- Hozzászólások: 82
Elsődlegesen Pegi-nek :a Te autódnak szükséges és elégséges az-az abroncs.Amennyiben nem
2 keréken veszed a kanyarokat. Tekintettel arra,hogy -helyesen- a rekreációs autóinkkal 110km/h felett nem száguldozunk még akár a legkisebb /olcsóbb "k"-s 110km/h vagy "M"130km/h is elégséges. A súly-index dolgot tovább gondolnám. A 109 az 4x1030 /4120 kg de csak idealizált helyzetben.! Sík talajon 4 keréken. Ehhez képest meg a gyártók/forgalmazók értünk tett trükkjei valamint az általunk feleslegesen cipelt fontos-lomok ,nem kellően átgondolt tiszta/szürke víz,kazetta stb révén t u l s ú ly-o s a k vagyunk.Következés képen jó ha rátartunk akár úgy, hogy három kerék(súlyindexe) is adja a tényleges súlyunkat.Ezért elvárás hogy a köpeny méretadat után legyen egy "C" strapabíróbb úgynevezett kis-teher abroncs jelölés .Ha e mellé még egy lakó.-felépítmény ábra is van akkor a speciális igény figyelembevételére tervezték,erősített változat. A mi szükségleteink alapján a 3,5T betartott !!! súlyra megfelelő a 109 vagy 111 indexű köpeny. Ha a pénztárcánk nyitott a biztonságra ezt lehet fokozni úgy hogy nagyobb súlyindexű gumit veszünk,pl. 113-ast azaz 4x1150kg (4600kg.). Sajnos ezt már csak 16 coll- tól gyártják.. A felső osztály pedig az ha "CP" piktogram van rajta Nekem ez van rajta 15 coll-ba . Ami a tartósan nagy súllyal haladás és ezzel hosszú idejű parkolás igényeire fejlesztett köpeny .A kopás jelzőről nyomásról a DOT nem beszélve. Jó utat apóka
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Elsődlegesen Pegi-nek :a Te autódnak szükséges és elégséges az-az abroncs.Amennyiben nem
2 keréken veszed a kanyarokat. Tekintettel arra,hogy -helyesen- a rekreációs autóinkkal 110km/h felett nem száguldozunk még akár a legkisebb /olcsóbb "k"-s 110km/h vagy "M"130km/h is elégséges. A súly-index dolgot tovább gondolnám. A 109 az 4x1030 /4120 kg de csak idealizált helyzetben.! Sík talajon 4 keréken. Ehhez képest meg a gyártók/forgalmazók értünk tett trükkjei valamint az általunk feleslegesen cipelt fontos-lomok ,nem kellően átgondolt tiszta/szürke víz,kazetta stb révén t u l s ú ly-o s a k vagyunk.Következés képen jó ha rátartunk akár úgy, hogy három kerék(súlyindexe) is adja a tényleges súlyunkat.Ezért elvárás hogy a köpeny méretadat után legyen egy "C" strapabíróbb úgynevezett kis-teher abroncs jelölés .Ha e mellé még egy lakó.-felépítmény ábra is van akkor a speciális igény figyelembevételére tervezték,erősített változat. A mi szükségleteink alapján a 3,5T betartott !!! súlyra megfelelő a 109 vagy 103 indexű köpeny. Ha a pénztárcánk nyitott a biztonságra ezt lehet fokozni úgy hogy nagyobb súlyindexű gumit veszünk,pl. 113-ast azaz 4x1150kg (4600kg.). Sajnos ezt már csak 16 coll- tól gyártják.. A felső osztály pedig az ha "CP" piktogram van rajta Nekem ez van rajta 15 coll-ba . Ami a tartósan nagy súllyal haladás és ezzel hosszú idejű parkolás igényeire fejlesztett köpeny .A kopás jelzőről nyomásról a DOT nem beszélve. Jó utat apóka
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
istozi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A 109 terhelési szám 1030 kg terhelhetőséget jelez.
A "Q" betű a sebességindex, 160 km/óra (tartós) sebességre alkalmas az abroncs.
A kisteherautókra (és lakóautókra) azok az abroncsok alkalmasak, amelyeknek az adataiban szerepel a "C" jelzés (pl. 210/70 R 16 C)
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A mintázat és a leírás alapján négy évszakos gumi - szerintem. Mondjuk az enyémre ráírták: All Season
Pegi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Pegi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok.
Egy kis segítség kellene:
Ez a gumi
a forgalmazó szerint nyári gumi.
Ugyanakkor a jelölésben a leírásban és a képen is látható az M+S jelölés.
Most akkor ez nyári vagy ún. négyévszakos?
A súlyindexe 109Q. Ez megfelel egy 3200 kg össztömegű autóra? (A valóságban fogalmam sincs mennyi, még nem tudtam megméretni)
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
"Az én ismereteim szerint a fenti jelzésekkel ellátott gumit már elfogadják a sogorok is, de az igazi téli guminál az M+S jelzés mellett 3 db hópihe jelenti a legmagasabb szintet."
A hópihe, meg a hegycsúcsok, stb csak a gyártó "magánjellegű" jelzései. Nincs felvéve a szabványba (oda csak egzakt, számszerűsíthető-visszaellenőrizhető dolgot lehet beírni). Ennyi erővel egy filctollal ráírom az abroncsra, hogy téli gumi, és akkor az?
És még nem találtam olyan gyártói kötelezettségvállalást pl. a hópihe mellé, ami lemérhető lenne. Így aztán ami az egyik évben csúcsminőség, a következő szezonban - esetleg - lecsúszik a dobogóról.
Egyszer, régen láttam egy Top Gear műsort arról, hogy a sarkvidéki télben Izlandról átautóztak az Északi Sarkra. Nos, az a gumi, ami azokon a Toyotákon volt 2000 GBP/db pénzbe került (átszámítva kb. 700.000 Ft darabonként). Azt hiszem, az lehetett a TÉLI GUMI. Mi meg csokoládé helyett nugátot kapunk.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nyomi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
istozi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Teljesen igazad van. A gumiabroncson levő majdnem mindegyik adathoz dekódoló táblázat kell, de azt, hogy pl. mi a téli gumi, azt nem merik pontosan meghatározni (az M+S jelzés elég laza).
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ez a "Treadwear Rating" index nekem új dolog. (Biztos egyedül vagyok vele, de engem inkább elriasztanak az abroncsokon lévő - számomra szinte értelmezhetetlen - szám-, és betűhalmazok...:-)
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszi a linket. A cikk gyenge, ám a hozzá kapcsolódó kommentek nagyon hasznosak.
A gyártó normális érdeke, hogy minél több terméket adjon el. Ha a fogyasztói igény abba az irányba megy, hogy minél jobban tapadjon a gumi, akkor ők örömmel kiszolgálják ezt. Csakhogy a jobban tapadó abroncs sokkal jobban kopik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Bevallom eddig nem sokat foglalkoztam a gumikkal.
Most olvastam egy jó cikket a gumik profilmélységéről:
www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/m...ent=cikk#xtor=EREC-4
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
attól függően mit írt elő a szabvány régen .A lakó személygépkocsi még ha speciális is. 1 fő 75 kg+ 10 kg csomag. 4 személyes esetén a gyártónak már jó is. Ha kisebb a hivatalos bruttó tömeg kisebb teljesítményű fékrendszer, futómű stb kell a minősítéshez. Költségcsökkentés. Hogyan használják majd az sok gyártónál másodlagos. Sajnos.
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
becs írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
becs írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szevasztok Klubtársak! Segítségeteket kérem gumiabroncs vásárlás ügyében.
16"-os 215/70, vagy 215/75 méretű 4 évszakos gumikat szeretnék venni a lakómra, és ha lehet úgy camperra
való gumi kellene, mert elég nagytestű a kicsike.
Szerintetek hol találhatok ilyeneket?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sebességmérésre a GPS-t használom. Meg az autó fordulatszámmérőjét, ami igényel némi figyelést, meg néha fejszámolást, de jót tesz nekem ebben a korban.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Honda SH 125ccm 2013 |
Ponyva beállóhoz 6x8m |
Lakóautó bérlés |