Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

  • miska
  • miska profilkép
2011 nov. 22 23:01 #31719

csep88 írta:

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.
Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 22 22:05 #31713

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 16:20 #31495

GaborApa írta:

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Én csak azt írtam le, amit itt mondtak. Itt ezeknek minden munkaaksi, vagy ciklikus. Nem is értik hiába magyarázom. Akkor meg azt hiszik, hogy villamosba kell, vagy helikopterba. Már több nézeteltérésem volt ebből.
http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA
http://ru.wikipedia.org/wiki/AGM
Innét informálódtam különben én is. Az elnevezés itt nekem is mindegy, de olyan munkaaksit akarok, ami minél tovább bírja. Szerintetek, állandó használat mellett mennyit bír ki nekem egy munkaaksi. Ami csak menet közben kap töltést, 220-as rácsatlakozást szinte soha. (max. egy évet? folyamatos utazás esetén?)
Már bejártam itt kb. 50 akkumlátoros boltot de nagyon nehéz, úgyan úgy mint az internet hotspot antenna is.Mert ami antenna meg volt az nagy volt.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 15:21 #31490

csep88 írta:

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.....

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 31 17:44 #31480

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.
A problémám jelenleg az, hogy amit találtam az kínai és aránylag drága is kb. 44.000 Ft (12 v 100 Ah), a saruja meg lapos nem kör alakú, hajóra meg munkagépekbe forgalmazzák. A kínai munkaakis típusa: INT 6FM100 12 V 100 Ah (VRLA) www.made-in-china.com/showroom/fortuneb ... 10HR-.html

A koreai amit találtam az kb. 26.000 Ft, szintén 100 Ah-s, de nem utal rá semmi, hogy munkaaksi lenne, teljesen zárt és calcium-os aksi. Szertintem nem az, de az eladó szerint nekem is (szerintem csak rám akarja sózni).
Még nem döntöttem, hogy melyik legyen.

Nemtudom, melyiket válasszam. Ezen kívül van ukrán vagy török aksi, de olyat nem akarok.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 18:04 #31376

Ez az aksi már nem először ment le 10,8 V-ra. Sőt egyszer kb. két hónapja lement 6-7 V-ra is. (Mivel sokáig áltunk egy helyben és keveset járattam a motort.) Utána 500 km-rt mentem és minden ok lett. Most is szerintem minden ok, lenne, ha többet mennénk a kocsival.
A testkábelt megnézem, de elég szűk elzárt helyen van az aksi, még a lakóautószervízben sem találták meg.
Autóvillamosságis ismerőseim átnézték egy 8 hónapja a kocsit akkor minden ok volt. Itt nem akarok annyira belemászni, mert itt a fékes se érti, hogy féket úgy kell állítani, hogy utána padon is megmérjük. Majd talán Pakisztánban ott vannak jobb szakemberek, ott megnézetem szakemberrel.
Iránban nem tudom, hogy van lakóautószervíz vagy szakkereskedés. Pakisztánban és Indiában tudom hogy van.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 11:21 #31371

EdGaR írta:

Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van...
Ez Exide tényleg jó, de szerintem itt az lehetett a gond, hogy ez startaksi és ráadásul sok időt volt lemerített állapotban. Azt azért még a munkakksik sem tolerálják.
A 11.5 - 11.8V feszültség már mélykisülésnek számít.
Csep88 meg azt írta, hogy Neki 10.8 V.

A gondozásmentesség csak a párolgásra vonatkozik, nem azt jelenti, hogy az áram töltöttségi szintre sem kell figyelni.

Most hogy sokan leteszik a lakóautót, azért majd érdemes időnként ránézni a fedélzeti akkukra, hogy legyenek mindig feltöltött állapotban.
Minden akkunak az a halála, ha lemerített állapotban tárolják/használják.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 09:38 #31369

csep88 írta:

Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.
Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van. Nem is értem, hol sikerült a savszintet ellenőrizned, hisz ez egy lezárt akku. Amúgy, ha a cellákat ellepi a folyadék nem szabad már rátölteni. Az Exide átlagos élettartama 4-6 év, nálam két különböző autókban is több mint 5 évig üzemeltek.
Szerintem feltétlenül nézesd meg az autód töltő ágát, mert már rövid távon is tönkre teheti az elektromos rendszeredet.

Lehet, hogy már javasolták (nagyon nem mentem vissza a hozzászólásokban) de ha rendben van a töltésed nézd meg, hogy van-e rendes test mindenhol... ha nincs húzz be az akkutól a karosszériára (akár még külön az alvázra is) egy vastagabb keresztmetszetű 6-10 mm-es testkábelt. Ezt autóhifi üzletekben talán kint is meg tudod venni és hibától függetlenül kárt nem okozol vele.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 20:34 #31361

Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 20:19 #31359

csep88 írta:

Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.


"Az Exide Excell kiváló műszaki tulajdonságú és rendkívül kedvező ár/értékarányú indító akkumulátor."
Az Exid munkakkujai a Multifit, az AGM és a Gél, persze azok drágábbak is.
A start aksi is bírja egy darabig, csak hát, hamarabb kifekszik, mint ahogy itt is.
Próbáld meg a lehető legtöbbet feltöltve tartani! A 11.5V az kevéske. A lemerült aksi gyorsan szulfátosodik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 22 19:43 #31358

Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 21 20:32 #31341

csep88 írta:

lezárt ólom-sav akkumulátor
El kell, hogy szomorítsalak, de ez egyrészt: nem AGM, másrészt: még csak nem is munka aksi.
Ha már egy ilyet teszteltél fedélzeti akkunak, áruld el mennyit bírt?
A varázsszem most fekete vagyis újratöltést mutat
.
A varázsszem egy egyszerű golyó, ami a sav sűrüség hatására vagy felemelkedik vagy lesüllyed.
Amikor lesüllyed, akkor nem látod és ezért fekete. Ez csak annyit jelent, hogy alacsony a töltöttség.
Meddig húzzam vele? Amikor már nem tölt rá semmit se? Vagy ezt is fel lehet tölteni ioncserélt vízzel?
Azt mondtad van kupakod. Még le sem tekerted? Ha száraz a lemezek teteje, akkor töltsd fel desztvízzel azonnal!
Akkor dobjam csak ki, ha már a vízpumpa se indul be róla?
Ez az akku már úgyis csak nehezéknek lesz jó, használd amíg nem okoz gondot az áram hiánya. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 21 19:52 #31340

Jelenleg ez a munkaaksim van, megnéztem a típusszámát. http://akkumulatoroutlet.hu/exide-excel ... b1004.html
Két éve gyártották, vagyis nem a legújjabb.
Ezt írják róla: EB 1004 12V 100Ah/720EN Exide Excell Ca-Ca ötvözetű lezárt ólom-sav akkumulátor, teljes élettartama alatt karbantartásmentes, feltöltöttsége varázsszemmel ellenőrizhető.
A varázsszem most fekete vagyis újratöltést mutat. Meddig húzzam vele? Amikor már nem tölt rá semmit se? Vagy ezt is fel lehet tölteni ioncserélt vízzel? Van valamilyen Belkin akkutesztem az energiaközpontok kívűl, terhelés nélkül 50 %-ot mutat az aksira, terheléssel 25%-ra esik vissza. A töltőfeszültséget nem tudom. Akkor dobjam csak ki, ha már a vízpumpa se indul be róla?

Nem vagyok a villamosságban annyira jártas, azért kérdezek ennyit.

Az indítóaksim is lehet hogy kifekszik a télen az is már elmúlt 4 éves. Banner Unibull 12 v 80 Ah. Attól függ mennyire megyünk meleg helyre.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 21 08:51 #31336

csep88 írta:

Exide tipus, 100 Ah,a tipusat nem tudom, de szerintem nem teljesen zart, mert a folia alatt vannak kupakok.
Ha vannak kupakok (mégha zárva is) akkor savas vagy másnéven folyadékos aksid van, tehát az sem AGM, de ez nem baj. :wink:
ciklikusan kell tolteni,vagyis picit tolt a tolto, utana merit....Azonben lehet,hogy en ertettem valamit felre.
Valamit tényleg félreérthettél.
A töltők nem merítenek töltés közben. Az AGM és a zselés akkuknál fontos, hogy figyelik a töltöttséget és annak megfelelően szabályozzák a töltőáram karakterisztikát (feszültséget ás az áramerősséget). Ez a pezsgés elkerülésének érdekében van, amitől egy zselés akku kinyifanna.
A ciklikusság nem a töltésre, hanem az üzemeltetésre vonatkozik.
Vagyis a kerdesem az, hogy mikor erdemes kidobnom a munkaaksimat,amikor mar allandoan a toltes ellenere is 10,8V ala esek a feszultseg?
Ez már cellazárlatot jelent. Mennyi a töltőfeszültség?
Csak parameterek vannak rajta, mit figyeljek hogy munkaaksit vegyek
A különbség jellemzően a benne lévő lemezek vastagsága, de ezt nemigen látod kívülről. Emiatt van, hogy az ugyanolyan kapacitású munka akku nagyobb és nehezebb.
Ha tudsz típusokat és van neted akkor utánanézhetsz a gyártói oldalakon.
Ha szerencséd van, akkor a paraméterek között találsz ciklusszámot, az pedig a munkaakkukra jellemző.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 20 22:16 #31332

A munkaaksit hívják még ciklikus akkunak is.
Ezt olvasd el, itt nagyon jól le van írva a lényeg.

http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html#2

A 250 wattos napelem jól hangzik, de ezek idővel veszítenek a névleges teljesítményükből. Az is kérdéses, hogy milyen technológiájú a napelem. Ha épületre készített kütyüről van szó, akkor nem biztos, hogy bírja a rázkódást a kocsi tetején. Ezzel együtt lehet hogy megfelelő töltést ad, és még az is elképzelhető, hogy bírja a karcokat és a gyűrődést a kocsi tetején.
Akkuból a koreait választanám. Az már majdnem Japán.
A fiam kocsijában egy 6 éves koreai akku található, és jelét nem mutatja annak hogy feladná a közeljövőben a küzdelmet.

:lol: :lol:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 20 21:34 #31330

A napelemre terve, itt olcsobbak az árak. Vagyis kb. 100.000 Ft-ból 250 w-os tablát beszerelve megvan. Azonban nem tudom, hogy mennyire sérülékenyek. Az eladó azt mondja, hogy nem, mivel erre készültek. Azonban ő szerintem csak eladni akarja.
Milyenek a tapasztalatok a tetőn levő napelemekkel, amit sokszor karcol levél,faág egyébb...?


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 20 21:26 #31328

Koszonom a felvilagositast. Engem az isemerosom vilagositott fel,aki azt mondta,hogy AGM aksi az munkaaksi es ciklikusan kell tolteni,vagyis picit tolt a tolto, utana merit. O egy lakoautoszervizben dolgozik. Azonben lehet,hogy en ertettem valamit felre.
Az aksim most valami Exide tipus, 100 Ah,a tipusat nem tudom, de szerintem nem teljesen zart, mert a folia alatt vannak kupakok.
Vagyis a kerdesem az, hogy mikor erdemes kidobnom a munkaaksimat,amikor mar allandoan a toltes ellenere is 10,8V ala esek a feszultseg?
Masik kerdesem az akis boltokban szerintem nincs munkaaksi se,vagy nem igy hivjak.Itt irani, ukran, es koreai aksikat arulnak. Csak parameterek vannak rajta, mit figyeljek hogy munkaaksit vegyek EN,vagy egyeb szakok alapjan kiderul, hogy az nem inito, hanem munkaaksi?
Koszi az infokat.
nemo25 írta:

Indító aksit ne vegyél, az nagyon hamar ki fog feküdni. Azok nem bírják a ciklikus használatot. 2-3 lemerítés után tönkremehetnek. Mindenképpen munkaakkumulátort vegyél. Lehet az savas ólomaksi is. Azt azért talán kapsz ott is. Arra figyelj, hogy vezesd ki a szuszogóját egy kis csővel a szabadba, hogy a savgőz ne a lakótérbe kerüljön.

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00389 ... 00Ah_Jobb_

Ez csak egy példa, de ha megnézed akkor ez akár 800 ciklust is kibír, miközben még 60%-a megvan a névleges kapacitásnak.Ezt egy indító akku nem tudja.

Szerintem a napelem nem igazán jó megoldás, mert amellett hogy méregdrága, nagyon kicsi a teljesítménye


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 20 10:22 #31324

csep88 írta:

Hányszór tudom utánatölteni ciklikus töltővel? Itt AGM aksit még nem találtam, de ha kifekszik teljesen az én aksim, inditóaksit is tehetek be a helyére? Akár nagyobb Ah-sat.
Itt egy kis zavart érzek az erőben.
Az egyik fogalom a szerkezetre utal a másik az üzemmódra.
AGM aksi létezik start és munka üzemre is.
Munka aksi is van savas, AGM és zselés is.
Anno írtam az akkukról egy kis összefoglalót ami itt is megvan az irományok között.

A lényeg, hogy ott ahol jársz ne úgy keresd, hogy AGM akkut akarsz, hanem munka akkumulátort. pl elektromos csónakmotorhoz is ugyanez kell.
Persze ha nincs más, betehetsz egy bármilyen startaksit is hazáig, de ahogy Nemo is mondta az nem fog sokáig tartani.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 19 21:33 #31316

csep88 írta:

Megint kérdezni, szeretnék. Az Exide AGM 100 Ah munkaaksim gyengélkedik, mivel, csak menet közben kap töltést, néha agregátorról is. Valamikor leesik 11 V-ra is a feszültség. Hányszór tudom utánatölteni ciklikus töltővel? Itt AGM aksit még nem találtam, de ha kifekszik teljesen az én aksim, inditóaksit is tehetek be a helyére? Akár nagyobb Ah-sat.

A napelemem jelenleg nincsen, mivel féltem tőle, hogy a faágak és a rossz utak összetörik. Napelemekkel, max. hány W-ot tudok termelni, ha befedek kb. 8-9 m2-rt a tetőn? Milyenek a tapasztalataitok a napelemek sérülései, karcolásai ás időjárási viszontagságai végett?
Indító aksit ne vegyél, az nagyon hamar ki fog feküdni. Azok nem bírják a ciklikus használatot. 2-3 lemerítés után tönkremehetnek. Mindenképpen munkaakkumulátort vegyél. Lehet az savas ólomaksi is. Azt azért talán kapsz ott is. Arra figyelj, hogy vezesd ki a szuszogóját egy kis csővel a szabadba, hogy a savgőz ne a lakótérbe kerüljön.

http://bolthely.hu/akkumulator/id/00389 ... 00Ah_Jobb_

Ez csak egy példa, de ha megnézed akkor ez akár 800 ciklust is kibír, miközben még 60%-a megvan a névleges kapacitásnak.Ezt egy indító akku nem tudja.

Szerintem a napelem nem igazán jó megoldás, mert amellett hogy méregdrága, nagyon kicsi a teljesítménye


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 19 19:27 #31308

Megint kérdezni, szeretnék. Az Exide AGM 100 Ah munkaaksim gyengélkedik, mivel, csak menet közben kap töltést, néha agregátorról is. Valamikor leesik 11 V-ra is a feszültség. Hányszór tudom utánatölteni ciklikus töltővel? Itt AGM aksit még nem találtam, de ha kifekszik teljesen az én aksim, inditóaksit is tehetek be a helyére? Akár nagyobb Ah-sat.

A napelemem jelenleg nincsen, mivel féltem tőle, hogy a faágak és a rossz utak összetörik. Napelemekkel, max. hány W-ot tudok termelni, ha befedek kb. 8-9 m2-rt a tetőn? Milyenek a tapasztalataitok a napelemek sérülései, karcolásai ás időjárási viszontagságai végett?


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.