Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

Több
2010 dec. 09 15:27 #26416

LMC írta:

de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
[-X :lol:

András

Mielött lakóautóbol lakókocsi lenne ... :2010_sir.gif

Mi a lakóautónkat télen-nyáron állandóan használjuk, üzletti utakra, hétvégén, barátok látógatására :2010_ivok.gif ...

A téli viztelenitésre túlságosan lusták :oops: lennénk, de idönk se nagyon nincs.

A járgány szerencsénkre a ház elött ál, benne egy kicsi 230 V elektrofütö, lásd a példát , mely csak akkor kapcsol be ha a benti hömérség kevesebb mint +4°C.

A lakóautóban minden szekrény és a fürdöszoba ajtója nyitva van. A frisviz tartály belül van.

A szennyesviztartályban só van, az egyetlen ami fagyhatna az ennek a lefolyója, a mult éjeleken -10°C volt, de eddig nem volt gond.

Semmiféle "Winterpaketünk" (mi az?) és duplapadlónk nincsen.

Hát egy kicsit felmegy a villanyszámlánk ... :cry:


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 15:23 #26414

Nem szabad bántani a lakókocsisokat! Hogy értsétek, teljesen más szemlélettel és igénnyel rendelkezik az a lakóautós, aki lakókocsival kezdte, netán jó méretű, jó felszereltségű járgánnyal, mint az aki azonnal lakóautóba ült! Elnézést kérek tőlük de Ők megfosztódtak ezektől az élményektől, ennyivel szegényebbek! Igen, GáborApa igen jó ötletet adott az átalakítást illetően, :smt204 mármint a rózsaszínvizes önnálló WC tartályos rendszert,ha az nálam megoldható, a téli használat kedvezőbb körülményei miatt! Egyébként a téli használat alatt nem a sielést szánkózást értettem, ebből én már korban és XXXL méretben is kinőttem! Többnyire olyan helyeket keresek télen is ahol a sajátos igényeim kielégítést nyernek, úgymint fürdés, étkezés, mert amig van a közelben jó szakács én csak buliból főzök!
Nem tudom már slaggal töltögetni, a kerti vízhálózat leürítése, fagytalanítások, megtörténte miatt, nálam nem kivitelezhető! A fűtés rajtahagyása akkor járható, ha úgy érek haza, hogy tartalékoltam a palackban még annyi gázt, hogy a dolog menjen, vagy azonnal egy újabb palackot kell cserélni. A hálózati kapcsolat a kertben 230 V AC ki van építve!
Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 14:32 #26400

LMC írta:

de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
[-X :lol:

András

:2010_rohog.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 14:22 #26398

NagyPapa írta:

..... #-o #-o Tisztelt BIWAK Kft! Ezúton is jelzem, hogy tavasszal én keresni fogom az építők kis csapatát mint átalakítást kérő "Megrendelő" :lol: :lol:

de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
[-X :lol:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 14:18 #26397

NagyPapa írta:

Ez a technikai részlet, ami már látom bizony igen nagy hátrány, számomra nem volt tiszta a lakóautó vásárlása előtt. Itt kőkeményen érvényesül az a tény, hogy a lakókocsizásnak sokkal nagyobb a múltja, kialakultabbak a praktikus használati módok! Gondoljuk csak végig!
Végülis,
:roll: ha egy lakójárműben nincs vízrendszer, akkor azt nem kell vízteleníteni. :wink:

A lakóautók általában sokkal komfortosabbra vannak megépítve mint a lakókocsik.
Ebből adódóan lehet hátránynak nevezni, az ezzel járó odafigyelést is.
A WC-nek sincs semmi köze ahhoz, hogy lakóautó vagy lakókocsi. Lakóautóban is vannak olyan WC-k, melyeknek önálló víztartályuk van. A Thetford és a Dometic is gyárt önálló víztartállyal WC-ket.
Az előnyük, hogy a vízrendszertől függetlenül lehet használni, és lehet önteni bele illatosító vegyszert (rózsaszín), viszont hátrány, hogy a külön víztartályát állandóan külön kell töltögetni, míg a másikkal nem kell foglalkozni.
De azért látni kell azt is, hogy ha valaki télen is használja a lakóautót, (pl. síel) akkor nem csak a WC-t használja, hanem néha fürdik is, kezet mos, esetleg főz is, tehát mindenképpen feltölti a rendszert, és élvezi a komfortot.
Ha vizet töltesz, ahhoz inkább slagot használj a kannázás helyett.

Halkan jegyzem meg, tudok olyan telepről ahol a bérautókat nem fújatják ki kompresszorral, csak leeresztik a tartályokat (bojlert is), kinyitják a csapokat. Valószínűleg semmi baja nem történik. Ilyenkor csak a csövekben marad víz, és lehet, hogy azok elviselik a fagyot. A kifuvatás a 100% biztonság miatt kell.
Ha valaki nem műszaki ember, akkor marad a szervíz. Van aki egy izzócserére is szervízbe viszi a kocsit. Szerintem nincs abban semmi elítélendő.
Ha hazaérsz, nem kell rögtön vízteleníteni, ha alapon hagyod a fűtést, csak az áramot érdemes rádugni a kocsira, nehogy lemerüljön.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 12:54 #26392

Ez a technikai részlet, ami már látom bizony igen nagy hátrány, számomra nem volt tiszta a lakóautó vásárlása előtt. Itt kőkeményen érvényesül az a tény, hogy a lakókocsizásnak sokkal nagyobb a múltja, kialakultabbak a praktikus használati módok! Gondoljuk csak végig! Ha télen is használni akarom és nincs otthon fűtött garázsom, márpedig nincs, csak fedett tárolóm, már az is gond, hogy otthon hogy töltöm fel a tartályt! De ezt vegyük úgy, hogy kannás módszerrel megoldható! A lakóautó jellegéből adódóan kénytelen vagyok jóval több vizet beletölteni mint a lakókocsi WC tartályába tettem, mert csak a bolyler tizenliteres! Azután a hazajövetel elött a helyszínen nem tudok vízteleníteni mert a technikai feltételek nem adottak hozzá! Hazaérek és ugye kompresszor, meg csapok, meg vödör alá, mindezt netán fütyülő szélben, hóban, fagyban. Arról nem is beszélve, hogy ha a médiában dolgozó családtagom, mint nem műszaki (ha Ő menne el vele) vajh mit kezdene a helyzettel!
Mig a lakókocsiban egyetlen csődarab leakasztásával ami egyben a nívópálca szerepét is betöltötte teljes és biztonságos víztelenítés volt megoldható, mindennemű műszaki ismeretek nélkül!! Félreértés ne essék! Tudom, hogy ez a fórum a lakóautóklub fóruma! Mára már megszerettem a járgányt, csak keresem a módját annak, hogy az általam korábban megszokott praktikusságot hogyan csempésszem bele! #-o #-o Tisztelt BIWAK Kft! Ezúton is jelzem, hogy tavasszal én keresni fogom az építők kis csapatát mint átalakítást kérő "Megrendelő" :lol: :lol:


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 11:10 #26387

NagyPapa írta:

Köszönöm, de remélem nem ez a valóság! :evil:
Ez ugyanis egy roppant macerás művelet! Kell hozzá kompresszor, spéci csatlakozók, meg gyakorlat, mert elég bonyolult a vízrendszer, beleértve a kályha víztelenítését is!
Más lakóautóknál is így csinálják, csináljátok? Vagy én vettek valami szörnyű bonyolult szerkezetet?
Hidd el, nincs itt semmi misztikum!
Elég egyszerű a történet. Ha újra vizet engedsz a rendszerre, akkor utána újra vízteleníteni kell, vagy a fűtést bekapcsolva hagyni, persze alapra tekerve.

A szerkezeteddel sincs semmi baj.
A spéci csatlakozók egyszerűen bonthatóak. Kell egy tartályos kompresszor, amin van nyomásmérő is.
A tartály azért kell, hogy egyszerre nagyobb mennyiségű levegőt tudjon fújni, a nyomásmérő meg azért, hogy 2 bar-nal ne legyen nagyobb a nyomás.
Ezt a BIWAK oldalán, a technikai infóknál a vízrendszernél részletesebben leírtam.

Az egész víztelenítést kb. negyed óra alatt el lehet végezni.
Persze gyakorlat kell hozzá, meg kell ismerned a saját lakóautóda, de az sosem árt.
A spéci csatlakozók nyáron is szétmehetnek távol minden lakóautószerviztől. Tapasztalatból mondom :wink:
A kályha víztelenítése pedig a legegyszerűbb az egész műveletben. Tulajdonképpen egy speciális csapot kell csak kinyitni.

Ha ezt nagyon macerásnak érzed, akkor marad a locsolókanna.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 10:22 #26383

NagyPapa írta:

Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?

Kedves NagyPapa. igen, két lehetőség van vagy fűtjük, vagy teljesen leengedjük ahogy írtad #-o

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 09:34 #26379

repro írta:

::konspiral01.gif a víztelenítés... :lol:
Köszönöm, de remélem nem ez a valóság! :evil:
Ez ugyanis egy roppant macerás művelet! Kell hozzá kompresszor, spéci csatlakozók, meg gyakorlat, mert elég bonyolult a vízrendszer, beleértve a kályha víztelenítését is!
Más lakóautóknál is így csinálják, csináljátok? Vagy én vettek valami szörnyű bonyolult szerkezetet?


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 09:05 #26376

NagyPapa írta:

Köszönöm a gyors választ :2010_igen2.gif :2010_igen2.gif de valószínüleg nem jól kérdeztem! Az üzemanyaggal ma már itthon nincs gond, adalékolt tipust kell venni és kész! A lakókocsi hőszigetelésével sincs gond a lakó vadi új, Winter Packet-el vettük, azaz, minden tartálya, csővezetéke hőszigetelt, szenzációsan jó és gazdaságosan kifűthető használat közben. A kérdésem arra irányult, hogy mivel nem használjuk minden nap, azaz eltelhet 1 - 2 hét is, hogy nem megyünk vele, így nem is fűtünk benne, ha feltöltöm a központi víztartályt ami a WC öblítését is szolgálja, akkor szétfagy a rendszer. Az elmult héten próbaképpen betettünk egy pohár vizet, ami csonttá fagyott benne!! :( :( Azaz, ha hazajöttem és nem megyek vele egy hétig, vízteleníteni kell az teljes rendszert! Mint írtam lakókocsiztam 20 évig, ahol kettő víztartály volt, egy a zuhanyzónak, kézmosónak, mosogatónak és volt egy külön, a helyszínen egy vizes kannával is könnyen feltölthető WC öblítő tartály, amit nagyon könnyű volt hazautazás elött vízteleníteni! Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?

::konspiral01.gif a víztelenítés... :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 09:02 #26375

Köszönöm a gyors választ :2010_igen2.gif :2010_igen2.gif de valószínüleg nem jól kérdeztem! Az üzemanyaggal ma már itthon nincs gond, adalékolt tipust kell venni és kész! A lakókocsi hőszigetelésével sincs gond a lakó vadi új, Winter Packet-el vettük, azaz, minden tartálya, csővezetéke hőszigetelt, szenzációsan jó és gazdaságosan kifűthető használat közben. A kérdésem arra irányult, hogy mivel nem használjuk minden nap, azaz eltelhet 1 - 2 hét is, hogy nem megyünk vele, így nem is fűtünk benne, ha feltöltöm a központi víztartályt ami a WC öblítését is szolgálja, akkor szétfagy a rendszer. Az elmult héten próbaképpen betettünk egy pohár vizet, ami csonttá fagyott benne!! :( :( Azaz, ha hazajöttem és nem megyek vele egy hétig, vízteleníteni kell az teljes rendszert! Mint írtam lakókocsiztam 20 évig, ahol kettő víztartály volt, egy a zuhanyzónak, kézmosónak, mosogatónak és volt egy külön, a helyszínen egy vizes kannával is könnyen feltölthető WC öblítő tartály, amit nagyon könnyű volt hazautazás elött vízteleníteni! Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 08:00 #26369

NagyPapa írta:

Lakóautózás télen! :D Nem találtam választ téli használattal kapcsolatos kérdésemre! Meglehetősen új fijjú vagyok a fórumon, húsz éves lakókocsizós tapasztalatokkal, ahol ősszel letalpaltunk, és vártuk a tavaszt! A lakóautóval még két hete is mentünk, sőt ha nincs térdig érő hó még megyünk, mennénk továbbra is! :) Kérdésem a WC használat módja télen! Mi a megszokott módszer? Novemberben Bihari mester víztelenítette a lakót, azóta ha megyünk, nem merem a tartályt feltölteni, -hiszen nem egyszerű dolog az újbóli víztelenítés, fűtött garázs hiányában,- így egy homokozós gyereklocsolóval öblítünk, amit a helyszínen töltögetünk :) :) A téli sportok kedvelői hogy oldják meg? #-o #-o

Előre is köszi NagyPapa

En ugyan nem tudom de mi mar aludtunk iden ...igaz februar 14 volt minusz 26 fokban es semmi se tortent se a vizzel se a Wc-vel...de nappal azert felment minusz 20-ra napsutesben...persze ekkor azert jol kell futeni is ha gurulsz magatol fut es ha allsz akkor is futeni kell egy kicsit ilyen hidegben gondolom...most is megyunk Elzaszba de remelem ott nem lesz azert ilyen hideg mert sok szabadteri program lesz es nem hires a taj a napsutesrol...foleg ejjel ezert is a nepi mesek szerint ok talaltak fel a karacsonyi kivilagitasokat...
De igazabol a lakoautos mesterek fognak a kerdesedre valaszolni en csak tapasztalatbol irtam...Ja meg egy ha tenyleg hideg van minusz 10 alatt akkor itt mas dizelolajat arulnak a ezeken a helyeken a benzinkutak...legalabb is itt nalunk svajcban mondjuk St-Moritzban...valami adalek van benne :smt061


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 07:25 #26367

Lakóautózás télen! :D Nem találtam választ téli használattal kapcsolatos kérdésemre! Meglehetősen új fijjú vagyok a fórumon, húsz éves lakókocsizós tapasztalatokkal, ahol ősszel letalpaltunk, és vártuk a tavaszt! A lakóautóval még két hete is mentünk, sőt ha nincs térdig érő hó még megyünk, mennénk továbbra is! :) Kérdésem a WC használat módja télen! Mi a megszokott módszer? Novemberben Bihari mester víztelenítette a lakót, azóta ha megyünk, nem merem a tartályt feltölteni, -hiszen nem egyszerű dolog az újbóli víztelenítés, fűtött garázs hiányában,- így egy homokozós gyereklocsolóval öblítünk, amit a helyszínen töltögetünk :) :) A téli sportok kedvelői hogy oldják meg? #-o #-o

Előre is köszi NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 08 21:32 #26350

DEP76 írta:

Jól szorakoztál?

A Poén Park Platzen? :sml201


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 08 21:10 #26340

Utazocica írta:

Poén Park Platze? :smt217
Jól szorakoztál?


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 08 21:03 #26336

GaborApa írta:

... A nanotechnológiás szigetelés egyelőre még maradt, nem igazán tudom eldönteni, hova pakoljam :2010_nemtom.gif

Poén Park Platze? :smt217


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 08 19:19 #26322

A téligumis eszmecserét átpakoltam a "Lakóautó gumiabroncsok" topikba, annak érdekében, hogy ez a topik átolvasható maradjon.
A nanotechnológiás szigetelés egyelőre még maradt, nem igazán tudom eldönteni, hova pakoljam :2010_nemtom.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 28 20:46 #25012

sziasztok mindenkinek köszönöm a segítséget meg mindent

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 06:49 #24985

A víztartály általában a lakó belső terében van valamelyik ülés alatt, tehát azzal nem szokott gond lenni, mert télen úgyis fűteni kell a lakóban. A szennyvíz tartályokra férjem nikecellből készített szigetelést (ami nyárra levehető) és a leeresztő csapra szerelt fel melegítőt, hogy ne fagyjon be. Az biztos, hogy télen nagyobb az áramfogyasztás, jó akkuk kellenek, mi tartalékot is szoktunk vinni magunkkal és néha áramfejlesztőt is. Ami még probléma, hogy a gázpalackból nem jön ki szívesen a gáz, erről a témáról és általában a téli lakóautózásról már van egy topic a "Lakóautók" témában, ha ott körülnézel sok hasznos információt találsz.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 05:19 #24960

istozi írta:

Természetesen vannak gyári fútőrendszerek. Ezeket meg tudod nézni a linkeknél a Felszerelés, alkatrész fejezetben. Amit viszont sk. is meg lehet csinálni, ha egy ülésfűtés párnába becsomagolod a tartályt. Áramfelvétel 2 A, tehát egy erősebb akkuval az éjszakát is kibírja (menetben is legyen bekapcsolva!). Természetesen célszerű alaposan hőszigetelni az egészet.
Bármit csinálsz (gyárit, vagy házit), arra ügyelj, hogy télen jóval több elektromos energia kell a lakónak, mint nyáron (többet világítasz, menni kell a fűtés-ventillátoroknak, stb, és ha még fagymentesíteni akarod a víztartályt is, akkor már gyakrabban kell utántölteni. Javaslom, hogy mielőtt elindulsz, egy éjszaka otthon próbáld ki, hogy hogy mindent bekapcsolva kibírja-e reggelig. A próbához nem kell a fagyokat megvárni.
Vigyázz, mert a szennyvíztartály és főként annak a leeresztője is hajlamos a befagyásra. Bár abba már lehet beletölteni fagyásgátló anyagokat.

szia koöszi a tippet üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.