Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2017 máj. 30 22:49 #50182

Üdv.

Van egy LMC 6400 as lakóm amin a téli állás után a hátsó részébe eltünt a 12V. 3db lámpa nem világít. Hol találom ezeknek a biztosítékait?

Köszönöm a segítséget.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 márc. 23 14:18 #33278

Kedves klubtagok.

Mi a modern napelem trend? Milyen eszközökre van szükség?

Nem vagyok benne a napelem "biznicben" nem tudom mi az amivel a legjobb az ár/érték arány.

kb. 300-400W elegendő lenne szinte mindenre? Természetesen főzés és a hűtő gázról menne.

A szinte minden tehát azt jelenti, nincs mikró, de van zene, TV este 1-2 film erejéig DVD-ről. Internet szinte egész nap, hogy mehessen a wifi. 2 kicsi laptop és egy nagyobb TFT monitor. (Tényleg milyen monitor a jó ha nincs LED-es?

Plusz egy kis elektromos szivattyú a külső zuhanyzónak.

Éjszaka Led lámpák a fogyasztók.

Ötletek?

Üdv, Péter


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:53 #31790

csep88 írta:

Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.

=D> =D>


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:32 #31789

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
:2010_igen_kezfogas.gif Akkor ezt megbeszéltük!!!!Te megírod ami történik veletek, mi meg segítünk ha tanácsra van szükséged. :lol: Ez jó üzlet. :lol:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 18:09 #31781

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
Szerintem senki sem regényt vár, emiatt ne aggódj.
Viszont sokak érdeklődését felkeltette az, hogy az a terület nem éppen egy szokványos, gyakran megtapasztalt lakóautós uticél.
Amik későbbiekben is értékes infók lehetnek mindenkinek, azok a lakóautós tapasztalatok: éjszakázási lehetőségek, útviszonyok, árak, látnivalók, közbiztonság, helyi emberek hozzáállása a lakóautós idegenekhez stb. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 18:05 #31780

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 08:19 #31766

nemo25 írta:

...Talán kéne egy új topik,
Ennek semmi akadálya a "túratervek uticélok" alatt, és akkor meglereshetően megmaradnak az infók olyanok számára is akik most még nem is olvassák, de esetleg pár év múlva pont arrafelé indulnak. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 24 21:34 #31760

EdGaR írta:

Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:
Szeretném én is ezt kérni. Ha folytatod a beszámolódat akkor azt örömmel olvasnánk.
Talán kéne egy új topik, aminek lehetne a címe....hogy....őőőőő......Csepp88 nyomában?! Ezeken a téli estéken kellemes lenne olvasgatni a keleti végeken tett csavargásaidról!!!!!!!Úgy frissen és folyamatában.
Csepp! Benne lennél????


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 21:05 #31735

csep88 írta:

... Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan.
Nyugalmi állapotban a 12.54V teljesen normális. Generátorral töltött állapotban, leállítást követő 1-2 perc után sem lesz 12.8V-nál több a feszültség... nyugalom :wink:
Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 20:57 #31734

DEP76 írta:

Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:
Legalább lesz indok egy újabb útra. :lol:
Ne mond hogy Te nem indulnál azonnal útnak?????? :wink:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 19:35 #31733

csep88 írta:

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 16:05 #31732

GaborApa írta:

Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 08:47 #31727

miska írta:

Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.
Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2011 nov. 22 23:01 #31719

csep88 írta:

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.
Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 22 22:05 #31713

Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 16:20 #31495

GaborApa írta:

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Én csak azt írtam le, amit itt mondtak. Itt ezeknek minden munkaaksi, vagy ciklikus. Nem is értik hiába magyarázom. Akkor meg azt hiszik, hogy villamosba kell, vagy helikopterba. Már több nézeteltérésem volt ebből.
http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA
http://ru.wikipedia.org/wiki/AGM
Innét informálódtam különben én is. Az elnevezés itt nekem is mindegy, de olyan munkaaksit akarok, ami minél tovább bírja. Szerintetek, állandó használat mellett mennyit bír ki nekem egy munkaaksi. Ami csak menet közben kap töltést, 220-as rácsatlakozást szinte soha. (max. egy évet? folyamatos utazás esetén?)
Már bejártam itt kb. 50 akkumlátoros boltot de nagyon nehéz, úgyan úgy mint az internet hotspot antenna is.Mert ami antenna meg volt az nagy volt.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 02 15:21 #31490

csep88 írta:

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.....

Te most komolyan...
Olvasd el, amiket belinkeltünk.
Tehát van 3 típus:
1. Gél (zselés)
2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
3. Savas (folyadékos, ólomsav)

És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

Persze ott bárhogy hívhatják.
Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 31 17:44 #31480

Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.
A problémám jelenleg az, hogy amit találtam az kínai és aránylag drága is kb. 44.000 Ft (12 v 100 Ah), a saruja meg lapos nem kör alakú, hajóra meg munkagépekbe forgalmazzák. A kínai munkaakis típusa: INT 6FM100 12 V 100 Ah (VRLA) www.made-in-china.com/showroom/fortuneb ... 10HR-.html

A koreai amit találtam az kb. 26.000 Ft, szintén 100 Ah-s, de nem utal rá semmi, hogy munkaaksi lenne, teljesen zárt és calcium-os aksi. Szertintem nem az, de az eladó szerint nekem is (szerintem csak rám akarja sózni).
Még nem döntöttem, hogy melyik legyen.

Nemtudom, melyiket válasszam. Ezen kívül van ukrán vagy török aksi, de olyat nem akarok.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 18:04 #31376

Ez az aksi már nem először ment le 10,8 V-ra. Sőt egyszer kb. két hónapja lement 6-7 V-ra is. (Mivel sokáig áltunk egy helyben és keveset járattam a motort.) Utána 500 km-rt mentem és minden ok lett. Most is szerintem minden ok, lenne, ha többet mennénk a kocsival.
A testkábelt megnézem, de elég szűk elzárt helyen van az aksi, még a lakóautószervízben sem találták meg.
Autóvillamosságis ismerőseim átnézték egy 8 hónapja a kocsit akkor minden ok volt. Itt nem akarok annyira belemászni, mert itt a fékes se érti, hogy féket úgy kell állítani, hogy utána padon is megmérjük. Majd talán Pakisztánban ott vannak jobb szakemberek, ott megnézetem szakemberrel.
Iránban nem tudom, hogy van lakóautószervíz vagy szakkereskedés. Pakisztánban és Indiában tudom hogy van.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 okt. 23 11:21 #31371

EdGaR írta:

Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van...
Ez Exide tényleg jó, de szerintem itt az lehetett a gond, hogy ez startaksi és ráadásul sok időt volt lemerített állapotban. Azt azért még a munkakksik sem tolerálják.
A 11.5 - 11.8V feszültség már mélykisülésnek számít.
Csep88 meg azt írta, hogy Neki 10.8 V.

A gondozásmentesség csak a párolgásra vonatkozik, nem azt jelenti, hogy az áram töltöttségi szintre sem kell figyelni.

Most hogy sokan leteszik a lakóautót, azért majd érdemes időnként ránézni a fedélzeti akkukra, hogy legyenek mindig feltöltött állapotban.
Minden akkunak az a halála, ha lemerített állapotban tárolják/használják.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.