Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2018 jan. 02 05:21 #51964

A FORGALMI beszél! A többi csak duma.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 12:11 #51901

Felelősséget nem vállalok érte....

M kategória
Személyszállításra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
M1 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
legfeljebb nyolc ülıhellyel rendelkeznek.
M2 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
M3 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
N kategória
Árufuvarozásra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
N1 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel
rendelkezı jármővek.
N2 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meghaladó, de 12 tonnát meg nem
haladó legnagyobb tömegő jármővek.
N3 kategória: Árufuvarozásra használt, 12 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő
jármővek.
O kategória
Pótkocsik (beleértve a félpótkocsikat)
O1 kategória: 0,75 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő pótkocsik.
O2 kategória: 0,75 tonnát meghaladó, de 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb
tömegő pótkocsik
O3 kategória: 3,5 tonnát meghaladó, de 10 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő
pótkocsik.
O4 kategória: 10 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő pótkocsik.

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 11:32 #51899

Az én ismereteim szerint, az "M1" kategóriába tartozik minden olyan személygépjármű amely a vezető ülését nem számítva maximum 8 ülőhellyel rendelkezik.
Ebből a szempontból nincs felső súlyhatára, azaz a 16 tonnás MORELLO lakóautó is személyautó, M1 kategóriával bejegyezve.
Az már más kérdés, hogy "C" jogsi kell hozzá!!!

Itthon 200,000.- HUF az éves pályamatrica díja és külföldön, ahol van kell a "GO" box rá!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 10:36 #51898

Kerti írta:


Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C
.

M2 kategóriára már nem D2 matrica kell, hanem B2, mint a buszokra.
www.lakoautoklub.hu/doc/Utdij_allasfoglalas.pdf

A B2 matrica éves díja 200e Ft....

Úgy látom Ausztriában kell a go-box is a 3,5 t feletti lakóautókra:
www.asfinag.at/maut-vignette/maut-fuer-lkw-und-bus/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 04:49 #51897

Ez engem is erdekelne, ugyanezek az mint a leirtak

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 20 09:48 #51892

C jogsija van a barátomnak, pont ezért nézte ki ezt a csigát. Arra gondolt, hogy ilyet kevesen keresnek, emiatt relatíve olcsóbb lehet.

A hazai útdíj világos, de pl. az osztrákoknál az egyik oldalon azt írják a személygépkocsiknál nem kell gobox, egy másikon meg azt olvasom, hogy minden 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárműnél kötelező a gobox.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 21:58 #51887

woodoopilot írta:

Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet...

Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C

Levizsgáztatni ugyanolyan mint bármi mást engedélyeztetni. Nekünk már többször sikerült. :)
A gond az, hogy teljesen azért nem lesz személyautó, mert sok korlátozás nem a fajtára van, hanem a súlyra, ezért viszont már nem feltétlen olyan kecsegtető. Autópálya díjnál is már más a besorolás, mert ott is a súly a lépték. Szóval az útdíj még nem minden.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 21:44 #51886

Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 21:14 #51884

woodoopilot írta:

Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni...

Jól mondták a többiek, hogy ha tgk, akkor kell rá mindenféle drágaság, de 4,5 tonnáig lehet személyautó és akkor tényleg nem kell rá útdíj. Feltéve, ha arra van vizsgáztatva. Ez egy ritka kategória.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 20:58 #51882

Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 20:13 #51881

míg gondolkodsz milyen legyen, addig én majd irigykedek!? www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/priv...l/776498217-220-4946

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 06:36 #51878

woodoopilot írta:

Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...eNumber=1&scopeId=MH

Sajnos:IGEN!
Mármint, hogy az éves matricája itthon 200,000.- Ft !!!
Külhonban pedig kell hozzá a GO box!!!
Nem véletlenül rinyálunk jó páran a túlsúly miatt is!!
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 18 18:29 #51874

Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...eNumber=1&scopeId=MH

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:36 #51009

Követkző kérdés!! :D

Szereltetett már be valaki utólag motorklímát autóba?
Találtunk egy szimpatikus lakót számunkra nagyon jó áron, de klíma nélküli. Annyit tudok hogy nagyon drága, viszont a lakóautó vásárlásra szánt pénzből tudnánk klímát rakatni bele még ha drága is.
A kérdés az hogy mennyire is drága egy ilyen művelet kb. és hogy mennyire lehet jó minőségű egy utólagos beszerelés. pl. mennyire fogja vissza majd az autót?
Az autó egy 2003-as 2,8-as 128 lovas JTD Fiat Ducato.

Ha valaki esetleg ismer megbízható klíma szervízt amit szívesen ajánlana, akkor szívesen felvenném a kontaktot velük hogy ajánlatot kérjek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:19 #51008

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 20:32 #51001

ennek a 2002-es évjáratú Ducatonak 20.000 alatt is van nagyon jó minőségű vezérlés készlet /2 görgő+ szíj / ,de 30.000 alatt van vízpumpával együtt amit szintén ki kell cserélni.Az üzemanyagszűrő 1500-kb ez is már champion.Ha elreped a háza akkor tényleg érdemes kicserélni pl.golfra de az is rossz esetben egy ezres.Jó nézelődést


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 21:20 #50990

A TEC összsùlya 3.5 t alatt van. Van egy ugyanilyen annàl a kereskedőnèl ahol a Niesmann is van ugyanazzal az akciòs ajànlattal. Annak is "gyanùsan" jò az àra ès a 2.8-as motorral van. Az nagyon szimpatikus nekünk, de nincs benne klìma :(. Az előző lakònkban sem volt....izzadtunk is rendesen :D. Plusz kutyàink is vannak. Nekik meg aztàn nèg nagyobb szenvedès egy forrò "doboz". Èrdemes utòlagosan motorklìmàt beszereltetni? Vagy az màr egy problèma forràs lehetne a kèsõbbiekben?
A Niesmann sùlyàra azt irtàk hogy üresen 3100 kg. Majd holnap ràkèrdezek hogy hogyan is van ez.
Szèp nagyon egy ilyen integràlt ès tàgasabb mint egy alkoven....integràltunk volt koràbban. De ha ennek törik a szèlvèdõje akkor csak arra ràmenne annyi pènzünk amibõl egy pàr hònapot elbiwakolnànk. Egy alkòsnàl ez jòval olcsòbb lenne. Összegasonlìtàskènt megnèztem egy màsik hurdetèst is (ugyanez a tìpus). Ott irtak hogy most cserèltèk a szèlvedõjèt . Szàmlàjuk is van ròla. 3350 eurò.
...ugyhogy igen.....'a lecke feladva" :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 20:13 #50988

Természetesen igen, minden új infó segítség a témában! KÖszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 17:10 #50984

pappcs01 írta:

Sziasztok!

Esetleg tudja valaki , hogy Knaus és Weinsberg gyártók között van valami minőségbeli különbség? Vásárlás előtt állok, és a böngészés végére mindig ezeknél a típusoknál lyukadok ki. Tudom hogy van összefonódás a nevek között de ha az egyik jobb minőségű mint a másik akkor inkább arra koncentrálnék.

Előre is köszönöm a választ!

Már nem először de ez a dög program csakúgy eldobta a beírásomat, így kezdem előlről.

Létezik egy TABBERT gyár holland tulajdonban van most, Tabbert néven gyárt járgányokat.
Létezik egy KNAUS gyár, német tulajdonban, KNAUS néven gyárt járgányokat.
Létezik egy KNAUS-TABBERT konszern, amely sok országban gyártat, többek között Magyarországon, is a Nagyoroszi gyárában WEINSBERG márkanév alatt futó lakóautókat, és újabban félintegrált lakóautókat is.
Korábban ez a gyár EINFELLAND márkanév alatt gyártott lakókocsikat.
Tudtam sgíteni??


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 15:22 #50982

Sziasztok!

Esetleg tudja valaki , hogy Knaus és Weinsberg gyártók között van valami minőségbeli különbség? Vásárlás előtt állok, és a böngészés végére mindig ezeknél a típusoknál lyukadok ki. Tudom hogy van összefonódás a nevek között de ha az egyik jobb minőségű mint a másik akkor inkább arra koncentrálnék.

Előre is köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.