Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

  • miska
  • miska profilkép
2010 dec. 11 09:52 #26503

NagyPapa írta:

Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b]
Félreértés ne essék nem kevertem össze!Talán a gyártó cég? 8)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 07:56 #26500

miska írta:

Nekem a 2006-os évjáratú autóimban eberspacher gázolajos fűtőkészülék van, tehát tavaly már bőven létezett, csak legfeljebb a Te figyelmedet elkerülte, mint a nagyobb ü.a. tartály.
Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b]


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 dec. 10 20:13 #26490

NagyPapa írta:

Sajnos pont egy éve amikor döntöttem a lakóautó tipusáról gyakorlatilag nem volt olajfűtéses járgány. Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre!
Nekem a 2006-os évjáratú autóimban eberspacher gázolajos fűtőkészülék van, tehát tavaly már bőven létezett, csak legfeljebb a Te figyelmedet elkerülte, mint a nagyobb ü.a. tartály.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 19:18 #26485

NagyPapa írta:

A hagyományos autókba szerelhető változatokat ismerem, a lányom Mazada 5 járgányában állófűtésre átalakítottan Eberschpraher működik 3 éve hibátlanul, az én Mazda Bt-m ben Webasto lett allófűtésnek utólag beépítve, ezeknek az árait persze, tudom, hozzájuk viszonyítva, ha már madár nyelven kommunikálunk akkor mibe fáj-na??
Azok valószínüleg vizes fűtések. A levegős fűtéseket pedig jellemzően a kamionok fülkefűtésére használják.
Nem kell madárnyelven beszélni, az árak kint vannak a BIWAK oldalán a készülék menüpont alatt, de belinkelem ide.

A Truma Dízelről pedig itt a kluboldalon is volt egy hír, anno. 22. hír

:wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 18:34 #26482

GaborApa írta:

Az Eberspacher és a Webasto is évtizedek óta gyárt fűtésre szuper ketyeréket :wink:

A Webasto 4 éve dopta piacra a kombikészülékét, ami használati vizet is melegít.
Válaszul a Truma 2 éve piacralépett a kombi dízellel, amit az Eberspracherrel közösen fejlesztettek ki.

A Webasto előnye, hogy alvázra szerelhető, és így nem foglal helyet, és a hangja is kint marad.
A Truma-Eberspacher előnye, hogy a mérete pontosan megegyezik a gázos Truma kombival, így a gyárakban, a sorozatgyártásnál egyszerűbb az átállás, és az utólagos átépítés.
Természetesen, egyik sem olcsó :2010_sir.gif
A hagyományos autókba szerelhető változatokat ismerem, a lányom Mazada 5 járgányában állófűtésre átalakítottan Eberschpraher működik 3 éve hibátlanul, az én Mazda Bt-m ben Webasto lett allófűtésnek utólag beépítve, ezeknek az árait persze, tudom, hozzájuk viszonyítva, ha már madár nyelven kommunikálunk akkor mibe fáj-na??


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 18:18 #26480

NagyPapa írta:

.... Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre! ...

Az Eberspacher és a Webasto is évtizedek óta gyárt fűtésre szuper ketyeréket :wink:

A Webasto 4 éve dopta piacra a kombikészülékét, ami használati vizet is melegít.
Válaszul a Truma 2 éve piacralépett a kombi dízellel, amit az Eberspracherrel közösen fejlesztettek ki.

A Webasto előnye, hogy alvázra szerelhető, és így nem foglal helyet, és a hangja is kint marad.
A Truma-Eberspacher előnye, hogy a mérete pontosan megegyezik a gázos Truma kombival, így a gyárakban, a sorozatgyártásnál egyszerűbb az átállás, és az utólagos átépítés.
Természetesen, egyik sem olcsó :2010_sir.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 18:06 #26478

challenger írta:

Pont 5 hete voltunk a berni kemping lakokiallitason...eleg nagy kiallitas vegul is ....es nezve a lakokat majdnem mind...de tenyleg majdnem minden marka olajfuteses...es igy megsporol egy gazpalack helyet is...ez nem olcsosag de mivel nem tudtak a gazpalackokat egyeztetni europaban hat igy nincs problema az utazasok alatt mert nem a frizsider meg a fozes hasznalja a sok gazt hanem a melegviz es foleg a futes... :smt061

Sajnos pont egy éve amikor döntöttem a lakóautó tipusáról gyakorlatilag nem volt olajfűtéses járgány. Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre! Így jártam ](*,) :2010_elas.gif Azért érdekelne a dolog hogy mibe fájna egy csere :smt217 :smt217


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 16:09 #26474

NagyPapa írta:

A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b]
Pont 5 hete voltunk a berni kemping lakokiallitason...eleg nagy kiallitas vegul is ....es nezve a lakokat majdnem mind...de tenyleg majdnem minden marka olajfuteses...es igy megsporol egy gazpalack helyet is...ez nem olcsosag de mivel nem tudtak a gazpalackokat egyeztetni europaban hat igy nincs problema az utazasok alatt mert nem a frizsider meg a fozes hasznalja a sok gazt hanem a melegviz es foleg a futes... :smt061


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 11:00 #26463

Jamesz írta:

Repro

De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók……..

Nem is tudod mennyire igazad van !!!!
#-o
Én ilyen ügyben már előrehaladott tárgyalásba vagyok például a „ Bolyhos” pálinkafőzdével ……
:D
:smt030

Neked van igazad!!! :lol: =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • Jamesz
  • Jamesz profilkép
2010 dec. 10 10:57 #26462

Repro

De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók……..

Nem is tudod mennyire igazad van !!!!
#-o
Én ilyen ügyben már előrehaladott tárgyalásba vagyok például a „ Bolyhos” pálinkafőzdével ……
:D
:smt030

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 10:55 #26461

NagyPapa írta:

A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b]
Nem az a lényeg, hogy olcsóbb az üzemeltetése.
A dízelfűtést csupán azért írtam, mertNagyPapa írta:
A fűtés rajtahagyása akkor járható, ha úgy érek haza, hogy tartalékoltam a palackban még annyi gázt, hogy a dolog menjen, vagy azonnal egy újabb palackot kell cserélni.
Az hogy az üzemeltetése olcsóbb vagy drágább az szerintem már másodlagos, de mivel említetted az üzemanyagtartálycserét, ezért leírom, hogy emiatt nem szükséges.
24 órás fűtés használat esetén (télen), elfogyaszt 5-6 liter gázolajat.
5 C°-ra temperálásnál talán 1 liter/nap.
Pár napig el lehet álldogálni a 80 literrel is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 10:23 #26459

NagyPapa írta:

A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b]

Többen megbeszéltük már sokszor,hogy akik tervezik a lakóautókat nem vagy nagyon kevesen használják életmód szerint.Ezért lövésük sincs sem a használhatóságról sem pedig jobb kihasználhatóságról.
Az első és legfontosabb az eladás és ehhez nélkülözhetetlen a design.
:oops: az,hogy elfagy a víz vagy lefagy a palack az meg a mi bajunk. Különböző praktikákat tákolunk egymás között és hasznosítjuk az ötleteket.Ezért is jók a találkozók. De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók és a véleményünkre,esetleg ingyen adott ötleteinkre kíváncsiak lennének ááá [-X [-X pedig biztos sok hasznos praktikus fejlesztést lehetne megfontolni. :smt217

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 10 10:07 #26458

A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b]


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 17:35 #26431

NagyPapa írta:

Az első eset GáborApa amikor ellent kell mondanom!
Azt írtam: általában alacsonyabb felszereltségüek.

De már kezd körvonalazódni a Te lakókocsid képe is :lol:
Csak kicsit lejjebb még kiemelted, hogy most a bojlerbe is belemegy tizenliter víz, ebből is úgy tűnt mintha régebben nem lett volna bojlered, de most már értem, hogy csak annyi volt a különbség, hogy külön tartályról ment minden.
A lakókocsi két tartálya + a WC tartálya nem túl előnyös, ha valaki vándorol, és naponta kell három külön helyre töltikélni a vizet.
De félre ne érts ez nem degradálása a lakókocsinak. Ezeknek a dolgoknak, mint mindennek, lehet előnye és hátránya. A kérdés az, hogy milyen célra készült az adott lakó.
A fullos felszereltség is relatív fogalom. Pl ha jól látom gázzal fűtesz. De ez sem bántás, félre ne érts, a lakók 80 %-a gázzal fűt. :wink:


A fórum használatáról a Gyakran Ismételt Kérdések menüpont alatt (itt balra fentről az 5.) olvashatsz részletesen. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 17:22 #26428

NagyPapa írta:

... Mivel mint írtam továbbra is kell dolgozni, mert a magyar nyögdíj az éhenhaláshoz túl sok a megélhetéshez túl kevés, (pedig nem minimálbérért dolgoztam mint sok társam) A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy!

Mi is nyugdijasok vagyunk, de mint irtam, mai napig is üzleti utakra is használjuk a lakóautót! Itt is az van, mi se minimálbérért dolgoztunk, de nyugdijbol ugyan nagyon szerényen meg lehet élni, de pótlás nélkül elképesztöen kevesen engedhetik meg még a legkissebb luxust is maguknak, példáúl nem diszkontban vásárolt ruhanemüt! :(
A nyugdijas ismeröseinknek több mint a felének sajnos mai napig is van mellékfoglalkozása! Az eggyik 79 éves!

Habár sokan azt hiszik, Németország biztosan nem a paradicsom! Legalábis nem a nyugdijasoké!

Az elektromos fütötestel való temperálást nem mint doktrint nézem, ez a mi eddig bevált eljárásunk. Tudom könyelmüség, de valahol majd besporolom.

Ezenkivül aval is szerencsénk van, hogy a környékünk Németország legmelegebb tartományai közzé tartozik (nyáron füge és kiwi is terem), általában télen nagyon ritkán van éjjel kevesebb mint +8°C, éveken keresztül hó sincs. Jelenleg kivételes idöjárás van!


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 17:13 #26426

GáborApA! Segítséget kérek! Hogyan kell válaszolni beemelni részeket kijelölni még nem jöttem rá! Sebaj, addig csinálom így. :( Pár napig ráérek, (kifordult a bokám és nyalogatom borogatom) és kiszámolom, hogy mennyi energia kell a temperáláshoz, bár ha leeresztem a vizet nem is kell. A LED TV-k meg bírják -25 C-ig simán! Egyes adatok szerint -40-ig is lehet őket tárolni! Az első eset GáborApa amikor ellent kell mondanom! Semmivel sem volt rosszabb a lakókocsim felszereltsége, mint a jelenlegi vadi új lakóautómé!! Még menni is tudott magától, önjáró volt azaz Mooverrel volt felszerelve igaz csak 3 LE volt az összteljesítménye, de ha hozzáveszem a MAZDA terepjárómat már meg is vertük az ITINEO-t vagy 20 LE-vel!
Semmi, de szó szerint semmi olyan dolog nincs a fullosan felszeret ITINEO-ba, ami nem volt a TABBERT-ben! Sőt annak a teteje 3 rétegű volt, mert volt egy kiszellőztetettt réteg a tetején, valamint dupla rétegű polikarbinát ablakai voltak, a mostani szimpla helyett! A klima a prabola a víztartály 2 db, melegvizes bolyler, fedélzeti akkumulátor stb: A belső tere pedig határozottan nagyobb volt! Az ITINEO pedig 7,43 m hosszú. Már irogattam, hogy én nagyon nehezen álltam át de átálltam a lakóautózásra. De ismétlem a mai lakóautók is jó felszereltségűek, csak valóban más a használati módjuk! Elvileg azzal is félre lehetett állni és minden működött rajta, csak 13,5 méter hosszú volt a vonat!!!
Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 16:39 #26425

NagyPapa írta:

... A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy!

A fűtésre használt energia annyi, amennyi elmegy a falakon, az pedig a külső belső hőmérséklettől függ. Ha kint van -1-2 fok akkor arra csak +5 fokot kell ráfűtened.

Ha duplapadlós, akkor elegendő azt a teret fűteni.

A vizet mindenesetre így is kiereszteném a bojlerből és a tartályokból, de ezt nyáron is megteszem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 16:06 #26424

NagyPapa írta:

Nem szabad bántani a lakókocsisokat! ....Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
Üdv NagyPapa
Semmi gond, mindenki máskép csinálja.

A lakókocsisokat nem szoktuk bántani, és jópáran vagyunk itt akik lakókocsival kezdtük.

Az, hogy a lakókocsik felszereltsége általában jóval alacsonyabb, az pedig tény, de ez nem bántás.
A lakókocsival 99%-ban kempingbe állnak, ahol van víz, áram, fürdő, WC, mosogatóhely, zuhanyzó stb. Teljesen felesleges lenne beletenni a drága felszereltséget.
NagyPapa írta:
Egyébként a téli használat alatt nem a sielést szánkózást értettem
A síelést csak azért írtam oda (zárójelben), mert azt kérdezted:NagyPapa írta:
A téli sportok kedvelői hogy oldják meg?
Persze lehet, hogy más téli sportra gondoltál 8O
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 16:05 #26423

NagyPapa írta:

A hálózati kapcsolat a kertben 230 V AC ki van építve!
Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
Üdv NagyPapa

nem volt fárasztó, sőt azért vagyunk, hogy segítsünk és aki gyakorlatban használta vagy használja télen, átadja tapasztalatait.
Nekem is a villanyszámlám magasabb, azzal temperálom hogy el ne fagyjon. Vagy víztelenítek !
A vizet pedig az üzemanyag kútnál szoktam feltölteni. Nem mindenhol van télen[-X ők is fagytalanítanak !
Deeee.... éttermekből is kérhetsz, csak slag vagy kanna legyen !

Ha van még kérdésed, valaki valamikor válaszol :wink:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 09 15:50 #26422

Drága Utazócica! Ez azért magyarország! Bár nyögdíjas leszek, (pontosan a holnapi naptól az vagyok) továbbra is dolgoznom KELL!! A Winter Packet gyári felszereltségi szint, úgy van legyártva, hogy minden vezetéke, tartálya gyárilag hőszigetelt a leürítő csap is a lakó belselyében van telepítve azaz nem fagyhat be, ha fűtünk benne! Mivel mint írtam továbbra is kell dolgozni, mert a magyar nyögdíj az éhenhaláshoz túl sok a megélhetéshez túl kevés, (pedig nem minimálbérért dolgoztam mint sok társam) A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.