Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2011 febr. 28 21:13 #28241

EdGaR írta:

...a hűtőszekrény 12V-ja közvetlen a generátorról külön áramkörről működik...
Inkább úgy mondanám, hogy a fűtőtekercs csak akkor kapja meg a 12-V-ot, ha tölt a generátor (van D+jel) és ezáltal biztosítva van, hogy nem meríti az aksikat.

Azt hittem, már megoldódott a problémád :?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 19:15 #28216

rlacika írta:

Eszerint Repinek mégis igaza volt, hogy a hűtőszekrény 12V-ja közvetlen a generátorról külön áramkörről működik.
Holnap multimétert ragadok. :D
A francia tudásom sajnos csak a webforditas.hu-ig terjed :oops: , de a lényeget azt hiszem értem.
Köszi Rlacika!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 16:51 #28212

Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 19:37 #28194

NagyPapa írta:

Üdv EdGár! :smt039

A te gépedet ugyan nem ismerem, de a töltés lényege a következő:
Járó motornál az indító akku töltése az elsődleges, a generátor által, amit vettél cuccot, tökéletesen teljesíti ezt a funkciót! A fedélzeti akksit csak akkor fogja tölteni, ha az indító akksid tele van!

Álló motornál, hálózatra kapcsoláskor a fedélzeti akksit használod, az elektronikus töltő elsősorban ezt az akksit kell, hogy töltse, ez ha tele van akkor tölti az indító akkut is.

Ezért a három vezeték létjogosultsága a rendszerednél jogos lehet, a 30 Amperes áramérték is jogos, ha a 230/12 V töltődre megy!
Ha ezt neked korábban egyetlen egység vezérelte -és ilyen egység ma már beszerezhetetlen- ezt te most ennek hiányában úgy tudod megoldani, (elötte mérd ki multiméterrel, hogy erről van-é szó) hogy bármennyire fáj, veszel egy második Panelektric cuccot, amivel a töltő fő pozitív kimenetére kötve fordítva osztod a vezetékeket, azaz az elsődleges a fedélzeti akksi, a másodlagos, pedig az indító!
Ehhez azért még ki kellene mérni, hogy a fedélzeti töltőd nincs eleve rákötve mindkettőre, ebben az esetben ezeket a kötéseket bontani kell!
Így az alapfeladat megoldottá válik! Ez a "cucc" nélkül nem ily elegánsan, teljesítménydiódákkal, egyszerűbben is megoldható, csak a diódás módszerrel nem teljesíthető a mindenkori elsődlegesség!!

Remélem érthető, ha igen, akkor másoknak is sikerült segíteni, ha nem hívjál fel, megbeszéljük!

A mai, korszerűnek tekinthető (max 5-6 éves) akksi töltők intelligensek, azaz ezt a kettős töltési feladatot ellátják, sőt, az akksik feltöltését követően a töltőfeszültségük automatikusan visszaesik, átvált un. csepptöltésre!
Ezért maradhat állandó hálózatra, köldökzsinórra kötve a járgány, akár hónapokra!!

Üdv NagyPapa!

:2010_igen2.gif :2010_igen2.gif
Köszönöm... és a telefonos segítséget is!!! :wink:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 16:17 #28182

EdGaR írta:

Egy kis műszaki segítséget szeretnék kérni, hátha már valaki látott ilyet.
Két akkumulátoros rendszerről beszélünk. Van egy (azt hiszem) töltésvezérlő elosztó panel a tűzfalon (a motortérben az indító akku felett), ami egy kicsit eldeformálódott, valószínűleg kontakt hiba miatt. Szétszedtem, igen gatya állapotban volt, ezért úgy döntöttem veszek helyette egy ilyen cuccot. A bekötésével nem is lenne gond, de az előző panelből nem csak az indító (sziluett: alváz) és a fedélzeti (sziluett: fedélzet) aksihoz vezetett pozitív kábel, hanem egy harmadik is volt. Ennek a sziluettje a panelon egy világító izzó volt.
A régi panelon minden egyes kivezetéshez tartozott egy 30A-es villás biztosíték. Na most: vagy nem jó cuccot vettem és ennek a régi panelnak nem a töltés vezérlés a funkciója, vagy nem értem minek a harmadik áramkör.
Nem tudom mennyire voltam érthető lehet, hogy inkább le kellene fényképezni miről beszélek.

Üdv EdGár! :smt039

A te gépedet ugyan nem ismerem, de a töltés lényege a következő:
Járó motornál az indító akku töltése az elsődleges, a generátor által, amit vettél cuccot, tökéletesen teljesíti ezt a funkciót! A fedélzeti akksit csak akkor fogja tölteni, ha az indító akksid tele van!

Álló motornál, hálózatra kapcsoláskor a fedélzeti akksit használod, az elektronikus töltő elsősorban ezt az akksit kell, hogy töltse, ez ha tele van akkor tölti az indító akkut is.

Ezért a három vezeték létjogosultsága a rendszerednél jogos lehet, a 30 Amperes áramérték is jogos, ha a 230/12 V töltődre megy!
Ha ezt neked korábban egyetlen egység vezérelte -és ilyen egység ma már beszerezhetetlen- ezt te most ennek hiányában úgy tudod megoldani, (elötte mérd ki multiméterrel, hogy erről van-é szó) hogy bármennyire fáj, veszel egy második Panelektric cuccot, amivel a töltő fő pozitív kimenetére kötve fordítva osztod a vezetékeket, azaz az elsődleges a fedélzeti akksi, a másodlagos, pedig az indító!
Ehhez azért még ki kellene mérni, hogy a fedélzeti töltőd nincs eleve rákötve mindkettőre, ebben az esetben ezeket a kötéseket bontani kell!
Így az alapfeladat megoldottá válik! Ez a "cucc" nélkül nem ily elegánsan, teljesítménydiódákkal, egyszerűbben is megoldható, csak a diódás módszerrel nem teljesíthető a mindenkori elsődlegesség!!

Remélem érthető, ha igen, akkor másoknak is sikerült segíteni, ha nem hívjál fel, megbeszéljük!

A mai, korszerűnek tekinthető (max 5-6 éves) akksi töltők intelligensek, azaz ezt a kettős töltési feladatot ellátják, sőt, az akksik feltöltését követően a töltőfeszültségük automatikusan visszaesik, átvált un. csepptöltésre!
Ezért maradhat állandó hálózatra, köldökzsinórra kötve a járgány, akár hónapokra!!

Üdv NagyPapa!

:2010_igen2.gif :2010_igen2.gif


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 11:52 #28171

Egy kis műszaki segítséget szeretnék kérni, hátha már valaki látott ilyet.
Két akkumulátoros rendszerről beszélünk. Van egy (azt hiszem) töltésvezérlő elosztó panel a tűzfalon (a motortérben az indító akku felett), ami egy kicsit eldeformálódott, valószínűleg kontakt hiba miatt. Szétszedtem, igen gatya állapotban volt, ezért úgy döntöttem veszek helyette egy ilyen cuccot. A bekötésével nem is lenne gond, de az előző panelből nem csak az indító (sziluett: alváz) és a fedélzeti (sziluett: fedélzet) aksihoz vezetett pozitív kábel, hanem egy harmadik is volt. Ennek a sziluettje a panelon egy világító izzó volt.
A régi panelon minden egyes kivezetéshez tartozott egy 30A-es villás biztosíték. Na most: vagy nem jó cuccot vettem és ennek a régi panelnak nem a töltés vezérlés a funkciója, vagy nem értem minek a harmadik áramkör.
Nem tudom mennyire voltam érthető lehet, hogy inkább le kellene fényképezni miről beszélek.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 28 20:40 #25010

nemo25 írta:

Alapszabály. Amikor csak lehet szabadulj meg a szennyvíztől.Természetesen legális keretek között, leengedő csatornánál. Sose tudhatod mikor lessz legközelebb alkalmad ezen művelet elvégzésére. Ez persze igaz a vételezésre is.
Értettem! :2010_sapka_kapitany.gif Nyáron oda is figyeltem erre, de mostanában alig mentünk, így alig használtunk vizet. Leeresztettem a tartályt, volt benne pár liter, de nem ettől nem jelezhet be. Sajnos mire hazaértem besötétedett ezért a kontakt ellenőrzés holnapra marad...


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 23:03 #25001

EdGaR írta:

:oops: Ajaj... ez lesz az... lehet, hogy mégis tele van? De ciki...
Alapszabály. Amikor csak lehet szabadulj meg a szennyvíztől.Természetesen legális keretek között, leengedő csatornánál. Sose tudhatod mikor lessz legközelebb alkalmad ezen művelet elvégzésére. Ez persze igaz a vételezésre is.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:59 #25000

rlacika írta:

...eleinte gyengén, sokszor csak este, sötétben vehető észre....aztán mind erösebben.

:oops: Ajaj... ez lesz az... lehet, hogy mégis tele van? De ciki...


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:41 #24999

EdGaR írta:

Megnézem, köszi... de a visszajelzése a tisztavíz tartály panellel közös lenne? Nekem két funkció "lekérdezésére" van lehetőség: az akkumulátor és a víztartály :o
Nállam a szenyviztartály nem "lekérdezhető". Van a panelen egy piros led....valami rajz is van felette ...de most meg nem tudnám mondani hogy néz ki :roll: . Amikor már majdnem tele van elkezd világitani...eleinte gyengén, sokszor csak este, sötétben vehető észre....aztán mind erösebben.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:30 #24998

rlacika írta:

Van biza! Legalábis a Chausson.ban...de gondolom a többiből se hiányzik :roll:

Megnézem, köszi... de a visszajelzése a tisztavíz tartály panellel közös lenne? Nekem két funkció "lekérdezésére" van lehetőség: az akkumulátor és a víztartály :o


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 16:19 #24996

EdGaR írta:

Amúgy a szennyvíztartályban is van szintjelző?
Van biza! Legalábis a Chausson.ban...de gondolom a többiből se hiányzik :roll:


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 12:13 #24992

nemo25 írta:

Valószinű a szintjelző szenzorokon lelazultak az érintkezők és megzavarja a kontakthiba az infópanelt. Ez a kis hiba nálam is jelentkezett, sőt még a szivattyúról is lerázkódott a saru és egyszer csak megállt a technika. (Azok a "remek" szerbiai autópályák kirázták a szuszt a szerkezetből, de némi törődéssel helyrehoztam a kicsikét.)Húzd meg a csavarokat, és egy kis kontaktolaj sem árthat neki.Hazatérvén én is meghúztam az összes csavart amihez csak hozzáfértem. Ezt amúgy is minden évben illik megejteni, karbantartás címszó alatt a felépítményen. :)
Még esetleg a szenzorok vízkövesedése is okozhat eféle gondot. Esetleg egy vízkőmentesítő átmosás és tisztítás is jótékony hatásssal lehet a zavartalan működésre. Ezt sem árt évente elvégezni.

Köszönöm! Akkor mégsem látomásunk volt a csajoknak. Az a baj, hogy én sosem láttam a tünetet, menet közben nem tudok hátramenni :lol: ... mert félek.
Azért ismét köszönöm a segítséget, ebben talán nem vallok kudarcot, mint múltkor a hűtőszekrénynél.
Amúgy a szennyvíztartályban is van szintjelző? Minden kirándulás után leeresztem, ha sok cucc van benne, ha nem :smt217


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 12:08 #24991

rlacika írta:

Nem a szenyviztartályod "tele" jelzése villog véletlenül? Ami megtötrténhet a szenyviz lötyögése miatt :roll: .De ugyanilyen jelzést a tisztavíz tartály ledje is adhat amikor nagyon lötyögteted a járgányt :D , de ez talán csak "kérésre" jelez (legalábis nállam)

Igen ez zavart meg engem is, hogy csak gombra (kérésre) jelenít meg információt.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 23:17 #24984

EdGaR írta:

Újabb misztikus (nem logikus) jelenséget találtam, amire nem találok magyarázatot, hátha kérhetek egy kis segítséget Tőletek. [-o< Repro-t már kérdeztem Baján, de Ő sem találkozott még ilyennel.
A tiszta vizes tartályt fél és 3/4 közé szoktam tölteni, különben a túlfolyón minden jobbos kanyarban kilocsolok pár litert. Most is így tettem, de szóltak a lányok, hogy menet közben - az amúgy csak gombbal megjeleníthető információ - a kontroll panelen pirosan bevillan. Ilyenkor egyszerre világít a legfelső tele jelzés és felette a lakóautó sziluett. (Hozzáteszem, azt sem tudtam, hogy emögött is van LED.)
Én valamilyen testzárlatra tippelek de lehet, hogy ez egy normál visszajelzése valaminek? 8O
Valószinű a szintjelző szenzorokon lelazultak az érintkezők és megzavarja a kontakthiba az infópanelt. Ez a kis hiba nálam is jelentkezett, sőt még a szivattyúról is lerázkódott a saru és egyszer csak megállt a technika. (Azok a "remek" szerbiai autópályák kirázták a szuszt a szerkezetből, de némi törődéssel helyrehoztam a kicsikét.)Húzd meg a csavarokat, és egy kis kontaktolaj sem árthat neki.Hazatérvén én is meghúztam az összes csavart amihez csak hozzáfértem. Ezt amúgy is minden évben illik megejteni, karbantartás címszó alatt a felépítményen. :)
Még esetleg a szenzorok vízkövesedése is okozhat eféle gondot. Esetleg egy vízkőmentesítő átmosás és tisztítás is jótékony hatásssal lehet a zavartalan működésre. Ezt sem árt évente elvégezni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 19:05 #24973

Nem a szenyviztartályod "tele" jelzése villog véletlenül? Ami megtötrténhet a szenyviz lötyögése miatt :roll: .De ugyanilyen jelzést a tisztavíz tartály ledje is adhat amikor nagyon lötyögteted a járgányt :D , de ez talán csak "kérésre" jelez (legalábis nállam)


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 26 18:30 #24969

Újabb misztikus (nem logikus) jelenséget találtam, amire nem találok magyarázatot, hátha kérhetek egy kis segítséget Tőletek. [-o< Repro-t már kérdeztem Baján, de Ő sem találkozott még ilyennel.
A tiszta vizes tartályt fél és 3/4 közé szoktam tölteni, különben a túlfolyón minden jobbos kanyarban kilocsolok pár litert. Most is így tettem, de szóltak a lányok, hogy menet közben - az amúgy csak gombbal megjeleníthető információ - a kontroll panelen pirosan bevillan. Ilyenkor egyszerre világít a legfelső tele jelzés és felette a lakóautó sziluett. (Hozzáteszem, azt sem tudtam, hogy emögött is van LED.)
Én valamilyen testzárlatra tippelek de lehet, hogy ez egy normál visszajelzése valaminek? 8O


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 28 14:15 #22262

Bocs, hogy ide írtam, de talán ez a legközelebbi topic...

Szóval, nagyon szőkenős a kérdés! Izzőcsere, a pici 10-es-t nem tudom egyszerüen kivenni, mi a trükkkje??? /Betevés már megy :D /

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 22:08 #16887

Kerti írta:

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:
:D ...Akkor rosszul fogalmaztam...hát persze hogy nem a hálózati trafóról megy a a cajg hanem az akkurol. De azt az akkut, ahogy bedugom a hálozati dugót azonnal tölti egy töltő ami egy hálózati trafóból és egy egyenirányitóból áll. És nem egy gyenge valami mert kimértem és az összes bekapcsolt fogyasztóval és nem esett semmit a feszültség, tehát nem lehet egy kicsi öklömnyi valami. Ezt nem tudom hogy hova dugták :roll:


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 18 20:34 #16884

Kerti írta:

Szerintem hiába keresed. Hálózati trafót a lakókocsikba szoktak tenni mert ott nincs akkumulátor. A te autódban a 12V-os rendszer az akkumulátorról megy és amikor rádugod a hálózatra akkor csak annyi van, hogy az akkumulátort tölti a hálózati töltő de az ellátást az akkumulátor végzi.
Nagyon leegyszerűsítve a hálózati trafód a hálózati töltőd. :lol:

Igen. Ezt az egyet nem rejtették véka alá. De miután semilyen felirat nem található a dobozon én bizony kimértem multiméterrel. Azt hiszem ez a tél a tanulásról fog szólni... és még sok-sok meglepetésről 8O


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.