Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Személyautó vontatása lakóautóval

Több
2010 jan. 25 19:19 #19588

istozi írta:

Oké, nem ismerem, és nehezen tudom érteni, hogy működik is. Kérdésem: egyformán jó a szervós kocsihoz és a kormányszervó nélkülihez is?

Jó a kérdés. :wink: Öszintén megmondom én több okból is a korábban említett autót választottam. :? Egyik ok a súly, a másik pedig nem szervó kormányos ez a típus. Elvileg elképzelhető hogy ugyan úgy müködik, sőt egy barátom Suzuki Vitarát húz és azt gondolom, hogy az már szervos.


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 25 16:35 #19583

jozsef írta:

Halihó !

Ezt jó tudni. :) De azért szerényen megjegyzem ez nem kutya, nem egy labilis pótszerkenytyü ami szükség esetén nagy segítség is lehet. Ez amiről beszélgetünk az egy vonórúd, ami egy(pár) megerősítet karosszéria elemhez csatlakozik, elviselve az ott fellépő nyíró és csavaró erőket.
Oké, nem ismerem, és nehezen tudom érteni, hogy működik is. Kérdésem: egyformán jó a szervós kocsihoz és a kormányszervó nélkülihez is?


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 25 11:35 #19574

gabec írta:

érvényes műszaki vizsgával rendelkező autót lehet "kutyával" vontatni,max 50 km/h sebességgel

Halihó !

Ezt jó tudni. :) De azért szerényen megjegyzem ez nem kutya, nem egy labilis pótszerkenytyü ami szükség esetén nagy segítség is lehet. Ez amiről beszélgetünk az egy vonórúd, ami egy(pár) megerősítet karosszéria elemhez csatlakozik, elviselve az ott fellépő nyíró és csavaró erőket.


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 20:16 #19562

DEP76 írta:

Legalább a fékben igazam volt, köszönjük Jozsefnek de tényleg leírhatná hogyan kormányzódik.
DEP76

Természetesen,nem titok,működik :) Ugy mint valaki már említette, kényszer hatására az első kerekek befordulnak akár derékszögü kanyarban is.Ezért kell a vonó háromszőg,hogy a vontatás során a vontatmányra megfelelően tudjanak hatni a kényszertő erők.(Na ez nem a leg szakszerübb kifejezés de lehet, hogy így jobban érthető. :wink: ) Ezt talán lehet utánfutásnak nevezni.Szinte ugyan úgy kanyarodik mint egy teherautó pótkocsi. Viszont tolatni már élég körülményes (gyakorlatom szerint talán ártalmas is :roll: )


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 18:57 #19547

EdGaR írta:

B@sszus és működik #-o ... erre én is kívácsi vagyok 8O


Legalább a fékben igazam volt, köszönjük Jozsefnek de tényleg leírhatná hogyan kormányzódik.
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 18:44 #19544

jozsef írta:

Az elöbi témához.
Ezt a képet tavaj Angliába útközben készítettük.Ezen már kéziféket is láthattok. Azt gondolom, hogy az köztudott 750kg-ig nem kell fék. A seicsentó 734kg a forgalmi szerint tehát belefér a 750 kg-os súlyhatárba.Tehát a 750 kg felett már szükség van fékrendszerre. Persze hivatalossá tenni nem könnyű.
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php ? name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=12600&fullsize=1
B@sszus és működik #-o ... erre én is kívácsi vagyok 8O


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 jan. 24 18:33 #19543

jozsef írta:

Meg igérem, tavasszal, vagy nyáron egy talira elviszem. :D
Nagyon köszönjük!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 18:32 #19542

miska írta:

Hát igen. Van aki gondolkodik a dolgon napokig, és van aki már használja is. =D>

Meg igérem, tavasszal, vagy nyáron egy talira elviszem. :D


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 jan. 24 18:27 #19541

jozsef írta:

Szevasztok! :)
Azt gondolom nem kelle ezt a dolgot túl dramatizálni.Remélélem a mellékelt linken megnézitek azt a képet ami a saját járművemről és az utánna kötött Fiatról készült. Ha valakit bővebben érdekel a kérdés szívesen állok rendelkezésére. :wink: http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? ... fullsize=1
Hát igen. Van aki gondolkodik a dolgon napokig, és van aki már használja is. =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 18:15 #19540

Az elöbi témához.
Ezt a képet tavaj Angliába útközben készítettük.Ezen már kéziféket is láthattok. Azt gondolom, hogy az köztudott 750kg-ig nem kell fék. A seicsentó 734kg a forgalmi szerint tehát belefér a 750 kg-os súlyhatárba.Tehát a 750 kg felett már szükség van fékrendszerre. Persze hivatalossá tenni nem könnyű.
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php ? name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=12600&fullsize=1


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 17:56 #19539

Szevasztok! :)
Azt gondolom nem kelle ezt a dolgot túl dramatizálni.Remélélem a mellékelt linken megnézitek azt a képet ami a saját járművemről és az utánna kötött Fiatról készült. Ha valakit bővebben érdekel a kérdés szívesen állok rendelkezésére. :wink: http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? ... fullsize=1


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 11:36 #19515

istozi írta:

Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
...Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket...

Merev elsőhidas futóműnél (ahol az elfordulást segéd kormányművel oldják meg) talán működik. A képen viszont úgy láttam egy Smart és még egy személyautó volt, amiket fogasléces kormányművel szereltek, így közvetlenül a csonkállványhoz, vagy gólyalábhoz kapcsódik a kormánymű. Mindkét oldal függetlenül van felfüggesztve, tehát mindkét oldalra egy-egy rúd, vagy bowden(???) kellene, hogy kapcsolódjon. Beteg dolog ez [-X Amikor nálunk a pótféklámpán ment a huza-vona, csodálkoznék, ha egy biztonsági fődarabot ilyen megoldásokkal engednék? :-k


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 10:46 #19510

Battila írta:

Üdv!

Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

Üdv Attila
Sziasztok!
Igen,valószínüleg talajkormányzott lesz az első futómű!
Nehézpótkocsiknál használnak ilyet!Tolatásnál nem igazán akarja a tutit,de ott tényleg győz az erőszak!


Jobb az álló

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 10:36 #19509

Battila írta:

Üdv!

Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

Üdv Attila


Szerintem majd egy tíz év múlva elfogadják hogy van ilyen is mint PL quadok esetében. Akkor is majd hoznak olyan rendeletet amit sehol a világon nem alkalmaznak. Mi ebben nagyok vagyunk. Egyébként nem próbáltam ,de nem szívesen rángatnám PL Lefkadán a szerpentinen magam mögött, pláne ha nem fékezett. Nevadában a sivatagban 100 km egyenesben tesztelgetném először kis kormánymozdulatokkal és remélem ,hogy igazad van, és fordul az a kerék. Mndenesetre amikor vontatok másik kocsit ,csak nem fordul el soha a kerék. Rendessen húz a másik sávban és radiloz rendessen. Félre ne érts biztosan működik és, neked is bizonyára igazad van ,de számomra még nem tiszta az elve.

DEP76
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 10:19 #19508

Üdv!

Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 24 00:19 #19499

istozi írta:

Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
Szóval új tipp?
Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.

Én csak egy faiparis vagyok de szerintem fékje kell hogy legyen . Müszakilag úgy tudom követelmény ekkora súlyu vontatmánynál. Lehet valaki csak balhébol tette fel és, most jól mulat az okosításokon :D
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 10:57 #19458

EdGaR írta:

Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?
Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
Szóval új tipp?
Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 18:47 #19440

EdGaR írta:

Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?

ha elég erős a lakóautó és a rögzítés, akkor győz az erőszak... :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 17:55 #19436

rlacika írta:

Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
:roll: :roll:
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html

Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 21 19:17 #19401

rlacika írta:

Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
:roll: :roll:
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html

nagyjából ezt tudja az autószállító kutya nevezetű kétkerekű vonórúd, de az autó gumijainak kímélésével...
legalábbis a forgózsámolyos kivitel. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.