Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Hűtőszekrény

Több
2018 szept. 30 18:09 #53583

Sziasztok!
Thetford N 180 hűtőm van. Mivel többször éreztem, hogy nem megfelelő a hőmérséklete, beszereztem egy autóhoz kifejlesztett hőmérőt, aminek a külső hőmérséklet érzékelésére való kábelét be tudtam lógatni a hűtőtérbe és így láthatom csukott ajtónál a hőmérsékletet. Így tudom kontrolálni, hogy feljebb vagy lejjebb állítsam a hűtés fokozatot. Az hogy 12V üzemben lényegében nem hűt, legfeljebb lassabban melegszik fel, mintha ki volna kapcsolva, azt korábbi fórumos leírásokból tudom, így nem lepett meg. Az viszont igen, hogy ha a külső hőmérséklet 10 – 15°C alá megy, a hűtőm a legalacsonyabb (1 fokozat az 5 fokozatból) az ajtó közepén -2°C -1,5°C azaz fagypont alá megy. Mivel láthatóan csak egy hőmérséklet érzékelő van a hűtőszekrény belső részében és az nyilvánvaló, hogy működik, mart a nyári melegben szükség volt a 4. fokozatra, hogy +5°C körüli hőmérséklet legyen ezért nem nagyon értem, hogy miért hűt túl, ha alacsony a hőmérséklet. Hol lehet állítani, hogy ne legyen túlhűtés? Új elektronikát kapott a gép 2 éve, akkor nem indította a folyamatos gázt gyújtás után.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 11:31 #53518

Snowman írta:

Köszönöm a tanácsokat, elkapkodni nem fogom, amint a bemutatkozásban írtam, tervező fázisban vagyok. Értem, hogy a 12Voltos miért jobb biwakos témához, lesz még időm jobban körüljárni, a lényeg a tisztán elektromos üzem. A 230voltos árban volt verhetetlen, és tetszett a méretezése, de ez még nem minden.

Ha már itt vagyunk: a beépített hűtők mögött (maradjunk a kompresszoros verziónál) mekkora teret kell szabadon hagyni a hőleadás/ szellőzés biztosítása végett?
:meghajol
Csak és kizárólag annyit amennyit a kitámasztó csonkok kérnek. Számszerűsítve kb 5-6 centit....
Később majd a jobb szellőzés érdekében úgyis teszel hozzá -alulra-felülre- PC ventillátort, boyler kapcsolóval...
A 230 Voltos -értsd, normál háztartási- hűtővel nem az a gond, hogy nem műkszik jól, hanem az, hogy biwakolásnál elő kell állítanod neki 230 Voltot amihez sokkal-sokkal nagyobb inverter kell az indításához, mint azt a teljesítménye indokolná.
Nekem speciel a 147 literes ideiglenesen -több, mint egy évig működő- hűtőszekrényem kompresszorának motorját az 1200 wattos inverter sem indította el, csak a 2000/3000 Wattos Panelectron invertere!
Ennek költségeit szerelést stb hozzáadva pedig már nem is olyan szép az a menyassszony...
Különösen nem az, hogy én a 200 igen kettőszáz literes kompresszoros 12 Voltos hűtőmet vettem újonnan 250 ezer pénzért...
:meghajol :sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 11:14 #53517

Köszönöm a tanácsokat, elkapkodni nem fogom, amint a bemutatkozásban írtam, tervező fázisban vagyok. Értem, hogy a 12Voltos miért jobb biwakos témához, lesz még időm jobban körüljárni, a lényeg a tisztán elektromos üzem. A 230voltos árban volt verhetetlen, és tetszett a méretezése, de ez még nem minden.

Ha már itt vagyunk: a beépített hűtők mögött (maradjunk a kompresszoros verziónál) mekkora teret kell szabadon hagyni a hőleadás/ szellőzés biztosítása végett?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 10:10 #53516

Nekem is volt 230 Voltos hűtőm, majd egy évig, ami árban és hűtésben kifogástalan volt, de biwakolni nem igazán lehetett vele, itt pdig ez volt a szempont!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 08:12 #53515

Nagypapa!
Az érvelésed jó, de ne zárjuk ki a lehetőségét, hogy van más megoldás is.
Pl az én hűtőm:
BEGOOD BCD-88VS
230v-os hűtő, 60-les + 22l-es fagyasztóval. 50 ezer alatti ár.
Nekem bevált, másfél éve üzemel.
:meghajol

NagyPapa írta:

Snowman írta:
Kedves Klubtagok!

Frissen regisztráltam, jelenleg tervező fázisban, mivel szeretnék egy lakóautó nyújtotta függetlenséggel utazni. Reálisan leghamarabb 1-2 év a megvalósítás, de addig is örömmel olvasok minden tapasztalatot. Egyedi vonalon gondolkodom, állandó gázos rendszer kizárásával (csak egy hordozható camping gázrezsót vinnék magammal) - tehát hűtőből is csak a tisztán elektromos készülékek jöhetnek szóba.

Ahogy olvastam, van, akinek bevált az abszorpciós, és van aki a kompresszorosra esküszik. Költséghatékonyság szempontjából (lakóautó berendezése) egy hálózatról vagy inverterről működtethető 90 liter körüli kompakt méretű készüléket nézegettem (szélesség 47, mélység 45 cm, tömege 27kg), otthoni minikonyhai, kompresszoros, kis mélyhűtővel, névleges teljesítménye 90W. Árban veri az autós beépítésre szántakat, méretben is többet nyújt magassága miatt, kérdés, reális-e, vagy van olyan buktató, amiről nem tudok...
Esetleg hasonló méretben bármi egyéb javaslatotok van-e?

(elektromos rendszerben a hűtő mellett egy max 200 W vízmelegítőre gondoltam még, mint nagy fogyasztó, alkalmanként egy laptop töltése (65W), azon kívül csak USB aljzat és LED-es világítás. Hifi szolid zenehallgatásra (mp3 2x10 W körül, szintén alkalmanként),TV nem kell, egyéb elektromos készülék csak külső hálózatra csatlakozva mehetne - külön áramkörön)

Tervezett használat: Camping - biwak fele-fele.
:meghajol

Üdv a klubban!
Én csak a hűtőhöz szólnék hozzá. Ha újonnan, vagy akár használtan most veszel hűtőt akkor felejtsd el a hálózati kompresszorost, mert a 90 wattos kompresszoros nem fog elindulni csak egy 1200 wattos inverterről, ami már önmagában is hibás elgondolás.
Ha olcsón kapsz jó abszorpciós három üzeműt (12 Volt, 230 Volt, gáz) az járható út csak roppant gazdaságtalanul üzemel mindhárom energia forrásról. PL: egy 140 literes fogyasztása 230 Voltról 230 - 250 Watt, 12 Voltról 180 - 200 Watt, gázról 320 - 360 Watt!!
Ha tudsz venni 12 Voltos kompresszorost az árban és üzemeltetésben veri mindet, mert egy 200 literes 12 Voltos kompresszorosban van egy 72 Wattos kompresszor, ami ugye nem is megy folyamatosan, azaz a fogyasztása még ennél is kevesebb.
(Nekem ilyen van és hibátlanul műkszik, a háromüzemű harmadáráért.)
12 Voltod pedig mindig van, mert menet közben a generátor adja a szuflát, álló helyzetben pedig ha van hálózat akkor a fedélzeti tápegység, ha biwakolsz akkor pedig a fedélzeti akkupakk dolgozik, amit megtámogathatsz némi napcellával a tetőn....
Ha a fenti adatokat elemzed akkor neked nem lehet kérdés a "van aki erre, van aki arra esküszik" megválaszolása.
:meghajol

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 07:47 #53514

Snowman írta:

Kedves Klubtagok!

Frissen regisztráltam, jelenleg tervező fázisban, mivel szeretnék egy lakóautó nyújtotta függetlenséggel utazni. Reálisan leghamarabb 1-2 év a megvalósítás, de addig is örömmel olvasok minden tapasztalatot. Egyedi vonalon gondolkodom, állandó gázos rendszer kizárásával (csak egy hordozható camping gázrezsót vinnék magammal) - tehát hűtőből is csak a tisztán elektromos készülékek jöhetnek szóba.

Ahogy olvastam, van, akinek bevált az abszorpciós, és van aki a kompresszorosra esküszik. Költséghatékonyság szempontjából (lakóautó berendezése) egy hálózatról vagy inverterről működtethető 90 liter körüli kompakt méretű készüléket nézegettem (szélesség 47, mélység 45 cm, tömege 27kg), otthoni minikonyhai, kompresszoros, kis mélyhűtővel, névleges teljesítménye 90W. Árban veri az autós beépítésre szántakat, méretben is többet nyújt magassága miatt, kérdés, reális-e, vagy van olyan buktató, amiről nem tudok...
Esetleg hasonló méretben bármi egyéb javaslatotok van-e?

(elektromos rendszerben a hűtő mellett egy max 200 W vízmelegítőre gondoltam még, mint nagy fogyasztó, alkalmanként egy laptop töltése (65W), azon kívül csak USB aljzat és LED-es világítás. Hifi szolid zenehallgatásra (mp3 2x10 W körül, szintén alkalmanként),TV nem kell, egyéb elektromos készülék csak külső hálózatra csatlakozva mehetne - külön áramkörön)

Tervezett használat: Camping - biwak fele-fele.
:meghajol

Üdv a klubban!
Én csak a hűtőhöz szólnék hozzá. Ha újonnan, vagy akár használtan most veszel hűtőt akkor felejtsd el a hálózati kompresszorost, mert a 90 wattos kompresszoros nem fog elindulni csak egy 1200 wattos inverterről, ami már önmagában is hibás elgondolás.
Ha olcsón kapsz jó abszorpciós három üzeműt (12 Volt, 230 Volt, gáz) az járható út csak roppant gazdaságtalanul üzemel mindhárom energia forrásról. PL: egy 140 literes fogyasztása 230 Voltról 230 - 250 Watt, 12 Voltról 180 - 200 Watt, gázról 320 - 360 Watt!!
Ha tudsz venni 12 Voltos kompresszorost az árban és üzemeltetésben veri mindet, mert egy 200 literes 12 Voltos kompresszorosban van egy 72 Wattos kompresszor, ami ugye nem is megy folyamatosan, azaz a fogyasztása még ennél is kevesebb.
(Nekem ilyen van és hibátlanul műkszik, a háromüzemű harmadáráért.)
12 Voltod pedig mindig van, mert menet közben a generátor adja a szuflát, álló helyzetben pedig ha van hálózat akkor a fedélzeti tápegység, ha biwakolsz akkor pedig a fedélzeti akkupakk dolgozik, amit megtámogathatsz némi napcellával a tetőn....
Ha a fenti adatokat elemzed akkor neked nem lehet kérdés a "van aki erre, van aki arra esküszik" megválaszolása.
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 07:11 #53512

Snowman írta:

Kedves Klubtagok!

Frissen regisztráltam, jelenleg tervező fázisban, mivel szeretnék egy lakóautó nyújtotta függetlenséggel utazni. Reálisan leghamarabb 1-2 év a megvalósítás, de addig is örömmel olvasok minden tapasztalatot. Egyedi vonalon gondolkodom, állandó gázos rendszer kizárásával (csak egy hordozható camping gázrezsót vinnék magammal) - tehát hűtőből is csak a tisztán elektromos készülékek jöhetnek szóba.

Ahogy olvastam, van, akinek bevált az abszorpciós, és van aki a kompresszorosra esküszik. Költséghatékonyság szempontjából (lakóautó berendezése) egy hálózatról vagy inverterről működtethető 90 liter körüli kompakt méretű készüléket nézegettem (szélesség 47, mélység 45 cm, tömege 27kg), otthoni minikonyhai, kompresszoros, kis mélyhűtővel, névleges teljesítménye 90W. Árban veri az autós beépítésre szántakat, méretben is többet nyújt magassága miatt, kérdés, reális-e, vagy van olyan buktató, amiről nem tudok...
Esetleg hasonló méretben bármi egyéb javaslatotok van-e?

(elektromos rendszerben a hűtő mellett egy max 200 W vízmelegítőre gondoltam még, mint nagy fogyasztó, alkalmanként egy laptop töltése (65W), azon kívül csak USB aljzat és LED-es világítás. Hifi szolid zenehallgatásra (mp3 2x10 W körül, szintén alkalmanként),TV nem kell, egyéb elektromos készülék csak külső hálózatra csatlakozva mehetne - külön áramkörön)

Tervezett használat: Camping - biwak fele-fele.

Üdv a csapatban!
Ha kérdésed lesz szívesen segítünk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 21:50 #53507

Ha nem automata ,akkor az üzemmódnak választott 12 v piros led-del villog.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 21:10 #53506

Kedves Klubtagok!

Frissen regisztráltam, jelenleg tervező fázisban, mivel szeretnék egy lakóautó nyújtotta függetlenséggel utazni. Reálisan leghamarabb 1-2 év a megvalósítás, de addig is örömmel olvasok minden tapasztalatot. Egyedi vonalon gondolkodom, állandó gázos rendszer kizárásával (csak egy hordozható camping gázrezsót vinnék magammal) - tehát hűtőből is csak a tisztán elektromos készülékek jöhetnek szóba.

Ahogy olvastam, van, akinek bevált az abszorpciós, és van aki a kompresszorosra esküszik. Költséghatékonyság szempontjából (lakóautó berendezése) egy hálózatról vagy inverterről működtethető 90 liter körüli kompakt méretű készüléket nézegettem (szélesség 47, mélység 45 cm, tömege 27kg), otthoni minikonyhai, kompresszoros, kis mélyhűtővel, névleges teljesítménye 90W. Árban veri az autós beépítésre szántakat, méretben is többet nyújt magassága miatt, kérdés, reális-e, vagy van olyan buktató, amiről nem tudok...
Esetleg hasonló méretben bármi egyéb javaslatotok van-e?

(elektromos rendszerben a hűtő mellett egy max 200 W vízmelegítőre gondoltam még, mint nagy fogyasztó, alkalmanként egy laptop töltése (65W), azon kívül csak USB aljzat és LED-es világítás. Hifi szolid zenehallgatásra (mp3 2x10 W körül, szintén alkalmanként),TV nem kell, egyéb elektromos készülék csak külső hálózatra csatlakozva mehetne - külön áramkörön)

Tervezett használat: Camping - biwak fele-fele.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 20:04 #53427

Van olyan rendszer amelyik csipog, jelez, ha leállt az autó és megy 12 V-ról a hűtő?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 15:03 #53426

Elekrolux hűtőnk volt, soha nem aludt ki menet közben. A szerelő akivel átnézettem évekkel ezelőtt azt mondta a lángnál levő burkolatnak nagy jelentősége van, ezért minden apró darabját összerakta amiket nem szoktak visszarakni ha takarítják a rendszert. Nálam is ott voltak a hűtő alatt a burkoló lemezkék.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 13:24 #53423

Akkor ezek szerint a hűtő gázellátása nem alszik ki menet közben?
A hűtőt nem próbáltam, de a gázboyler volt, hogy bekapcsolva maradt és az elaludhatott, mert este mikor megérkeztünk és ránéztem, láttam, hogy ég a piros hibajelző lámpa.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 06:26 #53417

Lovi írta:

Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?
Pontosan.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 06:12 #53416

Nekünk be van építve egy Truma Mono Kontrol www.truma.com/hu/hu/termekek/truma-gazel...-monocontrol-cs.html
Még háromüzemű hűtőnk volt ennek használatával menet közben is üzemelhetett gázról a hűtő.
Induláskor elindítottuk és 2, 3 hétig is ment folyamatosan.
Vigyázz, mert van 30 és 50 mbar nyomású is.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 22:01 #53413

Akinek 3 üzemű hűtője, van hogy használja?
Menet közben megy 12 V-ról amíg a generátor működik, leállításkor meg át álltok gázra?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 09 11:12 #53375

Sziasztok.
ha megengeditek néhány személyes tapasztalatot hűtő oldalról megosztanék. Élőző beépítésemben 230 v os Kompresszoros hűtő volt inverterrel, napelemmel. Kiváló hűtés. Bivakkolásnál is működött, bár ( hosszú 6-8 napos ) megállásoknál éjszaka le volt kapcsolva. A tengerparton tomboló kánikulában az italokat nem hidegen tartotta, hanem lehűtötte. Ahogy a Papa is írja el kell olvasni a műszaki leírásokat. Az egy szerű abszorciós hűtő +32 fokig hűt. A drágább modellek +42 42 fokig. A régi 15-20 éves modellek hűtő közege más. Ott a teljesítmény adatok sokkal jobbak. A jelenleg használatban lévőkben előfordul. hogy a hűtőközeg belekristályosodik a rendszerbe, és a hűtés leáll. Szakemberek szerint javíthatatlanná válik. PL Papa hűtője.Most egy 12 v kompresszorost építettem be. Nagyon meg vagyok elégedve vele. Árban kb ott van mint egy jó minőségű abszorciós. Energia igénye kb az előbbi 40 %-a. Üzem közbeni DÖNTHETŐSÉG 30% nem 5%. Igen " hangos " de halkabb mint azok a kényszerből bekötött ventilátorok, melyek megpróbálják az abszorciós hűtők teljesítményét fokozni. Energia szempontból a gáz mint hordozó igen praktikus, ha teli tankkal indulsz. És ha elfogy menet közben? A nap meg van. Süt nekem is. És ha kifogynék ( még nem fordult elő ) fordulok egyet az autóval. És kész.
Nem akartam ezzel senkit sem megbántani, én a kompresszoros mellet raktam le a voksot, mert nekem nagyon bejött. A másik is működhet jól, de sajnos elég sok kellemetlen tapasztalatot osztanak meg az ismerősök.
Nyomi;)


Nyomi
Megköszönte: Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 30 21:45 #53316

NagyPapa írta:

a legdrágább 3 üzemű abszorpciós hűtőnek is csak -12 C fokot kell tudnia a mélyhűtőjében, addig egy kompresszoros könnyedén tudja a mínusz 18 C fokot.
Lakóautó esetében talán ez a paraméter kevésbé mérvadó...
A mirelit zöldbab nem 8, hanem csak 2 hónapig áll el!?
Ne értsétek félre, nem vagyok a kompresszoros hűtő ellen, csak azt nem értem, hogy ha a gyártók egyik fő szempontja a spórolás akkor miért építik még mindig az autók többségébe a méregdrága abszorpciós hűtőket?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 23:08 #53296

NagyPapa írta:

nemo25 írta:


Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!

Azt biza. Méghozzá minden féle automatika nélkül, és a lehető legkevesebb elektronikával, olyan fapadosat, ami képes hosszú távon hibamentesen működni.
Ezeken bármit ki tudok cserélni apró pénzből, bár nem jellemző hogy kellene velük sokat törődni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 06:59 #53293

nemo25 írta:

Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.

Drága jó Zoli barátom!
:meghajol
Senki -én sem- fikázási szándékból írogat ide!
Az alapgondolat az volt, hogy bedöglött a régi abszorpciós hűtő, mi a jó megoldás!
:sorry
Erre a válasz objektíven -az általam leírtak szerint- kizárólag műszaki és gazdasági szempontok szerint, csak egy lehet: kompresszoros 12 Voltos!
Ezt a problémát hiába járkálod körbe-körbe, minden más megoldás, drágább, korszerűtlenebb.
Azt írod, hogy objektív vagy, de felsorolod, hogy Te hogyan építetted meg a járgányodat anno..
Zoli most is 3 üzemű abszorpciós hűtőt tennél bele? Nem hiszem el!
:sir
A mai gyártók közül is egyre többen gyárilag már a kompresszorost teszik bele, mert ez a jövő.
Eddig ennek, csak és kizárólag az ár, pontosabban az egyedi helyzetét kihasználó 2-3 nagy gyártó -Danfoss, Secop- által uralt piaci ár volt a gátja!
Műszakilag nézve a dolgot, mindig van 12 Voltod, mindig van minimum egy darab akkumulátorod, és már műkszik is a hűtő. Biwakolni sokkal kevesebben biwakolnak, mint ahányan kempingeznek!
Nekik máris megoldódott a dolog végleg.
Ha biwakolni akarsz akkor kell a napcella és még egy darab akku, de ez sem feltétel...
Te objektivitásra hivatkozol, közben az egyéni szokásaidat sorolod fel....Nekem speciel csak egyetlen 5 kilós gázpalackom van, azt is csak és kizárólag a bogrács állvány alá pirításakor -azaz alkalmanként, ha buli van- használjuk.
Bent a lakóban magunknak még soha az életben nem főztünk. De ez már megint nem az objektív megközelítés, ugyanúgy, mint a tiéd...
Ezek a technikai kütyük ma már nem huncutságok, mi több: ezek is hangtalanul teszik a dolgukat!!
Annak pedig igazán örülhetsz, ha a Te hűtőd még műkszik!!
Ha a tied bedöglik, majd akkor olvasd el szépen lassan megfontoltan azt az írást amit a NagyPapa írt a témában!
:rohog
Emlékezzél: az én hűtőm a vadiúj lakómban 5 évet bírt ki, úgy, hogy közben 3x volt elektronika cserélve benne, ebből is csak kétszer garanciában... 'Oszt kaptam egy ajánlatot egy újra közel 700 ezer -igen annyi- jó magyar forintért!! 2470 Euró!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 28 01:25 #53292

Na de Urak! Álljunk már meg egy szóra! Ahány ember, annyi igény, és egy-egy problémára akár több megoldás is lehet. Fikáztam én bármit is? Objektíve próbáltam egy kérdés körbejárni, és más szemszögből megközelíteni. Volt egy kérdés, és több válasz, amiből ki tudja választani magának a kérdező, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás számára. Az hogy valakinek egy készülék tönkremegy, még nem jelenti azt, hogy attól az a technológia csak szar lehet. Az hogy valakinek egy üzemmód nem fontos, még nem jelenti azt, hogy másnak nem lényeges.
Majd 30 éve lakózunk, és azóta nekünk abszorpciós készülékkel komoly problémánk nem volt, mindegyik korrektül működött. 7 éve megterveztem egy lakóautót, megépítettük ketten a párommal, úgy hogy az megbízható társunk legyen. Nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy minden komfort meglegyen, energiatakarékosan működjön, de mindez költséghatékony kivitelezésben, viszont a minőséget illetően kompromisszumok nélkül. Ez olyannyira sikerült, hogy azóta üzemzavar nélkül működik, és még a 3.5 tonnába is beleférünk. Lehetne még sok akkupakkot, napelemet, kütyü hegyeket, és egyéb huncutságot ráaggatni, de éppen az a nagyszerű benne, hogy egy összehangolt rendszert alkot, ami kiegyensúlyozottan működik egy stabil és fürge járgány fedélzetén. Ennek a koncepciónak szerves része a hűtő gázüzeme, ami szemben a kompresszoros készülékekkel, hangtalanul teszi a dolgát, nélkülözve mindenféle forgó, mozgó alkatrészt.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.