Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2020 jan. 26 22:03 #55922

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Bocsi szerintem először este vedd le a sarut. Utána mérj feszültséget, a saru lent marad, majd reggel ismételd meg. Szerintem meg fogsz lepődni. És még mindig nem biztos, hogy az aksid rossz.


Nyomi
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 20:47 #55919

Első lépésben megméred, hogy az akkuból mennyi áram megy ki (saru le, ampermérő közbeiktat).
A következő az, hogy egyenként kiveszed a biztosítékokat és közben nézed az ampermérőt. Ahol már nem szökik az áram, attól kezdve azt az ágat vizsgáld (mi van arra kötve, és egyenként lekötöd).
Babra munka, de nem boszorkányság.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 19:13 #55918

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 31 19:43 #55812

Cimbi írta:

Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti "kék" elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során "tűnt el" a 12 volt... Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten - jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban...Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!


Sziasztok hasonló problémával küzdünk mi is,tudnátok segíteni,hogy oldottátok meg?
Üdvözlettel Krisztián.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 06 05:40 #55547

Mivel már volt fagyközeli hőmérséklet. én a biztonsági vízleeresztőre gondolok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 05 09:24 #55543

Nem ugy nez ki, mint egy golyoscsap, amibol folyik ki valami? Enis a szurkeviz tartalyra voksolok.
Udv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 10:21 #55541

f3r1 írta:

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.
A test-gomb felett felépítmény ábra van ezért arra kell vonatkozzon. Szürke vizet engedd le..apóka

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:48 #55540

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:32 #55539

Szia!
Talán itt megtalálod:
www.wohnmobilforum.de/w-t125704.html

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:28 #55538

Szia!
Szerintem a generátor piktogramja lehet. A képen úgy látszik, hogy hálózatra vagy dugva. Próbálj rámérni beindítás után az akkumulátorokra, hogy van-e töltésed!
Üdv:Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 03 20:11 #55537

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a visszajelző panel értelmezésében.
Egyszerűen nem jövünk rá, hogy a képen sárga nyíllal jelzett ikon minek a visszajelzője és miért világít pirosan.
Eddig ilyet nem csinált.

Előre is köszi, ha meg tudjátok írni a megfejtést!

Üdv:
Joci

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 28 16:40 #55526

Sziasztok! :-)

1-2 kérdésem volna vízszintjelzőkről:(Fiat Ducato, McLuis 252-es felépítménnyel)

1: "Frissvíztartály": A visszajelzője folyamatosan azt mutatja, hogy üres (1 LED világít), mikor teljesen tele van akkor is. Hogyan tudom kideríteni a hiba okát?

2: A szennyvíz (szürkevíz) tartályét még nem tudtam kipróbálni, de gyanítom az sem működik megfelelően. Abban hol található az érzékelő? És ha már itt tartok: A legutóbbi leeresztés után vettem észre, hogy visszazárás után csöpög a leeresztőszelep. Ezt lehet javítani?

3: A WC kazettának a telítettségjelző lámpája nem működik. Ennek az okát hol keressem?

Mellékletek:

Negyvenen túl ha arra ébredsz, hogy nem fáj semmid, halott vagy. :-)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 20:54 #53564

Igen közben bementünk egy campingben és feltöltöttem a két 70ah aksit azaz csak az egyiket úgyhogy most a két 70ah 12v van összekötve de biztos ami biztos a 92ah is feltöltöttem de lekötöttem. Remélem így már ok lesz. Igen mondta a napelemes hogy nem annyira jó így de mondta hogy elvileg működik. Remélem az új töltés vezérlő nem ment szét mert két napig biztos hogy így üzemelt hogy 70 és 92ah. Remélem :) amúgy eddigi legolcsobb kemping volt Portugáliba 14 euro /ej / 2 fő plusz kutya (ingyen wifi plusz áram és medence )

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 26 13:41 #53550

zoltan.abel írta:

Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik :(
Szóval... ha ilyen az "akkupakkod" nem csoda, hogy elszállt a vezérlőd.
Annyit tehetsz, hogy a 70Ah-at kösd le! Elég a 92 Ah-ás.
Nagypapinak igaza van, így összekötve botrányos.
Ezt persze a "profi" napelemesednek tudni kellett volna...
Reméljük, már problémamentes lesz az utad.
:smt039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 15:12 #53541

zoltan.abel írta:

Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
Zoli

Bocs a korábbiakért, de ez volt a rögtönzött, gyors, de valós véleményem erről..

Miért? Mert ilyen nincs, hogy fedélzeti akkupakkból az egyik 70 Ah a másik pedig 92 Ah. Ezeket ugye párhuzamosan KELL kötni, mert úgy érnek valamit, ebben az esetben pedig ezek, egymás ellen fognak dolgozni.
Más témában már többször leírtam, hogy akkupakkokat csak és kizárólag azonos típusból, azonos gyártótól, azonos teljesítménnyel, sőt még lehetőség szerint azonoshoz a legközelebbi időpontban gyártott akkumulátorokat érdemes párhuzamosan összekötni és így üzemeltetni!
Abba a témába pedig bele se menjünk, hogy milyen az a "munka akkumulátor"! (szerintem nekünk, mármint a lakóautósnak, ilyen semmiképpen sem jó, sőt szerintem a valóságban ilyen nincs is....)
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 14:44 #53540

Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 14:35 #53539

Köszönöm de ettől nem lettem okosabb.
Nem jó így ? Tanácsokat szívesen veszem !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 13:49 #53538

zoltan.abel írta:

Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v

:rohog :sir :smt209

Már ne is haragudj, de erre a bejegyzésedre nekem csak ennyi jutott eszembe....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 13:36 #53536

Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 21:55 #53480

Milyen típusut vegyek? (Épp Portugáliában vagyunk de megoldjuk màr kinéztem műszaki boltot csak lesz ott valamilyen )
És hol célszerű mérni ?
Napelem pont az út előtt lett átvizsgálva ill. bővítve profi napelemes csinálta (Lefler Solar) remélem nem azzal lesz a gond.
Ami érdekes hogy nem egyik pillanatról a másikra romlottak el a dolgok hanem szép lassan.
Mindegy holnap megpróbálok szerezni mérőt aztán mérek :) köszönöm a segítséget !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.