Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2017 szept. 26 22:58 #51100

portland írta:

megnezted azt is hogy egy lithinium akku menyibe kerul?

Per pillanat 124e Ft-ért tudunk venni 12V/90Ah-s akkut, amiben ugyan nincs BMS, de állítólag "finoman kiegyensúlyozott cellákból " áll, anélkül is kibír min. 1000 ciklust. Szerintem jobb ha van töltéskiegyenlítés, inkább 4 db cellából raknék össze egy akkupakkot, a 100Ah-t kb. 30e Ft-ért lehet most kapni, plusz a BMS.

De ha nem ragaszkodunk a vadi új cellákhoz, akkor lehet találni sokkal olcsóbban is, pl. ebben az akkupakkban 6 db 12V/105Ah-s LiFePO akku van sorba kötve, van benne BMB is, és csak 100 euro darabja:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 26 17:22 #51098

Tokeletes a valasz, ami igy hangzik :nem azt jelenti hogy tokeletes ,DE nekunk igy jo es megfelel.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 26 16:25 #51094

Talán pár dolgot az előttem szólók hozzászólásaiból kiemelnék. Az " örökölt " hűtő. Más a hűtőközeg, és a teljesítmény. "Annak idején 160-ba fájt" az már nem az alap kategória. Különleges akkupakk nincs , csak ami egyébként is kellene. A napelem nem csak hűtőhöz, hanem mindenhez jó. Pláne ha nem kempinglakó az ember, és nem teljesítmény túrán van ahol naponta továbbrobog és az autó generátora utántölt. De természetesen ez néhányunk véleménye. Nem azért mert ki akarjuk golyózni a jól beváltat,és feleslegesen szórjuk a pénzt, hanem mert páran ezt a megoldást tartjuk jónak, és gazdaságosabbnak. Ami nem azt jelenti hogy jó, de nekünk ez jobban megfelelt mint a másik. Ha ez a fórum nem azért van, hogy a tapasztalatokat túlzott szenvedély nélkül megosszuk, akkor valamit rosszul értelmeztem.
Bocsi Nyomi


Nyomi
Megköszönte: Kerti, Gylaci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 26 12:01 #51090

igen jol irtad : "ha majd elromlik".......ez a lenyeg, a meglevo melle egy 50 literes waeco minden igenyt kielegit hisz a lakoauto "garage" nagyobb mint hajdanan a sator.........megnezted azt is hogy egy lithinium akku menyibe kerul???..........jo a hozzaszolasod egyebkent

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 26 11:56 #51089

Én is a kompresszoros hűtőt tartom a hatékonyabbnak, de az "örökölt" abszorpciós hűtőnk is tökéletesen működik, pedig sose szoktam a szintezéssel bajlódni. Nekünk elég kicsi a gázpalackunk, de 2 hétig elég szokott lenni, még akkor is, ha a vízmelegítőt is bekapcsoljuk esténként. Ez pedig elég meggyőző érv volt amellett, hogy ne cseréljem ki.

Ha esetleg majd elromlik az abszorpciós hűtőnk, akkor biztosan elgondolkodok egy kompresszoroson, de mi nem megyünk kempingbe, ezért valahogyan meg kell oldani az áramellátást. Bár ritkán szoktunk 2 napnál tovább állni egy helyben, de ha a hűtő 12V-ról megy, akkor kell egy jó nagy akkupakk is. Az ólom aksik túl nehezek, de most találtam sokkal könnyebb, 105 Ah kapacitású, 12V-os lítium akkukat. Ezekből be lehetne tenni akár 4 db-ot is, egy 5 kWh-s akkupakkról meg már elég sokáig el tud menni egy 12V-os hűtő is. Ha elég csak 3 naponta beindítani a motort, az már megfelelhet a mi igényeinknek is...

A napelemes rendszerben nekem az nem tetszik, hogy akkor a napon kell parkolni, nem állhatok be a fák alá a hűvösbe, és felhős időben, vagy pl. ősszel, lehet nem is termel elég áramot.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 22:30 #51083

Sőt, még TV-t sem a lakóban :) Megjegyzem két abszorpciós hűtő adta be a kulcsot az elmúlt időben nálam :(
portland írta:

en ugyvezetnem le a temat, 2017 ben nem hasznalni microt, klimat??? na ne maaaaa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 22:24 #51082

én is csak megerősíteni tudom ezt.sokszor csak ámulok azon .h a 3 utas hűtőnél vigyázni kell a vizszintes beállásra ,hát mit mondjak Erdélyben a hegyekben nem igazán érdekelt ,de még egy-egy kempingbe se igazán és mégis fagyaszt a fagyó része.Idén augusztusban is nem volt hideg ugye volt mikor rásütött a nap délután .annyit tettem ,h a rács elé tettem egy törölközőt /nekem van ott egy korlát a lakó hátulján amihez a bringákat kötjük/ kb 10cm-re és minden meg volt oldva ,ventillátor nélkül .Amíg így jó/idén 30 éve/ nem cserélek én se kompresszorosra


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 21:51 #51081

en ugyvezetnem le a temat, 2017 ben nem hasznalni microt, klimat??? na ne maaaaa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 19:33 #51079

Nekem a 60/20 literes kompresszoros hűtő bevált. 230vos. inverterről, vagy hálózatról megy.
Még 40 fokban is remekül hűt.
Lehet mázlim volt... de jó.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 17:47 #51078

NagyPapa írta:

portland írta:
Tokeletesen igazad van,
Dehat MI Magyarok megmutatjuk hogy milyen jo dolog tobbszaz ezret befektetni csakhogy,ellenkezhessunk a jol bevalt technologiaval

Nem bírtam tovább! Kényszerem lett, hogy ismét írjak!

Annak akinek jól működik a meglévő technikája, az ezt az írást egyszerűen ugorja át!
Akinek vannak gondjai vele az viszont figyelmesen olvassa át!
:sorry
Egy komplett, szabvány méretű napcellás panel, 240 - 280 Watt teljesítménnyel, magyar gyártótól: 65 - 75 eFt
Egy hozzá való töltésvezérlő 20 Amperes 18 - 25 eFt. Azaz mindenképpen százezer forint alatt marad.
Ezt rákötve a fedélzeti akku-pakkra, az ezt követő üzemeltetési költséged NULLA FORINT, évtizedekben mérhető ideig...
Nem vettél motoros generátort, amit cipelni és tárolni kell, nincs büdös benzin a fedélzeten, nincs töltögetés, nincs pöfögés, nincs környezet-szennyezés.....
Legyetek szívesek utána nézni: egy abszorpciós 180 literes hűtőszekrény -12 °C mélyhűtővel, normál környezetű (+ 33 °C) kivitelben, 2,300.- EURO = 713,000.- Ft.
Én a 200 literes kompresszoros hűtőmet garanciával, - 18 °C mélyhűtővel vettem trópusi (+ 43 °C) kivitelben 240,000.- Ft pénzért.
Korábban már írtam a hűtők energia igényéről, az abszorpciós vs kompresszoros között 4 - 5 szörös a szorzó a kompresszoros javára.
Ez a fórum többnyire azért van, hogy megosztjuk egymás között az információkat, segítsünk azon társainknak akik nincsenek hasznos információk birtokában.
Miért akarjátok itt a nagyérdemű lakautós társakat minden áron a hülyeségről meggyőzni?
A jól bevált technológia ürügyén??

:smt208 :sir :sorry :rohog :meghajol

Ebben tökéletesen igazad van, és számodra, meg sokaknak valóban ez a megfelelő megoldás. Viszont nekem ez nem igazán illik bele a képbe. Ne feledjük el, hogy a kettőnk lakóautó használati szokásai között, elég jelentős a különbség. Emiatt a lakóautóink is másra vannak kihegyezve. Nekünk, egész egyszerűen ideálisabb megoldás a 3 üzemű, mert sokkal rugalmasabban használható, egyéb kiegészítők nélkül.
Az mondjuk más kérdés, hogy ezzel kapcsolatban az igazság hol leledzik, miképpen, vagy nekem van marha nagy mákom, vagy ti vagytok pechesek, ebben a jó- nem jó vitában. Az mondjuk tény, hogy ahány ilyen elven működő hűtőm volt ezidáig, azok mindegyike megfelelően hűtötte a túratáp készleteinket.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 09:01 #51072

Szerencsés kivételek mindig vannak! :smt039
nemo25 írta:

Ez mind szép és jó, és én sem vagyok a haladás ellensége. DEEEE! Úgy látszik én valamit nagyon elb...tam. Nálam valami oknál fogva, jól működik az abszorpciós technika.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 07:49 #51070

portland írta:

Tokeletesen igazad van,
Dehat MI Magyarok megmutatjuk hogy milyen jo dolog tobbszaz ezret befektetni csakhogy,ellenkezhessunk a jol bevalt technologiaval

Nem bírtam tovább! Kényszerem lett, hogy ismét írjak!

Annak akinek jól működik a meglévő technikája, az ezt az írást egyszerűen ugorja át!
Akinek vannak gondjai vele az viszont figyelmesen olvassa át!
:sorry
Egy komplett, szabvány méretű napcellás panel, 240 - 280 Watt teljesítménnyel, magyar gyártótól: 65 - 75 eFt
Egy hozzá való töltésvezérlő 20 Amperes 18 - 25 eFt. Azaz mindenképpen százezer forint alatt marad.
Ezt rákötve a fedélzeti akku-pakkra, az ezt követő üzemeltetési költséged NULLA FORINT, évtizedekben mérhető ideig...
Nem vettél motoros generátort, amit cipelni és tárolni kell, nincs büdös benzin a fedélzeten, nincs töltögetés, nincs pöfögés, nincs környezet-szennyezés.....
Legyetek szívesek utána nézni: egy abszorpciós 180 literes hűtőszekrény -12 °C mélyhűtővel, normál környezetű (+ 33 °C) kivitelben, 2,300.- EURO = 713,000.- Ft.
Én a 200 literes kompresszoros hűtőmet garanciával, - 18 °C mélyhűtővel vettem trópusi (+ 43 °C) kivitelben 240,000.- Ft pénzért.
Korábban már írtam a hűtők energia igényéről, az abszorpciós vs kompresszoros között 4 - 5 szörös a szorzó a kompresszoros javára.
Ez a fórum többnyire azért van, hogy megosztjuk egymás között az információkat, segítsünk azon társainknak akik nincsenek hasznos információk birtokában.
Miért akarjátok itt a nagyérdemű lakautós társakat minden áron a hülyeségről meggyőzni?
A jól bevált technológia ürügyén??

:smt208 :sir :sorry :rohog :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: repi, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 03:32 #51066

Tokeletesen igazad van,
Dehat MI Magyarok megmutatjuk hogy milyen jo dolog tobbszaz ezret befektetni csakhogy,ellenkezhessunk a jol bevalt technologiaval

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 25 03:25 #51065

Ez mind szép és jó, és én sem vagyok a haladás ellensége. DEEEE! Úgy látszik én valamit nagyon elb...tam. Nálam valami oknál fogva, jól működik az abszorpciós technika. A +38 fokban karcolta a torkomat a hideg tej ( nem sör!!!!!). De volt már +46 fokos, több napos próbatétel is, és akkor sem vallott szégyent a hűtőnk, igaz a felső rácsot leszedtem, pályakönnyítés célzatával. Ellenben, mindent megteszek annak érdekében, hogy megnehezítsem a dolgát szegény párának, mert nem ritka az előfordulása annak, hogy 15-18 %-os lejtőkön kaptassunk fel, és ereszkedjünk alá a völgybe, kanyarogva, rázva, és keverve a lakót, amíg csak út van előttünk, burkolattól függetlenül. Számtalanszor előfordul, hogy igencsak ferde parkolóhelyeken hagyjuk ott a szekeret, olyan helyeken, ahol csak ékkel megtámasztva a kerekeket, merem magára hagyni a kicsikét, és mégis működik a hűtő. Teszi a dolgát, nem hisztizik, nem nyavajog.
A történethez hozzá tartozik, hogy rém egyszerű a rendszer. Adott egy Dometic RM 3410-es készülék, ami anno 160 ezreseb fájt, újként beszerezve. Nem kell hozzá generátor, napelem, gigantikus méretű akkupakk, töltésvezérlő, és egyéb úri huncutság, csak egy kevés gáz, és kimehetek vele a világból. Esetleg veszek még a lakóba egy gáztartályt 110 ezresért, és bármikor feltölthetem egy benzinkúton legálisan, így meg van oldva a fűtés energia utánpótlása is.
Egy palack gáz, cirka 35 napra elegendő a hűtő üzemeltetésére nyári nagy melegben, meleg víz készítéssel, és némi főzőcskével együtt. Az leosztva a 4500-as árat tekintve, igazán nem eget verő költség.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 20:00 #51054

ertelek, de az pazarlas lenne ha csak arra hasznalnank a generatort, napi 1 max 2 oras uzemeltetessel barhol , barmikor feltoltott akkud lehet, vegul is ha egy komoly napelemet feszultsegszabalyzot, akkumlatort megveszed konyeden eleri a generator arat, ami 200 ezer korul van.......arrol nem is beszelve ha minus z20 fokban campingezel, es folyamatosan kell a futest jaratni, az a 2 liter benzin meger anyit hog gatyaban nezheted a TV-t:))
/ minus z20 C ban/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 19:57 #51053

Nyilván. De a hűtő eszi a legtöbbet, meg nálam a vízmelegítés.
portland írta:

de nem azert kell a generator hogy a hutot uzemeltesd, hanem azert hogy 1 ora alatt teljesen feltoltod BARHOL az akkumalatorodat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 19:56 #51052

A korábbi bejegyzésed után kezdtem nézegetni a generátorokat. Van egy csomó a 220 mellett 12 V kimenettel is, de csak pár ampert tudnak 12 volton. Ezért gondoltam, jó lenne egy fordítva :)
portland írta:

irtam....... Honda, yamaha generatorok a legjobbak, 2 lite rbenzinnel 8 orat elmennek es nagyon csendes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 19:50 #51051

de nem azert kell a generator hogy a hutot uzemeltesd, hanem azert hogy 1 ora alatt teljesen feltoltod BARHOL az akkumalatorodat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 19:49 #51050

irtam....... Honda, yamaha generatorok a legjobbak, 2 lite rbenzinnel 8 orat elmennek es nagyon csendes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 23 19:47 #51049

Ha van mit redukálni, feltétlen igazad van :)
portland írta:

nem 12 V -os generator kell:))
230 V -ot redukalni kell, azert vannak a konverterek, inverterek

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.