Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

Több
2010 dec. 23 14:16 #26898

GaborApa írta:

Nekem pl. jelentősen nagyobb súly van hátul a túllógás miatt.
Úgy gondoltam Neked is, persze nem vitatkozom, ha Te azt mondod, hogy neked elöl nehezebb, akkor nyilván úgy is van.
Azt sem gondoltam volna, hogy Neked azonos nyomásra kell fújni a gumikat.

Ami a hóláncot illeti: Régebben évente legalább egyszer elástam a lakót (homokos tengerpartokon). Gondoltam egy hólánc erre is jól jönne.
Két éve vettem a homasitában egy viszonylag olcsóbbat.
Azóta, télen nyáron hurcolom, de még egyszer sem volt rá szükség. :lol:

Üdv GáborApa!

A kapott gépkönyv szerint egyforma nyomásra kell fújni a gumikat és az eleje láthatóan terheltebb!!
Ez a látható messze nem pontos mérce!
A hátulja nem hintázik, nem imbolyog és nem bólogat előre sem! Eddig 8 ezer kilométert mentem vele, közte igen rossz úton is!
Túlnyúlás nekem is van bőven, az avatar-ból is látszik, de ott csak a két hosszanti ágy van, alatta a garázs sem túlterhelt a székekkel.
Hóláncról tehát szerelhetőségre, megfelelőségre, tipusra igazi tapasztalat nincs! Megvettem pár éve a "Csodalánc" nevezetű ízekből összecsavarozott csodát, ha felrakom csak a pótkerékre raktam eddig fel a meleg garázsban, szenzációsan áll rajta, biztosan jó is csak kerekenkét 15 perc nem biztos hogy elég hozzá mire felkerül rá! A két fogórol ami kell hozzá nem beszélve!

Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 13:41 #26897

NagyPapa írta:

....Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
Csupán annyit írtam erről, hogy "gondolom.... a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet"!
...
Nincs itt vita
Csak megkérdeztem, hogy Neked melyik tengelyen van a nagyobb terhelés.
Nem biztos, hogy ez értelmetlen, hiszen megrakott teherautókról beszélünk.
Az sem véletlen, hogy gyártanak kardántengelyes teherautókat, annak minden hátrányával együtt.
Szerintem az a jó, ha a terheltebb tengely a hajtott.
Nekem pl. jelentősen nagyobb súly van hátul a túllógás miatt.
Úgy gondoltam Neked is, persze nem vitatkozom, ha Te azt mondod, hogy neked elöl nehezebb, akkor nyilván úgy is van.
Azt sem gondoltam volna, hogy Neked azonos nyomásra kell fújni a gumikat.

Ami a hóláncot illeti: Régebben évente legalább egyszer elástam a lakót (homokos tengerpartokon). Gondoltam egy hólánc erre is jól jönne.
Két éve vettem a homasitában egy viszonylag olcsóbbat.
Azóta, télen nyáron hurcolom, de még egyszer sem volt rá szükség. :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 13:37 #26896

challenger írta:

hello svajcban meg soha nem halottam hogy valakit lemertek volna...de viszont az osztrakoknal kemenyen mernek lattuk is egyszer de autoval voltunk......csak kivancsisagbol a ferjem lemerte 2 hete mert lekelett vizsgaztatni a lakot es rendbe volt minden...persze a milyenk egy kicsi lako...a spanyoloknal is mernek kemenyen... #-o #-o #-o

A saját állampolgárokat valószinűleg kevésbé bántják, de a németek és osztrákok rémhíreket mesélnek a svájci rendőrök keménységéről! Ami még valószínű, hogy értenek hozzá és ránézésből, a tipusok és vagy méretek alapján melyiket érdemes "közelebbről" megnézni és leinteni! Ezért szeretném tavasszal én is megméretni, mert legfeljebb nem töltöm út elött tele a víztartályt, mert ez is 125 literes, azaz 125 kiló többlet!
Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 13:14 #26895

NagyPapa írta:

Nem az volt a célom, hogy a terhelhetőségről, súlypontokról síkos úton közlekedve a meghajtási módok előnyéről, vagy hátrányáról nyissak vitát! [-X [-X Ez ma már egy vásárlás után számomra okafogyottá vált!
A 3,5 tonna korlátai miatt a nagyobbacska lakók (márpedig az enyém 7,43 x 2,35 x 2,88 ) hátsóhajtással, annak többletsúlya miatt, már nem fért volna bele 4 fővel ebbe a korlátba. Így is 3080 kg a gyári menetkész tömege!!
Azóta amit rá és beletettem, svájcban biztosan fizetnék keményen, ott ugyanis könyörtelenül mérnek és büntetnek!
A gardán tengelyes hátsóhajtás egyéb előnyéről nem is beszélve, úgymint ártöbblet, karbantartási többlet!
De hangsúlyozom ezek egyéni szempontok!

Arról nem is beszélve, hogy jelenlegi hétköznapi autóm az életem első hátsókerekes járgánya és a síkos úton való közlekedési "előnyéről" ne is beszéljünk, mert nem lehet, akkor sem, ha leterhelem a hátulját!!

Ha ránézek a saját lakómra annak menetkész állapotában számomra nem egyértelmű a hátsó tengely nagyobb terhelése, sőt nagyon valószínű hogy kissé orrnehéz az enyém!! Ha semmi mást nem nézek, csak az azonos nyomásra fújt gumik állapotát!
De tavasszal "Fecsi" mérlegén, meg szeretném méretni!, Hangsúlyozom az enyém!!
Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
Csupán annyit írtam erről, hogy "gondolom.... a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet"!
Nem a terhelhetőséggel kapcsolatos előnyökről volt szó!!
És persze ettől még nem kaptam választ, mely tipusú lánc szerelhető könnyen, hogy készüljek, gyakran szokott kelleni??[/b]
hello svajcban meg soha nem halottam hogy valakit lemertek volna...de viszont az osztrakoknal kemenyen mernek lattuk is egyszer de autoval voltunk......csak kivancsisagbol a ferjem lemerte 2 hete mert lekelett vizsgaztatni a lakot es rendbe volt minden...persze a milyenk egy kicsi lako...a spanyoloknal is mernek kemenyen... #-o #-o #-o


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 13:06 #26894

Nem az volt a célom, hogy a terhelhetőségről, súlypontokról síkos úton közlekedve a meghajtási módok előnyéről, vagy hátrányáról nyissak vitát! [-X [-X Ez ma már egy vásárlás után számomra okafogyottá vált!
A 3,5 tonna korlátai miatt a nagyobbacska lakók (márpedig az enyém 7,43 x 2,35 x 2,88 ) hátsóhajtással, annak többletsúlya miatt, már nem fért volna bele 4 fővel ebbe a korlátba. Így is 3080 kg a gyári menetkész tömege!!
Azóta amit rá és beletettem, svájcban biztosan fizetnék keményen, ott ugyanis könyörtelenül mérnek és büntetnek!
A gardán tengelyes hátsóhajtás egyéb előnyéről nem is beszélve, úgymint ártöbblet, karbantartási többlet!
De hangsúlyozom ezek egyéni szempontok!

Arról nem is beszélve, hogy jelenlegi hétköznapi autóm az életem első hátsókerekes járgánya és a síkos úton való közlekedési "előnyéről" ne is beszéljünk, mert nem lehet, akkor sem, ha leterhelem a hátulját!!

Ha ránézek a saját lakómra annak menetkész állapotában számomra nem egyértelmű a hátsó tengely nagyobb terhelése, sőt nagyon valószínű hogy kissé orrnehéz az enyém!! Ha semmi mást nem nézek, csak az azonos nyomásra fújt gumik állapotát!
De tavasszal "Fecsi" mérlegén, meg szeretném méretni!, Hangsúlyozom az enyém!!
Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
Csupán annyit írtam erről, hogy "gondolom.... a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet"!
Nem a terhelhetőséggel kapcsolatos előnyökről volt szó!!
És persze ettől még nem kaptam választ, mely tipusú lánc szerelhető könnyen, hogy készüljek, gyakran szokott kelleni??[/b]


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 11:45 #26893

jozsef írta:

...Gábor nagyon udvariasan fogalmazott.Én viszont úgy gondolom,hogy nagyobb terhet cipelő járműveknél mindenképpen előnyös a hátsó meghajtás. :)
Mert az ugyebár Jamesz súlypontjára vonatkozott.

De mint azt jól tudjuk
a medve nem játék, és
a Jamesz nem lakóautó.
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 11:22 #26892

GaborApa írta:

Hááát. :roll:
Ha így nézzük, mármint súlypontilag, akkor lehet, hogy nem is Alain Delon,
talán inkább Pamela Anderson? :oops: :oops:

Azért az sem kis dolog
:lol:

Haliho! :wink:

Kinek a pap, kinek a papné !!

Gábor nagyon udvariasan fogalmazott.Én viszont úgy gondolom,hogy nagyobb terhet cipelő járműveknél mindenképpen előnyös a hátsó meghajtás. :) ::hokotro


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 10:32 #26890

Jamesz írta:

Ha rám nézel te is láthatod ....az elsőn !!
:D
Hááát. :roll:
Ha így nézzük, mármint súlypontilag, akkor lehet, hogy nem is Alain Delon,
talán inkább Pamela Anderson? :oops: :oops:

Azért az sem kis dolog
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • Jamesz
  • Jamesz profilkép
2010 dec. 23 09:49 #26889

GaborApa írta:

Ha ránézel egy lakóautóra, akkor hol a súlypontja?
Melyik tengelyen lehet a nagyobb terhelés?


Ha rám nézel te is láthatod ....az elsőn !!
:D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 08:45 #26888

NagyPapa írta:

...Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!
....
Ha ránézel egy lakóautóra, akkor hol a súlypontja?
Melyik tengelyen lehet a nagyobb terhelés?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 07:23 #26887

jozsef írta:

Haliho! :wink:
Kedves ujjonc a" lakóautózásban" talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. :)
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.

Kedves József!

Ez maga a gondolatátvitel csúcsa!
Pontosan rád gondoltam a tapasztalatok kapcsán, látva a felrakott téli képeidet! :2010_igen2.gif
Állandóan van nálam hólánc, az aktuális autóm mérete szerinti! A héten a fűtött garázsban próbálgattam a lakó pótkerekén a láncok felrakását!
Van 4 db különböző, "V és Y" mintával, van "csodahóláncom" is, biztosan jó lehet a hóban, csak ne kelljen felrakni, mert szörnyű a szerelése! :smt214
A lakóm integrált mint a tied, az első kereke rendesen be van burkolva és beljebb is van mint a karosszéria!
Neked volt már rá szükséged? Egy havas, de nagyjából elkotort beállóba téli gumival be lehet bátran menni, vagy elötte szerelni kell? Ezekre a tapasztalatokra vagyok kiváncsi.
Az enyém fronthajtású, Fiat alvázas mint a lakók zöme. Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!

Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 07:16 #26886

jozsef írta:

Haliho! :wink:
Kedves ujjonc a" lakóautózásban" talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. :)
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.
Remelem Jozsef bent van a lakodba a lanc...mert a franciaknal soha sem tudni hogy takargatjak el az utakat...mindennap valtozik a meteorologiai jelentes...ugy hogy majd meglassuk milyen lesz az ido :smt061


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 22 21:33 #26884

NagyPapa írta:

Tisztelt Klubtagtársak!
Megint gondjaim, inkább problémám van! #-o

Ott kezdődik a dolog, hogy ugyebár én télen eddig soha nem mentem lakókocsival! :oops:
Látva a kis csapat téli aktivitását, mi is mentünk és továbbra is menni szeretnénk!

A tapasztalatlanságom miatt voltak gondjaim a vízhasználattal, valamint a fűtési módokkal és persze a téli gumival!
Már van téli gumim, rajta is van!
A kérdésem a hólánc szükségességével annak tipusával, gyakoriságával kapcsolatos!
Kinek van tapasztalata vele kapcsolatban!
Jómagam csak 1970 óta vezetek és csak 2,5 millió kilóméternél tartok, de ezidő alatt soha egyetlen egyszer sem használtam hóláncot! :smt214
Semminemű tapasztalatom nincs róla, különösen nincs lakóautóról! :oops:
A hétköznapi autóm egy Mazda BT 50, kapcsolható összkerekes, amivel eddig megoldottam minden szorult helyzetet az elmúlt két éves kora és a belerakott 130 ezer kilóméter alatt. Szóval van ugyan hóláncom több is, de ezeket még a garázsban sem oly egyszerű feltenni, nem a szabadban!
Kinek van ötlete, de inkább tapasztalata??? :2010_megad.gif
Haliho! :wink:
Kedves ujjonc a" lakóautózásban" talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. :)
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.


„ Jobb egyszer látni, mint százszor hallani róla.”

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 22 17:01 #26880

Tisztelt Klubtagtársak!
Megint gondjaim, inkább problémám van! #-o

Ott kezdődik a dolog, hogy ugyebár én télen eddig soha nem mentem lakókocsival! :oops:
Látva a kis csapat téli aktivitását, mi is mentünk és továbbra is menni szeretnénk!

A tapasztalatlanságom miatt voltak gondjaim a vízhasználattal, valamint a fűtési módokkal és persze a téli gumival!
Már van téli gumim, rajta is van!
A kérdésem a hólánc szükségességével annak tipusával, gyakoriságával kapcsolatos!
Kinek van tapasztalata vele kapcsolatban!
Jómagam csak 1970 óta vezetek és csak 2,5 millió kilóméternél tartok, de ezidő alatt soha egyetlen egyszer sem használtam hóláncot! :smt214
Semminemű tapasztalatom nincs róla, különösen nincs lakóautóról! :oops:
A hétköznapi autóm egy Mazda BT 50, kapcsolható összkerekes, amivel eddig megoldottam minden szorult helyzetet az elmúlt két éves kora és a belerakott 130 ezer kilóméter alatt. Szóval van ugyan hóláncom több is, de ezeket még a garázsban sem oly egyszerű feltenni, nem a szabadban!
Kinek van ötlete, de inkább tapasztalata??? :2010_megad.gif


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 16:10 #26528

Tisztelt klubtagtársak!
Nagy tisztelettel köszönöm az általam feltett kérdésekre a jó szándékú kimerítő válaszokat! =D> =D>
Amit tudni szerettem volna egy témáról (WC) arra, -bár nem tartom kielégítőnek a helyzetet- kimerítő választ kaptam! A téma kapcsán kialakult járulékos ismertetőnek pedig (fűtési helyzet) különösen örülök!
Bízom benne, hogy e témák olvasásakor tán mások is profitáltak belőle!
Ezt a témát rendesen körüljártuk!
Még egyszer köszi mindenkinek! =D> =D> =D>

Üdv. NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 dec. 11 15:28 #26526

GaborApa írta:

Szerintem félreértettétek egymást. :wink:
Te talán személyautókra gondoltál, melyek vizes fűtéssel mennek, Miska viszont a lakóautóiról írt, melyek levegős fűtésűek.
Igen. :|

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 14:06 #26519

Kéne egy ilyen kis készülék a klubnak, a téli találkozókra.

146kW :2010_nem_guluszem.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 12:41 #26510

NagyPapa írta:

Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
Szerintem félreértettétek egymást. :wink:
Te talán személyautókra gondoltál, melyek vizes fűtéssel mennek, Miska viszont a lakóautóiról írt, melyek levegős fűtésűek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 11:09 #26505

NagyPapa írta:

... Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!!
#-o
Az azért elgondolkodtató :?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 11 10:43 #26504

NagyPapa írta:

Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b]
:smt213 :smt213 :smt213
Legyen akarmilyen rendszer de itt a gazpalack toltesrol meg csererol hogy ne legyen sehol gondjuk a lakoautosoknak...mert telen ezert ez is gondot okoz ha nem mesz kempingbe vagy olyan helyen hidegbe egesz nap a gazrol megy a futes...igy diezel olaj mindenhol van ....nem kell olasz , nemet svajci, francia, spanyol osztrak marrokoi csap vagy palack...szerintem ezert mar erdemes beszereltetni az olajos szisztemat... :smt061


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.