Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

Több
2009 nov. 12 00:13 #16666

Hali!

Nekem már állt le a fűtésem -15 fokban éjjel 3-kor.. #-o
Jó volt.
Elfagyott a külső szekrényben a palack, vagy a reduktor, vagy mittudomén.
Azóta télire, megbontom a belső elosztó előtt a rendszert és egy hosszú szabványos csővel, reduktorral bekötöm a 11 kg-os szabvány palackot.
Elfér a jól fűtött autóban...

Lehet, hogy gány megoldásnak számít, de olcsó és működik.
=D>


Mindenhova odaérek, csak id

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 10 19:20 #16526

reprodesign írta:

A webasto az webasto!!!Át fogok pártolni.Túl sok a macera a gázzal.
Igaz,hogy a reduktor akár ha LPG is van a palackban mondjuk ahol nagy a fogyasztás akár már -5 fok alatt is ledermedhet?? 8O
Ez is igaz lehet, de nem biztos.
Nekem még nem fordult elő, pedig főzéshez mi is gázt használunk. Igaz, nekünk télen tiszta propán van benne.

Amúgy erre is van Truma megoldás:
A reduktorok a téli üzem során elfagyhatnak. Ezt a Truma Eis-Ex készülékével kerülhetjük el, mely 12 V-ról működik és melegíti a reduktort.
forrás : www.biwak.hu LINK
:wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 10 18:53 #16524

A webasto az webasto!!!Át fogok pártolni.Túl sok a macera a gázzal.
Igaz,hogy a reduktor akár ha LPG is van a palackban mondjuk ahol nagy a fogyasztás akár már -5 fok alatt is ledermedhet?? 8O

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 nov. 09 20:43 #16487

GaborApa írta:

[-X
A probánnak van a jobb fűtőértéke, de nem számít mert észrevehetetlen a különbség.
Propán 46,3 MJ/kg
Bután 45,7 MJ/kg


:wink:

Ezt nekem a Fecsi mondta tavaly, és elég komolyan meg is indokolta.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 20:40 #16484

A témánál maradva.Én csak az ónos esőtől félek.Na az tud még tréfás dolgokat művelni.
Gumi legyen a javából ami elbánik vele! :cry:
Arról nem is beszélve,hogy a szélvédőre fagy pillanatok alatt.Lehet nagyon tuti fűtő motor nem sokat segít.
Megállsz és kaparsz. :cry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 20:38 #16481

miska írta:

Úgy hallottam, hogy a fűtőértéke nem a legjobb a tiszta propánnak.
[-X
A probánnak van a jobb fűtőértéke, de nem számít mert észrevehetetlen a különbség.
Propán 46,3 MJ/kg
Bután 45,7 MJ/kg


:wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 20:30 #16476

reprodesign írta:

Legálisan 10,000ft ért :lol:
Hát majdnem.
Hivatalosan ugyanannyiba kerül mint a kempinggáz listaára.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 nov. 09 20:19 #16469

reprodesign írta:

Legálisan 10,000ft ért :lol:

Úgy hallottam, hogy a fűtőértéke nem a legjobb a tiszta propánnak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:52 #16460

GaborApa írta:

Az autógázról azért nem írtam, mert az csak "ügyeskedéssel" oldható meg, de tiszta propánt legálisan is lehet töltetni, pl.: Budaörsön: LINK

Legálisan 10,000ft ért :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:45 #16455

Az autógázról azért nem írtam, mert az csak "ügyeskedéssel" oldható meg, de tiszta propánt legálisan is lehet töltetni, pl.: Budaörsön: LINK

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:42 #16454

totya írta:

Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! :(
Kösz!
A gázról szóló írásból idézek:
Téli üzemeltetéshez mindig tiszta propánt töltessünk a palackjainkba.
A PB gáznak 60%-a butángáz, mely nem alkalmas a téli üzemeltetésre, ugyanis a butángáz forráspontja (amikor a gáz folyékonyból légneművé tud válni) -0,5 Cfok. Ez azt jelenti, hogy -fél fok alatt a bután cseppfolyós marad, és nem hajlandó kijönni a palackból. Tehát amikor a palackunk jeges, akkor abból már csak a propán része távozik a gáznak. Ez az állapot sajnos már 5-6 fokos levegőhőmérsékletnél bekövetkezhet, hiszen a palackból kiáramló gáz hőelvonása miatt a palack mindig hidegebb, mint a környező levegő. A palackban maradt butánt csak magasabb külső hőmérséklet esetén tudjuk majd kinyerni.


A reduktorok a téli üzem során elfagyhatnak. Ezt a Truma Eis-Ex készülékével kerülhetjük el, mely 12 V-ról működik és melegíti a reduktort.


Forrás: www.biwak.hu :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:33 #16450

miska írta:

De, az is gázos, csak annak mélyebb a dermedéspontja. A te autódban -10-15-ig semmi gond nincs. Ez tuti!
köszönöm a segítséget, mostmár nyugi lesz egész télen. \:D/


Balázs és Andi + a gyereksereg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 nov. 09 19:27 #16449

sztakandi írta:

mert az autógáz nem gázos, ott nem kell tartani a fagyástól ?

De, az is gázos, csak annak mélyebb a dermedéspontja. A te autódban -10-15-ig semmi gond nincs. Ez tuti!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:25 #16448

totya írta:

Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! :(
Kösz!

Ajánlott éjszakára átkötni arra a palackra amiben több van és nappal vissza.
Ugyanis ha kevés van, a nagy hidegben nagyon lassan jön, vagy semmi.Ez fél tank alatt jelentkezik és -5- 10 fok alatt.
De a gázplajos fűtésnél nyugodtan alszom, és nem kell kimenni éjszaka pizsamába, palackot cserélni #-o :lol:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:22 #16447

totya írta:

Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! :(
Kösz!
mert az autógáz nem gázos, ott nem kell tartani a fagyástól ?


Balázs és Andi + a gyereksereg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:19 #16445

Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! :(
Kösz!


Mindenhol jó, de a legjobb úton !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:13 #16443

sztakandi írta:

Na jó, csak most és csak Neked... Én is szeretnék tanulni, ha valaki már lakózott télen. Mi van a vizekkel (pl.budi, már hogy hozzam a témát) nem fagy be ?

Csak a budi ami nem fagy be, de.. a szenyvíz leeresztő csapok az jobb ha nyitva marad, vagy kis gázlámpával lehet kiolvasztani.

Lehetőleg az üzemanyag tank és a gáztartályok, mindíg legyenek a maximumon.

Az akumlátorok a nagy igénybevételtől ( fűtő ventillátor), korábban sötétedik ), hamarabb lemerül. Ajánlott agregátorral elindulni hosszabb útra.

Kérdezhettek privátban is szivesen válaszolok. - 20 fok -ig.

Jaa, és sok forraltbor fogy :lol:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:12 #16441

Ami a padlószint fölött és a szendvicspanelen belül van az nem fagy meg, ha megy a fűtés. :wink:
A vízről szóló írást idézem:

A frissvíztartályok a vezetékek ugyan rejtve, de a lakótérben találhatóak, tehát ha a lakóautó fűtése működik, akkor ezeknek nem történhet bajuk.
A bojler szintén a lakótérben van, vagy (Webasto Dual Top esetében) a fűtés működésének köszönhetően nem fagy el.
Egyetlen külön odafigyelést igénylő rész a szennyvíztartály és annak csapja.
Amennyiben ez nincs téliesítve, a lakóautósok különböző megoldásokat használnak.
Léteznek természetet nem károsító fagyálló folyadékok, melyek nem túl nagy hidegben még megakadályozzák a fagyást. Ennél a megoldásnál számolni kell az anyag hígulásával is a tartályban.
Figyelem! A gépjárművek fagyálló folyadéka és az ablakmosó etilén-glikolt tartalmaz, mely súlyosan mérgező. Ezeket nem szabad erre a célra használni!

A legegyszerűbb megoldás, ha a szennyvíztartály leeresztő csapját nyitva hagyjuk, és vödröt teszünk alá, így a víz még melegen távozik a tartályból. Ez nem túl elegáns megoldás, de jobb, mint egy szétfagyott tartály.

Kétségtelenül a legprofibb megoldás a rendszer téliesítése.
Ilyenkor a tartályba építünk egy fűtőpatront, mely 5 fok feletti főmérsékleten tartja a vizet. A felesleges áramfogyasztás elkerülésének érdekében leszigetelhetjük az egész víztartályt.


forrás: www.biwak.hu :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:03 #16436

sztakandi írta:

Na jó, csak most és csak Neked... Én is szeretnék tanulni, ha valaki már lakózott télen. Mi van a vizekkel (pl.budi, már hogy hozzam a témát) nem fagy be ?

Viccet félre téve. A budi nem fagy be. A tiéd biztos nem mert alatta megy el a fűtés cső ami felmelegíti a tartályát is. Természetesen, ha van fűtés.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 09 19:02 #16434

Kerti írta:

A budit ki kell venni, úgy ahogy mutattam és berakni az ágy mellé, hogy jó melegen legyen. :lol: :lol: :lol:
:smt205


Balázs és Andi + a gyereksereg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.