Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2010 aug. 12 19:09 #24104

Nem működik gázról a hűtőszekrényem. Van gáz, meg szikra, meg begyujt, de ha elengedem a beállító gombot elalszik.
Tudtok mondani szerelőt aki meg tudja javítani.
Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 júl. 16 00:08 #23602

EdGaR írta:

Köszi Nemo :D
Ez félelmetesen szakszerű volt. Nem vagyok a gépsárkánynál, de annyira vizuálisan részletes leírást adtál, hogy nem fogok habozni, hogy szétszedjem. Nagyon szépen köszönöm a segítséged!
Szívesen! Igyekszik az ember. 8)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 júl. 15 20:38 #23596

nemo25 írta:

Szia EdGaR!
Megnéztem a képeid között és szerintem egy Elektrolux hűtőd van. Ha minden igaz akkor 120 wattos betét való bele. (+-10 watt ) Kivülről szedd le a szellőzőrácsokat és hozzáférsz az aluminium palásthoz. Akaszd szét a peremezésnél összepatintott védőpalástot, ügyelve a kőzetgyapot szigetelés épségére. Enyhe összenyomó mozdulat után szétszedhető.Ha hozzáférsz a fűtőcsőhöz, akkor fűzd ki a betétet, egymás mellett van a 230-as és 12 voltos is, de rá van írva. Belül szedd le a hűtő elején lévő szürke előlapot, lehet hogy a főzőlapot is ki kell majd lazitani és megemelni hogy hozzáférj a bekötéshez a hűtő tetején. Kösd ki a csokiból a kábeleket. Mielött venél másikat mérjél rá hogy valóban az-e a rossz! Vidd magaddal mintának! Az Orczy alkatrészáruházban nagy valószinűséggel kapsz ilyen kütyüt.1089 Baross u.127. 06-70-933-1831
A visszaszerelés már egyértelmű, igaz a palást visszaakasztása nem lessz könnyű felaadat. Én egy rozsdamentes dróttal megkötözném két helyen, mert csak úgy lessz elég stabilan a helyén a szigetelés. Ügyelj a gázégő tisztaságára, hogy ne kerüljön semmi hulladék a láng fúvókája közelébe, mert az tüzet okozhat, ha félrevezeti a lángot egy kőzetgyapot darab.
Jó munkát, és sok sikert! Szia!

Köszi Nemo :D
Ez félelmetesen szakszerű volt. Nem vagyok a gépsárkánynál, de annyira vizuálisan részletes leírást adtál, hogy nem fogok habozni, hogy szétszedjem. Nagyon szépen köszönöm a segítséged!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 júl. 15 04:41 #23586

Szia EdGaR!
Megnéztem a képeid között és szerintem egy Elektrolux hűtőd van. Ha minden igaz akkor 120 wattos betét való bele. (+-10 watt ) Kivülről szedd le a szellőzőrácsokat és hozzáférsz az aluminium palásthoz. Akaszd szét a peremezésnél összepatintott védőpalástot, ügyelve a kőzetgyapot szigetelés épségére. Enyhe összenyomó mozdulat után szétszedhető.Ha hozzáférsz a fűtőcsőhöz, akkor fűzd ki a betétet, egymás mellett van a 230-as és 12 voltos is, de rá van írva. Belül szedd le a hűtő elején lévő szürke előlapot, lehet hogy a főzőlapot is ki kell majd lazitani és megemelni hogy hozzáférj a bekötéshez a hűtő tetején. Kösd ki a csokiból a kábeleket. Mielött venél másikat mérjél rá hogy valóban az-e a rossz! Vidd magaddal mintának! Az Orczy alkatrészáruházban nagy valószinűséggel kapsz ilyen kütyüt.1089 Baross u.127. 06-70-933-1831
A visszaszerelés már egyértelmű, igaz a palást visszaakasztása nem lessz könnyű felaadat. Én egy rozsdamentes dróttal megkötözném két helyen, mert csak úgy lessz elég stabilan a helyén a szigetelés. Ügyelj a gázégő tisztaságára, hogy ne kerüljön semmi hulladék a láng fúvókája közelébe, mert az tüzet okozhat, ha félrevezeti a lángot egy kőzetgyapot darab.
Jó munkát, és sok sikert! Szia!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 júl. 14 23:23 #23581

EdGaR írta:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni, előző kirándulásunkkor menet közben 12V-on simán használtuk a hűtőszekrényt. A kempingben 230V-os tápfeszültséggel használtam a továbbiakban. (Úgy tudom csak járó motornál kapcsol a 12V).
A mostani kirándulásunkkor a 12V kapcsoló visszajelzője nem világított és sajnos nem is üzemelt a hűtő sem. 230V-on hibátlanul működik.
Kerestem kiégett biztosítékot az ellenőrző panelen és a motortérben is, de nem találtam hibásat. Sajnos a kábelezéshez nem könnyen lehet hozzáférni. Van ilyen irányú tapasztalatotok, vagy van egyéb helyen biztosíték a hűtőszekrényhez? Minden egyéb fogyasztó működik :?
12V-on hűtött hideg sört ajánlanék a helyes megfejtésért :lol:
Üdv!
Valószinű a fűtőelem éget ki. Nem nagy gáz, csak ki kell cserélni.nézd meg milyen tipusú a hűtő, és az alapján be lehet szerezni az alkatrészt, a csere cirka egy óra laza munka. A tipustábla a hűtő belsejében talaálható, ha lekoptak a betük, akkor fotózd le a hűtőt, és megpróbáljuk megfejteni.Ha jól emlékszem, az alkatrész 3-4 ezresbe fáj.
Ha megakadnál kérdezz! szia


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 júl. 14 20:42 #23576

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni, előző kirándulásunkkor menet közben 12V-on simán használtuk a hűtőszekrényt. A kempingben 230V-os tápfeszültséggel használtam a továbbiakban. (Úgy tudom csak járó motornál kapcsol a 12V).
A mostani kirándulásunkkor a 12V kapcsoló visszajelzője nem világított és sajnos nem is üzemelt a hűtő sem. 230V-on hibátlanul működik.
Kerestem kiégett biztosítékot az ellenőrző panelen és a motortérben is, de nem találtam hibásat. Sajnos a kábelezéshez nem könnyen lehet hozzáférni. Van ilyen irányú tapasztalatotok, vagy van egyéb helyen biztosíték a hűtőszekrényhez? Minden egyéb fogyasztó működik :?
12V-on hűtött hideg sört ajánlanék a helyes megfejtésért :lol:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 máj. 18 09:17 #22557

george65: elöl van egy piros gomb és egy szikráztató.honnan tudom hogy sikerült beindítani.

george65: mi jelzi hogy működik?

Sajnos az üzenőfalon nem irtad hogy milyen tipusu a hűtőd van, úgyhogy csk feltételezni tudom hogy a 99%-ban beszerelt trivalens Dometic.Ennek a beinditása gázról igy megy: -van egy csavrógomb ami melett gázláng jel van: ezt elforgatod órairányban maximumra (kéne legyen egy lángjel ott); utánna benyomod a gombot és ugy tartod...vagy 5-6 másodperc mulva elkezded sűrűn patogtatni a szikrainditót és ha minden rendben van be kéne gyuljon. Amiután a kék lángocska láthatóvá válik, jelezve hogy beindult tartsd még pár másodpercig benyomva a gombot hogy a lángőr biztositéknak legyen ideje bemelegedni. Azt hogy működik e ugy láthatod hogy mielött nekifognál a begyujtási műveletnek kinyitod a hűtő ajtaját és a bal alsó sarokban hátul van egy filléres nagyságú kis kerek ablakocska ami űzemen kívűl sötét, amikor pedig a láng meggyul láthatóvá lessz a kék fénye.
Sajnos, ez a gázos szerkentyü ha sokáig nem volt használva elég nehezen gyúl be. Ha elsőre nem sikerül beinditani várj egy pár percet mielött megismételnéd a műveletet, hogy legyen ideje kiszellőznie a gáznak mert ha sok gyül össze akkor :smt073 és könnyen szétrugja a berendezést, főleg a füstcsövet löki le #-o és rosszab esetben be is gyul ot hátul a sok por és pókháló!!! Ha három-négy próbára nem sikerül beinditani akkor muszály lesz kibontani a szerkentyüt és kipucolni a beporosodot-beéget égőfejet. De mielött ezt tennéd még van egy pár trük amit érdemes megprobálni: ha a palack és nyomásszabályzó le volt szedve hoszú ideig akkor az egész csőrendszer tele van levegővel. Ezért amiután a palackot felcsatoltad gyujts meg minden fogyasztót (főleg azokat amelyek ugyan arról a vezetékről kapják a gázt ) és égesd egy pár percig, amig a lángok biztonságosan, szép kék fénnyel égnek. Utánna probáld meg megint a hűtő beinditásást és ha szerencséd van beindul :D .
Ha nem...akkor irány egy szervíz amelyik megoldja.
Ja...és még valami...bizonyosodj meg hogy a szikragyujtód pattintos tipusu és nem elktronikus és az elem le van merülve!
Nemrég egy eg friss lakókocsis panaszkodott hogy neki nem megy a szikrapattintója (nem pattog :D )...hát prsze hogy nem mert egyszerű nyomógombos kapcsoló volt és elem nem volt benne :2010_rohog.gif
Ha valamelyik talira elmész biztos találsz segitőkész barátokat akik segitenek.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 jan. 05 17:09 #18800

gurulo írta:

sziasztok!

ha a Dometic hűtő 12v funkciónál "zizegő" hangot ad, mi lehet a baj? 220,gázról tökéletesen működik.... :|

Ez lehet kontakt hiba, vagy a 12v-os része a fűtőbetétnek kezd leégni. Érdemes megnézni az összes csatlakozót.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 05 14:50 #18790

sziasztok!

ha a Dometic hűtő 12v funkciónál "zizegő" hangot ad, mi lehet a baj? 220,gázról tökéletesen működik.... :|


...amelyikben még lift is van :) )

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 13 17:36 #14561

challenger írta:

Mindenki tudja hogy lakoinkban a hutokben mindig hianyzik a hely , nem tul nagy es ha van melyhuto az meg picike...en mar tobb eve hasznalok egy konnyu olcso modszert...mindig van keznel kb 2literes nylon zacskok nem zippesek mert azok dragak szimpla zacsko...0.80 euro 100 darab ...ha marad kaja vagy meg szagos etelekre is jo szagos sajt kolbasz sargadinye...es csak kivenni kezzel a levegot es egy csomot kotni ra ...ha dobozba teszuk az sok helyet foglal igy meg pont ami kell ...amikor kinyissuk egy olloval es fellehet melegiteni es csak eldobni a zacskot.
Gabik, Brigit es Zsuzsaek is tapasztaltak a modszert...majd megmutassak a kovetkezo talalkozon... #-o :D
Ez tényleg jó és helytakarékos módszer. Már itthon is használom :lol:


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 13 13:16 #14559

cv2adi írta:

KIöszi,majd hivlak. :D

Mindenki tudja hogy lakoinkban a hutokben mindig hianyzik a hely , nem tul nagy es ha van melyhuto az meg picike...en mar tobb eve hasznalok egy konnyu olcso modszert...mindig van keznel kb 2literes nylon zacskok nem zippesek mert azok dragak szimpla zacsko...0.80 euro 100 darab ...ha marad kaja vagy meg szagos etelekre is jo szagos sajt kolbasz sargadinye...es csak kivenni kezzel a levegot es egy csomot kotni ra ...ha dobozba teszuk az sok helyet foglal igy meg pont ami kell ...amikor kinyissuk egy olloval es fellehet melegiteni es csak eldobni a zacskot.
Gabik, Brigit es Zsuzsaek is tapasztaltak a modszert...majd megmutassak a kovetkezo talalkozon... #-o :D


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 11 22:27 #14521

Battila írta:

06-1-291-90-41

Üdv Attila
KIöszi,majd hivlak. :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 11 21:58 #14520

cv2adi írta:

Köszönöm a tanácsokat,lehet hogy most elsőre mégiscsak megnézném hogyan kell ezt csinálni profi módra,hogy megtanuljam mert nem szeretnék nagyobb gubancot.Tehát megkérnélek Battila küld el telefonszámodat az e.mailemre hogy egyeztethessünk egy alkalmas időpontot mert szeretném látni az akciót,természetesen nem ingyen kivánom.Aztán lehet hogy jövőre már tudni fogom .A héten még ki szeretném javitani a sérült paneleket-már folyamatban van és talán hétvégére összeáll a csotrogány és el tudnék száguldozni vele Pestre.Köszönettel mindenkinek a segitségért! :D

06-1-291-90-41

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 11 19:47 #14514

Köszönöm a tanácsokat,lehet hogy most elsőre mégiscsak megnézném hogyan kell ezt csinálni profi módra,hogy megtanuljam mert nem szeretnék nagyobb gubancot.Tehát megkérnélek Battila küld el telefonszámodat az e.mailemre hogy egyeztethessünk egy alkalmas időpontot mert szeretném látni az akciót,természetesen nem ingyen kivánom.Aztán lehet hogy jövőre már tudni fogom .A héten még ki szeretném javitani a sérült paneleket-már folyamatban van és talán hétvégére összeáll a csotrogány és el tudnék száguldozni vele Pestre.Köszönettel mindenkinek a segitségért! :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 11 09:09 #14504

Oldi írta:

Hali!

Mondjuk ezt én gépesítettem...

Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

=D> üdv: :smt039 :smt039
Tisztelt klubtársak!

A hűtők tisztítása valóban nem egy nagy kaland ( persze ez attól is függ,hogy a gyártó mennyire figyelt oda a beszerelésnél a tisztíthatóságra ) ezért nem is kerül sokba.
Az esetek nagy többségénél nem a por okozza a gondot, hanem a pók.Szereti a gáz szagát,ezért szövi bele a gubóját az égőfejbe.Ha levegővel fujkáljuk lehet, hogy sikerül kilukasztani a gubót és már eljut a gáz az égőfejhez,de attol még ott van.A hűtő továbbra sem működik 100%-an.

Kedves Oldi!

Lehet,hogy csak rosszul értem,de ha a főcsapoknál bontod meg a hűtő gázkört, és ott fujod meg levegővel akkor csak a csőrendszert tisztítod.Abban szinte soha nincsen kosz.Pont a lényeghez nem jut el a levegő, ugyannis a csőrendszer legvégén van egy fúvóka amin nagyon kicsi a furat.
Alig megy át levegő.
A gázrendszert megbontás után nyomáspróbázni kellene.Szerintem ehez neked nincsen műszered.
Ha véletlenül nem sikerül meghúzni a hollandit, vagy valami pici kosz a kúprakerül, a kocsiban szivárog a gáz.Balesetveszélyes!

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 aug. 10 22:19 #14495

Oldi írta:

Hali!

Mondjuk ezt én gépesítettem...

Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

=D> üdv: :smt039 :smt039

Ez nagyon jó ötlet! =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 10 22:06 #14493

Hali!

Mondjuk ezt én gépesítettem...

Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

=D> üdv: :smt039 :smt039


Mindenhova odaérek, csak id

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 09 22:57 #14482

Köszönöm a tippet ezt is kipróbálom,fújni tudok,csövem is van... [-o<

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 09 22:08 #14479

Battila írta:

Üdv LMC25!
Ha miska tippje nem segít, akkor egy alapos takarításra van szüksége a hűtőnek.
Ha kell megoldjuk a problémát.
Üdv Attila

ui.: A naptető problémát is tudjuk orvosolni.

Amit leírok, az nem lakóautós story, de a gázkészülékek működését jellemzi.
Szóval a lakásban csúnyán égett és kormolt a gázüzemű bojler gyújtólángja (ez kb azonos, mint a gázos hűtő égője). Hívom a szervizest, jön, és megmutatja, hogy lehet a legkevesebb munkával jól keresni. Szóval a kis égőfej belsejében lerakódik a por a levegőből, ettől kevesebb oxigén jut az állandó mennyiségű gázhoz, ezért kormol. Most jön a lényeg: a javítás módja az, hogy egy szívószállal megfújja a szerelő az égőfej szellőzőnyílását, és újra tökéletesen ég a láng. (munkadíj 3000 HUF). Ezt a bonyolult műveletet próbáld meg szerelő nélkül!
Egyébként - nyilván - más oka is lehet a hibának, de ki lehet próbálni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 09 21:53 #14478

Sziasztok szaktársak !
Köszönöm minkettőtöknek a hozzászólást megpróbálom rákötni a másik palackot,az tele van talán segit.Ha mégsem akkor lehet hogy ismét hozzátok fordulok,főként hozzád battila ha már ilyen kedvesen felajánlottad segitségedet.Miben áll egy hűtő takaritás?Gondolom nem a belsejére kell öszponzositanom amit minden túra után kimosok ....arról nem igazán van fogalmam hogy butorzat bontása nélűl hogyan férek hozzá a hátuljához...?Le kall szedni a külső rácsokat?Mindegy,ezt Ti biztosan jobban tudjátok.Mennyibe kerül úgy k.b egy ilyen manőver?A kiszakadt rést a szendvicspanelemből pótolhatom pur habbal az omnistor U profiljának visszarögzitésésnél?
Ez sajna épp a ruhaszekrénybe esik és nem lenne jó ha a következő áldás épp a nygyestélyire kerülne,majd az rám dohosan :P Előre is köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.