Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

Több
2013 dec. 28 06:44 #40893

Most találtam egy cikket érdemes elolvasni.

A világítási szezon közepén járunk, alig van autós, aki el tudná kerülni a sötétben vezetést. Vajon fokozhatjuk fényszórónk teljesítményét?

Katt ide

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 23 22:29 #40862

cv2adi írta:

Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb....amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ....tehát jó ebbe a "levetett holmi is."
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????

Levetett holmi valóban jó lehet bele, de kérdés, hogy miért vetették le. Nagyon sok esetben ezek a cuccok, nem azért kerülnek kiszerelésre, mert már nem kellenek, hanem mert az üzemben tartásuk nem gazdaságos. Tudom, sokan lehurrognak, hogy jóóóó az még, de.....és itt jön a lényeg. Hiába árulják azokat úgy hogy letesztelt, és üzemképes. Per pillanat. Én is körbejártam már ezt a kérdést. Bizonyos üzemidőn túl ki kell cserélni egy sor alkatrészt. Nem olcsóak. Mivel ezek cuccos kocsikból származnak, így bőséggel hajtva voltak. Rengeteg a repedt kazánnal árult készülék. Ezt egy szervizes ismerősöm mondta el, mikor én is hasonló gondolatokkal kerestem meg Őt.
Lehet, hogy tesztelve beindulnak, de beszerelve, üzemszerű körülmények között, már akadozva, botladozva, füstölve, meg-meg állva bosszantanak. Azok a furgonok, amikből származnak, nem ritkán, évi 200 ezer kilométert futnak, ami 3 év alatt 600 ezrest jelent. Gondold csak át, mennyi üzemóra van a hátuk mögött!
Ha elkezdesz matekozni, és összeadod a levetett, ki tudja mennyit, és hogyan használt készülék árát, majd, a mérget vehetsz rá, hogy cserélni kell valamit árát, akkor lehet, hogy nem is olyan nagy "bót" megvenni azt a használt cuccot.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet kifogni, egy-egy még jól működő darabot, de nagy szerencse kell hozzá. Légy résen, mikor pénzt adsz ki érte, nehogy átverjenek vele. Csak úgy vegyed meg ha adnak rá beszerelési garanciát. Aki ez elől elzárkózik, annak takargatni valója van.

Elég lehet egy kisebb teljesítményű is, mivel nem veszed ki a gáz rendszerű fűtésedet, így mikor kevésnek bizonyul a gázolajos, akkor mellé fűtesz gázzal is. A 4 kW-os szerintem elegendő ilyen elgondolással.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 22 14:07 #40855

cv2adi írta:

...hogy kiváltsam vele a gázfűtést...

Én egy egyszerű kérdést teszek fel:
Miért akarod kiváltani a gáz fűtést?


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 21 21:51 #40853

cv2adi írta:

Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb....amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ....tehát jó ebbe a "levetett holmi is."
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????
Legfőképpen igyekezz javítani a hőszigetelést. Pl. le van-e zárva a lakótér a vezetőfülkétől? Mert ott megy el a legtöbb meleg.
Más irányvonal: nem tartom felfűtve az egész kocsit, csak az ágyat. Szóval fűthető ágymelegytő. Legegyszerűbb esetben egy ülésfűtés (25-30 W) a hálózsák alatt nulla fokig kellemes körülményeket biztosít. Van 220 v-os is. Felébredés után rendes fűtés beindít és lehet lustálkodni amíg a légtér is bemelgszik.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Lujza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 21 00:22 #40845

cv2adi írta:

Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb....amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ....tehát jó ebbe a "levetett holmi is."
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????


kamion- vagy busz bontóban keress levegős állófűtést, arra van szükséged a leírásod alapján.
üdv!
Fischer

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 20 20:21 #40844

Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb....amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ....tehát jó ebbe a "levetett holmi is."
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 20 18:17 #40841

cv2adi írta:

Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217

Két rövid kérdés:

Villanyfűtésre gondoltál???

Mit értesz az alatt, hogy 12 voltos legyen?

12 Voltos fűtés lakóba való teljesítménnyel gyakorlatilag nincs!!!

A Kerti mester által leírt max 5,5 kW teljesítmény leadásához 12 volt feszültségnél közel 600 -igen hatszáz- Amper kellene!!!
Ennyit akkumulátorokkal nem lehet teljesíteni ésszerűen, gazdaságosan, még teherautó méretű és súlyú járgányokban sem!!

230 Voltos hálózatból sem lehet ennyit levenni, mert kb 25 Amper kellene hozzá!!
A villás dugók, maximum 16 Amperrel terhelhetők!!!!

A téli villamos fűtés ezért nem vagy csak igen nehezen oldhatók meg csak és kizárólag villannyal, mert a kempingek nagy részében maximum 6 amper van csupán.
A járgány mérete, belső lég-térfogata, hőszigeteltsége is lényeges persze.
Kisebb járgányt -nem nagy hidegben- ki lehet fűteni kb. 2 kW teljesítménnyel is, ami kb 7 - 8 Ampert igényel!

Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 20 17:42 #40840

cv2adi írta:

Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217

Ha télen is szeretnéd használni (és nem csak kiegészítő fűtésnek), akkor mindenképpen a Webasto 5500ST kályhát javasolnám. A teljesítményét 1,5 - 5,5 Kw között tudod szabályozni.
Ami ez alatt van az a 3900ST (amit hamarosan 4000ST-nek fognak hívni) szerintem nagyobb hidegekben kevés lehet.
Tulajdonképpen azt kell tudni, hogy milyen körülmények között szeretnéd használni a lakót és ahhoz kell méretezni a fűtést.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2013 dec. 20 17:35 #40839

Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 nov. 22 16:31 #35921

Tisztelt Klubtársak!

Ideje téliesíteni,jönnek a mínuszok. :smt024

::hokotro ::homaro de ne ássátok a csigákat, idén még két Találkozó is lesz. :lol: :lol: :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 dec. 08 12:22 #32024

Nugalom es koszonet! Mar postaztak a lancot, jovo hetre varom. Igazatok van! :D


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 dec. 07 07:45 #32002

benojeno írta:


Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező

Valamilyen tapasztalat e téren?

Vegyél hóláncot a téli gumira [-o< érhetnek nem csak Ausztriában meglepetések. És ezeket a nem kis autókat elég nehéz tolni,húzni...nem nagy befektetés a nyugalom,még ha csak pár méterre is kell.

Nem utolsó sorban a rendőr jó akar, na meg megbüntetni,mert ez a célja burkoltan.Egy büntetésből 2-3 lakóra tudnál láncot venni..megírjam a gumi méreteimet?? :lol: :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 dec. 07 07:15 #32000

Ne kockáztas,mert igaza van Miskának,november 1-től az osztrák rendőr már téliesen gondolkozik pláne a nem osztrákkal.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2011 dec. 06 23:59 #31998

benojeno írta:

Sziasztok! Karácsony előtt Ausztrián megyek majd keresztül, hazafele. Passau-nál be, A8, A1 Bécsig, majd Nickeldorf-nál ki. Nem egyértelmű számomra, hogy ezen az útvonalon is kötelező-e hóláncot tartanom. Nem megyek hágók, síterepek felé, ha jól értem, akkor ott kell hóláncot tartani a járgányban, ahol ki van táblázva, hogy nagyon havas úton használni kell.
Csak gondolkodom, hogy vajon az osztrák rendőr is így gondolja-e?
Négyévszakos gumi van alattunk.

Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező, mivel nem tervezem a téli vezetést máskülönben. Persze ha pár nappal indulás előtt látom, hogy havazás várható, akkor betárazom akkor is, ha nem kötelező.

Valamilyen tapasztalat e téren?

Szerintem az egész nem ér meg ennyit:

A november 1-től április 15-ig tartó időszakban télies útviszonyok közepette Ausztriában csak akkor lehet útnak indulni személyautóval, ha mind a négy kerekén téli gumi, vagy legalább az egyik tengelyen hólánc van. Nem árt odafigyelni, mert ezek hiányában a helyszíni bírság 35 euró (10.000 Ft) lehet, ami feljelentés esetén felkúszhat akár 5000 euróig (1,45 millió forint!).
(Forrás: Tipsol.org )
És ezt még lehet fokozni:

Egy 2008-as törvény értelmében Ausztriában november 1-én kezdődik, és egészen április 15-ig tart a tél az utakon. Vagyis, innentől kötelező a téli felszerelések használata. Ez a személyautók esetében annyit jelent, hogy télies útviszonyok esetén csak téli gumival, vagy hólánc segítségével szabad közlekedni. A szabály havas, hókásás illetve jeges utakra vonatkozik, tehát elvileg azonnal érvénybe lép, ha például egy nedves útszakasz hajnalra lefagy, ilyenkor már megbüntethetik a rendőrök azt, aki nyári gumival közlekedik.

A téli guminak egyébként legalább 4 milliméteres profillal kell rendelkeznie, és az összes keréken ilyennek kell lennie, míg a hóláncot a meghajtott kerekekre kell felszerelni.
Aki megszegi a szabályt, 35 eurótól akár 5000 euróig terjedő pénzbüntetésre számíthat. A bírság mértékét növeli, ha valaki a nyári gumijával elakad, és ezzel akadályozza a többiek haladását. Sőt, bizonyos esetekben a biztosítók sem térítik meg a nyári gumis autósok kárát!

Ausztria

Ausztriába határellenőrzés híján ugyan áthajthatunk nyári gumival is, de komoly büntetéssel számolhatunk: a 2008. január 1-jén életbe lépett új törvény szerint ugyanis november 1. és április 15. között a téli abroncs használata kötelező télies időjárás esetén. Vonatkozik ez a szabály a személyautókra és a 3,5 tonnánál kisebb tehergépkocsikra, amelyek havas úton vagy az összes keréken téli gumival, vagy a hajtott kerekeken hólánccal közlekedhetnek csak. Hóláncot viszont csakis az utat borító összefüggő hó-, illetve jégtakaró esetén lehet használni. Ha a szabályt megszegjük, a büntetés legalább 35 euro összegű - baleset okozása esetén viszont ez az összeg többszörösére növekszik. Négy évszakos gumit is használhatunk, de csak akkor, ha az M+S jelzéssel ellátott. A radiál téli gumiknak minimum 4 mm profilmélységgel kell rendelkezniük
Egyébként az osztrák rendőr télen biztosan téliesen fog gondolkodni. :(
Bocs a sok idézetért. :oops:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 dec. 06 22:56 #31997

Sziasztok! Karácsony előtt Ausztrián megyek majd keresztül, hazafele. Passau-nál be, A8, A1 Bécsig, majd Nickeldorf-nál ki. Nem egyértelmű számomra, hogy ezen az útvonalon is kötelező-e hóláncot tartanom. Nem megyek hágók, síterepek felé, ha jól értem, akkor ott kell hóláncot tartani a járgányban, ahol ki van táblázva, hogy nagyon havas úton használni kell.
Csak gondolkodom, hogy vajon az osztrák rendőr is így gondolja-e?
Négyévszakos gumi van alattunk.

Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező, mivel nem tervezem a téli vezetést máskülönben. Persze ha pár nappal indulás előtt látom, hogy havazás várható, akkor betárazom akkor is, ha nem kötelező.

Valamilyen tapasztalat e téren?


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jan. 06 06:19 #27041

Brigi írta:

A mienk Ford, hátul dupla kerekes, rendszeresen használjuk télen, de (lekopogom) még sose kellett hóláncot szerelni.
A mostani utunkon is autóztunk Józsefékkel erős havazásban,havas úton minden gond nélkül. Strasbourgban a kempingben kb. 20 cm friss hó volt, akkor kezdték takarítgatni az utakat, beállókat amikor érkeztünk, nem volt probléma, de láttam olyan lakókat amik hólánccal érkeztek. Csak Bernardnak kellett egy kis segítség, de annak is Selymi volt az oka, mert az úton kórincált, Bernard meg félt tőle, hogy elüti és lement a nagy hóba.

Kedves Judit!

Nagyon köszönöm a választ! :2010_igen2.gif
Pontosan ezekre a tényleges tapasztalatokra vártam!
Azóta jómagam is voltam öt-nyolc centis hóban szilveszterkor Hegykőn, a járgánynak meg sem kottyant téli gumival a közlekedés, beállás!
Eddig nem került szóba az osztrák német vendégekkel a téli lakóautózás, -mint írtam korábban, lakókocsis korszakomban nem közlekedtünk télen- most őket is kikérdeztem ez ügyben. Ők is megnyugtattak, hogy messze nem oly kritikus ez a dolog, most is nyugodtan indultak hozzánk 600-800 km távolságokról is, hogy ott szilveszterezzenek! Hólánc náluk is van, de még nem használták! A német-osztrák járművek között ott egyáltalán nem volt hátsókerék hajtású járgány! (18 lakóautós volt ott szilveszterkor) Náluk nagyon-nagyon ritka az alkóvos kivitelű jármű!
Még egyszer köszönöm!

Üdv NagyPapa


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jan. 05 09:20 #27036

NagyPapa írta:

Egy havas, de nagyjából elkotort beállóba téli gumival be lehet bátran menni, vagy elötte szerelni kell? Ezekre a tapasztalatokra vagyok kiváncsi.
Az enyém fronthajtású, Fiat alvázas mint a lakók zöme. Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!
A mienk Ford, hátul dupla kerekes, rendszeresen használjuk télen, de (lekopogom) még sose kellett hóláncot szerelni.
A mostani utunkon is autóztunk Józsefékkel erős havazásban,havas úton minden gond nélkül. Strasbourgban a kempingben kb. 20 cm friss hó volt, akkor kezdték takarítgatni az utakat, beállókat amikor érkeztünk, nem volt probléma, de láttam olyan lakókat amik hólánccal érkeztek. Csak Bernardnak kellett egy kis segítség, de annak is Selymi volt az oka, mert az úton kórincált, Bernard meg félt tőle, hogy elüti és lement a nagy hóba.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2011 jan. 05 00:22 #27034

2Ggab írta:

Sziasztok!
B.Ú.É.K. Mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha 220v-ra dugom az autót egész télre az tönkre teszi- e a fedélzeti aksit vagy pedig jó megoldás az aksi védelmére? Válaszokat előre is köszönöm!
Jó megoldás, mert ezek már intelligens töltők, és figyelik az akkumulátorokat. Szinten tartják a feszültséget még az indító akksiban is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jan. 04 21:33 #27029

Sziasztok!
B.Ú.É.K. Mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha 220v-ra dugom az autót egész télre az tönkre teszi- e a fedélzeti aksit vagy pedig jó megoldás az aksi védelmére? Válaszokat előre is köszönöm!


2G gabi,gábor és Dorottya

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 dec. 23 18:47 #26901

NagyPapa írta:

Üdv GáborApa!

A kapott gépkönyv szerint egyforma nyomásra kell fújni a gumikat és az eleje láthatóan terheltebb!!
Ez a látható messze nem pontos mérce!
A hátulja nem hintázik, nem imbolyog és nem bólogat előre sem! Eddig 8 ezer kilométert mentem vele, közte igen rossz úton is!
Túlnyúlás nekem is van bőven, az avatar-ból is látszik, de ott csak a két hosszanti ágy van, alatta a garázs sem túlterhelt a székekkel.
Hóláncról tehát szerelhetőségre, megfelelőségre, tipusra igazi tapasztalat nincs! Megvettem pár éve a "Csodalánc" nevezetű ízekből összecsavarozott csodát, ha felrakom csak a pótkerékre raktam eddig fel a meleg garázsban, szenzációsan áll rajta, biztosan jó is csak kerekenkét 15 perc nem biztos hogy elég hozzá mire felkerül rá! A két fogórol ami kell hozzá nem beszélve!

Mindezt hóban, és lefagyott kezekkel idegesen. :)
Nem tudom mitől csoda az a hóláncs.
Felénk másra értelmezik a csodákat.
Személyautóra sokszor tettem fel ,hagyományos fajtából.
A lényeget abban találtam hogy ne akkor tedd fel mikor elakadtál.
Normál lánccal kiterítettem ,rájártam és az utasítás szerint összeakasztottam Kb:10 perc sem a kettő.Egy 20-30 métert mentem vele és ráfeszítettem.Fontos hogy finoman kell kezelni a gázt,és betartani hogy 40-nél nem mész többel vele, legalábbis nekem sikerült szétrugatni.Mondjuk ez egy nem túl drága és nem csoda lánc volt.
Üdv,Jó munkát :)

Üdv NagyPapa


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.