Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2017 szept. 23 19:43 #51048

nem 12 V -os generator kell:))
230 V -ot redukalni kell, azert vannak a konverterek, inverterek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 22 14:38 #51041

A nemsemmi.hu-nál 160e Ft körül van egy 90 literes 12V-os kompresszoros hűtő, ami elsőre kicsit soknak tűnt, de máshol se láttam olcsóbban. Kínai webshopokban 300 euró körül van egy ilyen hűtő, de még ha hajóval jönne, akkor is 100e felett lenne az ára, +vám +áfa, és a garanciát se lehet érvényesíteni.
Szóval ha nem akarunk barkácsolni, akkor nem is olyan rossz az a 160e-s ár

Megköszönte: Kolby

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 22 13:40 #51039

Látom sikerült a hűtőszekrény témát kicsit megbolygatnom, de nem is baj, legalább olvasom a tapasztalotokat. :)
@@@Nagypapa:
Hol találom meg ezeket a "strapabíró" kínai hűtőket, szetteket? Tudnál küldeni egy linket? Nekem maximum 90Literesnek van hely. Vennék én is egy ilyet, ha nem kapom vissza stabilan működőképesen amit korábban vettem.
Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 22 08:59 #51036

oszt itt van még valaki akinél működik a rendszer (irigylem , hogy az enyém nem akkora, de a kialakítás miatt stb ). Ha a kempingekben is használja, és az áramszolgáltatásért külön nem fizet pénztermelő beruházás a gáz költségeihez viszonyítva. És a vita szerintem eldőlt.

raczt írta:

Szia!
Gyakorlatilag mindenre.Nekem 2db 150W-os panel van az autó tetején 20 amperes töltővel, és 2db 100Ah-ás akku. Kompresszoros hűtő 48W fogyasztással, Webasto, és ledes világításom van. TV-t nem használunk, mikrót (1kw) a töltöttség figyelembe vételével. Három éve megyünk vele, hálózaton még nem volt az autó. Mi sem kempingbe járunk vele.


Nyomi
Megköszönte: raczt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 18:00 #51023

Szia!
Gyakorlatilag mindenre.Nekem 2db 150W-os panel van az autó tetején 20 amperes töltővel, és 2db 100Ah-ás akku. Kompresszoros hűtő 48W fogyasztással, Webasto, és ledes világításom van. TV-t nem használunk, mikrót (1kw) a töltöttség figyelembe vételével. Három éve megyünk vele, hálózaton még nem volt az autó. Mi sem kempingbe járunk vele.

Megköszönte: NagyPapa, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 17:43 #51022

Magyarországon átlagban 1 kWp teljesítményű rendszer maximálisan 1200 kWh energiát termel évente, ez az adat változhat az időjárástól függően. Egy lakó tetőre átlagosan 3-400 Wp teljesítmény szerelhető – elég jelentős súly mellett. Ez kb. 420 kWh-t termel évente, tehát naponta naponta 1100 Wh-t. Ha felteszem, hogy a tetőn nem optimális az elhelyezés szöge, árnyék vetülhet rá, stb. ennek kb. a felével számolhatunk. Tehát napi 550 Wh áll rendelkezésre a fenti napelem teljesítmény mellett. Kérdés, hogy ez mire elég….

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 16:45 #51021

portland írta:

Igen,haladni kell a korral,jelenlegi 80 literes 3 uzemu fogyaszt 125wattot 230Voltnal,nevetseges a mai haztartasbeli hutokhoz viszonyitva,vettem 1 waeco 50literes kompreszoros hutoladat,ami megy 12,24,110,230Voltnal role is,atamfelvetele kb harmada A 2003as kiadasu elektroluxnak,0 fokon bekapcsol naponta talan, 5x 3 percre,valami ilyent keresek amit beepithetek a mostani helyere ami60cm magas, DE van 20cm extra helyem, 1 dolog azert jo a regiekben espedig AZ hogy gaz minding van a fedelzeten,tokeletes megoldas a lithium akku ami sajnos egyenlore arany arban van,DE tolteni azt is kell,tehat egy jo kis honda,Yamaha generator jo ha keznel van, szoval, uj huto,lithium akku,generator kb,1milla)

:meghajol

Bocsika, hogy megint én írkálok itt, igérem ebben a témában többet nem írok...

Miért is jobb a 3 - 5 x több energiát elfogyasztó abszorpciós, mert gáz mindíg van?

Mindíg csak egyetlen dolog van, és az a 12 Volt fedélzeti szufla!!
A töltését meg meg lehet oldani egy egyszerű napcellával 'oszt jó napot!!
A benzines Yamaha generátor energia hatékonyságát illetően pedig már egyszerűen abszurdum..
Már az ötlet önmagában is!!!

Bocsika de joggal lettem indulatos:, 2017-ben pöfögő benzinessel akkut tölteni??? Na ne máá!!
:smt208 :evil: :smt209


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 16:25 #51019

Hát ez az! De ki tud 12 voltos generátort? Mert elég lenne egy 50-70 köbcentis kis surrogó gépezet, napi 1-1,5 órára....
portland írta:

Igen,haladni kell a korral
DE tolteni azt is kell,tehat egy jo kis honda,Yamaha generator jo ha keznel van, szoval, uj huto,lithium akku,generator kb,1milla)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 11:36 #51015

Mint már annyiszor megírtam, nekem 230 voltos 60 literes hűtőm van. Napelemmel, odafigyeléssel 90 Ah munkaakkumulátorral néhány alkalommal 8 napig is biwakoltam úgy, hogy az autó motorját nem is indítottam be. Én többségében kempinglakó vagyok. Nagy melegben nem szellőztetek, nem veszek ki rácsot, és a meleg sört is le tudom hűteni. 40 fokban is. Ha váltani fogok csak 12 voltos kompresszorosra, és csak azért, hogy az inverter által felvett áramot megspóróljam. Beszélve néhány szakemberrel az abszorpciós hűtők gázának összetételét oly módon változtatták meg környezetvédelmi okok miatt, mely magában hordozza a belső rendszerben kristályok képződését. Így a régebbi tizenéves hűtőknél lényegesen rövidebb élettartammal lehet számolni az újak esetében. A hatásfok pláne 30 fokban vagy fölötte...........na hagyjuk. Ezért csatlakozom az előttem szólókhoz.
KOMPRESSZOROS.
Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 10:48 #51014

Nagypapával teljes mértékben egyet értek.
Mi több mint 10 éve már csak kompresszoros hűtőket építünk be.
Nem is értem a nagy gyártók mért erőltetik még mindig az abszorpciós hűtőket.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 09:32 #51012

Igen,haladni kell a korral,jelenlegi 80 literes 3 uzemu fogyaszt 125wattot 230Voltnal,nevetseges a mai haztartasbeli hutokhoz viszonyitva,vettem 1 waeco 50literes kompreszoros hutoladat,ami megy 12,24,110,230Voltnal role is,atamfelvetele kb harmada A 2003as kiadasu elektroluxnak,0 fokon bekapcsol naponta talan, 5x 3 percre,valami ilyent keresek amit beepithetek a mostani helyere ami60cm magas, DE van 20cm extra helyem, 1 dolog azert jo a regiekben espedig AZ hogy gaz minding van a fedelzeten,tokeletes megoldas a lithium akku ami sajnos egyenlore arany arban van,DE tolteni azt is kell,tehat egy jo kis honda,Yamaha generator jo ha keznel van, szoval, uj huto,lithium akku,generator kb,1milla)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 21 08:48 #51011

nemo25 írta:

Továbbra is hangsúlyozom, a véleményem szerint, a 3 üzemű abszorpciós hűtőt építsd be! Azzal heteket lehet eltölteni áramforrás nélkül, mert működik gázról is. Az tény, és való, hogy a hatásfoka kicsit alacsonyabb, mint egy kompresszorosé, de cserébe, sokkal nagyobb rugalmasságot biztosít a használójának. Egyébként, nekem a 30sok fokban, tökéletesen működik továbbra is. Viszont óva intenélek a sokat látott, használt daraboktól. Az egyszerű, hókusz-pókusz mentes készülékeket érdemes megvenni, ami még nincsen teletömve elektronikával.
(Dometic RM 5310, RM 5380)
Nagypapa erről tudna mesélni....... Igaz? ;)

Ha már meg lettem szólítva!
:evil:
Nekem egy vadiúj lakóba, a Thetford automatikus 3 üzemű 142 literes hűtője volt a járgányba gyárilag.
Az átkapcsoló automatikát a hűtő 3 éves garanciális ideje alatt 3 x cserélték. Már nem garanciában rá 2 évre már én cseréltettem ismét. Ezt követően kiégett a 230 Voltos fűtőbetétje, melyre vagy 8 hetet vártam. Rá fél évre kiégett a 24 Voltos fűtőbetétje is! A gázos égőszerkezetét már becsukott szemmel szedtem szét takarítottam ki, évente legalább kétszer. Tavaly előtt nyár elejére pedig eldugult a csőrendszere, úgy, hogyha kocogtattuk akkor egyszer csak megindult, ment egy hetet,majd leállt. Igaz a 7 éves léte alatt gyakorlatilag minden hétvégén használatban volt!!
Ekkor volt betervezve egy Bulgáriai út, így gyorsan vettünk egy méretre belevaló háztartási hűtőt, ami ugye csak 230 Volton műkszik... Helyette ugyanis kaptam potom 695 ezer forintért egy újra ajánlatot, a 230 Voltost, meg vettem 70 ezerért!!
No ekkor tudtam meg azt, hogy a ma kapható -hangsúlyozom, hogy a mostanában, azaz az utóbbi években- abszorpciós hűtőkre más szabvány vonatkozik, mint a háztartási hűtőkre, pl csak -12 °C hideget kell, hogy tudjon maximum az abszorpciós, + 33 °C külső hőfoknál a normál változatban.
Az EU-ban gyártottakban szinte mindegyikben ez van beépítve.
Egy háztartási hűtőben az előírás a - 18 °C !!! Az általam beépített háztartási féltrópusi volt ami hűtött, mint az atom.
Az idén láttam egy hirdetést 12 Voltos Kínai gyártmányú egyenáramú kompresszoros hűtőre, aminek egy példányát megnézve megrendeltem, majd az idén június elején került beépítésre.
Ez egy 200 literes darab, külön ajtós 70 literes mélyhűtővel. (Van sokkal kisebb is) Azóta ez műkszik a járgányban, ha megy akkor kb 75-85 Wattot fogyaszt, (ez a legnagyobb méretű) de még az igen nagy melegekben is sokszor állt, mostanában alig kapcsol be, akkor is rövid időre.
Egy járgányban 12 Volt mindíg van, ezzel a fogyasztással egy napcellával megsegítve végtelen ideig lehet biwakolni!!

Zoli! Fentiek alapján, Én a mai eszemmel a vadiúj automatikus abszorpciós hűtőt azonnal kiszerelve eladnám, akár fél áron is, mert harmadáron kapnék bele kompresszorost ami verhetetlen.
Ezeket a hűtőket Kínában a prérire gyártják, ahol nincs villany, csak napelem és akkumulátor!! Így is adják el eredetileg egy szettben, amiben van a hűtő, egy napcella, meg egy Lítiumos akkupakk!

Az alapgondolathoz visszatérve, nem a levegő hűtése a legfontosabb ezeknél a hűtőknél, bár nálam is van alul is és felül is ventillátor...
:meghajol
Még egy gondolat: A hatásfoka nem kicsivel, hanem sokkal-sokkal jobb a kompresszorosnak az abszorpciósnál. Pl nálam a gázláng teljesítménye 330 Wattos volt, a 230 Voltos fűtőpatron 240 Wattos volt, a 12 Voltos fűtőbetét is 180 Wattos volt!! Lehet számolgatni....
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:42 #51010

nemo25 írta:

... Továbbra is hangsúlyozom, a véleményem szerint, a 3 üzemű abszorpciós hűtőt építsd be! Azzal heteket lehet eltölteni áramforrás nélkül, mert működik gázról is. Az tény, és való, hogy a hatásfoka kicsit alacsonyabb, mint egy kompresszorosé, de cserébe, sokkal nagyobb rugalmasságot biztosít a használójának. Egyébként, nekem a 30sok fokban, tökéletesen működik továbbra is. Viszont óva intenélek a sokat látott, használt daraboktól. Az egyszerű, hókusz-pókusz mentes készülékeket érdemes megvenni, ami még nincsen teletömve elektronikával.
(Dometic RM 5310, RM 5380)
Nagypapa erről tudna mesélni....... Igaz? ;)

Ezt én nem értem, hogy mért erőltetik még a mai napig az abszorpciós hűtőt a gyártók. Tény, hogy ha 3 -4 napnál többet állunk áramforrás nélkül valahol, akkor a kompresszoros már nem elég. No de ilyet kevesen csinálnak és aki igen az már biztos, hogy napelemet szerel fel, mert máshoz is kell az áram. Szóval manapság már nincs túl nagy létjogosultsága az abszorpciós hűtőnek. Ellenben a kompresszoros hűtő bármilyen melegben, bárhol nagyon hűt és még vízszintben sem kell állni. Konkrétan nem is kell vele törődni, csak kivenni belőle a hideg italokat és ételeket.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 20 22:19 #51007

Kolby írta:

Köszönöm a hozzászólásokat. Hűtő egyenlőre visszakerült az eladóhoz, neki van szakembere, megnézeti.
@@@"woodoopilot" Nyomáskülönbség nem egyenlítődött ki, próbáltam szellőzetetni, kiszerelni úgy járatni, kikötöttem 1 napra, de semmi. Láthatóan már ki volt forrasztva mielőtt vettem, de nem kaptam rá választ mi volt a baja azelőtt. Vételkor vittem munkaakkut, kipróbltam, jól működött. Beszereltem, ment kb 3 napot folyamatosan gond nélkül, miután hibát jelzett és többet nem indult. Várom a fejleményeket, meg tudják-e csinálni, vagy a pénzt kapom vissza. Ez esetben milyen hűtőt nézzek a kompresszoros helyett? Mi az ami jobban bevált és pont illeszkedik?

@@@Nagypapa: Útközben vettem az első számítógép boltban egy jó nagy és halk ventillátort ezt is be is szereltem felülre a szellőzőrácsra rögzítettem és befelé szív. (gondoltam kívül van hidegebb) Specifikációja alapján: 700rpm, 200x200x30mm, Air flow: 110 CFM.
Tanácsod alapján ezt fogom alulra felszerelni, hogy onnan szívja a levegőt (alvázon ki van vágva egy ráccsal ellátott szellőzőnyílás, kb 100x150mm)
Az ajtó felől is van egy kis nyílás amit le lehet zárni, arra gondoltam ide is teszek egy mini ventillátort ami befelé szív. Illetve akkor felülre teszek egyet ami kifelé szív. Remélem ez már elég lesz neki.
Thermosztátoknak hogyan van megadva, mikor kapcsol be és ki? Egyszerű szerkezetnek tűnik, de milyet válasszak? Tudnál esetleg küldeni róla egy linket, melyik lehet megfelelő?
Meleg áramlás maximumát teszteljem egy lézeres hőmérővel és a thermosztátot kötegelőzzem a rácsra?

Én úgy érzem, kicsit túlépíted azt a ventilátor hűtést. Szerintem, bőven elegendő egy ventilátort beépíteni felülre, ami kifelé tolja a meleg levegőt. A többit már intézi a fizika magától. Nekem nincsen beépítve egyetlen légkergető sem, és mégis tökéletesen működik a gravimetria elvén is a légcsere. Egyedüli trükként azt szoktam bevetni, hogy ha nagyon-nagyon meleg van, akkor egy mozdulattal leszerelem a felső rácsot, és máris intenzívebb a légcsere, és ezáltal a hőleadó felületek hűtése.
Továbbra is hangsúlyozom, a véleményem szerint, a 3 üzemű abszorpciós hűtőt építsd be! Azzal heteket lehet eltölteni áramforrás nélkül, mert működik gázról is. Az tény, és való, hogy a hatásfoka kicsit alacsonyabb, mint egy kompresszorosé, de cserébe, sokkal nagyobb rugalmasságot biztosít a használójának. Egyébként, nekem a 30sok fokban, tökéletesen működik továbbra is. Viszont óva intenélek a sokat látott, használt daraboktól. Az egyszerű, hókusz-pókusz mentes készülékeket érdemes megvenni, ami még nincsen teletömve elektronikával.
(Dometic RM 5310, RM 5380)
Nagypapa erről tudna mesélni....... Igaz? ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 13 16:08 #50930

Köszönöm a hozzászólásokat. Hűtő egyenlőre visszakerült az eladóhoz, neki van szakembere, megnézeti.
@@@"woodoopilot" Nyomáskülönbség nem egyenlítődött ki, próbáltam szellőzetetni, kiszerelni úgy járatni, kikötöttem 1 napra, de semmi. Láthatóan már ki volt forrasztva mielőtt vettem, de nem kaptam rá választ mi volt a baja azelőtt. Vételkor vittem munkaakkut, kipróbltam, jól működött. Beszereltem, ment kb 3 napot folyamatosan gond nélkül, miután hibát jelzett és többet nem indult. Várom a fejleményeket, meg tudják-e csinálni, vagy a pénzt kapom vissza. Ez esetben milyen hűtőt nézzek a kompresszoros helyett? Mi az ami jobban bevált és pont illeszkedik?

@@@Nagypapa: Útközben vettem az első számítógép boltban egy jó nagy és halk ventillátort ezt is be is szereltem felülre a szellőzőrácsra rögzítettem és befelé szív. (gondoltam kívül van hidegebb) Specifikációja alapján: 700rpm, 200x200x30mm, Air flow: 110 CFM.
Tanácsod alapján ezt fogom alulra felszerelni, hogy onnan szívja a levegőt (alvázon ki van vágva egy ráccsal ellátott szellőzőnyílás, kb 100x150mm)
Az ajtó felől is van egy kis nyílás amit le lehet zárni, arra gondoltam ide is teszek egy mini ventillátort ami befelé szív. Illetve akkor felülre teszek egyet ami kifelé szív. Remélem ez már elég lesz neki.
Thermosztátoknak hogyan van megadva, mikor kapcsol be és ki? Egyszerű szerkezetnek tűnik, de milyet válasszak? Tudnál esetleg küldeni róla egy linket, melyik lehet megfelelő?
Meleg áramlás maximumát teszteljem egy lézeres hőmérővel és a thermosztátot kötegelőzzem a rácsra?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 12 07:04 #50914

Kolby írta:

Kedves Tagok,
Kis segítséget szeretnék kérni, vettem használtan egy:

Dometic Coolmatic MDC 90 hűtőt.

Indulás előtti pár napban szépen beszereltem, még dicsekedtem is a haveroknak, hogy kérsz egy hideg sört, működött is szépen az indulás előtti napig, ahol beadta az unalmast.
Útközben mindent megtettem, hogy elinduljon, de visszavinni már nem volt időm és megjavíttatni sem. Ez jön most, hacsak itt nem tud rá valaki megoldást.

Tettem egy nagy komputer ventillátort a szellőző rács elé belül, aholszívja be neki a friss levegőt kívülről. Olcvastam, hogy itt kell még hozzá egy termosztát ami ki be kapcsolja a ventillátort, de ezt nem kaptam. Találtam egy oldalt ahol lehet ilyet venni hozzá, de először tanácsot várok, jó-e a nagy halk komputer ventilátor vagy sem és édemes megvennem ezt?
LINK: www.obelink.de/dometic-ventilations-set-...nk.html?sqr=dometic&

Illetve amit még tudni kell, hogy megtalátam ezt a nyomás különbség leírást, majd egy keveset leeresztettem a szelepén a gázból, amit utólag úgy gondolok hiba volt.

3 villogó, hibajelzést ad ami az angol leírás szerint:

Number of flashes: 3
Error typer: MOTOR START ERROR
The rotor is stuck or the differential pressure in the cooling system is too high (> 5 bar)

Itt leakadtam, van valakinek ötlete, hogyan tudnám szóra bírni?

Köszönöm!
Üdvözlettel: Zoltán

Amit kinéztél ventillátort, az megfelelő lenne, bár én semmiképpen sem azt tenném bele!
Az oka egyszerű: ezek ára itthon, jóval nagyobb méretben, -azaz tizenöt, vagy 20 cm átmérővel is- maximum pár ezer forint!!
Minél nagyobb az átmérő, -és, hogy halk is legyen minél kisebb a fordulatszám, pl 600/min.- annál hatékonyabban tud szívni és fújni.
Alul kell befúvatni, felül kell elszívatni.
Beütöd a Google-ba hogy PC hűtőventillátorok és válogathatsz...
Thermosztátot bármely elektromos üzletben, vagy fűtés-szerelvény boltban kapsz, pár ezer forintért.
A típusa nem számít, lehet kapillárcsöves, vagy egybeépített, a lényeg a meleg áramlás maximuma helyére kell telepíteni és bekötni!
A hűtőddel pedig keressél fel egy szakembert!!!
:smt039 :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 12 00:25 #50912

Az egyenáramú kompresszorokkal kevesen foglalkoznak, de az indító elektronika kivételével ugyan úgy működik, mint bármelyik hűtőszekrény. A betétmotor nem bír elindulni, ha túl nagy a nyomáskülönbség a nyomó és a szívó oldal között, de a nyomásnak ki kell egyenlítődnie max. 10-15 perc alatt, ha hosszabb kiállás után se indul, akkor más gond lehet. Néha előfordul, hogy megszorul a kompresszor, széthullik a kulissza, vagy leragad a szelep, de a hermetikus kompresszorokat nem lehet javítani. Ha bármi baja van, akkor cserélni szokták. Gondolom Danfoss BD50-es kompresszor van a hűtődben, azt lehet kapni, bár elég húzós az ára. Kb. 100e Ft az indító elektronikával együtt, de anélkül is több mint 80e...
Ha esetleg jó a kompresszor, csak valami dugulás miatt nem indul, akkor az kiderül, ha kiforrasztjátok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 11 12:09 #50909

Kedves Tagok,
Kis segítséget szeretnék kérni, vettem használtan egy:

Dometic Coolmatic MDC 90 hűtőt.

Indulás előtti pár napban szépen beszereltem, még dicsekedtem is a haveroknak, hogy kérsz egy hideg sört, működött is szépen az indulás előtti napig, ahol beadta az unalmast.
Útközben mindent megtettem, hogy elinduljon, de visszavinni már nem volt időm és megjavíttatni sem. Ez jön most, hacsak itt nem tud rá valaki megoldást.

Tettem egy nagy komputer ventillátort a szellőző rács elé belül, aholszívja be neki a friss levegőt kívülről. Olcvastam, hogy itt kell még hozzá egy termosztát ami ki be kapcsolja a ventillátort, de ezt nem kaptam. Találtam egy oldalt ahol lehet ilyet venni hozzá, de először tanácsot várok, jó-e a nagy halk komputer ventilátor vagy sem és édemes megvennem ezt?
LINK: www.obelink.de/dometic-ventilations-set-...nk.html?sqr=dometic&

Illetve amit még tudni kell, hogy megtalátam ezt a nyomás különbség leírást, majd egy keveset leeresztettem a szelepén a gázból, amit utólag úgy gondolok hiba volt.

3 villogó, hibajelzést ad ami az angol leírás szerint:

Number of flashes: 3
Error typer: MOTOR START ERROR
The rotor is stuck or the differential pressure in the cooling system is too high (> 5 bar)

Itt leakadtam, van valakinek ötlete, hogyan tudnám szóra bírni?

Köszönöm!
Üdvözlettel: Zoltán

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 08 16:14 #50892

Koszonom
Kozben sikerult egy 50 liters elcsipnem,sajnos kosar es 12V kabel nelkul,DE van inverter igy aztan mindegy egyenlore,kosart tovabbra is keresek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 08 16:07 #50891

Úgy tudom, ő a "Kempingvilág" :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.