Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2017 aug. 06 04:22 #50692

miért nem? bár télen még én is csak a lidl-st használtam .A vespa és a lakó aksija eddig úgy tűnik bírja.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 15:53 #50687

Tudok ajánlani egy jó töltőt. Tápegységként is bír 32 ampert. Olvaasátok el a használati utasítását PDF-ben
forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-407-cikk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 05 09:16 #50679

"az utólagos meg az indítót"
Az régen rossz, ha az indítóakkut pótlólagosan kell tölteni túra közben. Akkor vagy valami leszívja az energiát (meg kell keresni, megszüntetni), vagy gyenge az akku (azzal meg nem szabad elindulni). A Lidl-s töltő nagyon jó arra, hogy télen, hosszabb leállásnál csepptöltőként jó állapotban tartsa a rábízott akkut. A lemerült akkut is fel tudja tölteni, csak több idő kell neki (260 Ah-nyi akkut több, mint egy hét alatt, de feltöltettem vele). Használtam arra is, hogy pl. kempingben pótolja a fedélzeti akkuból elfogyasztott energiát, de nem tökéletes, mert pl, ha a hűtő többet fogyaszt, mint amit ez le tud adni (3,8 A), akkor mínuszban lesz a mérleg.
Mikrobi által említett legegyszerűbb töltőt is használom. Útközben jó, de a téli akku-fenntartásra nem megfelelő.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 20:55 #50671

Helló! nekem is van egy ilyen csepptöltő beépítve de nem javaslom Lidl-st! Feltéve ha olyan mint az enyém a tartalék.Az a helyzet ,hogy áramszünet esetén /ami kempingben mondjuk ki, elő is fordul/ kikapcsol és nem indul magától csak ha én bekapcsolom.DE vettem egy olyat ami tök egyszerű ,csak rá kell csiptetni az aksira be dugni és kész.Nincs rajta még bekapcsoló gomb se.Igaz nincs lcd-je se ami kiírja hogy hány volt van épp az akkuba ,de kit érdekel ,csak töltse ha kell. Hecht 2012, 4200-4300ft kb 120 ah -ig jó.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 11:04 #50663

spider2 írta:

Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.

Nekem a munkaakksi a vezetőülés alatt van, az anyósülés alatt nem láttam semmit. Majd ha lesz egy kis időm, végigkövetem a kanócokat, akkor majd csak kiderül, de amúgy is át akarom nézetni az autóvillamossági haverommal, mert gerjesztés nincs, az első gázfröccsre indul a generátor, azt meg hosszú távon nem szokta szeretni, az izzítás is kérdéses (elvileg a gázolaj-ráfröcskölős izzítás van ezen is), meg amúgyis mindent ki akarok deríteni, hogy legyen kapcsolási rajzom az egész hóbelevancról, mert semmi dokumentáció nincs hozzá. Meg lehet, hogy beépítenék egy különálló fix töltőt az indítóakksinak, egy lidlis automata okos töltőt, és akkor konnektorra dugva egyszerre két töltő is működik, a gyári töltheti a munkaakksikat, az utólagos meg az indítót. Vagy ilyesmi...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:58 #50662

Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:48 #50661

spider2 írta:


Vajon valami ilyesmi töltésvezérlő van az enyémben is? Nyilván kell hogy legyen, hiszen konnektorra dugva egy kapcsolóval lehet választani, hogy az indító, vagy a munkaakksit töltse, de vajon hol van ez ebben a Viva Troterben? Az ajtó mellett, a hűtőszekrény fölött van egy panel, amin vannak biztosítékok, meg a víztartály-szennyvíztartály szintellenörzői, meg a töltésválasztó kapcsoló. Lehet, hogy amögött lakik az egész?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 04 10:21 #50659

Megtaláltuk a hibát, az egyik rugós relé a töltőben elfáradt. Kézzel biztatva a relét működött a következő bekapcsolásig. Volt hogy a 10.-ik ki-be kapcsolásig működött majd a 11.-ik bekapcsnál nem kapcsolt be többet. Ha valakinek esetleg legközelebb ilyen baja lenne és ilyen a töltője akkor erre gyanakodhat. ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 17 08:19 #50488

Nekem ez a típusú töltő van az anyós ülés alatt. Ezen is van egy ki be kapcsoló meg egy nyomógomb ami fogalmam nincs mit csinál. Az összes alvázon lévő testet leszedtem és mindent fém tisztára csiszolva visszaraktam. Semmi nem változott. Ha bedugom a 220V-ot a konnektorokban van áram és a töltő is világít a bekapcsoló gombja és az ajtó feletti kezelő panelen is világít a zöld led hogy elindult a töltés. De rámérve semmit nem tölt az akkun, ami jelenleg fel van töltve és 12.81V -ot mutat a multiméterrel. Van valami relé még, vagy esetleg biztosíték amiről nem tudok valahol? A kesztyűtartó alatt találtam 13 biztosítékot, de az mind jónak bizonyult meg szerintem azok az autóhoz tartoznak.
Egyébként ez egy 94-es Fiat Ducato 290-es alvázon Liberty 6400 -as felépítménnyel. Köszönöm a segítséget!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:46 #50486

Bocsánat, a képek lemaradtak...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:42 #50485

- Ha az LMC-ben Schaudt EBL 99 van, ellenőrizd, hogy a munka akku valóban csatlakozik a dobozhoz.
- A munka akkunál lévő nagyobb bizi, vagy a mellette lévő 2 amperes kicsi szürke biztosíték nem ment ki?
- Elől, az EBL dobozán van egy "akku leválasztó" fekete kapcsoló, ezt kapcsold át párszor. (Kontakt?)
- Kapcsold le a külső 230 voltot, majd kösd le a két akkut, Ezután egyesével húzd le az előlapi csatlakozókat. Nézz beléjük, hogy valamelyik tűnél / foglaltnál nincs kormozódás, vagy olvadásos égési nyom? (Esetleg szagold meg, érzel a dobozból égett szagot)
(A napokban kértük be az EBL 99 kapcsolási rajzát és leírását, most fordítjuk.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 21:08 #50483

spider2 írta:

Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.

Nem könnyű így tanácsot adni...
Valószínűnek tartom, hogy megint test illetve -12v-os gond lehet. De lehet kábelösszeégés is...
Én kikapcsolnék minden 12v-os fogyasztót. lehetőleg a biztosítéktáblán.
Utána egyesével üzemeld be a dolgokat. szivattyú, hűtő, lámpák stb...
Amikor elkezd megint hibásan működni ott lehet a bibi...
De lehet, hogy két fogyasztód sorbakötődik egy hibás test miatt. azt hasonló módszerrel lehet kiszűrni...

Az nagy gáz, ha a nyaralást egy műszaki hiba cseszi szét...
:(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 16 15:02 #50474

Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 12 08:19 #50450

Üdv!
fél napig nyomoztam hogy mi lehet a gond, és test nem érintkezett. Valamilyen okból hátul az alváz aljáról kapta a testet ahol persze koszos és rozsdás volt. Megcsiszolva fém tisztára mindent újra rendesen működik ahogy kell.

Megköszönte: Cimbi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 10 19:54 #50444

Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti "kék" elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során "tűnt el" a 12 volt... Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten - jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban...Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 30 22:49 #50182

Üdv.

Van egy LMC 6400 as lakóm amin a téli állás után a hátsó részébe eltünt a 12V. 3db lámpa nem világít. Hol találom ezeknek a biztosítékait?

Köszönöm a segítséget.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2012 márc. 23 14:18 #33278

Kedves klubtagok.

Mi a modern napelem trend? Milyen eszközökre van szükség?

Nem vagyok benne a napelem "biznicben" nem tudom mi az amivel a legjobb az ár/érték arány.

kb. 300-400W elegendő lenne szinte mindenre? Természetesen főzés és a hűtő gázról menne.

A szinte minden tehát azt jelenti, nincs mikró, de van zene, TV este 1-2 film erejéig DVD-ről. Internet szinte egész nap, hogy mehessen a wifi. 2 kicsi laptop és egy nagyobb TFT monitor. (Tényleg milyen monitor a jó ha nincs LED-es?

Plusz egy kis elektromos szivattyú a külső zuhanyzónak.

Éjszaka Led lámpák a fogyasztók.

Ötletek?

Üdv, Péter


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:53 #31790

csep88 írta:

Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.

=D> =D>


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 19:32 #31789

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
:2010_igen_kezfogas.gif Akkor ezt megbeszéltük!!!!Te megírod ami történik veletek, mi meg segítünk ha tanácsra van szükséged. :lol: Ez jó üzlet. :lol:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 nov. 25 18:09 #31781

csep88 írta:

sziasztok.

En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.
Szerintem senki sem regényt vár, emiatt ne aggódj.
Viszont sokak érdeklődését felkeltette az, hogy az a terület nem éppen egy szokványos, gyakran megtapasztalt lakóautós uticél.
Amik későbbiekben is értékes infók lehetnek mindenkinek, azok a lakóautós tapasztalatok: éjszakázási lehetőségek, útviszonyok, árak, látnivalók, közbiztonság, helyi emberek hozzáállása a lakóautós idegenekhez stb. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.