Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2018 ápr. 28 14:29 #52752

Egy szezont ki lehet bírni gáz nélkül. Viszont annál később térül meg. Vannak a neten erre táblázatok.
RatRace írta:

Igen,ez lenne a terv,de először forgalomba helyezés,(regisztráció) utánna nyaralás, és a következő szezonra gáz.

Megköszönte: RatRace

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 27 19:44 #52751

Igen,ez lenne a terv,de először forgalomba helyezés,(regisztráció) utánna nyaralás, és a következő szezonra gáz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 27 19:27 #52749

2000 benzines: 12 - 14 /100 km, de ha a sürgős (végsebesség közelében), akkor 20-ig feltornászható. Tegyél bele gázt.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: RatRace

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 27 18:37 #52748

RatRace írta:

Első lakóautónak vw lt 31?
Mekkora lehet a fogyasztás?
2000 benzin.

Nem kevés...
De, ha a fogyasztást nézed, ne lakózz!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 27 13:06 #52745

Első lakóautónak vw lt 31?
Mekkora lehet a fogyasztás?
2000 benzin.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 19:52 #52713

Ha kempingben átmeneti időszakban, vagy télen is használni akarod a lakódat és elektromos fűtőtestben is gondolkodsz kell egy annak valahol lent. Mi vízforralót is használunk teához , kávéhoz ahhoz is célszerű a munkapulton. Tehát nekem több 230 voltos is van. 12 voltos a TV, adapter csatlakozás, vagy 230 voltos ha a tv olyan. Szerintem gondold ezeket is át.Inkább 1 fölöslege, mint utólag bekinlódni!
Üdv Nyomi


Nyomi
Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 17 08:49 #52710

Az ajtó mellé tegyél, hogy az elősátorban legyen csatlakozásod.
Kori írta:

Sziasztok!

Tapasztalaitok alapján Ti hova javasoltok 12/240v konnektorokat beszereltetni az autóba? Sima ‘dobozos’ járgány lesz.
Persze idővel adja majd magát, meg igényektől függ, de kíváncsi vagyok, hogy miket találtok a leghasznosabbnak.
Igazság szerint felkészülnék előre és megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.

Köszönöm,
Üdv,Kori

Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 22:46 #52708

Kori írta:

Sziasztok!

Tapasztalaitok alapján Ti hova javasoltok 12/240v konnektorokat beszereltetni az autóba? Sima ‘dobozos’ járgány lesz.
Persze idővel adja majd magát, meg igényektől függ, de kíváncsi vagyok, hogy miket találtok a leghasznosabbnak.
Igazság szerint felkészülnék előre és megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.

Köszönöm,
Üdv,Kori

Én a helyedben, nem a 12 voltos csatikat építeném be, hanem USB aljzatokat. Szinte az összes kütyüt, már arról lehet tölteni, és lényegesen egyszerűbb az életed velük, mert nem kellenek autós töltők, hanem egy sima USB kábellel meg van oldva a történet.

budavill.hu/products/DUAL-USB-szivargy%C...C3%A9r%C5%91vel.html

Létezik kombinált is ezekből.

www.metroman.hu/termek/142194bpd-bb3-aut...aljzat-usb-vel-1-jpg

Rendelhetsz óccón, arra kicsit többet kell várni, de ugyan azt kapod.

www.aliexpress.com/item/Universal-Waterp...94&priceBeautifyAB=0

A 230-as konektorokat, szerintem, nem érdemes túl lihegni. Nekünk 2 van beépítve összesen, de azokat sem használjuk, csak minden szökőévben egyszer.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 16 08:00 #52701

"megkímélném magam a többszöri barkácsolástól."
Azt úgysem úszod meg.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: nemo25, Nyomi, Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 15 22:23 #52696

Sziasztok!

Tapasztalaitok alapján Ti hova javasoltok 12/240v konnektorokat beszereltetni az autóba? Sima ‘dobozos’ járgány lesz.
Persze idővel adja majd magát, meg igényektől függ, de kíváncsi vagyok, hogy miket találtok a leghasznosabbnak.
Igazság szerint felkészülnék előre és megkímélném magam a többszöri barkácsolástól.

Köszönöm,
Üdv,Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 05 18:57 #52651

nemo25 írta:

Fish írta:
Sziasztok!

Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
- forgalmi
- törzskönyv
- KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
- ÉV jegyzőkönyv
- gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
- van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.

Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy "jó jaz úgy!" aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.

Köszönöm
f

Ezzel az a helyzet, hogy az ÉV jegyzőkönyv, és a gáztömörségi vizsgálat jegyzőkönyve, 30 napig érvényes. Ezekkel lehet vizsgáztatni a lakóautót, amik alapján megkapja 2 évre az alkalmas minősítést. Ebből következik, hogy a vizsga érvényességének a lejártáig, ezek a vizsgálatok érvényesek, majd a következő vizsgára újból el kell végeztetni mindkét ellenőrzést.
Ezek után, már gondolom neked is egyértelmű, hogy felesleges verni az asztalt a jegyzőkönyvek miatt, mert nagy szükséged nincsen rájuk.
Viszont, arra felhívnám a figyelmedet, hogy a forgalmiban szereplő adatoknak alaposan járjál utána, mert lakóautóknál, számtalan esetben szerepel hibás bejegyzés, elírt típusjelölés, rossz súlyadat, ami nem fedi a valóságot.

Köszönöm, ez így egyértelmű!

f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 02 22:30 #52641

Fish írta:

Sziasztok!

Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
- forgalmi
- törzskönyv
- KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
- ÉV jegyzőkönyv
- gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
- van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.

Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy "jó jaz úgy!" aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.

Köszönöm
f

Ezzel az a helyzet, hogy az ÉV jegyzőkönyv, és a gáztömörségi vizsgálat jegyzőkönyve, 30 napig érvényes. Ezekkel lehet vizsgáztatni a lakóautót, amik alapján megkapja 2 évre az alkalmas minősítést. Ebből következik, hogy a vizsga érvényességének a lejártáig, ezek a vizsgálatok érvényesek, majd a következő vizsgára újból el kell végeztetni mindkét ellenőrzést.
Ezek után, már gondolom neked is egyértelmű, hogy felesleges verni az asztalt a jegyzőkönyvek miatt, mert nagy szükséged nincsen rájuk.
Viszont, arra felhívnám a figyelmedet, hogy a forgalmiban szereplő adatoknak alaposan járjál utána, mert lakóautóknál, számtalan esetben szerepel hibás bejegyzés, elírt típusjelölés, rossz súlyadat, ami nem fedi a valóságot.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 02 15:24 #52639

Sziasztok!

Ha már vásárlás, akkor felmerül bennem/bennünk a kérdés, hogy milyen papírok járnak, kellene, hogy járjanak a lakóautóval együtt?
Van, ami alapból ismert és tudott minden autó valaha is vásárolt számára:
- forgalmi
- törzskönyv
- KGFB igazolás
És van, legalábbis szerintem, ami specifikusan járna a lakóautóhoz (pontos megnevezésekkel sem vagyok tisztában):
- ÉV jegyzőkönyv
- gáztömörség vizsgálati jegyzőkönyv
- van egyéb is?
Ha ezt a listát tudnátok pontosítani, azt megköszönném.

Illetve a specifikus doksiknak van kötött formája, vagy Jóska ír egy A4-es papírt, hogy "jó jaz úgy!" aztán ennyi?
Tudnátok ezekről formanyomtatványt csatolni? Csak, hogy tudjam, mit kell kérnem és annak hogyan kell kinéznie.

Köszönöm
f

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 20 23:07 #52534

berencsij írta:

Szasztok !

Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?

Üdv.:J

Egy jó tanács. Vétel előtt nézesd meg szakemberrel, nehogy pudvarakást vásárolj!!!
A korosabb lakókocsiknál, nem az az első rendű kérdés, hogy kinek mi a véleménye az adott típusról, hanem az, hogy milyen mértékben van beázva, elrohadva a szendvics panel.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 20 16:13 #52530

index Lakókocsi - lakóbuszi fórum , ott kapsz választ

Üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 20 11:19 #52526

berencsij írta:

Szasztok !

Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?

Üdv.:J

Üdv néked "berencsij"!
:meghajol

Bizonyára tudod, hogy ez a web site, ahova a kérdésedet feltetted a "Magyar Lakóautó Klub" hivatalos oldala.
Mint a nevében is olvasható mi lakóautósok vagyunk, nem lakókocsisok.
Vannak azért néhányan közöttünk lakókocsisok is, mert mi már tudjuk, hogy a lakókocsisokból lesz -előbb, vagy utóbb- a lakóautós.
Így az alapgondolatból már érthetően, ne tőlünk várd, hogy egy bizonyos lakókocsi típusról mi a véleményünk, mert nekünk elsősorban lakóautókról vannak tapasztalataink.
Infót innen csak akkor tudsz kapni, ha van közöttünk olyan lakóautós aki ezt megelőző életében egy ilyen típusban töltötte szabadidejét.
Ha itt nem kapsz választ, akkor javasolnám a sokkal nagyobb számban lakókocsisokból álló hasonló klubokat, mint pl: MCCC, MHKK, DKK, BKK, stb.. stb.. felkeresni.

:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 19 21:36 #52524

Szasztok !

Lakókocsi vásárlás előtt vagyok, horgász célra lenne vásárolva.
Brüstner Club 380 lenne a kiszemelt célpont !
Erről a tipusról van valakinek véleménye, esetleg pontos adatokat tudna szolgáltatni !?

Üdv.:J

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 23:40 #52460

Kori írta:

Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról - közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!

Nekem egy 120 pacis, 2.3 XLH3-asom van(6.4m) . A motorteljesítménye, még brutálisan meredek emelkedőkön is elegendő. Autópálya menetben is személyautós teljesítménnyel viszi a bódét. Utazónak a 130 teljesen ideális, de ennél többre is képes, ha szeretnéd.
A parkolás számomra nem nagy kihívás, mindenhol megtalálom a helyem. Ez Kompakt méret a lakóautók között, de azért nem alkalmas minden hely a számunkra sem. Megjártunk már vele magas hegyeket, hágókat, és szűk óvárosokat, már többször behajóztunk vele, és még sehol sem okozott problémát a fel-és leállás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 22:57 #52458

Szia!
Azért éreztem késztetést, hogy meg kell osszam a tapasztalatomat veled röviden, mert én is nemrég kezdtem a lakóautóval történő közlekedést, és a tanulópénzt már megfizettem.
Nekem fontos volt, hogy garázsos legyen a jármű, ezért aztán 7 m fölötti (néhány centivel)
Ma már a különböző kütyük a parkolásban segítenek, így az nem olyan nagy gond.
Megfelelő parkolót találni lakott területen belül – na, az viszont kihívás.
Amit meg kell szokni az a kanyarodás, mivel a hátulja máshol jár, mint a legszebb álmaidban gondolnád.
Elviekben tudtam, azonban készségszinten nem rögzült így sikerült is lekócolnom a hátulját.
Mindezt pár ezer km levezetése után. amikor már azt gondoltam, hogy penge vagyok.
Akkor egy volt buszsofőr mondta, hogy úgy kell vezetni, mint egy buszt, nagy ívekben kanyarodni az elejét mindig kiengedni és a kormánnyal túlfordítani.
Azóta nagyon élvezem a vezetését - az indulást követő pár km után, mert rá kell hangolódni, hogy másképp kell vezetni, mint a BMW – t.
Tehát szerintem az összeszokás után kimondottan kellemes, nem pedig problémás a közlekedés a lakóval.
Ezek lennének az én friss tapasztalataim

Megköszönte: Kori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 04 20:46 #52457

Sziasztok!
Most nézem az első lakóalkalmatosságot és korábbi hozzászólásban volt már szó a 6m feletti példányokról, hogy bizonyos szempontból azért nehezebb vele közlekedni, parkolni sem egyszerű, plusz néhány kompnál dupla díjat számolnak fel stb.
Eddig odáig jutottunk el, hogy megvan az elgondolt helykiosztás, felszereltség, opciók amiket szeretnénk de kíváncsi lennék a tapasztalatotokra vezetés tekintetében.
Volna valaki, aki mondana pár szót ilyen irányú tapasztalatáról - közlekedési, parkolási tapasztalat pl egy 6,4m-es autóval milyen? Kempingbusz (kastenwagen) a cél (nem integrált vagy félintegrált, nem alkóvos) most nézelődünk, de nem tudunk kibékülni a 6m-es verziókkal, ahol keresztben vannak az ágyak (alkóvos sem kényelmes nekünk). Teljesítményben egy 150-160 LE azt gondolom ideális 3,5t-ig bezárólag.
Vezetéssel nincs gondom, megvan személyautóval az évi kb 55.000 km, Németország, Olaszország, néha Hollandia.
Köszönöm előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.