Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2008 ápr. 19 16:40 #7286

Sziasztok!
Ismét szeretnék segítséget kérni 8O
Akkumulátort keresek 12v/700a/70ah.
Nagyon megköszönöm ha valaki tudna segíteni,sok helyen kerestünk de eddig nem sok sikerrel jártunk :cry:


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 10 12:32 #6948

Köszönöm a válaszokat,a tulaj kitisztitotta és most állitólag müködik, szeretnénk péntekig a vásárlást elintézni és Martfűre lemenni vele, de ez még csak terv.


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 06 13:11 #6784

ficsor írta:

Ha abszorpciós (nem motorral hajtott, kompresszoral működő) hűtő van a lakóban, akkor igaza is lehet,
Gázról más nem mehet. :wink:

Ha csak nem gázturbina-generátor-elektromos áram-kompresszor.
:roll:
Valószínűleg Rednek van igaza, és ki kéne póktalanítani az gázláng járatait.
Ha vásárlásról van szó, akkor állítsák vízszintesre és ki kell próbálni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 06 12:22 #6781

ficsor írta:


Nekem abszorbciós hűtő van a kocsimban (igaz, elég régi modell), és elég neki annyi, hogy az út szélére lehúzódok parkoláskor, és az út a széle felé lejt, hogy lefollyon az esővíz, és a hűtő leáll (de mindegy, hogy gázról, 12V-ról vagy 220V-ról megy)
Gondolom hogy tipustól függ :roll: Nekem is abszorbcios van, például a tavaly az északnyugat erdélyi úton gázról ment végig, útközben is, de végig hűtött kifogástalanul. Pedig akkor voltak azok a drága jó 40 C fokos melegek. De emlékszem hogy a régi otthoni abszorbciós hűtőnkön még beépitett vizszintező is volt.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 06 12:08 #6780

somacsek írta:

Szeretnénk venni egy lakót, de az eladó azt mondta, hogy a hűtő gázról nem működik csak akkor ha vízszintesen áll a kocsi?? Tudnátok ebben tanácsot adni?

Ha abszorpciós (nem motorral hajtott, kompresszoral működő) hűtő van a lakóban, akkor igaza is lehet, de ez nem csak a gáz üzemre vonatkozik, hanem mindegyikre! Ha csak a gáz üzem bizonytalan, ott a gázégővel lehet valami gond.

Nekem abszorbciós hűtő van a kocsimban (igaz, elég régi modell), és elég neki annyi, hogy az út szélére lehúzódok parkoláskor, és az út a széle felé lejt, hogy lefollyon az esővíz, és a hűtő leáll (de mindegy, hogy gázról, 12V-ról vagy 220V-ról megy). Én tartok a kocsiban egy vízmértéket :D , amivel ellenőrizni tudom a kocsi lejtését.
A kompresszoros hűtők azt hiszem, nem ilyen érzékenyek a vízszintestől való eltérésre, de erről a többiek tudnak többet mondani.


ficsor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 06 10:22 #6761

abban igaza van, hogy 50 foknál semmiképpen ne térjen el jobban a vízszintestől az autó :wink:

ha jól értem, jelenleg nem működik a hűtő, és ez volt a magyarázat? kérd meg, tegye vízszintbe :)
szerintem a valós ok az lehet, (mint nekünk is szokott), hogy a téli állásban egy póháló szerű anyag képződik a gázcsőben és ezért nem gyullad be

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 ápr. 06 10:16 #6759

Szeretnénk venni egy lakót, de az eladó azt mondta, hogy a hűtő gázról nem működik csak akkor ha vízszintesen áll a kocsi?? Tudnátok ebben tanácsot adni?


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 19 18:55 #4061

PacsoT írta:

Lehet egy nagyon buta kérdésem?

Gázról, (ami melegít) hűteni?
És hogyan működik a kombinlt? Komresszor megy a 12Vról... De a gáz?

Szerintem a kérdés nem buta :lol:
Első hallásra valószínüleg mindenkinek érthetetlen a jelenség. Megpróbálom érthetően leírni.
A melegítés csupán az abszorber (pl.: ammónia) és az oldószer( pl.:víz) szétválasztásának érdekében történik. Ezután a forró, elpárologtatott abszorbert(az ammóniát) a kondenzátorban már a környzeti levegővel is vissza lehet hűteni, csepfolyóssá. Ezután megy be fojtószelepen keresztül az elpárologtatóba (ez a hűtőd belseje) ahol párolgásával lehűti a hűtendőt. Ezután az abszorber gőzét vízzel nyeletik el, amiből azután ismét melegítéssel lehet majd szétválasztani. A működés lényge itt is a halmazállapotváltozás, de itt létrehoznak egy magas hőmérsékletű szakaszt is, aminek hűtéséhez már elég a környezeti levegő hűtőhatása. Tehát ott történik a nagy hőleadás a kondenzátorban.
Természetesen összességében sokkal több hőt ad le a hűtő, mint amennyit a gázláng melegít rajta.
Remélem így érthető volt. :roll:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 16 20:16 #4048

A 12V és a 230V is fűtőszálat hajt meg és fűt, akárcsak a gáz. Az abszorpció elvén aztán hőt von el a belsőtérből tudomásom szerint.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 16 14:42 #4046

Lehet egy nagyon buta kérdésem?

Gázról, (ami melegít) hűteni?
És hogyan működik a kombinlt? Komresszor megy a 12Vról... De a gáz?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 14:11 #3209

Brigi írta:

Igen, nekünk az előző lakóban ilyen hűtőnk volt, ami elvileg magtól kapcsolgatott át és manuálisan nem is lehetett kapcsolgatni. Csak sajnos időnként nem érzékelte, hogy a menet közbeni 12 V-ról át kellene kapcsolnia gázra, ilyenkor az összes lehetséges elektromos fogyasztót be kellett kapcsolni, hogy megnoszogassuk és átváltson. (A technikai részletekhez sajnos nem értek, csak a tapasztalatokat tudom.)
Persze a mai masinák már biztosan jobbak.


ahogy kiveszem a szavaitokbol nem favorizáljátok az inverteres rendszert,inkább a több funkciosra voksoltok.

akkor ezt a rendszert kell felujjitani és akkor müködni fog.1999-ben volt egy 1976-os brüszner 550,huuuuuuuu abban volt ám három funkcios hütö.kb 10 15 perc telt el és már jeges volt ,ha ezt elöre tudom hogy ennyi bajom lessz a többi hütövel biztos kivettem volna.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 12:08 #3208

GaborApa írta:

A legújabb hűtők automatikusan kapcsolgatnak attól függően, hogy észlelnek-e töltőáramot a generátortól, vagy 230V hálózati feszültséget, (de ezzel kapcsolatban Brigiéknek volt már kellemetlen tapasztalatuk)
Igen, nekünk az előző lakóban ilyen hűtőnk volt, ami elvileg magtól kapcsolgatott át és manuálisan nem is lehetett kapcsolgatni. Csak sajnos időnként nem érzékelte, hogy a menet közbeni 12 V-ról át kellene kapcsolnia gázra, ilyenkor az összes lehetséges elektromos fogyasztót be kellett kapcsolni, hogy megnoszogassuk és átváltson. (A technikai részletekhez sajnos nem értek, csak a tapasztalatokat tudom.)
Persze a mai masinák már biztosan jobbak.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 11:07 #3207

Red írta:

ha jól emléxem az elektro órákon valami olyat mondtak, hogy az inverter elég sok áramot fogyaszt, ráadásúl akkor is szívja az akksit, ha nem is üzemel róla semmi, csak be van kapcsolva
ergo, igen rossz lenne a hatásfok
szerintem ez tulzottan terhelné az akksidat, igazából csak menet közben tudnád használni
akkor meg ott a 12V ...

Az inverter ha nincs rajta fogyasztás, akkor minimálisat fogyaszt, de amikor korlátozott mennyiségű áram van, akkor a minimális is rengeteg. :cry:

Nekünk gázról megy legerősebben a hűtőnk, nem alszik el menet közben, és jól bírja a napsütést is, pedig nincs ventillátora. A gázfogyasztása minimális, ezért már csak hosszabb utaknál kapcsolgatjuk át 12V-ra.
A legújabb hűtők automatikusan kapcsolgatnak attól függően, hogy észlelnek-e töltőáramot a generátortól, vagy 230V hálózati feszültséget, (de ezzel kapcsolatban Brigiéknek volt már kellemetlen tapasztalatuk)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 09:43 #3205

medmad írta:

apcorciost tegyünk-e bele?

ha jól emléxem az elektro órákon valami olyat mondtak, hogy az inverter elég sok áramot fogyaszt, ráadásúl akkor is szívja az akksit, ha nem is üzemel róla semmi, csak be van kapcsolva
ergo, igen rossz lenne a hatásfok
szerintem ez tulzottan terhelné az akksidat, igazából csak menet közben tudnád használni
akkor meg ott a 12V ...

én a következő képpen oldottam meg ezt
van a gyári 220/12/gáz hűtőm, illetve plusszban van bent egy ugyanilyen rendszerű felhajtható tetejű láda kivitelben is

ha állunk a beépített hűtőt használjuk gázról, ebben olyan cuccok vannak, mint pl kaja, vagy ami miatt nem kell sokat nyitogatni
a láda a fedélzeti akksikról megy, ehez nekem van egy napkollektor a tetőn, ami tölti 10A-al
így ha nem kap semmi más töltést, akkor is napokig képes nagyon jól hűteni
ebben tartjuk a FONTOS dolgokat, mint pl a sör ;)

szerintem a 220/12/gáz 1-2 ventillátorral remekűl működik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 08:56 #3204

Red írta:

lehet, hogy butaságot kérdezek, de csak nekem vannak ventillátorok a felső szellőzőben?
márpedig ha az megy, akkor nálam nem egyenlítődik ki...
szia

végtére is nem mondtál butaságot azzal a ventilátoros dologgsl,nekem is van a felsö szellözöben egy ami ki tolja a meleget,csak az is a gond hogy ez még egy öskövület,egy egy csillagos lehel ami erre képes.a csere már régota tervbe van véve csak azt nem döntöttük még el hogy megint apcorciost tegyünk-e bele.ezért érdeklödök itt is és más hol is hogy az inverteres kompresszoros megoldás mennyire jönbe.

ebböl adodoan kérdésem is lenne azokhoz akik értik ezt a dolgot, hogy 90 vagy 110 literes kompresszoros hütöhöz aminek ugy 120w a névleges energia szükséglete. gndolom hogy az inditáshoz több kell,és itt a kérdés lényege hogy hány wattos inverter szükséges ahoz hogy gond nélkül müködjön.

vagy maradjak az apcorciosnál,csak egy ujjabb kivitelnél????

medmad

jandra

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 29 08:02 #3203

A Norvégiai út ugy jőt össze,hogy julius 3-átol vártak minket Göteborgban egy 25-éve kinlevö barátnönk akihez szerencsésen megis érkeztünk semmi féle probléma nélkül egy pár Göteborgban én környékén eltöltött nagyon esös nap után ugy határoztunk a Nejemel,hogy elmegyünk Norvégiába de csak Osloig jutottunk aholegy nagyon szép napon be bicigliztük a várost és ugy határoztunk másnap hajora üllünk és elmegyünk a fjord-okmegnézéséhez.Azonban az idöjárás közbeszolt mert torenciális esök kezdödtek igy vissza fordultunk.Az ut nagyon szép és ajánlom mindenkinek még,ha esik is.Ez idö allat egyfojtában ment a hütö gázrol igaz,hogy14-16 fok volt a hömérö higanyszála.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 28 22:18 #3202

medmad írta:

az igaz hogy állo helyben mehet,de az is igaz hogy ha ugy állsz meg hogy süti a gáz oldalt akkor nem akar hüteni mivel ki egyenlitödik a hö.

lehet, hogy butaságot kérdezek, de csak nekem vannak ventillátorok a felső szellőzőben?
márpedig ha az megy, akkor nálam nem egyenlítődik ki...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 28 21:06 #3201

Béla, nektek valószínűleg Norvégiában nem volt 45 C mint nekünk Athénben. Neked ilyen melegben is jó szokott lenni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 28 15:37 #3200

fazekasbela írta:

Én és nejem juliusban tértünk haza egy 13 napos Norvégiai utrol

Nagyon örülnék, ha lakóautós tapasztalataitokat megírnátok Norvégiáról. Valamikor mi is szeretnénk arrafelé menni (különösen, ha errefelé ennyire melegszik a klíma :wink: )


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 júl. 28 15:21 #3199

Nekem egészen máv a véleményem a hütöszekrényel kapcsolattal Én és nejem juliusban tértünk haza egy 13 napos Norvégiai utrol és a gyári beszereltDometik tip.30l.nagyon jól birta a feladatát még egész uton jégkockát is szolgáltatot.A hütö egyfolytában csak gázrol müködöt a 4000Km.-en és ha gyárilag van beszerelve akkor nem oltodhat elmenet közben sem Az Én autom egy 22-éves Fiat Dukáto Eriba Csak minden indulás elöt portalanitom vagyis levegövel kifujatom ezeket az érzékeny pontokat.További Jó nyaralást Mindenkinek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.