Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2017 márc. 27 16:49 #49789

:meghajol

Egyenáramú 12 vagy 24 Voltról működő -a feszültség váltást automatikus érzékelő- kompresszoros hűtőszekrények kaphatók magyar WEB oldalról.

Egyik klubtársunk jelzése alapján -mint a témában érdekelt alany- megtekintettem egy frissen más megrendelésére megérkező hűtőszekrényt.

A gyártó kínai, de megtekintve semmiben sem különbözik Európában gyártott társaitól.
Fém külső vázzal szerelt jók az élek, jók a zsanérok, szépen néz ki belülről is, polcokkal megpakolva...

Ami kívülről belülről megtekinthető volt annak alapján bátran meg mertem rendelni saját célra is egy ilyen hűtőt.

Annyi a különbség az Európai hűtőkhöz képest, hogy ezeket elsősorban villannyal el nem látott területekre gyártják, szolár panelekhez és hozzá kapcsolt akkumulátorokkal összekapcsolva üzemeltetik őket.

Itthon a lakóautókba, lakókocsikba, árammal el nem látott tanyára, horgásztanyára tökéletesen alkalmas alternatíva lehet!!

Még érdekesség, hogy a használati cél miatt a teljes liter térfogathoz képest igen nagy a mélyhűtő részek liter aránya a normál térhez képest.
Pl az általam megrendelt 198 literesnek a mélyhűtője -garantált -18 °C-hűtéssel- 70 ! literes, míg a normál hűtőrésze a + 5 °C-s része, "csak" 128 literes.
Az általam megrendelt, ebben a kategóriában a legnagyobb, és ennek a villamos fogyasztása 72 Watt

:meghajol :meghajol

A választékot és a méreteket a www.nemsemmi.hu web oldalon lehet megtekinteni.

Még egy fontos dolog, amit le is mértem!!!
A hűtők szigetelése PUR hab és 6 -igen hat- centiméter vastag, mindegyik típusnál!!

Ha megérkezik és beépítjük, a használatról szívesen írok..

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Kerti, Srychy, woodoopilot, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 04 20:29 #49646

A hűtőhöz a kéménykivezetéssel egybeépített Dometic szellőzőrácsot használtam. A kémény magassága miatt adott helyre kell beépíteni a rácsot, de így a kondenzátor magasabban van, mint a szellőző rács teteje. Emiatt szerintem nem tud rendesen szellőzni a hűtő, megreked a meleg felette. Nem értem miért csinálják így a rácsot, jobb lett volna külön beépíteni egy kéménykivezetést, a felső szellőző rácsot meg magasabbra tenni.
Jobb híján beépítettem egy 120x120-as ventilátort a hűtő fölé, és rákötöttem egy hőfokkapcsolóra, remélem így már megfelelő lesz a szellőzés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 03 07:15 #49629

Ha küldesz egy tipustáblát akkor megnézem, hogy be tudjuk e szerezni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 02 21:58 #49627

Az Electrolux abszorpciós hűtőkhöz hol lehet alkatrészt venni?
Egy RM 4400-as hűtőnk van, thermoelemet tudtam hozzá venni, de kellene még egy gyújtó gyertya is a piezzóhoz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 22:29 #49218

:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 28 22:21 #49216

Szerintem az én konyhám a legkisebb...
:)
Ezért a hűtőm is. Egy abszorpciós minibárt alakítottam át 12v-osra. Kiszereltem belőle a hűtő részt és egy termoelemmel és két pici ventilátorral megoldottam a hűtést. Meglepően jól hűt. Igaz, hogy sok sör nem fér bele, de amire kell arra elég. 12.000-be került mindennel együtt.
:)

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 10:25 #49199

NagyPapa írta:

Utánanéztem ennek a WAECO 190 literes hűtőnek. BDF50 kompreszorral megy!! A hűtőközegről semmi adat nincs! Hogy van ez?? Az én hűtőmhöz kellene a BDF150, ide meg jó a sokkal kisebb is??
Sőt van ennek 220 literes változata, az is ezzel a kompresszorral megy!!:sorry

A BD sorozat R134a-ra van tervezve, észter olaj van benne, szerintem nem szabad izobutánnal tölteni.

Az izobutánhoz kb. 2x akkora szállítóteljesítményű kompresszorra van szükség, mint az R134a-hoz. A nagyobb motor ellenére, az izobutánnal töltött hűtők energiatakarékosabbak, mert jobb a COP-jük. Csak az újraindulással van gond a nagyobb motor miatt. Ezért kellett a te hűtődhöz is 2 kW-os inverter.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 27 07:00 #49197

Utánanéztem ennek a WAECO 190 literes hűtőnek. BDF50 kompreszorral megy!! A hűtőközegről semmi adat nincs! Hogy van ez?? Az én hűtőmhöz kellene a BDF150, ide meg jó a sokkal kisebb is??
Sőt van ennek 220 literes változata, az is ezzel a kompresszorral megy!!:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 26 11:05 #49194

NagyPapa írta:


Ott a piros pont! Az ára még elmenne a nálam tönkre ment 3 üzemű helyett, amire 695,000.- Ft ajánlatot kaptam, de igen, ez már ennyiért kicsi....

Más! A három fázisúra való átalakítás sem nyerő, mert ugyanott lennék vele, mint most, sőt, a 48 Voltos rendszer sebezhetősége miatt még szarabbul....

:meghajol

A 48V az inverter kimenő feszültsége, ugyan úgy 12V-ról működne, mint egy 230V-os inverter. Lehetne 3x 230V-ra is tekercselni a betétmotort, de ilyen kis méretben nem gyártanak 3x230V-os invertereket.

A betétmotort azért kell áttekerni, hogy ne egyfázisú legyen, mert annak túl nagy az induló árama. A 3 fázisú motor indító nyomatéka sokkal nagyobb, mint az egyfázisúé, a fordulatszámot is könnyű szabályozni a frekvencia felfuttatásával, így az induló áramok kezelhető szinten maradnak.

A betétmotor áttekercselése 30e Ft, az elektronikára nem kértem árat, mert van még 2 db amit már nem használok, de ha mondjuk 100e Ft-ért csinálnak egy újat, még mindig 150e Ft alatt lenne egy háztartási hűtőszekrény átalakítása. Kb. hasonló összeg lenne egy Danfoss/Secop egyenáramú kompresszor beépítése is, de az csak R134a hűtőközeggel működhet, olyan hűtőt meg nem nagyon lehet már találni újonnan. Mindkét rendszert használtuk régebben, üzembiztosak, csak a hűtőteljesítményük nekünk kevés volt.

Műszaki szempontból a 3F rendszer kicsit komolyabb, még ha szemre nem tűnik olyan profinak, mint a Danfoss kompresszorok.

A piacon beszerezhető 12V-os hűtők árának harmadából össze lehetne hozni egy akkuról üzemeltethető hűtőt, ha bevállaljuk az izobután hűtőközeget. Engem inkább ez tart vissza az átalakítástól.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 26 07:25 #49192

woodoopilot írta:

Van keskenyebb is, ez pl. csak 475 mm széles:
www.antarktisz-webaruhaz.hu/termekek/res...os_hutoszekreny.html

Fajlagosan mondjuk elég drága, mert alig olcsóbb mint a 190 literes, de sokkal kisebb.

Ott a piros pont! Az ára még elmenne a nálam tönkre ment 3 üzemű helyett, amire 695,000.- Ft ajánlatot kaptam, de igen, ez már ennyiért kicsi....

Más! A három fázisúra való átalakítás sem nyerő, mert ugyanott lennék vele, mint most, sőt, a 48 Voltos rendszer sebezhetősége miatt még szarabbul....

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 25 21:48 #49191

gattila írta:


Ott nagyon drága, egy BD 50F 347 CHF + az indító elektronika 255 CHF, az összesen kb. 180e Ft.

Itthon a BD 50F elektronikával 105e Ft listaáron, amiből szerintem még kedvezményt is tudok intézni.

www.soos.hu/wswebshop32.cgi?&L=603&O=2&X...9341&AC=-1&AK=KAT111

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 25 21:30 #49190

Van keskenyebb is, ez pl. csak 475 mm széles:
www.antarktisz-webaruhaz.hu/termekek/res...os_hutoszekreny.html

Fajlagosan mondjuk elég drága, mert alig olcsóbb mint a 190 literes, de sokkal kisebb.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 25 16:30 #49189

woodoopilot írta:


Nagyon nagy kár, hogy ez a 190 literes hűtő nem fér be egyetlen járgányba sem a régi helyére, mert ott mindenütt 500 mm széles hely van, amit nem is értek, hogy miért...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 25 12:37 #49186

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 23 19:03 #49176

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 16 17:58 #49148

Nekem sajnos csak a gagyi osztályú kis hűtők férnek be, úgyhogy maradok az általad is javasolt "nemcserélnék" megoldásnál :) pedig csábító dolog egy jó hűtő...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 16 11:26 #49147

Kértem árajánlatot egy R600-as kompresszor átalakításra. 30e Ft-ba kerülne az 1fázisú 230V-os betétmotor kicserélése 3 fázisú 48V-os motorra. Hozzá való 12V-ról működő elektronikám van még 2 db, ha esetleg valakit érdekelne egy ilyen kísérleti projekt.

A 48V érintésvédelmi szempontból lényeges, az még teljesen biztonságos. Az elektronika lágyan indít, 1-2 perc alatt pörgeti fel a max. fordulatra a motort, így nincs gond az újraindulással. Egy A++ osztályú hűtőszekrény napi fogyasztása kb. 0,5 kWh, ha az elektronika veszteségére még számolunk +10%-ot, egy 100 Ah-s aksiról legalább 24 órán keresztül működnie kell a hűtésnek. Az biztos, hogy sokkal kevesebb lenne a fogyasztás, mintha egy nagy inverterről menne a hűtőszekrény, amivel ráadásul újraindulási problémák is lehetnek, ha csökken a kapocsfeszültség.

Áramfogyasztás szempontjából a Danfoss (Secop) egyenáramú kompresszorok is nagyon jók, de azok elég drágák, és nem nagyon vannak már R134a-val működő hűtők. A kisebb, 2,5 cm3-is BD 50F kompresszor listaára jelenleg 97e Ft elektronikával együtt. A kicsivel nagyobb, 3 cm3-is BD 80F most nincs raktáron, tavaly 237e Ft volt az ára elektronikával együtt. De ha egy R600-as hűtőbe akarunk R134a-s kompresszort beépíteni, akkor a kapilárist mindenképpen cserélni kell, de lehet az elpárologtató és kondenzátor sem lesz jó. Ezeket viszont már elég macerás lehet kicserélni.

Vagy vehetünk még komplett 12V-os hűtőegységet és elpárologtatót a Dometictől, de annak is kb. 200-240e Ft lenne az ára.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 13:57 #49119

A gyártók általában azt ajánlják, hogy 10x teljesítménye legyen az inverternek kompresszoros hűtőnél. Ezért választottam ezt, valamint az 1200 és 1500 W között elenyésző a veszteség különbség.

Szóval akkor maradok az inverteres megoldásnál.
woodoopilot írta:

gattila írta:
Pont ezt tervezem. Akkor ne rendeljem meg az 1500/3000W invertert? :) De nekem csak a Hausmeister 45x48-as hűtője fér be...
woodoopilot írta:
Ezért érdekelne egyrészt, hogy legálisan használhatók-e az izobutánnal töltött hűtők a lakóautókban, illetve hogy hányan tervezik, hogy kicseréljék kompresszorosra az abszorpciós hűtőjüket.

Az a mini hűtő csak ilyen brutál nagy inverterrel indul el? A lehető legkisebbet kell venni, amiről még elindul a hűtő. Minél nagyobb az inverter, annál nagyobbak a veszteségek.

Van egy 1200W-os szinuszos Volcraft inverterem, az simán elindít egy 80 literes fagyasztószekrényt, még akkor is, ha már 12V alatt van a kapocsfeszültség. Mert azzal szokott gond lenni, hogy a nagy induló áramok miatt egy pillanatra leesik a kapocsfeszültség, és az inverter letilt. Hiába lenne még bőven áram az aksiban, nem bír elindulni a hűtő. A vastagabb, min. 25 mm2-es betáp kábelek valamit szoktak segíteni, meg az indítókondi is sokat csökkent az induló áramon, de a háztartási hűtőkhöz sajnos csak ellenállásos indítóegység szokott lenni.

A te hűtődben én nem cserélnék kompresszort.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 11:19 #49116

gattila írta:

Pont ezt tervezem. Akkor ne rendeljem meg az 1500/3000W invertert? :) De nekem csak a Hausmeister 45x48-as hűtője fér be...
woodoopilot írta:
Ezért érdekelne egyrészt, hogy legálisan használhatók-e az izobutánnal töltött hűtők a lakóautókban, illetve hogy hányan tervezik, hogy kicseréljék kompresszorosra az abszorpciós hűtőjüket.

Az a mini hűtő csak ilyen brutál nagy inverterrel indul el? A lehető legkisebbet kell venni, amiről még elindul a hűtő. Minél nagyobb az inverter, annál nagyobbak a veszteségek.

Van egy 1200W-os szinuszos Volcraft inverterem, az simán elindít egy 80 literes fagyasztószekrényt, még akkor is, ha már 12V alatt van a kapocsfeszültség. Mert azzal szokott gond lenni, hogy a nagy induló áramok miatt egy pillanatra leesik a kapocsfeszültség, és az inverter letilt. Hiába lenne még bőven áram az aksiban, nem bír elindulni a hűtő. A vastagabb, min. 25 mm2-es betáp kábelek valamit szoktak segíteni, meg az indítókondi is sokat csökkent az induló áramon, de a háztartási hűtőkhöz sajnos csak ellenállásos indítóegység szokott lenni.

A te hűtődben én nem cserélnék kompresszort.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 10 08:35 #49113

Pont ezt tervezem. Akkor ne rendeljem meg az 1500/3000W invertert? :) De nekem csak a Hausmeister 45x48-as hűtője fér be...
woodoopilot írta:

Ezért érdekelne egyrészt, hogy legálisan használhatók-e az izobutánnal töltött hűtők a lakóautókban, illetve hogy hányan tervezik, hogy kicseréljék kompresszorosra az abszorpciós hűtőjüket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.