Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2011 nov. 25 18:05 #31780

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 08:19 #31766

nemo25 írta:

...Talán kéne egy új topik,
Ennek semmi akadálya a "túratervek uticélok" alatt, és akkor meglereshetően megmaradnak az infók olyanok számára is akik most még nem is olvassák, de esetleg pár év múlva pont arrafelé indulnak. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 24 21:34 #31760

EdGaR írta:

Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:
Szeretném én is ezt kérni. Ha folytatod a beszámolódat akkor azt örömmel olvasnánk.
Talán kéne egy új topik, aminek lehetne a címe....hogy....őőőőő......Csepp88 nyomában?! Ezeken a téli estéken kellemes lenne olvasgatni a keleti végeken tett csavargásaidról!!!!!!!Úgy frissen és folyamatában.
Csepp! Benne lennél????


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 21:05 #31735

csep88 írta:

... Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan.
Nyugalmi állapotban a 12.54V teljesen normális. Generátorral töltött állapotban, leállítást követő 1-2 perc után sem lesz 12.8V-nál több a feszültség... nyugalom :wink:
Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 20:57 #31734

DEP76 írta:

Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:
Legalább lesz indok egy újabb útra. :lol:
Ne mond hogy Te nem indulnál azonnal útnak?????? :wink:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 19:35 #31733

csep88 írta:

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 16:05 #31732

GaborApa írta:

Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 08:47 #31727

miska írta:

Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.
Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2011 nov. 22 23:01 #31719

csep88 írta:

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.
Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 22 22:05 #31713

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 16:20 #31495

GaborApa írta:

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Én csak azt írtam le, amit itt mondtak. Itt ezeknek minden munkaaksi, vagy ciklikus. Nem is értik hiába magyarázom. Akkor meg azt hiszik, hogy villamosba kell, vagy helikopterba. Már több nézeteltérésem volt ebből.
http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA
http://ru.wikipedia.org/wiki/AGM
Innét informálódtam különben én is. Az elnevezés itt nekem is mindegy, de olyan munkaaksit akarok, ami minél tovább bírja. Szerintetek, állandó használat mellett mennyit bír ki nekem egy munkaaksi. Ami csak menet közben kap töltést, 220-as rácsatlakozást szinte soha. (max. egy évet? folyamatos utazás esetén?)
Már bejártam itt kb. 50 akkumlátoros boltot de nagyon nehéz, úgyan úgy mint az internet hotspot antenna is.Mert ami antenna meg volt az nagy volt.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 15:21 #31490

csep88 írta:

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.....

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 31 17:44 #31480

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.
A problémám jelenleg az, hogy amit találtam az kínai és aránylag drága is kb. 44.000 Ft (12 v 100 Ah), a saruja meg lapos nem kör alakú, hajóra meg munkagépekbe forgalmazzák. A kínai munkaakis típusa: INT 6FM100 12 V 100 Ah (VRLA) www.made-in-china.com/showroom/fortuneb ... 10HR-.html

A koreai amit találtam az kb. 26.000 Ft, szintén 100 Ah-s, de nem utal rá semmi, hogy munkaaksi lenne, teljesen zárt és calcium-os aksi. Szertintem nem az, de az eladó szerint nekem is (szerintem csak rám akarja sózni).
Még nem döntöttem, hogy melyik legyen.

Nemtudom, melyiket válasszam. Ezen kívül van ukrán vagy török aksi, de olyat nem akarok.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 18:04 #31376

Ez az aksi már nem először ment le 10,8 V-ra. Sőt egyszer kb. két hónapja lement 6-7 V-ra is. (Mivel sokáig áltunk egy helyben és keveset járattam a motort.) Utána 500 km-rt mentem és minden ok lett. Most is szerintem minden ok, lenne, ha többet mennénk a kocsival.
A testkábelt megnézem, de elég szűk elzárt helyen van az aksi, még a lakóautószervízben sem találták meg.
Autóvillamosságis ismerőseim átnézték egy 8 hónapja a kocsit akkor minden ok volt. Itt nem akarok annyira belemászni, mert itt a fékes se érti, hogy féket úgy kell állítani, hogy utána padon is megmérjük. Majd talán Pakisztánban ott vannak jobb szakemberek, ott megnézetem szakemberrel.
Iránban nem tudom, hogy van lakóautószervíz vagy szakkereskedés. Pakisztánban és Indiában tudom hogy van.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 11:21 #31371

EdGaR írta:

Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van...
Ez Exide tényleg jó, de szerintem itt az lehetett a gond, hogy ez startaksi és ráadásul sok időt volt lemerített állapotban. Azt azért még a munkakksik sem tolerálják.
A 11.5 - 11.8V feszültség már mélykisülésnek számít.
Csep88 meg azt írta, hogy Neki 10.8 V.

A gondozásmentesség csak a párolgásra vonatkozik, nem azt jelenti, hogy az áram töltöttségi szintre sem kell figyelni.

Most hogy sokan leteszik a lakóautót, azért majd érdemes időnként ránézni a fedélzeti akkukra, hogy legyenek mindig feltöltött állapotban.
Minden akkunak az a halála, ha lemerített állapotban tárolják/használják.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 09:38 #31369

csep88 írta:

Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.
Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van. Nem is értem, hol sikerült a savszintet ellenőrizned, hisz ez egy lezárt akku. Amúgy, ha a cellákat ellepi a folyadék nem szabad már rátölteni. Az Exide átlagos élettartama 4-6 év, nálam két különböző autókban is több mint 5 évig üzemeltek.
Szerintem feltétlenül nézesd meg az autód töltő ágát, mert már rövid távon is tönkre teheti az elektromos rendszeredet.

Lehet, hogy már javasolták (nagyon nem mentem vissza a hozzászólásokban) de ha rendben van a töltésed nézd meg, hogy van-e rendes test mindenhol... ha nincs húzz be az akkutól a karosszériára (akár még külön az alvázra is) egy vastagabb keresztmetszetű 6-10 mm-es testkábelt. Ezt autóhifi üzletekben talán kint is meg tudod venni és hibától függetlenül kárt nem okozol vele.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 20:34 #31361

Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 20:19 #31359

csep88 írta:

Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.


"Az Exide Excell kiváló műszaki tulajdonságú és rendkívül kedvező ár/értékarányú indító akkumulátor."
Az Exid munkakkujai a Multifit, az AGM és a Gél, persze azok drágábbak is.
A start aksi is bírja egy darabig, csak hát, hamarabb kifekszik, mint ahogy itt is.
Próbáld meg a lehető legtöbbet feltöltve tartani! A 11.5V az kevéske. A lemerült aksi gyorsan szulfátosodik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 19:43 #31358

Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 21 20:32 #31341

csep88 írta:

lezárt ólom-sav akkumulátor
El kell, hogy szomorítsalak, de ez egyrészt: nem AGM, másrészt: még csak nem is munka aksi.
Ha már egy ilyet teszteltél fedélzeti akkunak, áruld el mennyit bírt?
A varázsszem most fekete vagyis újratöltést mutat
.
A varázsszem egy egyszerű golyó, ami a sav sűrüség hatására vagy felemelkedik vagy lesüllyed.
Amikor lesüllyed, akkor nem látod és ezért fekete. Ez csak annyit jelent, hogy alacsony a töltöttség.
Meddig húzzam vele? Amikor már nem tölt rá semmit se? Vagy ezt is fel lehet tölteni ioncserélt vízzel?
Azt mondtad van kupakod. Még le sem tekerted? Ha száraz a lemezek teteje, akkor töltsd fel desztvízzel azonnal!
Akkor dobjam csak ki, ha már a vízpumpa se indul be róla?
Ez az akku már úgyis csak nehezéknek lesz jó, használd amíg nem okoz gondot az áram hiánya. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.