Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2007 júl. 28 15:21 #3199

Nekem egészen máv a véleményem a hütöszekrényel kapcsolattal Én és nejem juliusban tértünk haza egy 13 napos Norvégiai utrol és a gyári beszereltDometik tip.30l.nagyon jól birta a feladatát még egész uton jégkockát is szolgáltatot.A hütö egyfolytában csak gázrol müködöt a 4000Km.-en és ha gyárilag van beszerelve akkor nem oltodhat elmenet közben sem Az Én autom egy 22-éves Fiat Dukáto Eriba Csak minden indulás elöt portalanitom vagyis levegövel kifujatom ezeket az érzékeny pontokat.További Jó nyaralást Mindenkinek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 26 20:44 #3195

tclar írta:

Nekem még nem volt gázos mert azt hallottam rossz a hatásfoka. Most állóhelyben miért nem jó?Gázüzemben mehet bármeddig nem?

az igaz hogy állo helyben mehet,de az is igaz hogy ha ugy állsz meg hogy süti a gáz oldalt akkor nem akar hüteni mivel ki egyenlitödik a hö.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 26 20:32 #3194

Nekem még nem volt gázos mert azt hallottam rossz a hatásfoka. Most állóhelyben miért nem jó?Gázüzemben mehet bármeddig nem?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 26 19:03 #3193

tclar írta:

Én egy 70L-es Zanussi sima 230V-os kompresszoros hűtőt használok, a kompresszora 55 W-os, ehhez építettem egy 400 W-os modifikált színuszos automata invertert. A Transitomban alapból 150 Ah akku van plussz vettem 3000 Ft-ért a bontóban egy 55 Ah-st vésztartaléknak. Két napot állóhelyben simán kibír a 150 Ah, a harmadik napon kellett indításhoza tartalék akksi. 5 L fagyasztós, a normál hűtő része viszont túl nagy, igazából nem is kellene ekkora, lehet eladom az egész szettet (hütő+inverter)

szia

bocs hogy bele vauuuu,de ilyen össze állitásban engem is érdekelne ez a hütö dolog.ugyan is nagyon tele van a tö.....m
a mostani gázossal ,ami menet közben ugye mindig elalszik ,amikor meg meg állunk az meg nem mindig elég a hütéshez. na a lényeg hogy mindig szopi van vele.
persze ez nem azonnali segitség kérés hiszen sajna csak jövöre lessz rá igazán szükség.de valamelyik lakos találkozon dumcsizhatnánk rola.

elöre is köszi

üdv medmad
Károly

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 máj. 05 17:38 #2944

Én egy 70L-es Zanussi sima 230V-os kompresszoros hűtőt használok, a kompresszora 55 W-os, ehhez építettem egy 400 W-os modifikált színuszos automata invertert. A Transitomban alapból 150 Ah akku van plussz vettem 3000 Ft-ért a bontóban egy 55 Ah-st vésztartaléknak. Két napot állóhelyben simán kibír a 150 Ah, a harmadik napon kellett indításhoza tartalék akksi. 5 L fagyasztós, a normál hűtő része viszont túl nagy, igazából nem is kellene ekkora, lehet eladom az egész szettet (hütő+inverter)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 21 08:50 #1973

GaborApa írta:

Egy kis átkötés után lehetséges lenne (a hűtő a 230-at közvetlenül a csatlakozótól kapja az inverter pedig egy relével leválasztott áramkörre adja a feszültséget)
De nekünk nem volt még bajunk az alacsonyabb teljesítménnyel. Mindig tele hűtővel indulunk és a cucc eleve lehűtve kerül bele (megérkezős jager a persze fagyasztóból \:D/ ). Ha véletlenül útközben hozzáteszünk, akkor besegít a hűtésbe a már benne lévő hideg holmi is.
Úgy tapasztaltuk, hogy nagyon jó a hűtőnk szigetelése is. Előfordult, hogy elfelejtődött a megálláskor a gázra kapcsolás (a lanovkán felfelé jutott a hűtőfelelős eszébe) és a 4-5 órás napon állás után is minden hideg volt és a fagyasztó sem olvadozott.

Köszönöm a kielégítő választ /a jager nevében is / :smt030

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 20:42 #1971

LMC írta:

Kérdésem, hogy menet közben inverteren keresztül használtad már?
Vagy nem is lehetséges?
Egy kis átkötés után lehetséges lenne (a hűtő a 230-at közvetlenül a csatlakozótól kapja az inverter pedig egy relével leválasztott áramkörre adja a feszültséget)
De nekünk nem volt még bajunk az alacsonyabb teljesítménnyel. Mindig tele hűtővel indulunk és a cucc eleve lehűtve kerül bele (megérkezős jager a persze fagyasztóból \:D/ ). Ha véletlenül útközben hozzáteszünk, akkor besegít a hűtésbe a már benne lévő hideg holmi is.
Úgy tapasztaltuk, hogy nagyon jó a hűtőnk szigetelése is. Előfordult, hogy elfelejtődött a megálláskor a gázra kapcsolás (a lanovkán felfelé jutott a hűtőfelelős eszébe) és a 4-5 órás napon állás után is minden hideg volt és a fagyasztó sem olvadozott.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 20:01 #1968

Sziasztok!

Az abszorbciós hűtőknél (amiben nincs kompresszor) nem lehet probléma az inverteres táplálással (az akkura vigyázni kell,bár a mostanában gyártott inverterek alapszolgáltatása,hogy 10.5V alatt lekapcsolnak megakadályozva a mélykisütést).A kompresszoros hűtőknél (és klímáknál) már nem ilyen egyszerű a helyzet,mert a kompresszor indulási árama sokszorosa is lehet a névlegesnek (néhány másodpercig)amit az inverternek el kell viselni.Nem ritka,hogy a 2kW-os inverternél azt írják hogy hűtőgép 160W-ig!
A másik dolog,hogy ezekhez célszerű szinuszos invertert használni (amúgy nagy lesz a hangja),de ezek kb 5X annyiba kerülnek és még érzékenyebbek a túláramokra!Hónapok óta foglalkoztat ez a gondolat (mármint a tetőklima 12V-os használata) de nagyon úgy tűnik,hogy bíztos sikert csak a kempingkatalógusokban is megtalálható kifejezetten a klimákhoz gyártott inverterek hoznak (800-1100 euróért).Üdv Andy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 17:23 #1961

LMC írta:

Szia Gábor.

Nekem is hasonló tapasztalataim vannak hogy menet közben alacsony a hatásfok.

Kérdésem, hogy menet közben inverteren keresztül használtad már?
Vagy nem is lehetséges?

András

Az előző kocsiban egy ősrégi Lehel hűtőszekrényem volt. Miután azt rendszeresen kellett javítgatnom, láttam, hogy egy fűtőtest (12 V-os) van benne, meg egy 220/12V trafó, azaz a teljesítménye kb. azonos volt mindkét feszültségen. Aztán kicseréltem egy újabb modellre, és azt hittem, az is így működik. De jött a gond, hogy 12V-on nem az igazi. A modernizálásnál ti. már ebbe is két fűtőtestet szereltek.

Idén nyáron menet közben már inverterről, 220-ról járattam, ez bevált. (Csak ne felejtsem rajta álltában hosszú ideig, mert nekem teljesen le lehet meríteni a fedélzeti akkumat, nincs semmi automatikám, ami megakadályozná, az inverter direktbe rá van kötve az akkura, és az csak akkor kapcsol ki, ha az akkut már lemerítette.) Az, hogy az inverter így a töltésről megy menet közben, nekem nem okozott semmi problémát.


ficsor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 17:12 #1960

Andy írta:

Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
... Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba
Nekem ezen a nyáron kezdte ezt a hűtőm, többször is kialudt a gázláng. Kösz a tippet, télen meg fogom nézni az érzékelőt.


ficsor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 15:23 #1958

GaborApa írta:

Itt irogassunk a hűtővel kapcsolatos problémákról, megoldásokról.
Igen fontos része ez a lakónak.

mint azt jól tudjuk: :smt201

Szia Gábor.

Nekem is hasonló tapasztalataim vannak hogy menet közben alacsony a hatásfok.

Kérdésem, hogy menet közben inverteren keresztül használtad már?
Vagy nem is lehetséges?

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 14:53 #1957

Itt irogassunk a hűtővel kapcsolatos problémákról, megoldásokról.
Igen fontos része ez a lakónak.

mint azt jól tudjuk: :smt201

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 14:47 #1956

Andy írta:

Szia Gáborpapa,sziasztok!

Köszönöm a reakciót és nagyon érdekelne mások véleménye is!
Tényleg nehéz eldönteni,hogy müködik-e mert a fagyasztó tartalmát nem akartuk veszélyeztetni.Amit sikerült szakszervíztől megtudni,hogy a 12V-os fűtőpatron kissebb teljesítményű (100W) mint a 230V-os (140W) és csak járó motornál müködik.Lehet,hogy csak ennyit tud és nincs is baja?Üdv. Andy

A teljesítmény kb igaz lehet. Ez így is ugye 8 A felett van.
Ki lehet próbálni, csak be kell csapni a töltésvezérlőt. Azon van ugyanis egy olyan bemenet ahol érzékeli, hogy van töltés, és akkor engedi a hűtő 12 V kimenetre az áramot.
Vagy hagyod a alapjáraton 10 percet. Szerintem ez alatt a fagyasztórésznek le kell hűlnie annyira hogy egy hőmérővel könnyen megnézheted.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 14:06 #1953

Szia Gáborpapa,sziasztok!

Köszönöm a reakciót és nagyon érdekelne mások véleménye is!
Tényleg nehéz eldönteni,hogy müködik-e mert a fagyasztó tartalmát nem akartuk veszélyeztetni.Amit sikerült szakszervíztől megtudni,hogy a 12V-os fűtőpatron kissebb teljesítményű (100W) mint a 230V-os (140W) és csak járó motornál müködik.Lehet,hogy csak ennyit tud és nincs is baja?Üdv. Andy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 11:53 #1952

Andy írta:

Sziasztok!A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy

12 V-ról a mi hűtőnk is éppen csak szinten tart. Végülis ez elég, hiszen ha megállunk úgyis gázról kell mennie.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2006 nov. 20 11:33 #1951

Sziasztok!

A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.