Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2009 nov. 18 20:31 #16882

rlacika írta:

Ha sikerül kapcsolási rajzot szerezned, az lottónyeremény! :lol: Én amióta megvan a járgány keresek netten és más kanálisokon (még a gyártónak is irtam...sikertelenűl :( ) de semmi sehol. Pedig jól fogna! Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.

Sokmindent nem találni az autóról. A felépítmény típusa a gyártó weboldalán nem található, természetesen csak az új modelek leírása. Az autó típusától függetlenül (kissé barkácsolt, olaszos megoldásokkal) találtam a motortérben egy kapcsoló táblát, átláthatatlan kábelezéssel. Ha Te nem segítesz, igen nehéz lett volna rájönni milyen kapcsolat van a fülke aksi és a generátor között.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 19:32 #16880

rlacika írta:

Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 17 22:18 #16875

Ha sikerül kapcsolási rajzot szerezned, az lottónyeremény! :lol: Én amióta megvan a járgány keresek netten és más kanálisokon (még a gyártónak is irtam...sikertelenűl :( ) de semmi sehol. Pedig jól fogna! Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 17 20:23 #16873

rlacika írta:

De igen...ha jarni akarsz fedelzeti nelkul csomagold be egy gumikesztyübe mert amiután a motort beinditod a kábelen megjelenik a plusz!!!

Azt hiszem beszerzek egy kapcsolási rajzot a járműről. Mindenesetre, ha megyek vele mindkét aksit benne hagyom... biztos, ami biztos.
Nagyon sokat segítettél =D> Nagyon szépen köszönöm!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 22:17 #16865

De igen...ha jarni akarsz fedelzeti nelkul csomagold be egy gumikesztyübe mert amiután a motort beinditod a kábelen megjelenik a plusz!!!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 22:03 #16864

rlacika írta:

Nem, nem tudod mert amikor az áramtalanitod a kocsit akkor tulajdonképen leválasztod az akkut egy főkapcsolóval az összes áramkörről. Csak úgy tudod tölteni ha kiveszed az akut. Van kocsi amelyikből elég könyen kiemelhető, de van olyan is ahol elég körülményes. Ha az utobbi kategoriába tartozol akkor inkább töltsd nyugodtan hálozatra csatlakoztatva ... normálisan minden áramkőr biztositékon van, sőt lekapcsolható külön is. Amire biztos figyelned kel az a vizpompa amit kötelező lekapcsolni mert a rendszer normálisan viztelenitve van már ilyenkor, az automata nyomáskapcsolo ezt nem tudja és járatja feleslegesen (es üresben) a vizpompát.

Köszönöm! Tulajdonképpen nem nehéz kiszedni az akkumulátort, valóban ez a legkézenfekvőbb. Ebből következett volna a következő kérdés, ha kiszedem a fülke aksiját, nyilván nem okoz zárlatot a lógó pozitív kábel (ha még mozognék az autóval, de a lakófülke használaton kívül van), a generátor ezt az akkut nem tölti?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 21:57 #16863

Nem, nem tudod mert amikor az áramtalanitod a kocsit akkor tulajdonképen leválasztod az akkut egy főkapcsolóval az összes áramkörről. Csak úgy tudod tölteni ha kiveszed az akut. Van kocsi amelyikből elég könyen kiemelhető, de van olyan is ahol elég körülményes. Ha az utobbi kategoriába tartozol akkor inkább töltsd nyugodtan hálozatra csatlakoztatva ... normálisan minden áramkőr biztositékon van, sőt lekapcsolható külön is. Amire biztos figyelned kel az a vizpompa amit kötelező lekapcsolni mert a rendszer normálisan viztelenitve van már ilyenkor, az automata nyomáskapcsolo ezt nem tudja és járatja feleslegesen (es üresben) a vizpompát.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 20:23 #16852

Sziasztok Mágusok!

Valószínűleg már korábban ez a kérdés megválaszolásra került, de nem volt türelmem minden hozzászólást végig nézni... bocsánat!
Az lenne a kérdésem, hogy a fülke akkumulátorát akkor is tudom tölteni a külső konnektor segítségével, ha a fülke belül áramtalanítva van? Sajnos felügyelet nélkül tudom csak tölteni 24 órát.
Köszönöm előre a segítséget!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 09:30 #14580

Őszintén szolva nem tudom miért szakadt meg valahol az anyósülés és az akasztós szekrény közötti távon a testkábel??
Az új testet máshonnan kapja és igy működik minden.A kültéri lámpának van 2 db halogén izzója és egy kis harika formáju szeme az alján ami azt hittem hogy egy külön fényforrás de nem működött,ezért szedtem le a burkolatot és babráltam,de kiderült hogy elektronika van benne.V-szinű valamikor újkorában távvezérlésü kapcsolóval müködő v-mi lehetett.Én már nem kaptam meg a távirányitóját és most kiiktattam onnan,azt hivén hogy ez okozza a rövidzárlatokat.Nem Ő volt a bűnös de kirepült ettől függetlenül onnan.Már 5 napja tölt-ki-be kapcsol a fedélzeti elektronika,tehát működik,nem tudm meddig?.Remélem igy marad.Elég sok bajom volt már ezzel a csotrogányal,kissé kezdtem elveszteni a lakóautós életbe vetett hitemet,már csak a gázrendszeremet kellen kitakaritan...lehet a hűtőt gázzal is kellene tölteni??,egy szúnyoghálót az alkóvba,amit a 3 éves Dani fiam a délutáni kötelező alvásidöben leszaggatott szép csendben,két fiókot szervizelni,és pár egyébb apróságot.Hála Istennek csak ennyi most.Éljen az LMC..... :( :( :( :( :( :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 08:23 #14579

cv2adi írta:

Köszönöm,mindkettőtöknek.Attila,még nem hivtalak,Hétfőre tervezem,úgy látom jó helyn tapogatózok.Te régi motoros vagy a szakmában.Amkor elviszem a gáztisztitás végett a kocsit hozzád jó volna ha átnéznéd mert neked ez már régiesen szólva bagatel ügy.Köszi még egyszer.Jelenleg működik minden.....de meddig ??? :(

És hol volt a gubanc??

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 08:04 #14576

Köszönöm,mindkettőtöknek.Attila,még nem hivtalak,Hétfőre tervezem,úgy látom jó helyn tapogatózok.Te régi motoros vagy a szakmában.Amkor elviszem a gáztisztitás végett a kocsit hozzád jó volna ha átnéznéd mert neked ez már régiesen szólva bagatel ügy.Köszi még egyszer.Jelenleg működik minden.....de meddig ??? :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 15 05:36 #14566

Battila írta:

A '90-es években a Dethlefs szerelte a műszerfal alá az anyósülés elé az elektromos központot. Az LMC a hasonló koru kocsiknál legtöbbször az akasztós szekrény aljába szerelte a központot.

Üdv Attila

#-o na erre nem is gondoltam,csak hirtelen az járt a fejemben, hogy Én is jártam így és sokára jöttem rá mi is a probléma. :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 14 21:48 #14565

reprodesign írta:

Szia!

A műszerfal alatt ahol az egész elektronika agya van van egy piros nyomógomb (kesztyűtartó alatt) szerintem ez csapott le...nagy baj nem lehet nyomd vissza és kész.Én is jártam már így. :smt217

A '90-es években a Dethlefs szerelte a műszerfal alá az anyósülés elé az elektromos központot. Az LMC a hasonló koru kocsiknál legtöbbször az akasztós szekrény aljába szerelte a központot.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 14 20:32 #14564

LMC25 írta:

Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb...Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig
tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. :(


Szia!

A műszerfal alatt ahol az egész elektronika agya van van egy piros nyomógomb (kesztyűtartó alatt) szerintem ez csapott le...nagy baj nem lehet nyomd vissza és kész.Én is jártam már így. :smt217

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 14 08:45 #14563

Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb...Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.