Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2017 aug. 01 07:47 #50636

Korábban volt téma a 12V kompresszoros hűtő, amely megjött és beépítésre is került. Ez 200 literes, két ajtós, a mélyhűtője alul van és 70 literes! Pár hete használjuk, a tapasztalat az, hogy sokkal jobb a hűtő teljesítménye, mint a bedöglött abszorpciós volt... Eszméletlen jól hűt!!
Az ára pedig harmada-negyede az azonos méretű automata abszorpciósnak!! A kinézete is teljesen korrekt!! Nem bántam, sőt....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 23:27 #50633

adamdenes írta:

Segítség kellene, hétvégén mentünk a lakóautóval amiben egy dometic 3 üzemű hűtő van a hűtő akkura volt kapcsolva egyszerre csak a hűtő és a bútorlap találkozásánál erős fűst jött kifelé elektromos szaggal kísérve. Nem tudom mi történhetett, de a hűtőt kikapcsoltuk. nekem úgy tünt mikor rendezett körülmények közt bekapcsoltuk hogy működik bizonyos funkció. Gázra kapcsolva adja a szikrát, az egyéb üzemmódok is kapcsolhatók.

Kérdés mi lehet a probléma, Tisztán a gázrendszerrel működhet-e a hűtő? Sajnos most javíttatni nem tudjuk mert mennénk vele de ha tudnátok ötletet akkor közelebb lennék a megoldáshoz. hogy tudom egyátalán kivenni megnézni mi szállhatott el?

Ne használd most 12 volttal a hűtőt! Elképzelhető, hogy a 12 voltos fűtőpatron lett zárlatos, de az is lehet, hogy a bekötés vezetéke alul méretezett, és az ment tönkre , füstölt el.
Kivenni nem egyszerű, út közben, de az elosztónál, esetleg meg tudod nézni, esetleg kimérni, hogy rendben van-e a vezetéked.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 31 08:42 #50615

Segítség kellene, hétvégén mentünk a lakóautóval amiben egy dometic 3 üzemű hűtő van a hűtő akkura volt kapcsolva egyszerre csak a hűtő és a bútorlap találkozásánál erős fűst jött kifelé elektromos szaggal kísérve. Nem tudom mi történhetett, de a hűtőt kikapcsoltuk. nekem úgy tünt mikor rendezett körülmények közt bekapcsoltuk hogy működik bizonyos funkció. Gázra kapcsolva adja a szikrát, az egyéb üzemmódok is kapcsolhatók.

Kérdés mi lehet a probléma, Tisztán a gázrendszerrel működhet-e a hűtő? Sajnos most javíttatni nem tudjuk mert mennénk vele de ha tudnátok ötletet akkor közelebb lennék a megoldáshoz. hogy tudom egyátalán kivenni megnézni mi szállhatott el?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 23 08:32 #50563

Haty írta:

Nekem sem célom aranyporért venni. Inkább azt akartam megtudni, hogy kinek miképpen sikerült összehoznia. Hová ápítette be és hogyan kötötte be elektromosan..

Nekem eredetileg a felső műanyag rácsba volt csumizzal beragasztva a ventilátor. Mivel a felső rács magasságát a kémény csatlakozása határozza meg, így a rács nekünk alacsonyabban volt, mint a hűtő kondenzátora, ahol lecsapódik a hűtőközeg. A meleg meg ugye felfelé szeret áramlani, és beszorult a rács feletti térbe. Jó meleg is volt mindig a munkalap teteje. Ha még egyszer abszorpciós hűtőt kell beépítenem, akkor külön csinálok majd egy nyílást a kéménynek, a rácsot meg a hűtő fölé építem be, hogy ne rekedjen meg a meleg a hűtő fölött.

Most úgy oldottam meg a meleg levegő elvezetését, hogy csináltam egy "elszívó" ernyőt alumínium lemezből, a ventilátort meg felcsavaroztam az oldalfalra. A mi csigánknak 8 cm vastag az oldala, és a bordák miatt kívül magasabbra kellett vágnom a szellőző nyílást, ezért egy ferde kéményjárat szerűséget kellett kifaragnom a pur habban, amit öntapadós alu szalaggal vontam be. Kívülre egy sima 150x150-es szellőző rácsot szereltem fel. Nekünk szinte folyamatosan megy a ventilátor, ha 1-esnél nagyobbra veszem a szabályzót. Éjjel le szokott kapcsolni, de amint kisüt a nap, már kapcsol is vissza.

A ventilátor pozitív sarkára rákötöttem direktben a +12V-ot, a negatívat meg kapcsolja a hőgomba, ami a hűtő hátuljára van csavarozva.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 23 08:00 #50561

Nekem sem célom aranyporért venni. Inkább azt akartam megtudni, hogy kinek miképpen sikerült összehoznia. Hová ápítette be és hogyan kötötte be elektromosan..

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 22 21:54 #50556

Ja és a bekötés...
A mi hűtőnk hátulján van egy kb. 5 Ft-os érme nagyságú hőgomba, amire 2 db 6,3-as saruval van rákötve a ventilátor negatív vezetéke. A hőgomba beépítése "gyáriasnak" tűnik, de az is lehet az előző tulaj csavarozta rá a hűtő hátuljára.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 22 21:49 #50555

Haty írta:

Üdv. Mindenkinek ! Szeretnék egy kiegészítő ventillátort beépíteni a hűtőm mögé a szellőzés hatásosabbá tételéhez. Mit ajánlotok, mit vegyek és hol ? Van komplett beszerelő készlet, vagy mindenki barkácsol? Hogyan és hová kössem be? Köszönöm !

A mi ventilátorunkon Dometic felirat van, gondolom akkor az "gyári" lehet, de pont úgy néz ki, mint bármelyik 120x120-as 12V-os ventilátor. Én biztosan nem fizetnék többet csak a Dometic felirat miatt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 22 21:32 #50554

Üdv. Mindenkinek ! Szeretnék egy kiegészítő ventillátort beépíteni a hűtőm mögé a szellőzés hatásosabbá tételéhez. Mit ajánlotok, mit vegyek és hol ? Van komplett beszerelő készlet, vagy mindenki barkácsol? Hogyan és hová kössem be? Köszönöm !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 18 07:12 #50499

Próbáld meg szlovák, vagy lengyel oldalon. ott biztosan találsz ..
Pl

partneragdrtv.com.pl/1-drzwiowe/lodowka-...od-bcd-88vs,id-22961
gattila írta:

Azt hiszem, ebből te vetted meg az utolsót :sir
Srychy írta:
Viszont amit én vettem hűtőt annak nem indítótekercse, hanem kondija van. kisebb áramlökéssel indul.
Majd, ha hozzájutok kisebb inverterhez megnézem azzal indul-e. A mostani az 2KW-os...

www.arukereso.hu/hutoszekreny-fagyaszto-...s-p342094446/?sgst=1

Ez egy Lengyel hűtő. Én a méretei miatt vettem meg, de minden szempontból pozitívan csalódtam benne.
Nagyon jól hűt, keveset fogyaszt. és meglepően sok a hely benne. Ja és 50.000 alatt van az ára!
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 17 23:08 #50496

Azt hiszem, ebből te vetted meg az utolsót :sir
Srychy írta:

Viszont amit én vettem hűtőt annak nem indítótekercse, hanem kondija van. kisebb áramlökéssel indul.
Majd, ha hozzájutok kisebb inverterhez megnézem azzal indul-e. A mostani az 2KW-os...

www.arukereso.hu/hutoszekreny-fagyaszto-...s-p342094446/?sgst=1

Ez egy Lengyel hűtő. Én a méretei miatt vettem meg, de minden szempontból pozitívan csalódtam benne.
Nagyon jól hűt, keveset fogyaszt. és meglepően sok a hely benne. Ja és 50.000 alatt van az ára!
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 17:03 #50476

"Papíron" 0,3 kg gázt kellene fogyasztania a hűtőnknek, de ha jól mértem, kb. 0,5 kg fogyott naponta. Nem tudom a gyártó milyen külső hőmérsékletre adja meg a gázfogyasztást, gondolom nem 40 fokra. Pár napig dögmeleg volt a bódéban, mert a napon álltunk, lehet azért fogyasztott ilyen sok gázt a hűtő?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 20:52 #50408

nekem 90 w teljesítményű motorral ellátott a hűtőm van, de 1200/700 w tiszta szinuszos inverterről 95 AH munkaaksiról nem indult, csak 1800/1200W próbáltunk kondit, lágyindító elektronikát stb. de nem jött be . Ráadásul amit akkor nem számoltam, hogy az inverternek is van rendesen üresjárati áramfelvétele, így biwak esetén oda kell figyelni, hogy a rendszer működjön. Én most gondolkodom a 12 voltos kínai hűtőn, ami a Nagypapa talált, mert mindent egybevéve olcsóbb mint a 230 voltossal kínlódni. Várjuk a mintadarabot.gattila írta:

Nos... szerintem a kondival nem segítesz, ha az aksi lemerült akkor azon csak a töltés segít...

Nem lemerült akkuról van szó, csak nagyobb feszültségesésről indításkor.

Viszont amit én vettem hűtőt annak nem indítótekercse, hanem kondija van. kisebb áramlökéssel indul.
www.arukereso.hu/hutoszekreny-fagyaszto-...s-p342094446/?sgst=1

Ez nagyon jó tipp, köszönöm! :smt039 Azért az 1 kW-os inverterrel való tapasztalatra kíváncsi vagyok....


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 08:49 #50404

Nos... szerintem a kondival nem segítesz, ha az aksi lemerült akkor azon csak a töltés segít...

Nem lemerült akkuról van szó, csak nagyobb feszültségesésről indításkor.

Viszont amit én vettem hűtőt annak nem indítótekercse, hanem kondija van. kisebb áramlökéssel indul.
www.arukereso.hu/hutoszekreny-fagyaszto-...s-p342094446/?sgst=1

Ez nagyon jó tipp, köszönöm! :smt039 Azért az 1 kW-os inverterrel való tapasztalatra kíváncsi vagyok....

Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 08:45 #50403

Nemo25 javasolt nekem ilyen esetben egy fejre állítást - régen használt abszorpciós esetében. Megindulhat tőle a keringés a rendszerben.
eduvill írta:

Sziasztok!
Olyat valaki tapasztalt már, hogy csak a mélyhűtő rész hűt az Elecrolux RM 275-ös abszorpciós hűtőben? Elektromosan próbáltam csak hálózatról 1-2 órát működtetni. Egyébként egy sokat állt lakóautóról van szó ha ez számít valamennyire. Gázról egyenlőre nem megy mert nem szikráztat.
Köszi!

Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 06:11 #50400

gattila írta:

Volna egy felvetésem, lehet, hogy marhaság.
Kibeszéltük, hogy a 220 voltos hűtőhöz kb. 10x nagyobb teljesítményű inverter kell a nagy induló áramfelvétel miatt. Arról is volt szó, hogy a nem teljesen feltöltött akkumulátornál az inverter leszabályozhat a feszültségesés miatt.
Nem lehet ezen problémán segíteni az autó HiFi-sek által használt 1,5 - 2 farados kondenzátorral? Ott is az a szerepe, hogy az egyenetlen teljesítmény felvételt ellensúlyozva ne essen le kritikus pillanatban az akku feszültsége.
Várnám a hozzáértők dorongolását :)

Nos... szerintem a kondival nem segítesz, ha az aksi lemerült akkor azon csak a töltés segít...
Viszont amit én vettem hűtőt annak nem indítótekercse, hanem kondija van. kisebb áramlökéssel indul.
Majd, ha hozzájutok kisebb inverterhez megnézem azzal indul-e. A mostani az 2KW-os...

www.arukereso.hu/hutoszekreny-fagyaszto-...s-p342094446/?sgst=1

Ez egy Lengyel hűtő. Én a méretei miatt vettem meg, de minden szempontból pozitívan csalódtam benne.
Nagyon jól hűt, keveset fogyaszt. és meglepően sok a hely benne. Ja és 50.000 alatt van az ára!
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 04 22:19 #50399

Sziasztok!
Olyat valaki tapasztalt már, hogy csak a mélyhűtő rész hűt az Elecrolux RM 275-ös abszorpciós hűtőben? Elektromosan próbáltam csak hálózatról 1-2 órát működtetni. Egyébként egy sokat állt lakóautóról van szó ha ez számít valamennyire. Gázról egyenlőre nem megy mert nem szikráztat.
Köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 04 09:52 #50394

Volna egy felvetésem, lehet, hogy marhaság.
Kibeszéltük, hogy a 220 voltos hűtőhöz kb. 10x nagyobb teljesítményű inverter kell a nagy induló áramfelvétel miatt. Arról is volt szó, hogy a nem teljesen feltöltött akkumulátornál az inverter leszabályozhat a feszültségesés miatt.
Nem lehet ezen problémán segíteni az autó HiFi-sek által használt 1,5 - 2 farados kondenzátorral? Ott is az a szerepe, hogy az egyenetlen teljesítmény felvételt ellensúlyozva ne essen le kritikus pillanatban az akku feszültsége.
Várnám a hozzáértők dorongolását :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 21 15:44 #50289

Tapasztalataim szerint, ha a szükség úgy hozza, nem okoz semmilyen problémát, ha különböző korú, eltérő kapacitású akkukat PÁRHUZAMOSAN kötünk össze. A vezetékeken úgy is kiegyenlítődik a feszültség. Kivéve ha az egyik aksi cellazárlatos, az természetesen tönkreteszi a vele párhuzamosan kötött többi akkut is, de az más eset. Illetve a feszültség akkor is kiegyenlítődik, csak éppen nulla lesz mindkét aksiban. :)

SOROSAN viszont valóban tilos különböző kapacitású akkukat összekötni, mert töltés közben a kisebb kapacitású túltöltődik, a nagyobb meg nem töltődik fel rendesen, és elszulfátosodik. Bár azt sosem látjuk, hogy egy 12V-os akkun belül, a sorba kötött 6 db 2V-os cella hogyan viselkedik. Mert arra mérget vehetünk, hogy nem pontosan egyforma a feszültségük töltés közben. Komolyabb akkutelepeket 2V-os cellákból raknak össze, így ki tudják szűrni, ha valamelyik cellát cserélni kell...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 20 09:05 #50284

Sziasztok,
Egy ideje nem működik gázról a hűtőnk.
Tud valaki Pécs környékén olyan szakit ajánlani, akihez bátran elvihetem megnézetni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 19 21:34 #50283

Nullahat,hetven,húsz,húsz,hat tizennyolc.
Bocsi a robotok miatt inkább kiirtam betűkkel. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.