Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2017 dec. 19 21:58 #51887

woodoopilot írta:

Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet...

Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C

Levizsgáztatni ugyanolyan mint bármi mást engedélyeztetni. Nekünk már többször sikerült. :)
A gond az, hogy teljesen azért nem lesz személyautó, mert sok korlátozás nem a fajtára van, hanem a súlyra, ezért viszont már nem feltétlen olyan kecsegtető. Autópálya díjnál is már más a besorolás, mert ott is a súly a lépték. Szóval az útdíj még nem minden.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 21:44 #51886

Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 21:14 #51884

woodoopilot írta:

Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni...

Jól mondták a többiek, hogy ha tgk, akkor kell rá mindenféle drágaság, de 4,5 tonnáig lehet személyautó és akkor tényleg nem kell rá útdíj. Feltéve, ha arra van vizsgáztatva. Ez egy ritka kategória.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 20:58 #51882

Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 20:13 #51881

míg gondolkodsz milyen legyen, addig én majd irigykedek!? www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/priv...l/776498217-220-4946

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 19 06:36 #51878

woodoopilot írta:

Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...eNumber=1&scopeId=MH

Sajnos:IGEN!
Mármint, hogy az éves matricája itthon 200,000.- Ft !!!
Külhonban pedig kell hozzá a GO box!!!
Nem véletlenül rinyálunk jó páran a túlsúly miatt is!!
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 18 18:29 #51874

Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...eNumber=1&scopeId=MH

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:36 #51009

Követkző kérdés!! :D

Szereltetett már be valaki utólag motorklímát autóba?
Találtunk egy szimpatikus lakót számunkra nagyon jó áron, de klíma nélküli. Annyit tudok hogy nagyon drága, viszont a lakóautó vásárlásra szánt pénzből tudnánk klímát rakatni bele még ha drága is.
A kérdés az hogy mennyire is drága egy ilyen művelet kb. és hogy mennyire lehet jó minőségű egy utólagos beszerelés. pl. mennyire fogja vissza majd az autót?
Az autó egy 2003-as 2,8-as 128 lovas JTD Fiat Ducato.

Ha valaki esetleg ismer megbízható klíma szervízt amit szívesen ajánlana, akkor szívesen felvenném a kontaktot velük hogy ajánlatot kérjek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:19 #51008

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 20:32 #51001

ennek a 2002-es évjáratú Ducatonak 20.000 alatt is van nagyon jó minőségű vezérlés készlet /2 görgő+ szíj / ,de 30.000 alatt van vízpumpával együtt amit szintén ki kell cserélni.Az üzemanyagszűrő 1500-kb ez is már champion.Ha elreped a háza akkor tényleg érdemes kicserélni pl.golfra de az is rossz esetben egy ezres.Jó nézelődést


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 21:20 #50990

A TEC összsùlya 3.5 t alatt van. Van egy ugyanilyen annàl a kereskedőnèl ahol a Niesmann is van ugyanazzal az akciòs ajànlattal. Annak is "gyanùsan" jò az àra ès a 2.8-as motorral van. Az nagyon szimpatikus nekünk, de nincs benne klìma :(. Az előző lakònkban sem volt....izzadtunk is rendesen :D. Plusz kutyàink is vannak. Nekik meg aztàn nèg nagyobb szenvedès egy forrò "doboz". Èrdemes utòlagosan motorklìmàt beszereltetni? Vagy az màr egy problèma forràs lehetne a kèsõbbiekben?
A Niesmann sùlyàra azt irtàk hogy üresen 3100 kg. Majd holnap ràkèrdezek hogy hogyan is van ez.
Szèp nagyon egy ilyen integràlt ès tàgasabb mint egy alkoven....integràltunk volt koràbban. De ha ennek törik a szèlvèdõje akkor csak arra ràmenne annyi pènzünk amibõl egy pàr hònapot elbiwakolnànk. Egy alkòsnàl ez jòval olcsòbb lenne. Összegasonlìtàskènt megnèztem egy màsik hurdetèst is (ugyanez a tìpus). Ott irtak hogy most cserèltèk a szèlvedõjèt . Szàmlàjuk is van ròla. 3350 eurò.
...ugyhogy igen.....'a lecke feladva" :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 20:13 #50988

Természetesen igen, minden új infó segítség a témában! KÖszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 17:10 #50984

pappcs01 írta:

Sziasztok!

Esetleg tudja valaki , hogy Knaus és Weinsberg gyártók között van valami minőségbeli különbség? Vásárlás előtt állok, és a böngészés végére mindig ezeknél a típusoknál lyukadok ki. Tudom hogy van összefonódás a nevek között de ha az egyik jobb minőségű mint a másik akkor inkább arra koncentrálnék.

Előre is köszönöm a választ!

Már nem először de ez a dög program csakúgy eldobta a beírásomat, így kezdem előlről.

Létezik egy TABBERT gyár holland tulajdonban van most, Tabbert néven gyárt járgányokat.
Létezik egy KNAUS gyár, német tulajdonban, KNAUS néven gyárt járgányokat.
Létezik egy KNAUS-TABBERT konszern, amely sok országban gyártat, többek között Magyarországon, is a Nagyoroszi gyárában WEINSBERG márkanév alatt futó lakóautókat, és újabban félintegrált lakóautókat is.
Korábban ez a gyár EINFELLAND márkanév alatt gyártott lakókocsikat.
Tudtam sgíteni??


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 15:22 #50982

Sziasztok!

Esetleg tudja valaki , hogy Knaus és Weinsberg gyártók között van valami minőségbeli különbség? Vásárlás előtt állok, és a böngészés végére mindig ezeknél a típusoknál lyukadok ki. Tudom hogy van összefonódás a nevek között de ha az egyik jobb minőségű mint a másik akkor inkább arra koncentrálnék.

Előre is köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 12:17 #50980

KViktor írta:

Köszönöm!

Egy ilyen válaszban bíztam.
Megkérdezhetném még esetleg, hogy a Fiat Ducato ezen szériájánál mennyibe kerülhet körülbelül például egy komplett vezérműszíj csere és úgy általában mennyire mondható drágának az autó szerelése?.......vagy nem is nagyon szokott ezekkel gond lenni?

A FIAT DUCATO 2,3 MJT vagy JTD motoroknál a teljes vezérlés és az összes egyéb szíjak cseréjének a munkadíja -műhelytől függően- 40 - 60 eFt. A teljes szíj és feszítő garnitúrát megkapod 70.- eFt körül.
Nem kifejezetten szerviz igényes ez a motortípus. A hivatalos olajcsere intervallumot be kell tartani,miszerint ÉVENTE kötelező az olajcsere, távolságban pedig jó, ha max 15 ezret mész egy olajjal...Egyik kényes része az üzemanyagszűrő, -mert az műanyag- de ez kiváltható pl egy GOLF II. olajszűrőjével ami max 10.- eFt
Kevésnek a 110 lovas változat lóereje tekinthető talán.... szerintem....
A TEC súlya nincs ugyan megadva, de a mérete alapján valószínűsíthető a 3,5, de erre rá kéne kérdezni, ugyanis a németeket marhára nem izgatja, hogy 3,5 alatt legyen, mert nekik a "B" jogosítványuk lakóautóra 5 tonnáig érvényes, és más hátrányuk sincs ha ez a TEC pl 4 tonnára van vizsgáztatva. Ha arra van, akkor már gáz lehet belőle itthon a papírok miatt. Az EURA-MOBIL 128 LE 2,8 JTD motorja volt a FIAT egyik legjobbja, a járgány 40 cm-el hosszabb, ami az életben igen jelentős helytöbbletet jelenthet, ha azt úgy adják el, hogy 3,5 Tonna van a papíron, akkor a labda fel van dobva a lecke, meg feladva....
:evil: :meghajol :rohog

Utólag írom, hogy ha netán a Niesmann + Bishoff kapható lenne 3,5 tonnás papírokkal a hirdetés szerinti garancia megváltás és friss vizsga + a vezérlés cserékkel verhetetlen ajánlat olyannyira, hogy már szinte gyanús...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 11:22 #50979

Igen láttam. köszönöm!
Az Eura Mobil-t elvileg 3,5 t-ra le lehet papírozni Németországban.....az hogy ez hogyan működik itthol annak még utánna kell járnom. Bár inkább hajlunk a TEC felé. Azzal , vagy egy hasonlóval biztos nem lenne gond a súllyal. Van még mit átgondolni :D
Kösz a hozzászólást!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 09:23 #50977

Szia.
Azt ugye észrevetted, hogy ebből csak 1 "B" kategóriával vezethető! Egyébként a motor típusa szerintem jó, a kaszni........látni kéne.
Üdv NyomiKViktor írta:

Üdv mindenkinek!

A segìtsègeteket szeretnènk kèrni!
Lakòautò vàsàrlàs előtt àllunk ès bàr koràbban màr volt egy règebbi gyàrtàsù Hymer-ünk, közelsem lettünk annyira a tèma szakèrtõi hogy ne fèrjenek rànk hozzàèrtők tapasztalatai.
Azt màr tudjuk a "Hymer-es" utazgatàsainkból , hogy milyen belsõ kialakìtàsù lakòt szeretnènk, de a lakòautò màrkàknàl elakadtunk. A Hymer teljesen elègedettek voltunk, de nyitottak vagyunk màs gyàrtòk felè is....fõleg ha azok olcsòbbak, de nem azèrt mert esetleg sokkal rosszabb minõsègek.


m.mobile.de/wohnwagen-inserat/eura-mobil...9467564.html?ref=srp

.
home.mobile.de/WOHNMOBILPARADIES#des_246156787

.
www.wohnmobilparadies.com/wohnmobile

MOST ÈPPEN!! :D velük szemezgetünk.
Ha van, vagy volt valakinek esetleg tapasztalata ezen gyàrtòk ilyen , vagy hasonlò modelljèvel, akkor ossza azt meg velünk lègy szìves!

Köszönjük!


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 08:10 #50975

Köszönöm!

Egy ilyen válaszban bíztam.
Megkérdezhetném még esetleg, hogy a Fiat Ducato ezen szériájánál mennyibe kerülhet körülbelül például egy komplett vezérműszíj csere és úgy általában mennyire mondható drágának az autó szerelése?.......vagy nem is nagyon szokott ezekkel gond lenni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 19 08:00 #50974

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 18 19:52 #50972

"de nem érthető hozzá az EURO 4, mert azok között nem tudom volt-e egyáltalán ilyen, ezt "ISTOZI" biztosan jobban tudja."
Jól látod, ez még nem EURO 4, csak 3. Ám a német szabályozás az ilyen 1999/96/EG,A,GKL:G1 minősítésű motorokkal szerelt gépkocsiknál megengedi (vagy előírja) a részecskeszűrő beépítését (Ausrüstung mit Partikelfilter bitte unbedingt) ahhoz, hogy a jármű az EURO4 megítélést megkapja, tehát a 4-es (zöld) környezetvédelmi besorolású legyen. Ennek a gépnek a szélvédőjén jól látható a zöld matrica.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.