egy olcsó, de jó állapotban lévő, számlákkal igazoltan szervizelt lakót.
Leendő kezdő és kispénzű kalandorokat érdekelheti! :)

www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/hyme...0/622568263-220-6024

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 03 09:35 #49631

Ez a környezetszennyezés kényes kérdés. A dieselek, legyen régi, vagy új, nem tesznek jót a környezetnek.
Lehet javítani gázosítással is, de ezt nem fogják a besorolásnál figyelembe venni. Azért ajánlom a figyelmetekbe a lenti írást! Lehet, hogy az új dieselek nem szennyezik annyira a környezetet, de a szervezetre mégis veszélyesebbek. Mi a jobb, a régi, vagy az új? Egyik sem! Maradjuk lakott területen kívül és üljünk kerékpárra, vagy a tömegközlekedést használjunk. :)

www.dieselgas.hu/okok-tenyek/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 03 07:37 #49630

Egyetértek veled. Szerintem, amire nem lehet német zöld matricát kapni, azzal nem célszerű foglalkozni.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: cv2adi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 03 05:50 #49628

cv2adi írta:

Kedves Mindenki ! Szeretnék véleményt kérni a nálam sokkal jobban hozzáértő és tapasztaltabb lakós társaimtól a FENDT felépítmény minőségéről :Az a helyzet hogy majdnem egy évtizede LMC -vel rójuk az utakat és nagyon meg vagyunk elégedve a bútorok, belső berendezések stb minőségével de a kocsit kissé kinőttük, ezért szeretnénk egy nagyobbra cserélni .A kiszemelt járgánynak FENDT -1993 as évj felépítménye van amiről semmit nem tudunk .Várom a Tisztelt publikum (főként az említett felépítményes lakós társak véleményét, tapasztalatát .
Ő lenne az új áldozat .....
www.truckscout24.de/search/ger/detail.as...age=ger&price_type=2

A FENDT mint lakókocsi és lakóautó gyártó mindig ott volt a legjobbak, talán legjobb három között, azaz soha sem volt kommersz gyártó...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: cv2adi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 02 20:36 #49626

Nem nez ki rosszul...de az ara enyhen szolva eltulozva! Ezek az evjaratok es ez a motorizalas nem er tobbet mind 7-8 ezer euro! Ezert az arert ha jol korulnezel lehet talalni mar Euro3-t. Ne feledjetek el hogy a noneuros beosztasu autokat (sajnosan) lassan kitiltjak mindenunnen! Azert irom hogy "sajnos" mert az enyem is ezek koze tartozik es hiaba pofog csak 165g kormot, inkabb 185g , de papiron E5 auto a hatosagok szerint kevesbe szennyezo! Ehez meg hozza se kell tenni hogy en egy tankolassal elmegyek 800km...es egy eleg ujnak mondhato Fiat 250 csa 480Km-t.No...melyik szennyez tobbet??? Bocsi az "elkalandozasert.."


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: cv2adi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 02 18:17 #49624

Kedves Mindenki ! Szeretnék véleményt kérni a nálam sokkal jobban hozzáértő és tapasztaltabb lakós társaimtól a FENDT felépítmény minőségéről :Az a helyzet hogy majdnem egy évtizede LMC -vel rójuk az utakat és nagyon meg vagyunk elégedve a bútorok, belső berendezések stb minőségével de a kocsit kissé kinőttük, ezért szeretnénk egy nagyobbra cserélni .A kiszemelt járgánynak FENDT -1993 as évj felépítménye van amiről semmit nem tudunk .Várom a Tisztelt publikum (főként az említett felépítményes lakós társak véleményét, tapasztalatát .
Ő lenne az új áldozat .....
www.truckscout24.de/search/ger/detail.as...age=ger&price_type=2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.