Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Hűtőszekrény

Több
2019 jún. 13 23:02 #55111

DC csatlakozónak szerintem a legjobbak a modellező csatlakozók. Én XT60-as és XT90-est használok az elektromos járgányaimban. ezek kicsik, aranyozottak, 60, ill. 90A terhelést bírnak melegedés nélkül, és még olyan is van belőle, ami nem szikrázik, ha terhelés alatt dugod össze.

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 08 08:24 #55093

MÉG aznap estére megvettem hozzávalókat .Fekete és kék 6m2 1eres vezeték 8m-nyi . Hozzá vízhatlan kültéri ajzat és dugó ezeken is jelöltem a polaritást .Egy előző Szipka-tanács alapján betettem egy 10 Amp biztit is a 12+ szárába.Másnapra meg is csináltam. Fotó szerint. Ma kipróbálom hogy a 2X 100 Watt s.panel röl mppt kivezetésen /akkut kikerülve/ működik-e 12 volt/9,5 amp. hűtőbox.
Ha valamikor majd összefutok a Nyomival beszélünk a dologról, mert ha bejön az alkotás akkor később a bútorzaton keresztül is telepíthetnék ilyet a lakó végéhez fixen.Utána 1-2 m lengő vezetéken.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 07 21:21 #55092

NagyPapa írta:

Van speciális alacsony feszültségű csatlakozó! Én a Nyomitól kaptam 2 párat de nem építettem be, hanem visszaadtam neki, keresd Őt, hátha megvan még neki!

Vagy:https://hu.rs-online.com/web/p/nagy-teherbirasu-tapcsatlakozo-keszletek/6120150/
:meghajol

A targoncák akkumulátor csatlakozói is megfelelnek. Akár 350 A-es is kapható, ami ezért már bírja a terhelést. :woohoo: :sorry


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 06 21:05 #55089

NagyPapa írta:

Van speciális alacsony feszültségű csatlakozó! Én a Nyomitól kaptam 2 párat de nem építettem be, hanem visszaadtam neki, keresd Őt, hátha megvan még neki!

Vagy:https://hu.rs-online.com/web/p/nagy-teherbirasu-tapcsatlakozo-keszletek/6120150/
:meghajol
Még megvan. Ha valakinek kell. Egyébként autóvillamossági üzletben lehet kapni, és 30 A-ral tartósan terhelhető, polarítás felcserélése alakja miatt nem lehetséges. Dugalj csapfedeles, vízmentes.;)


Nyomi
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 06 17:58 #55088

Van speciális alacsony feszültségű csatlakozó! Én a Nyomitól kaptam 2 párat de nem építettem be, hanem visszaadtam neki, keresd Őt, hátha megvan még neki!

Vagy:https://hu.rs-online.com/web/p/nagy-teherbirasu-tapcsatlakozo-keszletek/6120150/
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 05 10:49 #55082

koszonom a hozzaszoloknak a hutogeppel kapcsolatos tanacsok jok voltak, mindenen vegig mentem ,mindent megmozgattam, kikotottem,ujra kotottem,csatlakozasokat vegig neztem, a compressorhoz uj controllert rendeltem,amikor az aksit felnyomtam 14.4 V ra minden helyreallt ,de aztan kozben csak meregettem a feszultseget,megallapitottam hogy lemegy 11.2V ra ha meg a huto....ahogy Nagy Papa is tanacsolta uj vezeteket kelett kihuznom amit a vezeto ules mogotti charge controllrol van leveve..... ulesek mogott a lakoresznel levo kuszob alatt , es a konyhapult alatt be tudtam fuzni es elvinni a hutugephez...... az egesz herce hurcat elkerulhettem volna h aazzal kezdem hogy egy vezeteket csak direktbe elvittem volna es azzal beinditani a hutot..... 6 os vezeteket huztam be..... a hutonel a kozvetlen most anyi a feszultseg mint az aksinal.......mindezt ejszaka elokeszitettem es reggel mar csak meg kelett vennem a vezeteket es behuzni......uj vezetek volt az utolso ami tortenhetett, remelem olvassak sokan es tanulnak belole......amit en utoljara csinaltam, legyen az az elso dolog ,ha ilyen eset tortenik valakivel....... megjegyzem hogy a huto sokkal de sokkal csendesebben fut, modhatnam hangtalanul..........koszonom a hozzaszolasokat tanacsokat.........most van egy controller extraba, ha valakit erdekel allok rendelkezesere

koszonettel

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 05 10:13 #55081

Az amatőrök bizonyosságával a solár 4 m2 vezetéke a dupla szig. miatt. vastagabb mint a hálózatban használt 1 eres 6 m2 vezeték. Emiatt utóbbival a vezetékelés és bújtatás könnyebb lehet. Továbbá a vastagabb átmérőn kisebb a feszültség esés. Neked annyi S.panel mellet a mppt-én nincs 12 V fogyasztó kimenet? Hasonló problémám. Eladó Waeco 40lit / 230 volt hűtőládám kiváltására szereztem biwak-hoz könnyebb, 35lit / három funkcióst (110W/ 9,5 amp/ 12volt) . Az /40 A /mppt-én van direkt 12 volt kimenet üresen. Miért kellene levinni a fedélzeti akkuhoz esetleg vissza veszteséggel inverteren keresztül. A vezérlő bal oldal közepéről hátra 3,5 le 1,5 át 2,3 azaz összesen min. 7,4 m vezeték mire a hátsó nagy garázsba betáp lesz .Lehet-e kapni spéci 12 voltos
dugó/villa szettet vagy a háztartási 230 szerelékeit kell használni és jelölni mert egyforma lesz a
Hűtőn lévő igazi 230 as villával ?! Ha nem jó írjatok. köszönöm.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 21:30 #55079

portland írta:

Ezek szerint solar vezeteket vittel Oda a hutonek?

Az is megfelelő lehet, ráadásul annak dupla szigetelése van!
A cégem villamos, műszeres kivitelezéssel foglalkozik, levettem a polcról egy hajlékony vezetékdarabot.....
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 16:11 #55078

Ezek szerint solar vezeteket vittel Oda a hutonek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 16:07 #55077

Koszonom a hozzaszolast,valoszinu nekem is kell ezt csinalnom, Az eredeti kabel szerintem masfeles,de a legjobb esetben is csak 2.5 mm, 6 mm- t hogy tudtal elvezetni¿?nekem is kb 3m sajnos az aksi a vezeto ules alatt van,a hutovel ellentetes oldalon, most mertem megint,V anyi mint az aksinal,de ha uzemel a huto akkor 11.3V
Koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 15:55 #55076

portland írta:

Talan uj kabel lenne a megoldas kozvetlenul Az aksitol,de Az legalabb anyira zuros elvinni mint vegig menni az aksitol a hutoig, talan lassankent,szakaszosan kimerem,arra is gondoltam hogy amikor a hutogep elott rakotottem a csoki foglalattal,lehet a szigetelest is ala csavartam es mivel 50x atneztem vegen jo lett az erintkezes, koszonom mindenesetre

Közben rájöttél néhány dologra, de azért még leírom: Ezek a kompresszoros hűtők iszonyatosan érzékenyek a tápfeszültségre, (nekem is ilyen van, kínai gyártmány, 200 literes 130+70) emiatt nagyon ajánlott közvetlenül az akkupakkra kötni őket egy zárlatvédő biztosítón (50 Amper) keresztül, nagy keresztmetszetű vezetékkel, ami legalább 6, de inkább 10 kvadrátos legyen!!
Nekem 6 mm2 a kábelem, pedig csak 3 fm a teljes kábelhosszam!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 14:53 #55075

Talan uj kabel lenne a megoldas kozvetlenul Az aksitol,de Az legalabb anyira zuros elvinni mint vegig menni az aksitol a hutoig, talan lassankent,szakaszosan kimerem,arra is gondoltam hogy amikor a hutogep elott rakotottem a csoki foglalattal,lehet a szigetelest is ala csavartam es mivel 50x atneztem vegen jo lett az erintkezes, koszonom mindenesetre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 14:43 #55074

portland írta:

Bekapcsolva 11.6 ot ,mertem,ha nem ment a huto akkor teljes feszeltseg megvolt,igen a hutunel kozvetlen

Ha akkunál ennél jóval több 12,5 felett (mint írod teljes fesz.), akkor valahol elbújik a maradék. Érdemes lépésenként mérni, akkutól kezdve. Lényeg, hogy méréskor menjen a hűtő!
Csúszósaruk, biztosíték, de még gyengülő, vagy nem elég vastag kábel is okoz fesz. esést. Kisfeszültségű rendszer átka.
Fontos, hogy ne csak a pozitív kábelezést ellenőrizd, negatív oldal is pont ugyenezt produkálja. Sőt egyszerűbb ezzel kezdeni.
Tapogathatod is, kissé melegebb ahol a bibi van.
Jó a hűtőd fesz. figyelője, csak nem kapja meg rendesen ami jár neki.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 14:00 #55073

Bekapcsolva 11.6 ot ,mertem,ha nem ment a huto akkor teljes feszeltseg megvolt,igen a hutunel kozvetlen

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 04 13:19 #55072

portland írta:

Koszonom Az erdeklodest,
A feszultseg 13v korul mozgott mindig,Amit lehetett atneztem,es a vegen ratoltottem Halozati toltovel ugy 14 voltra( lifepo4 aksi) es valoban a feszultseg lehetett alacsony mert minden jora fordult,ezek szerint ez a huto nem szereti a 13 voltnal kevesebbet,erdekes mert a manual szerint ennel sokkal kevesebbel is mukodni kellene,ugy hogy most van egy extra controller a tulajdonomban,orulok hogy igy alakultak a dolgok mert nagyon jol teljesit a hutogep,1 es fokozaton 4C korul van,a melyhuto pedig -15-20 korul,fogyasztasa napi 5-600 watt,mindig napelemel toltottem valoszinu kellet hogy teljesen fel legyen toltve
Udvozlettel
Üdv,
Feszültséget közvetlenül a hűtőnél mértél?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 03 20:28 #55070

Koszonom Az erdeklodest,
A feszultseg 13v korul mozgott mindig,Amit lehetett atneztem,es a vegen ratoltottem Halozati toltovel ugy 14 voltra( lifepo4 aksi) es valoban a feszultseg lehetett alacsony mert minden jora fordult,ezek szerint ez a huto nem szereti a 13 voltnal kevesebbet,erdekes mert a manual szerint ennel sokkal kevesebbel is mukodni kellene,ugy hogy most van egy extra controller a tulajdonomban,orulok hogy igy alakultak a dolgok mert nagyon jol teljesit a hutogep,1 es fokozaton 4C korul van,a melyhuto pedig -15-20 korul,fogyasztasa napi 5-600 watt,mindig napelemel toltottem valoszinu kellet hogy teljesen fel legyen toltve
Udvozlettel

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 03 19:52 #55068

portland írta:

Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall
Koszonom

Üdv.
Nem tudom meg lett e hiba. Szerintem alacsony a tápfeszültség és a hűtőbe épített akkuvédelem letilt.
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 19 19:18 #54997

Koszonom a hozzaszolast,valoszinu a compressor ugyanaz,talaltam Az Ali baban controller t,a tipus szam nem ugyanaz de minden mas megegyezik,nem tudom hogy Jo e nekem,ugyanis Az Ami a compressor on van azt nem csinalnak mar,megprobalok kepet feltenni rola
Koszonom

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 19 19:07 #54996

portland írta:

Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall ,ha rovidre zarom a hofokszabalyzot akkor is ugyanez tortenik,gondolom az elektronika reszevel lehet gondd aminek nagyon orulok,hiszen csak eppen hogy latni hatulrol beepitve,hozzafereni valoszinu. Csak kiszerelt allapotba tudok majd,kerdesem: lehet ezekhez a hutokhoz valahol alkatreszt kapni?az a kis vezerlo egyseg kellene ami tenyernyi nagysagu ami a kompreszorra van felfogatva,mivel mas alkatresz eze kivul nincs,ezert erre gyanakszom,
Megkoszonnem ha valaki tud cimet adni alkatresz ugyben
BCD 118 as gep,
Koszonom

Ezt a hűtőt nem ismerem, de van rá esély, hogy a Danfoss (Secop) egyenáramú kompresszorok másolata van benne. Azokhoz elektronikát lehet kapni külön is, és ha rákötnek egy ledet, le tudják villogni, hogy mi a bajuk.
Ha elindul a kompresszor, de rövid idő után leáll, akkor lehet valami védelem kapcsol le benne (túlterhelés, alacsony feszültség). Nem szoktak ezek a kompresszorok áltukban elromlani, első körben végignézném nincs-e valami kontakthiba a betápnál, ami miatt túl nagy a feszültségesés. Ha a feszültség rendben van, esetleg lakatfogóval rá lehetne mérni az áramfelvételre is. Ha pár percet megy a kompresszor, a nyomó oldali csőnek (ami a kondenzátorba megy) melegnek kellene lenni. Ha nem meleg a cső, akkor esetleg elszökhetett a hűtőközeg. Azt mondjuk sanszosabbnak tartanám, mint hogy meghibásodik az elektronika amikor nem is használod. Az olcsó hűtőkben vas csöveket használnak, láttam már olyat, hogy elrozsdásodott egy kis részen, és ott eresztett.

Első körben megkeresném a boltot ahol a hűtőt vetted, nekik biztosítani kell alkatrészt, és lehet van szervizesük is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 máj. 19 16:33 #54994

Erdeklodom hogy valakinek van e tapasztalata BCD118 as kinai hutogepel kapcsolatban,
Az osszel. Vettem jobban mukodott mint ahogy a legjobb almomban remelni mertem,oktoberben leallitottam tavol voltam 6 honapig, most tavasszal ha beakarom inditani sajnos csak akarom,mert nem indul el,rovid ideig beindul,neha percekig is megy aztan leall,hofokszabalyzonal kikapcsolom majd visszakapcsolva ujra elindul rovid ideig,aztan ujra leall ,ha rovidre zarom a hofokszabalyzot akkor is ugyanez tortenik,gondolom az elektronika reszevel lehet gondd aminek nagyon orulok,hiszen csak eppen hogy latni hatulrol beepitve,hozzafereni valoszinu. Csak kiszerelt allapotba tudok majd,kerdesem: lehet ezekhez a hutokhoz valahol alkatreszt kapni?az a kis vezerlo egyseg kellene ami tenyernyi nagysagu ami a kompreszorra van felfogatva,mivel mas alkatresz eze kivul nincs,ezert erre gyanakszom,
Megkoszonnem ha valaki tud cimet adni alkatresz ugyben
BCD 118 as gep,
Koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.