Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2018 aug. 14 19:03 #53250

Persze lehet fordulatszámszabályzós is de nem szabad túlzásba esni mert az már a lángot és a kémény huzatát is befolyásolja. Nekem egy kis csendes PC venti van bent a felső részen, nem szabályozható 0.2 A fogyaszt de már így is hidegebb a kémény picit mert ugye egy T ben végződik és szerintem belülről szívja picit. Lehet érdemes volna átraki az alsó részre...nemtudom.
Én most egy hőérzékelős kapcsolót rendeltem hozzá kínából (kemény 850 Ft) ami ha melege van automatikusan ki-be kapcsolná de még nem szereltem be.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 14 18:34 #53249

Na ,megkérdeztem.Nem olcsó ,viszont drága! Mindegy két okból 1.megcsinálom csattintósra ,legalább nem romlik el többet .2,az ott lévő kapcsolóra most már tényleg szerelek egy ventilátort .Apropó ,érdemes egy potmétert is rakni ,hogy lehessen szabályozni a fordulatát?


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 22:16 #53243

Igazából a manuális szikráztato sem rossz, nekem másik autóban a mostanitól újabb dometic hűtő van annak gyárilag manuális ahogy a truma fűtésnek is. Igazaból az egy szerűbb jobb ugyis begyujtod aztán egy darabig úgy is marad. Igaz az elektromos automatikusan visszagyújt ha kifújná a szél dem jellemző hogy kifújná.
Kérdezd meg de ha túl drágának ítéled az alkatrészt nyugdodtan csináld meg manuálisra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 21:23 #53242

Oké,Köszönöm a segítséget mindenkinek! Holnap hívom őket remélem tudnak küldeni,mert azon is gondolkodtam ,hogy átalakítom nyomógombos "csattintós"-ra.De az eredeti csak a legjobb megoldás.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 21:03 #53241

mikrobi írta:

Megokosodtam! Nagy valószínűséggel a fekete doboz van bajba ,mert áramot kap de nem dolgozik.Hol juthatnék hozzá egy ilyenhez ? Tud valaki segíteni?

rakocziszerviz.hu/alkatreszek/

Itt biztosan tudnak neked segíteni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 13 18:11 #53240

Megokosodtam! Nagy valószínűséggel a fekete doboz van bajba ,mert áramot kap de nem dolgozik.Hol juthatnék hozzá egy ilyenhez ? Tud valaki segíteni?


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 12 23:54 #53237

Ha leszeded az alsó szellőzőrácsot kívül lesz ott egy fél cigisdoboz méretű fekete doboz amiben tekercsek vannak. Ebből egy vezeték megy a lánghoz(szikráztatóhoz) illetve megy bele 3 vezeték, ha leszeded a burkolatát a piros fehéren kapja a 12 v ot ha fel van nyomva a szikráztató kapcsolója.(a harmadik vez. a visszajelzője a lángnak szerintem hogy mikor begyullad ne szikrázzon) Ha lehúzod a csatlakozókat és ide adsz neki direktbe 12v ot akkor ha jó a fekete doboz kattognia kell a szikrának.
Ha így jó akkor vagy a kapcsolonál vagy visszább lesz kontakthiba nem jut el idáig a feszültség(nekem a hátullévő csatlakozó egyik lába volt szetrohadva) ha így sem jo akkor a kis fekete doboz adta meg magát valószìnűleg.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 12 23:22 #53236

Sziasztok ! Nekem az a problémám a hűtőmmel ,hogy nem akar szikráztatni,vagy csak néha mikor kedve van .Felkapcsolom a piros kapcsolót elfordítom a gázszabályzót ,nyomva tartom és semmi. párperc múlva megpróbálom és egyet szikrázik ,de ahhoz ,hogy begyulladjon kevés.Ez is elemes mint a konvektor? Hol az elem? Leszedtem a rácsot alul és a gáz jön ha a gomb be van nyomva.Sőt egy gyújtóval be is lobbant,kis idő múlva el is engedhetem a gombot ,működik rendesen.Mi lehet a szikráztatóval?Köszönöm!


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 09 06:17 #53219

nemo25 írta:

Laccci írta:
Sziasztok!

Van valakinek tippje, hogy az Electrolux. Abszorbciós hűtőm miért nem hűt rendesen gázról?
Begyújt, ég de 4-5 óra után sem hidegek a belső alu. bordák és a fagyasztóban is kb 10C lehet.
12 és 220v-ról megy rendesen...

Nagy valószínűséggel, nem megfelelő a láng iránya, amit okozhat egy pókpetecsomó, vagy valami szösz, kosz, vagy egyéb számításba nem vett idegen tárgy. Az is elképzelhető, hogy el van koszolódva a fúvókád, és nagyon kicsi a lángod. Ugyan begyújtani begyújt, de az ereje langymeleg. Első körben kifújni finoman levegővel a fúvóka környékét, és próbálkozni, hátha segített a művelet. Az esetek nagy többségében ez szokott segíteni. A levegő ne legyen 2 Bar nyomásnál erősebb lehetőleg!

Amennyiben belül van a kosz, akkor szét kell szedni a fúvókát, amit hátulról lehet megejteni, de ez a mozzanat már szakértelmet igényel. A fúvókát tűvel szurkálni, bővíteni nem szabad!!!!!!

A legrosszabb esetben a gázblokkal is lehet probléma, ami már kicsit húzósabb, mert javítani nem lehet ha tönkre ment, csak cserélni. A halálát sok esetben gázszaggal jelzi, és olyankor a begyújtás is nehézkes. Cirka 40-45 ezres, és csak rendelésre lehet beszerezni a Rákóczi szervizbe, 1-2 hetes határidővel.
Kezdj el fújkálni, és bízzunk benne, hogy rendebe jön a hűtésed!

Még egy apróság. Amennyiben RM típusjelű a hűtő, akkor nem érzékeny a vízszintre, nem gond neki egy kis dőlés. A gond az RF, A, RN, RG, DS jelű készülékekkel van, mert azok nem alkalmasak járművekbe, csak és kizárólag telepítésre ajánlottak, annak ellenére, hogy a kereskedők előszeretettel adják el lakójárgányokba, és a kedves vevő engedve a csábításnak, amit az alacsony ár láttán érez, be is dől, aztán meg csodálkozik, hogy a bánatért nem akar hűteni a technika.

Zoli!

Nagyon köszi a precíz választ.
Tegnap du. Szét is szedtem.
Az volt amire gondoltál, a fúvóka előtt tele volt kosszal, ez a jó hír.
A rossz, hogy kifujogsttam és a fúvóka elég rossz állapotban van, valaki már meggyötörte valamivel.
Így szépen működik de nagyon büdös és a kémény mellett megjelenő halvány barna folt szerint kormol is.
A kérdés, hogy a mai napon hol tudok beszerezni ilyen fúvókát?
Egy Junkers feliratú blokk van benne.
Esetleg azt tudja-e valki,hogy mekkora a gyári furat rajta?
Ha 0,2mm- nél nagyobb akkor csinálnék egyet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 23:32 #53217

Az én problémám megoldódott. :-) (egy elüszkösödött csatlakozási pont sz.patott meg)
Szeretem, amikor 0 Ft-ból megoldódik egy probléma :D

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 22:23 #53216

Laccci írta:

Sziasztok!

Van valakinek tippje, hogy az Electrolux. Abszorbciós hűtőm miért nem hűt rendesen gázról?
Begyújt, ég de 4-5 óra után sem hidegek a belső alu. bordák és a fagyasztóban is kb 10C lehet.
12 és 220v-ról megy rendesen...

Nagy valószínűséggel, nem megfelelő a láng iránya, amit okozhat egy pókpetecsomó, vagy valami szösz, kosz, vagy egyéb számításba nem vett idegen tárgy. Az is elképzelhető, hogy el van koszolódva a fúvókád, és nagyon kicsi a lángod. Ugyan begyújtani begyújt, de az ereje langymeleg. Első körben kifújni finoman levegővel a fúvóka környékét, és próbálkozni, hátha segített a művelet. Az esetek nagy többségében ez szokott segíteni. A levegő ne legyen 2 Bar nyomásnál erősebb lehetőleg!

Amennyiben belül van a kosz, akkor szét kell szedni a fúvókát, amit hátulról lehet megejteni, de ez a mozzanat már szakértelmet igényel. A fúvókát tűvel szurkálni, bővíteni nem szabad!!!!!!

A legrosszabb esetben a gázblokkal is lehet probléma, ami már kicsit húzósabb, mert javítani nem lehet ha tönkre ment, csak cserélni. A halálát sok esetben gázszaggal jelzi, és olyankor a begyújtás is nehézkes. Cirka 40-45 ezres, és csak rendelésre lehet beszerezni a Rákóczi szervizbe, 1-2 hetes határidővel.
Kezdj el fújkálni, és bízzunk benne, hogy rendebe jön a hűtésed!

Még egy apróság. Amennyiben RM típusjelű a hűtő, akkor nem érzékeny a vízszintre, nem gond neki egy kis dőlés. A gond az RF, A, RN, RG, DS jelű készülékekkel van, mert azok nem alkalmasak járművekbe, csak és kizárólag telepítésre ajánlottak, annak ellenére, hogy a kereskedők előszeretettel adják el lakójárgányokba, és a kedves vevő engedve a csábításnak, amit az alacsony ár láttán érez, be is dől, aztán meg csodálkozik, hogy a bánatért nem akar hűteni a technika.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 15:31 #53214

istozi írta:

Ezek szerint a hűtőrendszer jó. Lehetséges ok. hogy amikor gázra kötötted (elmozdítottad, épp nem állt vízszintesen), mert akkor van ilyen jelenség. Az abszorbciósok érzékenyek a beállításra. Vízmértékkel állítsd be és úgy próbáld ki.

Szia!

Köszi a választ.
Vízszintes a hűtő.
Megnézem este, hogy esetleg dugulás miatt nem e a láng gyengécske...
....bár akkor viszont nehezen gyújtana.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 13:33 #53213

Ezek szerint a hűtőrendszer jó. Lehetséges ok. hogy amikor gázra kötötted (elmozdítottad, épp nem állt vízszintesen), mert akkor van ilyen jelenség. Az abszorbciósok érzékenyek a beállításra. Vízmértékkel állítsd be és úgy próbáld ki.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 13:03 #53212

Sziasztok!

Van valakinek tippje, hogy az Electrolux. Abszorbciós hűtőm miért nem hűt rendesen gázról?
Begyújt, ég de 4-5 óra után sem hidegek a belső alu. bordák és a fagyasztóban is kb 10C lehet.
12 és 220v-ról megy rendesen...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 08 08:23 #53209

Nekem is lenne egy kérdésem : Egy DOMETIC RM8505 ( felül fagyasztós ) abszorbciós készülék van beszerelve gyárilag. Sajnos nem kaptam vele használati leírást. A kezelőpanelen van egy téglalap alakú piktogram, aminek a funkcióját szeretném megtudni. A letöltött utasítás ( angol nyelvű ) alapján ez egy úgynevezett keret -fűtés funkció, ami meleg időben a fagyasztóban megjelenő vízcseppek ( ? ) kiválását akadályozza meg. Ez nem inkább a leolvasztás lenne? Ezt a funkciót 5-30 perc időszakra, vagy szakaszos 2-5 óránként történő 30 preces időkre lahet beállítani. Kinek mi a véleménye? Sajnos a Rákóczi szervízes hölgy nem tudott tájékoztatni, a szerelőik meg kint vannak címeken javítani. Ötletek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 07 23:11 #53208

Közben telefonos távgyógyítás volt egy szakember közreműködésével. Úgy tűnik a kompresszor kezdi feladni a harcot. Az 50W -os kompresszor 12,6V feszültségnél 8,7A-t vesz fel, ez több mint a kétszerese ugye. Működik, meg tök jól hűt, de ki be kapcsol ugyanúgy. A szerelő kérésére felemeltem a feszültséget 13,5 V-ra, akkor nem kapcsol le, cserébe viszont a "vasbödönbe" bemenő kábeleknél rohadt meleg lesz, meg mintha elkezdene füstölni is .... Itt már nem mértem áramfelvételt, inkább kapkodva lekapcsoltam. :D
Tudomásul kell venni, ezt ezért adták el 4 hónapja, nem azért, mert másikat vett a tulaj. (ebben naiv voltam) :-)
Jól logikázom amúgy, hogyha egy hasonló kapacitású 12V kompresszort berakok a mostani helyett, akkor az ugyanúgy fog funkcionálni? (találtam egy 66W-ost az 50-es helyett) Mert ha igen, akkor kicserélem, ha tipusspec. akkor meg gyűjtök egy új hűtőre.
Köszönöm amúgy mindenkinek a segítséget!

Megköszönte: Nyomi, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 21:18 #53193

Döme írta:

Urak!
Technikai kérdésem lenne:
12V kompresszoros hűtő. (Táp munka akksi, amit egy intelligens töltő tölt folyamatosan)
Stabilan azt produkálja a hűtő, hogy percenként bekapcsol a kompresszor 10-15 sec. időtartamra. majd leáll.
Ez valami hiba előjele, vagy ez a természetes működése, esetleg melege van?
Nekem nem tűnik természetesnek, hogy ennyit kapcsolgat ki be.
Köszi a tippeket!

A termosztát hiba nem valószínű, inkább a kompresszor védelmi elektronikája kapcsolhat le. Ha túl nagy az áramfelvétel, letilt az elektronika. Szintén letilt, ha alacsony akkufeszültséget érzékel. Az akkuvédelem szintjét külső ellenállásokkal lehet állítani, de ha gyári hűtőd van, akkor biztosan be van kalibrálva. Ha van beépítve egy led az elektronika mellé, a villogások számából ki lehet olvasni a hibát.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 20:50 #53192

Köszönöm a válaszokat!
Hétfőn fel is veszem a kapcsolatot a szerelővel. Remélem a helyén javítható. Sok kedvem nincs kiszerelni :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 18:27 #53190

Döme írta:

Urak!
Technikai kérdésem lenne:
12V kompresszoros hűtő. (Táp munka akksi, amit egy intelligens töltő tölt folyamatosan)
Stabilan azt produkálja a hűtő, hogy percenként bekapcsol a kompresszor 10-15 sec. időtartamra. majd leáll.
Ez valami hiba előjele, vagy ez a természetes működése, esetleg melege van?
Nekem nem tűnik természetesnek, hogy ennyit kapcsolgat ki be.
Köszi a tippeket!
Szia.
Az automata töltő, információim szerint a töltés megkezdésekkor méri fel az akkumulátor állapotát és indítják el a töltési ciklust. Ha ebbe az induló, működő kompresszor áramfelvétele belekavar, lehet hogy a töltés nem lesz ideális. Ez azonban ha minden közvetlen az akkumulátor sarujára van kötve nem befolyásolja a hűtő működését. Az ilyen sűrű ki- be kapcsolás szerintem nem O.K. Termosztát, vagy elektronika. Szakember szükséges.
Nyomi


Nyomi
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 04 14:10 #53189

jocibacsi írta:

Nekem se tudja a hűtő direktbe a 220 V-ot, ezért ezt építettem be és nagyon bevált.
www.dometic.shop.hu/egyeb-termekek-126/m...halozati-adapter-495
Alapba 12 v -on megy a hűtő, ha rákötöm a lakót 220-ra, automatikusan átáll és nem az akkut terheli.
Olyan helyen jól jön, ahol a díjba benne van az áramhasználat is.
Nekem helyette egy intelllligens akksitöltő van, kb. Ugyanezen funkció ellátására. Sokat fizettem az "ólomdobozokért" dolgozzanal csak! hurrá

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.