Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2017 jún. 16 22:34 #50267

cv2adi írta:

Köszönöm szépen a tanácsokat sajnos Miskolc nagyon messze van, bár Kertiéket szívesen megbíznám vele hisz régóta ismerem és a szakmában is ott vannak .
Hol tudok meg egy Suwenor telefonszámot ?

www.lakoauto.hu/szerviz.php


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 16 08:08 #50261

Köszönöm szépen a tanácsokat sajnos Miskolc nagyon messze van, bár Kertiéket szívesen megbíznám vele hisz régóta ismerem és a szakmában is ott vannak .
Hol tudok meg egy Suwenor telefonszámot ?

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 15 22:52 #50260

cv2adi írta:

Hát nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a felvilágosítást, ezek szerint itt még további munkálatok lesznek szükségesek, mert ez az elgondolása ennek a villanyos "szakinak " njem jött be de én iszom a levét ......
Nem szeretnék a kocsiban sem tüzijátékot sem más meglepetést ....
Láttam egy szintén elég régi ( enyémmel egykorú 1994 es Ducatoban hogy egy IFA teherautó akkut tettek a két ülés közé, azt fogták be fedélzeti kiszolgáló akkunak, mivel az anyós ülés alatti helyre nekem is csak ez a nyamvadt 100 ah fér be ! Ott szépen működik is a hűtő menet közben 12 V al de szerintem nem így van bekötve mint nálam ....Esetleg tudtok ajánlani valakit eki ezt a bekötést meg tudja becsületesen csinálni itt Pest környékén ?
Köszi még egyszer a segítségeteket.

Amit Nyomi, és NagyPapa írt az abszolút mértékben fedi a valóságot, azt nem is ragoznám tovább.
Egy javaslatom lenne a szarvashibák javítását illetően. Véleményem szerint, ne autóvillamossági szerelőt keress fel a problémáddal, mert nem fogják érteni, és gőzük sem lesz a korrekt megoldásról. Mindenképpen lakóautókkal foglalkozó szervizt bízzál meg a javítással!
Ezzel a javítással az a gond, hogy érdemesebb egy teljesen új bekötést és elektronikát kiépíteni, mert épp eszű szaki, nem fog megbízni egy kókler által összegányolt szutyokban.
Pest környékén a Suwenor, vagy Kertiék Miskolcon tudják neked ezt megcsinálni, de számíts rá, hogy nyakig vannak munkával, ezért rövid határidőre ne számíts.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 15 21:44 #50259

Hát nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek a felvilágosítást, ezek szerint itt még további munkálatok lesznek szükségesek, mert ez az elgondolása ennek a villanyos "szakinak " njem jött be de én iszom a levét ......
Nem szeretnék a kocsiban sem tüzijátékot sem más meglepetést ....
Láttam egy szintén elég régi ( enyémmel egykorú 1994 es Ducatoban hogy egy IFA teherautó akkut tettek a két ülés közé, azt fogták be fedélzeti kiszolgáló akkunak, mivel az anyós ülés alatti helyre nekem is csak ez a nyamvadt 100 ah fér be ! Ott szépen működik is a hűtő menet közben 12 V al de szerintem nem így van bekötve mint nálam ....Esetleg tudtok ajánlani valakit eki ezt a bekötést meg tudja becsületesen csinálni itt Pest környékén ?
Köszi még egyszer a segítségeteket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 15 20:07 #50258

cv2adi írta:

Hát én nagyon béna vagyok, nekem ez a hűtő müködtetése 12 V rol (abszorbciós ) nem ment soha ! Menmet közben is gázzal hűtöm, a 12 V üzem járó motornál még csak-csak de ha megállok tankolni már leszívja az akkut pedig új 100 AH Banner.
Valamit elronthatott a villamossági szerelőm is mert egy kapcsoló segitségével összekötötte az autó 120 Ah akkuját a motortérből, a fedélzeti 100 Ah Banerrel, hogy töltsön menet közben , de az lett a vége hogy a világíts leszívja a fedélzetit is, tehát nem használhatom így.Igaz ugyan hogy fil relé nincs beiktatva közéjük (lehet ez a baj )és ha rákapcsolódok a kempingbe a 220 ra, onnan összekapcsolva tudom tölteni az autó akkuját is ami a motortérben van ....Tud valaki segítséget vagy tanácsot nyújtani ?Előre is köszönöm

Az abszorpciós hűtők amelyek a lakókocsikba, lakóautókba vannak beépítve un. háromüzemű hűtők -kézi, vagy automatikus üzemmód választással-, ami a következőt jelenti,
-Álló helyzetben a hűtőnek kézi átkapcsolással gázról, vagy 230 VAC-ról kell működtetni
-Menet közben nem célszerű gázzal működtetni,-ennek biztonsági okai vannak- ekkor a generátorról 12 Volt egyenáramról kell(ene) működnie.

A gyakorlatban az abszorpciós hűtőnek egyik oldalról a folyadék állapotú hűtőközegnek -többnyire ammónia- energiát, azaz fűtést adok ez indítja meg a hűtőközeg gáz állapotúvá válását követően az anyag áramlását a hűtött oldal felé, ahol ismét cseppfolyóssá válik.....Nagyon egyszerűen leírva.
A fűtést gáz esetén apró gázlánggal biztosítom, 230 VAC eetén egy 230 Volt feszültséggel működő fűtőtest van szorosan az előre menő cső mellé szerelve, 12 Volt esetén szintén egy másik szintén villamos fűtőtest van a cső másik oldalára szerelve.
Ez teljesítményekre lefordítva: egy 140 literes hűtőnél
-A gáz-láng teljesítménye 300-350 Watt teljesítményt ad át a hűtőközegnek
-A 230 VAC hálózati fűtőpatron 230-250 Watt teljesítményt ad át a hűtőközegnek,
-A 12 Voltos egyenáramú fűtőpatron 180-200 Watt teljesítményű-

Ez azt is jelenti, hogy a hűtő legjobban gáz használatával hűt, a 230 Voltos hálózattal is még jól működik, a legkisebb a menet közben használható 12 Voltos kis patron, ami egy 100 Ah-s akksinak bizony nem tetszik!!
Meg kellene méretni, hogy nincs-e esetleg kiégve a hálózati 230 Voltos patron, -nekem a hét év alatt kettő darab égett ki- továbbá meg kéne mérni a 12 Voltos patron üzem közbeni áramfelvételét, mert egy tankolás alatt nem lenne szabad az akksit lemerítenie...4-6 órát ki kellene bírnia járó motor nélkül is de célszerű -ha kézi- átkapcsolni hosszabb megállás esetén gázra, majd induláskor vissza...

Igaza van Nyominak, ne villanyszerelőhöz vidd nekem róluk egyébként is lesújtó véleményem van, mert sok közöttük a csavarhúzóval sétálgató és a szakmához nem értő....vidd inkább jármű-villamossági szerelőhöz.
A "Fi" relének ehhez a dologhoz semmi köze, az csak a 230 Voltos hálózatra kapcsolást követően véd meg téged, egy földzárlatos áramütés ellen...

A generátorról a hűtőre -ha nem elektronikus hanem még régi relés a járgány-, csak akkor kapcsolhat egyenfeszültséget egy teljesítmény-relén keresztül a rendszer, ha jár a motor, mert különben pár órán belül lemerítené az akkukat.

A fedélzeti és a motor akkumulátor szintén csak relés vagy diódás-elektronikus módon létesített kapcsolattal köthető össze, mert mint írták mások, két akkut direktben csak akkor szabad összekötni párhuzamosan, ha teljesen egyformák, minden módon, úgymint: típus, teljesítmény, belső ellenállás, zárlati áram, életkor....
Remélem tudtam segíteni...
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 15 19:25 #50257

hát ahogy olvasom a baj nagy. Autóvillamosági szerelőhöz kéne vinni, mert ez a vill. szerelőnek gőze sincs hozzá. Akkumulátort párhuzamosan összekötni tartósa csak azonos teljesítményű gyártmányú korút célszerű. A munkaakkumulátor menet közbeni töltését megfelelő egység beiktatásával lehet megoldani ami elsősorban az indító akkumulátort tölti, majd bizonyos töltötségi szintnél kezdi meg a munka akkumulátort tölteni. stb.cv2adi írta:

Hát én nagyon béna vagyok, nekem ez a hűtő müködtetése 12 V rol (abszorbciós ) nem ment soha ! Menmet közben is gázzal hűtöm, a 12 V üzem járó motornál még csak-csak de ha megállok tankolni már leszívja az akkut pedig új 100 AH Banner.
Valamit elronthatott a villamossági szerelőm is mert egy kapcsoló segitségével összekötötte az autó 120 Ah akkuját a motortérből, a fedélzeti 100 Ah Banerrel, hogy töltsön menet közben , de az lett a vége hogy a világíts leszívja a fedélzetit is, tehát nem használhatom így.Igaz ugyan hogy fil relé nincs beiktatva közéjük (lehet ez a baj )és ha rákapcsolódok a kempingbe a 220 ra, onnan összekapcsolva tudom tölteni az autó akkuját is ami a motortérben van ....Tud valaki segítséget vagy tanácsot nyújtani ?Előre is köszönöm


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 15 18:09 #50255

Hát én nagyon béna vagyok, nekem ez a hűtő müködtetése 12 V rol (abszorbciós ) nem ment soha ! Menmet közben is gázzal hűtöm, a 12 V üzem járó motornál még csak-csak de ha megállok tankolni már leszívja az akkut pedig új 100 AH Banner.
Valamit elronthatott a villamossági szerelőm is mert egy kapcsoló segitségével összekötötte az autó 120 Ah akkuját a motortérből, a fedélzeti 100 Ah Banerrel, hogy töltsön menet közben , de az lett a vége hogy a világíts leszívja a fedélzetit is, tehát nem használhatom így.Igaz ugyan hogy fil relé nincs beiktatva közéjük (lehet ez a baj )és ha rákapcsolódok a kempingbe a 220 ra, onnan összekapcsolva tudom tölteni az autó akkuját is ami a motortérben van ....Tud valaki segítséget vagy tanácsot nyújtani ?Előre is köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 14 13:32 #50238

NagyPapa írta:

ismani írta:
Üdv NagyPapa!
Kisebb méret nincs a hűtőből?
60-80 literes.

De van, ime a méretek:
92 literes (82/10) Egyajtós, mélyhűtő felül
118 literes (71/47) Kétajtós, mélyhűtő felül
142 literes (128/70) Kétajtós, mélyhűtő alul
176 literes (100/76) Kétajtós, mélyhűtő alul
198 literes (128/70) Kétajtós, mélyhűtő alul

A hűtők szélessége valamennyinél 500 mm azaz pontosan befér minden lakóautóba a régi hűtők szélességi helyére, magasságban általában magasabbak, mint az abszorpciósok, mert kétszerese a hőszigetelésének a vastagsága a megszokott itthoniakhoz képest.
A hagyományos fedélzeti akkumulátorok kapacitásával (két akkuval) számolva, -kiegészítve jól méretezett napcellával- gyakorlatilag szinte korlátlan ideig lehetne vele biwakolni.

Ezekből még -nem kellően közismertként, azaz nem szériában vásároltként- egyetlen darab sincs raktáron, minden darabot egyedileg rendelnek.
Az általam megrendelt várhatóan május végén fog beérkezni!

:meghajol

Üdv Mindenki, vagy akit érdekel a dolog!

:meghajol :meghajol

Megérkezett Magyarországra, így megtekinthető és megvásárolható a fenti típusok közül a 118 literes -12 Volt egyenáramról, akkumulátorról, napcelláról, autó generátoráról működő- példánya!!
Új és persze garanciális!!
Az ára 160.- ezer HUF, ÁFÁS áron!!

Hat centi (igen 6 cm) vastag a hőszigetelése!!

hurrá :smt204

Ha valakit érdekel a dolog, akkor hívja az értékesítő cég vezetőjét Szabó Vilmos urat a 06/30 60 83 963 telefonon!

:smt039 :smt039


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 07 10:23 #50226

A lakóban lévő három üzemű hűtő esetében a következő hibára lettünk figyelmesek. gázüzemnél a begyújtás után a szikrát továbbra is adja az automatika. mi lehet az oka?
ha lekapcsoljuk a hűtőt a hűtőt nyomógombbal, gázláng megy továbbra is ekkor a szikráztatás is kikapcsol, Mi romolhatott el hogy nem érzi az automatika a gázlángot?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 05 22:09 #50221

Köszönöm a segítséget
Az az igazság, hogy mikor beüzemeltünk nem néztem meg, hogy merre dolgozik. Tönkrement a ventilátor. Kicserélték, de nem tudtuk kipróbálni, csak beszerelés után, itthon.
Jelenleg elszívja a levegőt a ventilátor. Eddigi tapasztalataim szerint a hőcserélőkre rá szokták fúvatni a levegőt és ezért elbizonytalanodtam, ezért kérdeztem.
Köszönöm a segítséget, megfordítom a ventilátort.
Köszönöm Mester


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 05 19:07 #50217

jocibacsi írta:

Segítséget kérnék.

12 V kompresszoros hűtőn (Waeco CoolMatic CRX 80) a kondenzátoron van egy ventilátor.
Kérdésem, hogy a ventilátor elszívja vagy ráfújja a levegőt a kondenzátorra.

Ha valaki megnézné, nagyon megköszönném.

A CRX80 a hűtő eleje felé fúj, tehát ráfújja a levegőt a hőcserélőre. Ha hátrafelé szeretnéd szellőztetni, akkor meg lehet fordítani a ventillátort. Egyébként ha megnézed a ventillátorok lapátkiképzését, akkor látni, hogy merre fúj. Mindig a homorú lapátirányba fúj.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 02 10:06 #50200

Segítséget kérnék.

12 V kompresszoros hűtőn (Waeco CoolMatic CRX 80) a kondenzátoron van egy ventilátor.
Kérdésem, hogy a ventilátor elszívja vagy ráfújja a levegőt a kondenzátorra.

Ha valaki megnézné, nagyon megköszönném.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 20 20:45 #50105

Köszönöm! Beinditottam , minden rendben! Szuper! Minden jot.

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 20:15 #50096

Viking75 írta:

Sziasztok! Problémám akadt a dometik hutonkkek 230v -on és gazon megy szépen de 12v-on villog egy piros Led és nem működik . Mi lehet a problémája ? Most ismerkedek a lakoval . Akku 13v felett van. Köszönöm a segítséget!

12V-on áltlában csak járó motor mellett működnek a 3 üzemű hűtők, normális bekötés mellet, mivel a 12V-os patron nagyon sokat fogyaszt. Próbáld ki járó motor mellet is, hogy villog-e.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 11:17 #50089

Sziasztok! Problémám akadt a dometik hutonkkek 230v -on és gazon megy szépen de 12v-on villog egy piros Led és nem működik . Mi lehet a problémája ? Most ismerkedek a lakoval . Akku 13v felett van. Köszönöm a segítséget!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 28 12:25 #49801

ismani írta:

Köszönöm!

A kisebbeknek a fogyasztása is 72 Watt?

Nem, sorrendben: 55 - 60 - 65 - 72


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: ismani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 28 10:52 #49800

Köszönöm!

A kisebbeknek a fogyasztása is 72 Watt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 28 09:29 #49799

ismani írta:

Üdv NagyPapa!
Kisebb méret nincs a hűtőből?
60-80 literes.

De van, ime a méretek:
92 literes (82/10) Egyajtós, mélyhűtő felül
118 literes (71/47) Kétajtós, mélyhűtő felül
142 literes (128/70) Kétajtós, mélyhűtő alul
176 literes (100/76) Kétajtós, mélyhűtő alul
198 literes (128/70) Kétajtós, mélyhűtő alul

A hűtők szélessége valamennyinél 500 mm azaz pontosan befér minden lakóautóba a régi hűtők szélességi helyére, magasságban általában magasabbak, mint az abszorpciósok, mert kétszerese a hőszigetelésének a vastagsága a megszokott itthoniakhoz képest.
A hagyományos fedélzeti akkumulátorok kapacitásával (két akkuval) számolva, -kiegészítve jól méretezett napcellával- gyakorlatilag szinte korlátlan ideig lehetne vele biwakolni.

Ezekből még -nem kellően közismertként, azaz nem szériában vásároltként- egyetlen darab sincs raktáron, minden darabot egyedileg rendelnek.
Az általam megrendelt várhatóan május végén fog beérkezni!

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: ismani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 27 23:28 #49798

ismani írta:

Üdv NagyPapa!
Kisebb méret nincs a hűtőből?
60-80 literes.

Tudtommal van. Rendelésre.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 márc. 27 22:53 #49797

Üdv NagyPapa!
Kisebb méret nincs a hűtőből?
60-80 literes.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.