Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Téli lakóautózás

Több
2010 febr. 02 12:20 #19975

http://www.nansulate.sk/magyar/index.html

itthoni házépítéssel foglalkozó netes oldalak fórumaiban talált beszámolószerűségek, véleménynyilvánítások nyomán kerestem ki a magyar forgalmazási jogokkal rendelkező céget.
Kassa a székhely.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 02 11:50 #19974

zsuzsa írta:

NASA, esetleg?...bocs. :wink: :oops: :smt061 ....
NASA ok tesztelik a raketajukon...ha valakinek meg van az e-mail cim akkor irhatunk is tanacsert :smt061


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 02 11:40 #19973

zsuzsa írta:

NASA, esetleg?...bocs. :wink: :oops: :smt061 ....
Jogos. Ha ma még a NASA sem használja az űrsiklóknál, akkor a lakóautóknál még később kerül bevezetésre.
De az ötlet tetszik.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 02 11:18 #19971

nemo25 írta:

Hali!
1 mm= 5cm Na ez tetszik.Megírnád ezt hol találtad! Nagyon érdekelne.Köszi. :smt039 Nemo

NASA, esetleg?...bocs. :wink: :oops: :smt061 ....


zsuzsa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 01 23:03 #19963

fischer írta:

még tapogatózom, ennek a része volt a nanontechnológiás kérdés is.

gyakorlatilag az egész autó szigetelésén töröm a fejem, nem csak a tartályokén.

persze az autóbelső szétbombázása nem járható út sok szempontból, viszont a nanotechnológiás szigetelőanyagok kapcsán arról beszélnek/írnak műértők, hogy 1 milliméteres vastagságú réteg hatásadatai megfelelnek 5 centi polisztirolnak, ami nagyon komoly különbség, első hallásra inkább meseszerűnek tűnik.

viszont kezelhetőbb megoldásnak tűnik, ha a föntebb említett összehasonlítás valós alapokon nyugszik.

nincs más hátra, tovább kutakodok, aztán majd írok a tapasztalatokról.
Hali!
1 mm= 5cm Na ez tetszik.Megírnád ezt hol találtad! Nagyon érdekelne.Köszi. :smt039 Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 01 17:43 #19956

GaborApa írta:

Kicsit konkrétabban mire vagy kíváncsi?

Téliesítés alatt általában azt értjük, hogy a szennyvíztartályok kapnak egy fűtőpatront, vagy egy fűtőpaplant, ami 4-5 fokon tartja a vizet. Ilyenkor kell egy hőszigetelés, hogy az előbbiek minnél kevesebb áramot fogyasszanak.
Ezt oldotta meg mc43 házilag LINK =D>

A szigetelést illetően a szendvicspaneles lakóautók alkalmasak a téli használatra. A padlót főleg a komfortérzet miatt érdemes szigetelni. Ezt megteheted bármilyen lépésálló hőszigetelőanyaggal vagy egyszerűen szőnyeggel. Sajnos a bútorajtóknál, hűtőnél lehetnek problémák.
Ideálisan ki kéne mindent bontani, szigetelni majd a felesleget a bútorból lefaragva visszaépíteni, de ekkora munkát szerintem nem érdemes ráfordítani.

A lakásként való használat az egy más kérdés. Ott az energiamegtakarítás miatt érdemes lehet a falakat is + szigeteléssel ellátni Ezt pl parafával megteheted.
Kívülről sem az esztétika sem a csapadék miatt nem érdemes.

Ilyesmikre gondoltál utólagos szigetelés kapcsán?

A manapság téliesítettként hirdetett lakóautók duplapadlósak, de ezt nyilván nem lehet utólag megoldani. A duplapadlónak köszönhetően a szennyvíztartály is fűtött térben van. Az igazi előny azonban a bútorgyáraké hiszen a két padló között a tartályokon kívül még kényelmesen elfér az összes tecnkia, a vezetékek, csövek, és így egyszerűbb a tervezés és a szerelés is, mert nem a bútorokban, a berendezéseket kerülgetve kell vezetgetni.

A nanotechnológiás szigetelésekről Te olvastál, arról lakóautógyártásban még nem hallottunk, talán ezért ezért nem válaszolt rá senki. :roll:


még tapogatózom, ennek a része volt a nanontechnológiás kérdés is.

gyakorlatilag az egész autó szigetelésén töröm a fejem, nem csak a tartályokén.

persze az autóbelső szétbombázása nem járható út sok szempontból, viszont a nanotechnológiás szigetelőanyagok kapcsán arról beszélnek/írnak műértők, hogy 1 milliméteres vastagságú réteg hatásadatai megfelelnek 5 centi polisztirolnak, ami nagyon komoly különbség, első hallásra inkább meseszerűnek tűnik.

viszont kezelhetőbb megoldásnak tűnik, ha a föntebb említett összehasonlítás valós alapokon nyugszik.

nincs más hátra, tovább kutakodok, aztán majd írok a tapasztalatokról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 01 15:22 #19953

fischer írta:

lakóautó utólagos szigetelése/téliesítése kapcsán valaki? :roll:
Kicsit konkrétabban mire vagy kíváncsi?

Téliesítés alatt általában azt értjük, hogy a szennyvíztartályok kapnak egy fűtőpatront, vagy egy fűtőpaplant, ami 4-5 fokon tartja a vizet. Ilyenkor kell egy hőszigetelés, hogy az előbbiek minnél kevesebb áramot fogyasszanak.
Ezt oldotta meg mc43 házilag LINK =D>

A szigetelést illetően a szendvicspaneles lakóautók alkalmasak a téli használatra. A padlót főleg a komfortérzet miatt érdemes szigetelni. Ezt megteheted bármilyen lépésálló hőszigetelőanyaggal vagy egyszerűen szőnyeggel. Sajnos a bútorajtóknál, hűtőnél lehetnek problémák.
Ideálisan ki kéne mindent bontani, szigetelni majd a felesleget a bútorból lefaragva visszaépíteni, de ekkora munkát szerintem nem érdemes ráfordítani.

A lakásként való használat az egy más kérdés. Ott az energiamegtakarítás miatt érdemes lehet a falakat is + szigeteléssel ellátni Ezt pl parafával megteheted.
Kívülről sem az esztétika sem a csapadék miatt nem érdemes.

Ilyesmikre gondoltál utólagos szigetelés kapcsán?

A manapság téliesítettként hirdetett lakóautók duplapadlósak, de ezt nyilván nem lehet utólag megoldani. A duplapadlónak köszönhetően a szennyvíztartály is fűtött térben van. Az igazi előny azonban a bútorgyáraké hiszen a két padló között a tartályokon kívül még kényelmesen elfér az összes tecnkia, a vezetékek, csövek, és így egyszerűbb a tervezés és a szerelés is, mert nem a bútorokban, a berendezéseket kerülgetve kell vezetgetni.

A nanotechnológiás szigetelésekről Te olvastál, arról lakóautógyártásban még nem hallottunk, talán ezért ezért nem válaszolt rá senki. :roll:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 31 21:45 #19934

lakóautó utólagos szigetelése/téliesítése kapcsán valaki? :roll:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 31 11:06 #19869

ma véletlenül beleütköztem a neten egy szigetelőanyagokkal foglalkozó hozzászólásba az egyik blogban, ami érintette pl. a mostanában megjelent nanotechnológiás termékeket is.

a bogár elkezdett rágni odabent és közben fölmerült bennem a kérdés, mik a lakóautó utólagos szigetelési/téliesítési lehetőségei.
kíváncsi volnék tapasztalatokra, véleményekre.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 15 15:15 #19167

challenger írta:

:wink: feltettem 2 kepet a pokroczasrol...ha valaki meg javitani akar a hoszigetelesen ralehet varrni kivurol aluminium takarot amit a baleseteknel is hasznalnak meg minden hegymaszo hatizsakjaba is van, meg kellene lenni minden mentodobozban is ? ez is csak nehany euroba kerul... egy luxus hoszigeteles mondjuk 50 euroba kerul ... :D
Tényleg nagyon jól működik ez az egyszerű, de praktikus megoldás a vastag pokrócokkal. Direkt kellemes mellette üldögélni, bár az is igaz, hogy Toszkanában nem volt hideg, volt hogy a vacsoránál még az ablakot is kinyitottuk, pedig nem is ment a fűtés.
Szerintem igazi mínuszokban is biztos jól működik a pokrócos szigetelés, eleve nem a hideg üveg és fém, hanem egy meleg, vastag textil van az ember mellett.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 15 07:43 #19154

LMC írta:

Háát ezek a Nöőők, ha nem lennének ki kéne találni =D> :lol:
mi férfiak meg dolgozhatunk #-o :lol:

András
:wink: feltettem 2 kepet a pokroczasrol...ha valaki meg javitani akar a hoszigetelesen ralehet varrni kivurol aluminium takarot amit a baleseteknel is hasznalnak meg minden hegymaszo hatizsakjaba is van, meg kellene lenni minden mentodobozban is ? ez is csak nehany euroba kerul... egy luxus hoszigeteles mondjuk 50 euroba kerul ... :D


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 14 09:34 #19118

challenger írta:

....kituno... :P :P :P csak azt tudom meg megjegyezni hogy en talaltam ki es a ferjem valositotta meg...

Háát ezek a Nöőők, ha nem lennének ki kéne találni =D> :lol:
mi férfiak meg dolgozhatunk #-o :lol:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 14 08:47 #19117

zsuzsa írta:

Természetesen sötétben (ami télen hosszabban van?) hasznos.

(Mondjuk ezt egy nőneműnek, természetesen, nem kellene külön magyarázni :roll: :roll: :roll: #-o [-X [-o< ,( mivel abszolút logikus :wink: :roll: :oops: ) te drága pasi te....
Megvedes telen a hideg ellen a lakokat legalabb olyan fontos mint a teligumi ...nekunk van szelvedore teheto aluminiumos szelvedonk...de telen mindig az ajtok vezeto meg a motorfal elol jott be a hideg es az elso foteleket amiket meglehet forditani es nagyon is kenyelmesek nehez volt hasznalni...akartunk venni lakoauto uzletekben kaphato oldalvedot ami az egesz auto elejet egyben megvedi...de az 650-800 euro mondanom ez egy kicsit sok...a mi megoldasunk...10 euro a karikak es a kampok...
Talaltam a pinceben regi nehez vastag pokrocokat kettot kimostam oket...amibe ferjem lyukakat csinalt femkarikaban es ahol van az ov es a szelvedonel a karosszerian belurol vannak meg csavarok nem hasznalva oda egy-egy kampot csinalt becsavarta es felakasztottuk ra a muszerfalra egeszen az ablakig lelog a foldre...a szelvedore kivurol meg az aluflorias vedot feltettuk...nagyon bevalt miota hasznaljuk majd csinalok kepeket rola...Brigit csapat Laci meg Judit ult elol es ok is mondjak hogy kituno... :P :P :P csak azt tudom meg megjegyezni hogy en talaltam ki es a ferjem valositotta meg...


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 29 11:35 #17182

reprodesign írta:

Igen ez kötelező a teherautókon,de ködben sz@art sem ér!
Tiszta időben viszont kiváló! :)
Természetesen sötétben (ami télen hosszabban van?) hasznos.

(Mondjuk ezt egy nőneműnek, természetesen, nem kellene külön magyarázni :roll: :roll: :roll: #-o [-X [-o< ,( mivel abszolút logikus :wink: :roll: :oops: ) te drága pasi te....


zsuzsa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 29 09:05 #17171

zsuzsa írta:

Én nagyon jó ötletnek találom, szerintem nagyon jó ha messziről látni, hogy mi (mik) vannak előttünk...

Igen ez kötelező a teherautókon,de ködben sz@art sem ér!
Tiszta időben viszont kiváló! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 29 08:56 #17169

Bocs, hogy komoly műszaki férfiak topikjába beleszólók :wink: :oops: :oops: .
A láthatóságról szeretném megjegyezni, hogy az utóbbi években egyre több kamionon és egyéb nagyobb járművön láttunk a hátsó oldalt körberajzoló fényvisszaverő csíkot.
(Füredyék lakóján is felfedeztem)
Én nagyon jó ötletnek találom, szerintem nagyon jó ha messziről látni, hogy mi (mik) vannak előttünk...


zsuzsa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 29 08:38 #17167

fischer írta:

a ködlámpával az a probléma, hogy gyakran felejtődik bekapcsolva, amikor már nincs köd...


nagyon élvezetes hátulról látni tiszta időben egy szépen, erősen világító ködlámpát... :lol: :evil:

Még a legöregebb autóban is van a műszerfalon legalább 1 kontroll lámpa.Olyan fontos ez mint bármelyik visszajelző.Ja meg a figyelem.Ha úgy marad és nem indokolt a használata még a rendőr is megbüntethet.
Tényleg elég kellemetlen amikor valaki úgy felejti,de nem erről beszélünk. :P

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 28 23:41 #17162

reprodesign írta:

És még annyit..a ködlámpák.Na az is nagyon fontos.Főleg a hátsó.Nincs annál rosszabb mit a nagy semmiből előkerül két halvány piros fény mondjuk a pótós IFÁN.


a ködlámpával az a probléma, hogy gyakran felejtődik bekapcsolva, amikor már nincs köd...


nagyon élvezetes hátulról látni tiszta időben egy szépen, erősen világító ködlámpát... :lol: :evil:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 28 21:11 #17156

istozi írta:

Úgy tűnik, jó téma!
Ahogy nő =D> a téma, Csak így tovább!

Végre,hogy a témánál vagytok.


Hotelszoba?K

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 28 19:37 #17155

Úgy tűnik, jó téma! Mert mindenkit érdekel.
Ahogy nő a téma, úgy szaporodnak a hasznos információk.
Csak így tovább!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.