Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2010 szept. 27 12:08 #24991

rlacika írta:

Nem a szenyviztartályod "tele" jelzése villog véletlenül? Ami megtötrténhet a szenyviz lötyögése miatt :roll: .De ugyanilyen jelzést a tisztavíz tartály ledje is adhat amikor nagyon lötyögteted a járgányt :D , de ez talán csak "kérésre" jelez (legalábis nállam)

Igen ez zavart meg engem is, hogy csak gombra (kérésre) jelenít meg információt.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 23:17 #24984

EdGaR írta:

Újabb misztikus (nem logikus) jelenséget találtam, amire nem találok magyarázatot, hátha kérhetek egy kis segítséget Tőletek. [-o< Repro-t már kérdeztem Baján, de Ő sem találkozott még ilyennel.
A tiszta vizes tartályt fél és 3/4 közé szoktam tölteni, különben a túlfolyón minden jobbos kanyarban kilocsolok pár litert. Most is így tettem, de szóltak a lányok, hogy menet közben - az amúgy csak gombbal megjeleníthető információ - a kontroll panelen pirosan bevillan. Ilyenkor egyszerre világít a legfelső tele jelzés és felette a lakóautó sziluett. (Hozzáteszem, azt sem tudtam, hogy emögött is van LED.)
Én valamilyen testzárlatra tippelek de lehet, hogy ez egy normál visszajelzése valaminek? 8O
Valószinű a szintjelző szenzorokon lelazultak az érintkezők és megzavarja a kontakthiba az infópanelt. Ez a kis hiba nálam is jelentkezett, sőt még a szivattyúról is lerázkódott a saru és egyszer csak megállt a technika. (Azok a "remek" szerbiai autópályák kirázták a szuszt a szerkezetből, de némi törődéssel helyrehoztam a kicsikét.)Húzd meg a csavarokat, és egy kis kontaktolaj sem árthat neki.Hazatérvén én is meghúztam az összes csavart amihez csak hozzáfértem. Ezt amúgy is minden évben illik megejteni, karbantartás címszó alatt a felépítményen. :)
Még esetleg a szenzorok vízkövesedése is okozhat eféle gondot. Esetleg egy vízkőmentesítő átmosás és tisztítás is jótékony hatásssal lehet a zavartalan működésre. Ezt sem árt évente elvégezni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 19:05 #24973

Nem a szenyviztartályod "tele" jelzése villog véletlenül? Ami megtötrténhet a szenyviz lötyögése miatt :roll: .De ugyanilyen jelzést a tisztavíz tartály ledje is adhat amikor nagyon lötyögteted a járgányt :D , de ez talán csak "kérésre" jelez (legalábis nállam)


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 18:30 #24969

Újabb misztikus (nem logikus) jelenséget találtam, amire nem találok magyarázatot, hátha kérhetek egy kis segítséget Tőletek. [-o< Repro-t már kérdeztem Baján, de Ő sem találkozott még ilyennel.
A tiszta vizes tartályt fél és 3/4 közé szoktam tölteni, különben a túlfolyón minden jobbos kanyarban kilocsolok pár litert. Most is így tettem, de szóltak a lányok, hogy menet közben - az amúgy csak gombbal megjeleníthető információ - a kontroll panelen pirosan bevillan. Ilyenkor egyszerre világít a legfelső tele jelzés és felette a lakóautó sziluett. (Hozzáteszem, azt sem tudtam, hogy emögött is van LED.)
Én valamilyen testzárlatra tippelek de lehet, hogy ez egy normál visszajelzése valaminek? 8O


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 28 14:15 #22262

Bocs, hogy ide írtam, de talán ez a legközelebbi topic...

Szóval, nagyon szőkenős a kérdés! Izzőcsere, a pici 10-es-t nem tudom egyszerüen kivenni, mi a trükkkje??? /Betevés már megy :D /

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 22:08 #16887

Kerti írta:

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:
:D ...Akkor rosszul fogalmaztam...hát persze hogy nem a hálózati trafóról megy a a cajg hanem az akkurol. De azt az akkut, ahogy bedugom a hálozati dugót azonnal tölti egy töltő ami egy hálózati trafóból és egy egyenirányitóból áll. És nem egy gyenge valami mert kimértem és az összes bekapcsolt fogyasztóval és nem esett semmit a feszültség, tehát nem lehet egy kicsi öklömnyi valami. Ezt nem tudom hogy hova dugták :roll:


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 20:34 #16884

Kerti írta:

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:

Igen. Ezt az egyet nem rejtették véka alá. De miután semilyen felirat nem található a dobozon én bizony kimértem multiméterrel. Azt hiszem ez a tél a tanulásról fog szólni... és még sok-sok meglepetésről 8O


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 20:31 #16882

rlacika írta:

Ha sikerül kapcsolási rajzot szerezned, az lottónyeremény! :lol: Én amióta megvan a járgány keresek netten és más kanálisokon (még a gyártónak is irtam...sikertelenűl :( ) de semmi sehol. Pedig jól fogna! Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.

Sokmindent nem találni az autóról. A felépítmény típusa a gyártó weboldalán nem található, természetesen csak az új modelek leírása. Az autó típusától függetlenül (kissé barkácsolt, olaszos megoldásokkal) találtam a motortérben egy kapcsoló táblát, átláthatatlan kábelezéssel. Ha Te nem segítesz, igen nehéz lett volna rájönni milyen kapcsolat van a fülke aksi és a generátor között.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 19:32 #16880

rlacika írta:

Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 17 22:18 #16875

Ha sikerül kapcsolási rajzot szerezned, az lottónyeremény! :lol: Én amióta megvan a járgány keresek netten és más kanálisokon (még a gyártónak is irtam...sikertelenűl :( ) de semmi sehol. Pedig jól fogna! Például még mai napig se fedeztem fel hova a frászba dugta el a hálozati trafót és egyenirányitót a gyártó. Edig még semmi baj se volt vele...de ha? Nállam a kocsiban tulajdonképen minden 12V-ről működik, kivéve a hűtő, amelyiknek van hálozati lehetősége is.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 17 20:23 #16873

rlacika írta:

De igen...ha jarni akarsz fedelzeti nelkul csomagold be egy gumikesztyübe mert amiután a motort beinditod a kábelen megjelenik a plusz!!!

Azt hiszem beszerzek egy kapcsolási rajzot a járműről. Mindenesetre, ha megyek vele mindkét aksit benne hagyom... biztos, ami biztos.
Nagyon sokat segítettél =D> Nagyon szépen köszönöm!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 22:17 #16865

De igen...ha jarni akarsz fedelzeti nelkul csomagold be egy gumikesztyübe mert amiután a motort beinditod a kábelen megjelenik a plusz!!!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 22:03 #16864

rlacika írta:

Nem, nem tudod mert amikor az áramtalanitod a kocsit akkor tulajdonképen leválasztod az akkut egy főkapcsolóval az összes áramkörről. Csak úgy tudod tölteni ha kiveszed az akut. Van kocsi amelyikből elég könyen kiemelhető, de van olyan is ahol elég körülményes. Ha az utobbi kategoriába tartozol akkor inkább töltsd nyugodtan hálozatra csatlakoztatva ... normálisan minden áramkőr biztositékon van, sőt lekapcsolható külön is. Amire biztos figyelned kel az a vizpompa amit kötelező lekapcsolni mert a rendszer normálisan viztelenitve van már ilyenkor, az automata nyomáskapcsolo ezt nem tudja és járatja feleslegesen (es üresben) a vizpompát.

Köszönöm! Tulajdonképpen nem nehéz kiszedni az akkumulátort, valóban ez a legkézenfekvőbb. Ebből következett volna a következő kérdés, ha kiszedem a fülke aksiját, nyilván nem okoz zárlatot a lógó pozitív kábel (ha még mozognék az autóval, de a lakófülke használaton kívül van), a generátor ezt az akkut nem tölti?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 21:57 #16863

Nem, nem tudod mert amikor az áramtalanitod a kocsit akkor tulajdonképen leválasztod az akkut egy főkapcsolóval az összes áramkörről. Csak úgy tudod tölteni ha kiveszed az akut. Van kocsi amelyikből elég könyen kiemelhető, de van olyan is ahol elég körülményes. Ha az utobbi kategoriába tartozol akkor inkább töltsd nyugodtan hálozatra csatlakoztatva ... normálisan minden áramkőr biztositékon van, sőt lekapcsolható külön is. Amire biztos figyelned kel az a vizpompa amit kötelező lekapcsolni mert a rendszer normálisan viztelenitve van már ilyenkor, az automata nyomáskapcsolo ezt nem tudja és járatja feleslegesen (es üresben) a vizpompát.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 16 20:23 #16852

Sziasztok Mágusok!

Valószínűleg már korábban ez a kérdés megválaszolásra került, de nem volt türelmem minden hozzászólást végig nézni... bocsánat!
Az lenne a kérdésem, hogy a fülke akkumulátorát akkor is tudom tölteni a külső konnektor segítségével, ha a fülke belül áramtalanítva van? Sajnos felügyelet nélkül tudom csak tölteni 24 órát.
Köszönöm előre a segítséget!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 09:30 #14580

Őszintén szolva nem tudom miért szakadt meg valahol az anyósülés és az akasztós szekrény közötti távon a testkábel??
Az új testet máshonnan kapja és igy működik minden.A kültéri lámpának van 2 db halogén izzója és egy kis harika formáju szeme az alján ami azt hittem hogy egy külön fényforrás de nem működött,ezért szedtem le a burkolatot és babráltam,de kiderült hogy elektronika van benne.V-szinű valamikor újkorában távvezérlésü kapcsolóval müködő v-mi lehetett.Én már nem kaptam meg a távirányitóját és most kiiktattam onnan,azt hivén hogy ez okozza a rövidzárlatokat.Nem Ő volt a bűnös de kirepült ettől függetlenül onnan.Már 5 napja tölt-ki-be kapcsol a fedélzeti elektronika,tehát működik,nem tudm meddig?.Remélem igy marad.Elég sok bajom volt már ezzel a csotrogányal,kissé kezdtem elveszteni a lakóautós életbe vetett hitemet,már csak a gázrendszeremet kellen kitakaritan...lehet a hűtőt gázzal is kellene tölteni??,egy szúnyoghálót az alkóvba,amit a 3 éves Dani fiam a délutáni kötelező alvásidöben leszaggatott szép csendben,két fiókot szervizelni,és pár egyébb apróságot.Hála Istennek csak ennyi most.Éljen az LMC..... :( :( :( :( :( :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 08:23 #14579

cv2adi írta:

Köszönöm,mindkettőtöknek.Attila,még nem hivtalak,Hétfőre tervezem,úgy látom jó helyn tapogatózok.Te régi motoros vagy a szakmában.Amkor elviszem a gáztisztitás végett a kocsit hozzád jó volna ha átnéznéd mert neked ez már régiesen szólva bagatel ügy.Köszi még egyszer.Jelenleg működik minden.....de meddig ??? :(

És hol volt a gubanc??

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 16 08:04 #14576

Köszönöm,mindkettőtöknek.Attila,még nem hivtalak,Hétfőre tervezem,úgy látom jó helyn tapogatózok.Te régi motoros vagy a szakmában.Amkor elviszem a gáztisztitás végett a kocsit hozzád jó volna ha átnéznéd mert neked ez már régiesen szólva bagatel ügy.Köszi még egyszer.Jelenleg működik minden.....de meddig ??? :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 15 05:36 #14566

Battila írta:

A '90-es években a Dethlefs szerelte a műszerfal alá az anyósülés elé az elektromos központot. Az LMC a hasonló koru kocsiknál legtöbbször az akasztós szekrény aljába szerelte a központot.

Üdv Attila

#-o na erre nem is gondoltam,csak hirtelen az járt a fejemben, hogy Én is jártam így és sokára jöttem rá mi is a probléma. :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 aug. 14 21:48 #14565

reprodesign írta:

Szia!

A műszerfal alatt ahol az egész elektronika agya van van egy piros nyomógomb (kesztyűtartó alatt) szerintem ez csapott le...nagy baj nem lehet nyomd vissza és kész.Én is jártam már így. :smt217

A '90-es években a Dethlefs szerelte a műszerfal alá az anyósülés elé az elektromos központot. Az LMC a hasonló koru kocsiknál legtöbbször az akasztós szekrény aljába szerelte a központot.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.