Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Személyautó vontatása lakóautóval

Több
2010 ápr. 01 09:23 #21368

lipi írta:

Nem értelek Titeket.Miért akartok kockáztatni?
Hívjatok autómentőt.Mondjam a számom? :lol:
lipi

Ez a direkt marketing... :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 01 08:39 #21367

Nem értelek Titeket.Miért akartok kockáztatni?
Hívjatok autómentőt.Mondjam a számom? :lol:
lipi


az én nyaralóm elé nem építkeznek!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 30 00:07 #21282

sziasztok

uj kérdés van.

leadott rendszámú autó vonatatása.

ideiglenes a leadás, így van rajta rendszám, a rendszámon műszaki bélyege.

a forgalmiban érvényes műszaki.

kötelezőt köthetek rá ha megveszem, vontatás után meg a tulaj viszi a rendszámot és valahogy leadja.


ha vontatáskor elkapnak van szankció? és ha igen, mi az?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 08 08:54 #20818

Promi írta:

Köszi, tehát az én esetemben egy közel kéttonnás autó kell a 855 kilós Seát Terrához.

És akkor a műszaki, a kötelező és a rendszám hiánya nem számit? Emelve vontatni lehet ezek nélkül?

Olvastam valamit hogy kell hozzá valamilen szakvizsga. Ez most hogy van? Ha kell, mi a vizsga neve?

Köszönöm
Megint érvényes az általános szabály: közúton csak rendszámmal és érvényes műszakival, biztosítással lehet részt venni (vontatva is, két kerékkel is). Akinek valami hiányzik, azt szállítani lehet.
Szakvizsga ügyben nincs infóm, érdeklődj a NKH (=lánykori nevén Közlekedési Felügyelet) honlapján, vagy személyesen.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 08 06:19 #20814

Köszi, tehát az én esetemben egy közel kéttonnás autó kell a 855 kilós Seát Terrához.

És akkor a műszaki, a kötelező és a rendszám hiánya nem számit? Emelve vontatni lehet ezek nélkül?

Olvastam valamit hogy kell hozzá valamilen szakvizsga. Ez most hogy van? Ha kell, mi a vizsga neve?

Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 07 21:24 #20805

Promi írta:

sziasztok

Mi a naprakész szabály kutya használatához?
rendszám és műszaki nélküli autót szeretnék emelve vontatni.
tényleg szabályos kutyával?
elég a B vizsga?
Lehet több a vontatott kocsi sulya mint az engedélyezett utánfutó? Vontatni ugyanakkora tömegűt lehetne, a kutya meg úgy tudom jogilag vontatókötél...
A kutyára vonatkozóan nem tudok arról, hogy lenne rá Magyarországon előírás. Ha nincs tiltva, akkor meg lehet. Viszont a vontatási előírások azok műszaki alapon kerültek kiszámításra és megfogalmazásra. Jelen esetben a gépkocsira vonatkozó fék nélküli vontatmány előírást be KELL tartani (saját érdekedben). Ez a gépkocsi üres tömegének + 68 kg összegének az 50 %-a a vontatmány megengedett tömege.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 07 02:17 #20781

sziasztok

Mi a naprakész szabály kutya használatához?
rendszám és műszaki nélküli autót szeretnék emelve vontatni.
tényleg szabályos kutyával?
elég a B vizsga?
Lehet több a vontatott kocsi sulya mint az engedélyezett utánfutó? Vontatni ugyanakkora tömegűt lehetne, a kutya meg úgy tudom jogilag vontatókötél...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 29 15:46 #19777

GaborApa írta:

ez a téma is megérdemli, hogy külön topikja legyen és ne süllyedjen el egy másik helyen. :wink:
vagy legyen inkább a címe (hajós módra): "A boci vontatása" ? :2010_nemtom.gif
Kicsit hosszú, de lehetne: "Hogyan toljunk lakóautót személyautóval" :2010_rohog.gif


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 29 12:00 #19773

ez a téma is megérdemli, hogy külön topikja legyen és ne süllyedjen el egy másik helyen. :wink:
vagy legyen inkább a címe (hajós módra): "A boci vontatása" ? :2010_nemtom.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 22:21 #19676

Battila írta:

A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
A videóban a számcsere azért van mert Anglia...Ott a vontatott valamiknek ugyanaz a rendszámuk kel legyen mint a vontatónak. Ez ott igy működik, ez a sh lakókocsit hozóknak a réme, mert harmadik rendszámot nállunk se adnak, a ködös albionban meg elég hercehurcás a megszerzése (szokásos angol rigolya:mit érdekel engem hogy máshol mást mond a törvény!)


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 21:53 #19671

Battila írta:

Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.

Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.

Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.

Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!

Ez van.

Üdv Attila

tudomásom szerint vonórúddal történő vontatásnak minősül idehaza, tehát korlátozásos.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 21:39 #19666

Battila írta:

Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.

Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.

Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.

Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!

Ez van.

Üdv Attila
:smt217 Hát igen. Függetlenül attól amit József írt, hogy a futómű kényszer hatására megy utánad a kanyarban ÉS még radíroz is, igen elgondolkodtató, hogyha egy quad besorolása problémát jelent, akkor ez vajon mitől lenne utánfutó? A másik már bizalom kérdése, én úgy érzem bevállalós vagyok, de nem merném az autómat "felügyelet nélkül" így vontatni.
Bocs József! Tényleg elhiszem, hogy működik :?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 20:11 #19659

Battila írta:

Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.

Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.

Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.

Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!

Ez van.

Üdv Attila



Szerintem Jozsef erről is ki tud okosítani bennünket. De hogy más országban hogy csinálják az ne legyen támpont, mert nincs jogharmonizáció mint már ez régen tiszta mindannyiunknak. Egyébként a rendszámot mindíg rendesen rögzítsétek mert Görögországban a saját szememmel láttam amikor leszedték idióta fiatalok a rendszámát egy autónak, és röhögés közepette elrohantak vele. Nem nagy élmény annak akitől elveszik.
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 19:57 #19656

Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.

Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.

Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.

Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!

Ez van.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 jan. 26 17:52 #19633

Ne izguljatok, nem folyik ki semmi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 12:49 #19617

Halihó!
Két dologról tennék említést:
1.kanyarban egyébként is van egykis természetes radírozás,ezért ez elhanyagolható.De ne felejtsétek ha ki megyünk az autópályára ott nincsenek derékszögű kanyarok, de még az egyéb utakon is ritkán ferdul elő.
2. Az én autóm önsúlya mint már irtam 734 kg., ha ezt felteszem egy négy kerekü utánfutóra akkor már túl lépi az 1100 kg. aminek nem csak az első de hátsó kereke is radiroz a kanyarokban.Véleményem és gyakorlatom szerint saját lábán húzni az autót kb.1/2 energiába telik.Arról nem beszélve,1-2 méterrel rövidebb is a vontatvány. :wink:


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 26 12:10 #19614

DEP76 írta:

Nagyon köszönöm .Gondolom Jozsef is így csinálja. De ha nekem valaki egy ilyen ötlettel állna elő ,azt mondom neki radilozni fog. De én csak egy asztalos vagyok. Meg kell igérni magamnak innentől sokkal nyitottabb leszek.
DEP76

mivel a vontatott autón a súrlódási erő fordítja be a kormányzott kerekeket, ezért valóban radíroz az eleje, jól látod. :)

kicsit nagyobb gázadás és győz az erőszak, ahogy alább már írtam... :lol:



azt hozzá kell tenni, hogy az olajos szervós személyautókon az álló motor melletti kormányforgatás esetén a szervóolajat kinyomja a rendszer a betöltőnyíláson át, azoknál ebből a szempontból nem egészséges ez a megoldás...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 25 22:21 #19596

rlacika írta:


No, ez talán jobban megérteti hogy mükszik :D

Nagyon köszönöm .Gondolom Jozsef is így csinálja. De ha nekem valaki egy ilyen ötlettel állna elő ,azt mondom neki radilozni fog. De én csak egy asztalos vagyok. Meg kell igérni magamnak innentől sokkal nyitottabb leszek.
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 25 20:40 #19590

rlacika írta:

Valamit nem értek: lehet hogy a KRESZ máskép szól de a mi közlekedéstörvényünkben ez van kiirva: vontatni gépkocsit a következőképen lehet:.......(külömböző, a témához nem érdekes kikötés), és:
-a vontatott gépkocsi kormányánál az illetö jármű kategoriája szerinti érvényes vezetői jogositvánnyal rendelkező autóvezető kel üljön. :roll:
Meg fogom kérdezni a közlekedéshatóságot, mi a véleményük ebben az esteben :-k ?
Ott , abban a francia linkben ahonnan indult ez a társalgás van egy vonatkozás valami francia és eu-s törvények felé is. Ha valaki franciául tud talán átnézi és nekünk is megmondja hogysmint áll a dolog máshol. [-o<



A probléma az hogy a rendőrök Tőlem szokják megkérdezni hogy szabad-e ilyen felépítményt szálítani mint az enyém is. Ilyenkor határozott hangnemben eligazítást szoktam tartani nekik. Félve attól hogy ez nem válhat mindíg be ,bementem a helyi KPM-hez, hát ott is nekem kellett elmagyaráznom mi is ez, de a főnök határozottan azt álította hogy szabálytalan. Az indokaiból kiderült még mindíg nem tudja miről beszél. Ezek után felhívtam a rendőrségi szakértőket akik szerint minden további nélkül mehet, sőt megdicsértek amiért a vizsgás vonóhorog stekkerről tápláltam be a világítását. Szerintük így már egy KPM-es sem találhat kifogást benne. Ezt csak azért írtam mert nem tudom ha még valakit megkérdezek az mit mondana. Mindenesetre a helyszinelő szakértő azt mondta ha problémáznak rá lehet hivatkozni. Ez rendben is van de külföldön?

DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 25 20:20 #19589

Valamit nem értek: lehet hogy a KRESZ máskép szól de a mi közlekedéstörvényünkben ez van kiirva: vontatni gépkocsit a következőképen lehet:.......(külömböző, a témához nem érdekes kikötés), és:
-a vontatott gépkocsi kormányánál az illetö jármű kategoriája szerinti érvényes vezetői jogositvánnyal rendelkező autóvezető kel üljön. :roll:
Meg fogom kérdezni a közlekedéshatóságot, mi a véleményük ebben az esteben :-k ?
Ott , abban a francia linkben ahonnan indult ez a társalgás van egy vonatkozás valami francia és eu-s törvények felé is. Ha valaki franciául tud talán átnézi és nekünk is megmondja hogysmint áll a dolog máshol. [-o<


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.