Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2011 aug. 31 13:24 #30533

benojeno írta:

Ja, logikus! Most mar. :) Az jutott eszembe, hogy kiszedem a biztositekot a fedelzeti aksi aramkorebol, ott van valahol a sarura meno vezeteken, az ules alatt. Aztan figyelem, hogy folytatodik-e a kattogas, meg egyuttal az aksik is kezdhetik a merulest...

Ha jól értem, akkor az akku és a töltő között van egy biztosítékod?
A lemerítést a voltmérő nélkül inkább hagyd! Annyira nem fontos, mint amekkora kárt tehetsz egy mélykisütéssel.
Persze amit írtál azt kipróbálhatod, de ne várd meg, hogy teljesen lemerítsd az akksit (11,8V).
Semmi fedélzeti feszültségmérő nincs a lakódban?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 aug. 31 12:36 #30530

GaborApa írta:

A laptopon nem is fogod látni a feszültség ingadozását.
A laptop alapvetően a saját akkumulátoráról működik, még akkor is ha azt közben töltöd. Másrészt valószínűleg a 230-ról töltöd, tehát az a másik kör.
A "kattogó" pedig valószínüleg a 12V os rendszeren kapcsolgat, de ezt így, ennyi infóból nem lehet megállapítani.

Ja, logikus! Most mar. :) Az jutott eszembe, hogy kiszedem a biztositekot a fedelzeti aksi aramkorebol, ott van valahol a sarura meno vezeteken, az ules alatt. Aztan figyelem, hogy folytatodik-e a kattogas, meg egyuttal az aksik is kezdhetik a merulest...


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 aug. 31 12:01 #30529

benojeno írta:

Gaborapa!

Koszonom a tanacsokat. Nincs nekem mivel merni, max. a szememmel. :) Szoval nem lattam pl. a laptopon, hogy kimaradt volna.

akkor tovabb figyelek. Vagy csak [-o<

Udv!
Jeno
A laptopon nem is fogod látni a feszültség ingadozását.
A laptop alapvetően a saját akkumulátoráról működik, még akkor is ha azt közben töltöd. Másrészt valószínűleg a 230-ról töltöd, tehát az a másik kör.
A "kattogó" pedig valószínüleg a 12V os rendszeren kapcsolgat, de ezt így, ennyi infóból nem lehet megállapítani.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 aug. 31 11:36 #30528

Gaborapa!

Koszonom a tanacsokat. Nincs nekem mivel merni, max. a szememmel. :) Szoval nem lattam pl. a laptopon, hogy kimaradt volna.

akkor tovabb figyelek. Vagy csak [-o<

Udv!
Jeno


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 aug. 30 18:24 #30520

benojeno írta:

.... Semmi nyoma aramingadozasnak, csak a kattanast hallani....
:-k
Ezt mérted, vagy csak a működő fogyasztókon nem lehet észrevenni?

A porral oltóval akkor számolj, ha melegszik is a rendszered , de ez nem valószínű ha ennyi ideje áram alatt van. A kattanás valószínüleg egy relé.

A hűtő ebben nem játszik szerepet, az közvetlenül kapja a 230-at.

Az akksid valószínűleg nem lesz túltöltve, a töltésvezérlőd lemegy csepptöltésbe.
Az állandó feltöltöttségtől sem lesz komoly baja, de lustulni fog. Minimimum havonta egy lemerítés majd azonnali feltöltés az jót tesz neki. Kondicionálja az ólom akkukat.

A fontos az, hogy lemerülve ne maradjon hosszabb ideig. Főleg ne hidegben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 aug. 30 15:31 #30519

Sziasztok!

A lakonk honapok ota 220V-ra van kapcsolva, a huto uzemel folyamatosan aramrol, amugy csak a lampak meg a laptop neha. Par hete figyeltem fel arra, hogy van, amikor a hatso fertalybol kattanast hallok, ott van a biztositek is, vagy a fokapcsolo-doboz, akarminek is hivjak, ahol bejon az aram.
Ugy 10 percenkent kattan egyet, de van, amikor orakig nem hallani. Semmi nyoma aramingadozasnak, csak a kattanast hallani.

Nem szeretnem, ha valami elektromos zur tuzet okozna, de nem igazan tudom, mihez kezdjek ezzel a jelenseggel. Van valami megnyugtato valasz, vagy tegyem a labamhoz a porraloltot?

Masik kerdes, jo-e az a fedelzeti aksinak, ha folyamatosan toltesen van, vagy a toltesvezerlo teszi a dolgat, es levalasztja az aramrol, amikor szukseges?

Koszi a segitseget!

Jeno


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 21:16 #28242

GaborApa írta:

Inkább úgy mondanám, hogy csak akkor kapja meg a 12-V-ot, ha tölt a Generátor (van D+jel) és ezáltal biztosítva van, hogy nem meríti az aksikat.

Azt hittem, már megoldódott a problémád :?
A hűtő működik 12V-on valóban. Ettől függetlenül járt az agyam helye egy töltésvezérlőn. Nagypapa megvilágosított, már csak a bátorság és egy kis szabadidő hiányzik a megvalósuláshoz. :wink:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 21:13 #28241

EdGaR írta:

...a hűtőszekrény 12V-ja közvetlen a generátorról külön áramkörről működik...
Inkább úgy mondanám, hogy a fűtőtekercs csak akkor kapja meg a 12-V-ot, ha tölt a generátor (van D+jel) és ezáltal biztosítva van, hogy nem meríti az aksikat.

Azt hittem, már megoldódott a problémád :?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 19:15 #28216

rlacika írta:

Eszerint Repinek mégis igaza volt, hogy a hűtőszekrény 12V-ja közvetlen a generátorról külön áramkörről működik.
Holnap multimétert ragadok. :D
A francia tudásom sajnos csak a webforditas.hu-ig terjed :oops: , de a lényeget azt hiszem értem.
Köszi Rlacika!


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 28 16:51 #28212

Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 19:37 #28194

NagyPapa írta:

Üdv EdGár! :smt039

A te gépedet ugyan nem ismerem, de a töltés lényege a következő:
Járó motornál az indító akku töltése az elsődleges, a generátor által, amit vettél cuccot, tökéletesen teljesíti ezt a funkciót! A fedélzeti akksit csak akkor fogja tölteni, ha az indító akksid tele van!

Álló motornál, hálózatra kapcsoláskor a fedélzeti akksit használod, az elektronikus töltő elsősorban ezt az akksit kell, hogy töltse, ez ha tele van akkor tölti az indító akkut is.

Ezért a három vezeték létjogosultsága a rendszerednél jogos lehet, a 30 Amperes áramérték is jogos, ha a 230/12 V töltődre megy!
Ha ezt neked korábban egyetlen egység vezérelte -és ilyen egység ma már beszerezhetetlen- ezt te most ennek hiányában úgy tudod megoldani, (elötte mérd ki multiméterrel, hogy erről van-é szó) hogy bármennyire fáj, veszel egy második Panelektric cuccot, amivel a töltő fő pozitív kimenetére kötve fordítva osztod a vezetékeket, azaz az elsődleges a fedélzeti akksi, a másodlagos, pedig az indító!
Ehhez azért még ki kellene mérni, hogy a fedélzeti töltőd nincs eleve rákötve mindkettőre, ebben az esetben ezeket a kötéseket bontani kell!
Így az alapfeladat megoldottá válik! Ez a "cucc" nélkül nem ily elegánsan, teljesítménydiódákkal, egyszerűbben is megoldható, csak a diódás módszerrel nem teljesíthető a mindenkori elsődlegesség!!

Remélem érthető, ha igen, akkor másoknak is sikerült segíteni, ha nem hívjál fel, megbeszéljük!

A mai, korszerűnek tekinthető (max 5-6 éves) akksi töltők intelligensek, azaz ezt a kettős töltési feladatot ellátják, sőt, az akksik feltöltését követően a töltőfeszültségük automatikusan visszaesik, átvált un. csepptöltésre!
Ezért maradhat állandó hálózatra, köldökzsinórra kötve a járgány, akár hónapokra!!

Üdv NagyPapa!

:2010_igen2.gif :2010_igen2.gif
Köszönöm... és a telefonos segítséget is!!! :wink:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 16:17 #28182

EdGaR írta:

Egy kis műszaki segítséget szeretnék kérni, hátha már valaki látott ilyet.
Két akkumulátoros rendszerről beszélünk. Van egy (azt hiszem) töltésvezérlő elosztó panel a tűzfalon (a motortérben az indító akku felett), ami egy kicsit eldeformálódott, valószínűleg kontakt hiba miatt. Szétszedtem, igen gatya állapotban volt, ezért úgy döntöttem veszek helyette egy ilyen cuccot. A bekötésével nem is lenne gond, de az előző panelből nem csak az indító (sziluett: alváz) és a fedélzeti (sziluett: fedélzet) aksihoz vezetett pozitív kábel, hanem egy harmadik is volt. Ennek a sziluettje a panelon egy világító izzó volt.
A régi panelon minden egyes kivezetéshez tartozott egy 30A-es villás biztosíték. Na most: vagy nem jó cuccot vettem és ennek a régi panelnak nem a töltés vezérlés a funkciója, vagy nem értem minek a harmadik áramkör.
Nem tudom mennyire voltam érthető lehet, hogy inkább le kellene fényképezni miről beszélek.

Üdv EdGár! :smt039

A te gépedet ugyan nem ismerem, de a töltés lényege a következő:
Járó motornál az indító akku töltése az elsődleges, a generátor által, amit vettél cuccot, tökéletesen teljesíti ezt a funkciót! A fedélzeti akksit csak akkor fogja tölteni, ha az indító akksid tele van!

Álló motornál, hálózatra kapcsoláskor a fedélzeti akksit használod, az elektronikus töltő elsősorban ezt az akksit kell, hogy töltse, ez ha tele van akkor tölti az indító akkut is.

Ezért a három vezeték létjogosultsága a rendszerednél jogos lehet, a 30 Amperes áramérték is jogos, ha a 230/12 V töltődre megy!
Ha ezt neked korábban egyetlen egység vezérelte -és ilyen egység ma már beszerezhetetlen- ezt te most ennek hiányában úgy tudod megoldani, (elötte mérd ki multiméterrel, hogy erről van-é szó) hogy bármennyire fáj, veszel egy második Panelektric cuccot, amivel a töltő fő pozitív kimenetére kötve fordítva osztod a vezetékeket, azaz az elsődleges a fedélzeti akksi, a másodlagos, pedig az indító!
Ehhez azért még ki kellene mérni, hogy a fedélzeti töltőd nincs eleve rákötve mindkettőre, ebben az esetben ezeket a kötéseket bontani kell!
Így az alapfeladat megoldottá válik! Ez a "cucc" nélkül nem ily elegánsan, teljesítménydiódákkal, egyszerűbben is megoldható, csak a diódás módszerrel nem teljesíthető a mindenkori elsődlegesség!!

Remélem érthető, ha igen, akkor másoknak is sikerült segíteni, ha nem hívjál fel, megbeszéljük!

A mai, korszerűnek tekinthető (max 5-6 éves) akksi töltők intelligensek, azaz ezt a kettős töltési feladatot ellátják, sőt, az akksik feltöltését követően a töltőfeszültségük automatikusan visszaesik, átvált un. csepptöltésre!
Ezért maradhat állandó hálózatra, köldökzsinórra kötve a járgány, akár hónapokra!!

Üdv NagyPapa!

:2010_igen2.gif :2010_igen2.gif


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 febr. 27 11:52 #28171

Egy kis műszaki segítséget szeretnék kérni, hátha már valaki látott ilyet.
Két akkumulátoros rendszerről beszélünk. Van egy (azt hiszem) töltésvezérlő elosztó panel a tűzfalon (a motortérben az indító akku felett), ami egy kicsit eldeformálódott, valószínűleg kontakt hiba miatt. Szétszedtem, igen gatya állapotban volt, ezért úgy döntöttem veszek helyette egy ilyen cuccot. A bekötésével nem is lenne gond, de az előző panelből nem csak az indító (sziluett: alváz) és a fedélzeti (sziluett: fedélzet) aksihoz vezetett pozitív kábel, hanem egy harmadik is volt. Ennek a sziluettje a panelon egy világító izzó volt.
A régi panelon minden egyes kivezetéshez tartozott egy 30A-es villás biztosíték. Na most: vagy nem jó cuccot vettem és ennek a régi panelnak nem a töltés vezérlés a funkciója, vagy nem értem minek a harmadik áramkör.
Nem tudom mennyire voltam érthető lehet, hogy inkább le kellene fényképezni miről beszélek.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 28 20:40 #25010

nemo25 írta:

Alapszabály. Amikor csak lehet szabadulj meg a szennyvíztől.Természetesen legális keretek között, leengedő csatornánál. Sose tudhatod mikor lessz legközelebb alkalmad ezen művelet elvégzésére. Ez persze igaz a vételezésre is.
Értettem! :2010_sapka_kapitany.gif Nyáron oda is figyeltem erre, de mostanában alig mentünk, így alig használtunk vizet. Leeresztettem a tartályt, volt benne pár liter, de nem ettől nem jelezhet be. Sajnos mire hazaértem besötétedett ezért a kontakt ellenőrzés holnapra marad...


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 23:03 #25001

EdGaR írta:

:oops: Ajaj... ez lesz az... lehet, hogy mégis tele van? De ciki...
Alapszabály. Amikor csak lehet szabadulj meg a szennyvíztől.Természetesen legális keretek között, leengedő csatornánál. Sose tudhatod mikor lessz legközelebb alkalmad ezen művelet elvégzésére. Ez persze igaz a vételezésre is.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:59 #25000

rlacika írta:

...eleinte gyengén, sokszor csak este, sötétben vehető észre....aztán mind erösebben.

:oops: Ajaj... ez lesz az... lehet, hogy mégis tele van? De ciki...


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:41 #24999

EdGaR írta:

Megnézem, köszi... de a visszajelzése a tisztavíz tartály panellel közös lenne? Nekem két funkció "lekérdezésére" van lehetőség: az akkumulátor és a víztartály :o
Nállam a szenyviztartály nem "lekérdezhető". Van a panelen egy piros led....valami rajz is van felette ...de most meg nem tudnám mondani hogy néz ki :roll: . Amikor már majdnem tele van elkezd világitani...eleinte gyengén, sokszor csak este, sötétben vehető észre....aztán mind erösebben.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 20:30 #24998

rlacika írta:

Van biza! Legalábis a Chausson.ban...de gondolom a többiből se hiányzik :roll:

Megnézem, köszi... de a visszajelzése a tisztavíz tartály panellel közös lenne? Nekem két funkció "lekérdezésére" van lehetőség: az akkumulátor és a víztartály :o


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 16:19 #24996

EdGaR írta:

Amúgy a szennyvíztartályban is van szintjelző?
Van biza! Legalábis a Chausson.ban...de gondolom a többiből se hiányzik :roll:


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 szept. 27 12:13 #24992

nemo25 írta:

Valószinű a szintjelző szenzorokon lelazultak az érintkezők és megzavarja a kontakthiba az infópanelt. Ez a kis hiba nálam is jelentkezett, sőt még a szivattyúról is lerázkódott a saru és egyszer csak megállt a technika. (Azok a "remek" szerbiai autópályák kirázták a szuszt a szerkezetből, de némi törődéssel helyrehoztam a kicsikét.)Húzd meg a csavarokat, és egy kis kontaktolaj sem árthat neki.Hazatérvén én is meghúztam az összes csavart amihez csak hozzáfértem. Ezt amúgy is minden évben illik megejteni, karbantartás címszó alatt a felépítményen. :)
Még esetleg a szenzorok vízkövesedése is okozhat eféle gondot. Esetleg egy vízkőmentesítő átmosás és tisztítás is jótékony hatásssal lehet a zavartalan működésre. Ezt sem árt évente elvégezni.

Köszönöm! Akkor mégsem látomásunk volt a csajoknak. Az a baj, hogy én sosem láttam a tünetet, menet közben nem tudok hátramenni :lol: ... mert félek.
Azért ismét köszönöm a segítséget, ebben talán nem vallok kudarcot, mint múltkor a hűtőszekrénynél.
Amúgy a szennyvíztartályban is van szintjelző? Minden kirándulás után leeresztem, ha sok cucc van benne, ha nem :smt217


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.