Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2017 júl. 17 08:19 #50488

Nekem ez a típusú töltő van az anyós ülés alatt. Ezen is van egy ki be kapcsoló meg egy nyomógomb ami fogalmam nincs mit csinál. Az összes alvázon lévő testet leszedtem és mindent fém tisztára csiszolva visszaraktam. Semmi nem változott. Ha bedugom a 220V-ot a konnektorokban van áram és a töltő is világít a bekapcsoló gombja és az ajtó feletti kezelő panelen is világít a zöld led hogy elindult a töltés. De rámérve semmit nem tölt az akkun, ami jelenleg fel van töltve és 12.81V -ot mutat a multiméterrel. Van valami relé még, vagy esetleg biztosíték amiről nem tudok valahol? A kesztyűtartó alatt találtam 13 biztosítékot, de az mind jónak bizonyult meg szerintem azok az autóhoz tartoznak.
Egyébként ez egy 94-es Fiat Ducato 290-es alvázon Liberty 6400 -as felépítménnyel. Köszönöm a segítséget!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:46 #50486

Bocsánat, a képek lemaradtak...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:42 #50485

- Ha az LMC-ben Schaudt EBL 99 van, ellenőrizd, hogy a munka akku valóban csatlakozik a dobozhoz.
- A munka akkunál lévő nagyobb bizi, vagy a mellette lévő 2 amperes kicsi szürke biztosíték nem ment ki?
- Elől, az EBL dobozán van egy "akku leválasztó" fekete kapcsoló, ezt kapcsold át párszor. (Kontakt?)
- Kapcsold le a külső 230 voltot, majd kösd le a két akkut, Ezután egyesével húzd le az előlapi csatlakozókat. Nézz beléjük, hogy valamelyik tűnél / foglaltnál nincs kormozódás, vagy olvadásos égési nyom? (Esetleg szagold meg, érzel a dobozból égett szagot)
(A napokban kértük be az EBL 99 kapcsolási rajzát és leírását, most fordítjuk.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:08 #50483

spider2 írta:

Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.

Nem könnyű így tanácsot adni...
Valószínűnek tartom, hogy megint test illetve -12v-os gond lehet. De lehet kábelösszeégés is...
Én kikapcsolnék minden 12v-os fogyasztót. lehetőleg a biztosítéktáblán.
Utána egyesével üzemeld be a dolgokat. szivattyú, hűtő, lámpák stb...
Amikor elkezd megint hibásan működni ott lehet a bibi...
De lehet, hogy két fogyasztód sorbakötődik egy hibás test miatt. azt hasonló módszerrel lehet kiszűrni...

Az nagy gáz, ha a nyaralást egy műszaki hiba cseszi szét...
:(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 15:02 #50474

Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 12 08:19 #50450

Üdv!
fél napig nyomoztam hogy mi lehet a gond, és test nem érintkezett. Valamilyen okból hátul az alváz aljáról kapta a testet ahol persze koszos és rozsdás volt. Megcsiszolva fém tisztára mindent újra rendesen működik ahogy kell.

Megköszönte: Cimbi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 10 19:54 #50444

Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti "kék" elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során "tűnt el" a 12 volt... Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten - jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban...Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 30 22:49 #50182

Üdv.

Van egy LMC 6400 as lakóm amin a téli állás után a hátsó részébe eltünt a 12V. 3db lámpa nem világít. Hol találom ezeknek a biztosítékait?

Köszönöm a segítséget.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 márc. 23 14:18 #33278

Kedves klubtagok.

Mi a modern napelem trend? Milyen eszközökre van szükség?

Nem vagyok benne a napelem "biznicben" nem tudom mi az amivel a legjobb az ár/érték arány.

kb. 300-400W elegendő lenne szinte mindenre? Természetesen főzés és a hűtő gázról menne.

A szinte minden tehát azt jelenti, nincs mikró, de van zene, TV este 1-2 film erejéig DVD-ről. Internet szinte egész nap, hogy mehessen a wifi. 2 kicsi laptop és egy nagyobb TFT monitor. (Tényleg milyen monitor a jó ha nincs LED-es?

Plusz egy kis elektromos szivattyú a külső zuhanyzónak.

Éjszaka Led lámpák a fogyasztók.

Ötletek?

Üdv, Péter


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:53 #31790

csep88 írta:

Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.

=D> =D>


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:32 #31789

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
:2010_igen_kezfogas.gif Akkor ezt megbeszéltük!!!!Te megírod ami történik veletek, mi meg segítünk ha tanácsra van szükséged. :lol: Ez jó üzlet. :lol:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 18:09 #31781

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
Szerintem senki sem regényt vár, emiatt ne aggódj.
Viszont sokak érdeklődését felkeltette az, hogy az a terület nem éppen egy szokványos, gyakran megtapasztalt lakóautós uticél.
Amik későbbiekben is értékes infók lehetnek mindenkinek, azok a lakóautós tapasztalatok: éjszakázási lehetőségek, útviszonyok, árak, látnivalók, közbiztonság, helyi emberek hozzáállása a lakóautós idegenekhez stb. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 18:05 #31780

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 08:19 #31766

nemo25 írta:

...Talán kéne egy új topik,
Ennek semmi akadálya a "túratervek uticélok" alatt, és akkor meglereshetően megmaradnak az infók olyanok számára is akik most még nem is olvassák, de esetleg pár év múlva pont arrafelé indulnak. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 24 21:34 #31760

EdGaR írta:

Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:
Szeretném én is ezt kérni. Ha folytatod a beszámolódat akkor azt örömmel olvasnánk.
Talán kéne egy új topik, aminek lehetne a címe....hogy....őőőőő......Csepp88 nyomában?! Ezeken a téli estéken kellemes lenne olvasgatni a keleti végeken tett csavargásaidról!!!!!!!Úgy frissen és folyamatában.
Csepp! Benne lennél????


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 21:05 #31735

csep88 írta:

... Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan.
Nyugalmi állapotban a 12.54V teljesen normális. Generátorral töltött állapotban, leállítást követő 1-2 perc után sem lesz 12.8V-nál több a feszültség... nyugalom :wink:
Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal :lol:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 20:57 #31734

DEP76 írta:

Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:
Legalább lesz indok egy újabb útra. :lol:
Ne mond hogy Te nem indulnál azonnal útnak?????? :wink:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 19:35 #31733

csep88 írta:

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Egy év garancia? :)
Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? :lol:


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 16:05 #31732

GaborApa írta:

Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.


Az utazás az élet értelme, így tágul leginkább az embertudása, tapasztalata.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 23 08:47 #31727

miska írta:

Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.
Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

:roll: Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal :lol:

Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.