Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2018 szept. 27 20:54 #53564

Igen közben bementünk egy campingben és feltöltöttem a két 70ah aksit azaz csak az egyiket úgyhogy most a két 70ah 12v van összekötve de biztos ami biztos a 92ah is feltöltöttem de lekötöttem. Remélem így már ok lesz. Igen mondta a napelemes hogy nem annyira jó így de mondta hogy elvileg működik. Remélem az új töltés vezérlő nem ment szét mert két napig biztos hogy így üzemelt hogy 70 és 92ah. Remélem :) amúgy eddigi legolcsobb kemping volt Portugáliba 14 euro /ej / 2 fő plusz kutya (ingyen wifi plusz áram és medence )

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 26 13:41 #53550

zoltan.abel írta:

Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik :(
Szóval... ha ilyen az "akkupakkod" nem csoda, hogy elszállt a vezérlőd.
Annyit tehetsz, hogy a 70Ah-at kösd le! Elég a 92 Ah-ás.
Nagypapinak igaza van, így összekötve botrányos.
Ezt persze a "profi" napelemesednek tudni kellett volna...
Reméljük, már problémamentes lesz az utad.
:smt039

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 15:12 #53541

zoltan.abel írta:

Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
Zoli

Bocs a korábbiakért, de ez volt a rögtönzött, gyors, de valós véleményem erről..

Miért? Mert ilyen nincs, hogy fedélzeti akkupakkból az egyik 70 Ah a másik pedig 92 Ah. Ezeket ugye párhuzamosan KELL kötni, mert úgy érnek valamit, ebben az esetben pedig ezek, egymás ellen fognak dolgozni.
Más témában már többször leírtam, hogy akkupakkokat csak és kizárólag azonos típusból, azonos gyártótól, azonos teljesítménnyel, sőt még lehetőség szerint azonoshoz a legközelebbi időpontban gyártott akkumulátorokat érdemes párhuzamosan összekötni és így üzemeltetni!
Abba a témába pedig bele se menjünk, hogy milyen az a "munka akkumulátor"! (szerintem nekünk, mármint a lakóautósnak, ilyen semmiképpen sem jó, sőt szerintem a valóságban ilyen nincs is....)
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 14:44 #53540

Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 14:35 #53539

Köszönöm de ettől nem lettem okosabb.
Nem jó így ? Tanácsokat szívesen veszem !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 13:49 #53538

zoltan.abel írta:

Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v

:rohog :sir :smt209

Már ne is haragudj, de erre a bejegyzésedre nekem csak ennyi jutott eszembe....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 13:36 #53536

Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 21:55 #53480

Milyen típusut vegyek? (Épp Portugáliában vagyunk de megoldjuk màr kinéztem műszaki boltot csak lesz ott valamilyen )
És hol célszerű mérni ?
Napelem pont az út előtt lett átvizsgálva ill. bővítve profi napelemes csinálta (Lefler Solar) remélem nem azzal lesz a gond.
Ami érdekes hogy nem egyik pillanatról a másikra romlottak el a dolgok hanem szép lassan.
Mindegy holnap megpróbálok szerezni mérőt aztán mérek :) köszönöm a segítséget !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 21:25 #53479

Ok! Köszi ! Nézek egyet mindenképp ! Remélem nem azzal lesz a gond :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 20:36 #53478

zoltan.abel írta:

Köszönöm !
Most vettünk egy új aksit és működik minden nagyon szépen lámpák vízpumpa minden megy úgy mint még soha plusz a bojler is újra működik úgyhogy valószínűleg az aksi adta meg magát de azért annyira nem örülök mert nem tudom mitől történt ez úgyhogy most ha megint ez akkor valami elszívja az akkumulátort.( most várunk aztán meglátjuk mi lesz viszont egy ilyen feszültség ellenőrzött beszerzek az tuti !
Köszönöm szépen az infót !
Zoli

Szerintem egy feszmérőt vegyél sürgősen, mert a jelenség szerint nekem az a gyanúm, hogy a töltésvezérlőddel van a gond. Ha 14,5V-nál nagyobbat mérsz töltésnél ott lesz a bibi.
Pl 15-16 V töltés elküldi először a lámpákat, majd az aksit is...
Mérj villanyt!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 17:40 #53476

Köszönöm !
Most vettünk egy új aksit és működik minden nagyon szépen lámpák vízpumpa minden megy úgy mint még soha plusz a bojler is újra működik úgyhogy valószínűleg az aksi adta meg magát de azért annyira nem örülök mert nem tudom mitől történt ez úgyhogy most ha megint ez akkor valami elszívja az akkumulátort.( most várunk aztán meglátjuk mi lesz viszont egy ilyen feszültség ellenőrzött beszerzek az tuti !
Köszönöm szépen az infót !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 20 11:37 #53475

Szia
Hasonló jelenségek voltak a mi autónknál is. Messze nem biztos, hogy az akku adta meg magát. Nekünk a lakó rész akku töltőn levő nagyon sok lábú csatlakozó adta meg magát. Befújtam kontakt sprével és az ideiglenesen segített. Valószínű nállatok is valami kontakthiba lessz. Nekünk fel van szerelve a lakó részben néhány szivargyújtó aljzat és abba használunk 12V-os tesztert www.kamionfelszereles.hu/spd/ESZX6677/Sz...zultseg-mero-12V-24V ami nagyon sok információt ad. Ha valami bekapcsolásakor nagyon leesik a feszültség, akkor valamelyi csatlakozásnál kontakthiba van. Látom reggel az akkuk feszültségét és ha elindul a napelem, szépen látszik ahogy kúszik felfele a feszültség.
Minden esetre nagyon kellemetlen és rossz hibát találtál.
Sikerüljön az utatok.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 19 21:47 #53474

Üdv !
Nem pontosan kapcsolódik a témához.
Több mint 3 hete elindultunk Bp-ről 5400km nél járunk Ausztria-Svájc - Németország - Hollandia -Belgium - Franciaország - Spanyolország -Most jelenleg Portugália viszont a problémák jönnek sorra : először a villany szállt el azaz 5 világításbol egy sem működik szép lassan hulltak ki a fények utána a melegvizes bojler kezdte megmakacsolni magát most pedig a vízpumpa gyengélkedik . Lehet meghaltak a munka aksik ? (A tetőn 200w napelem elvileg tolt mindig amikor süt) lassan minden áram eltűnik van valakinek valaki ötlete ?
(A lámpák miután szépen lassan kialudtak 2 -3 nap egyre kevesebb fénnyel utána màr akkor sem működtek ha rakapcsolodtunk campingbe hálózatra. )

Előre is köszönöm.
Üdv !
Zoli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 13:50 #53449

Stimmt, de ennyi helyem nincs, és én meg híve vagyok annak, hogy ha a gyár így kitalálta, és meg tudja oldani a feladatát, akkor nem állok neki feltalálni a melegvizet. Helyreállítjuk a gyári állapotot, kijavítjuk vagy kicseréljük az elektronikában a hibás elemeket, és kész. Egy 300VA-s trafója van ami a 230V-ból csinál tápegységként 12V-ot, mindent megold amit kell, rajta vannak a visszajelzői a tartályoknak, van benne FI relé is.
Invertert meg berakok ettől függetlenül, van egy 2kW-os, amit be kell majd vezetékezzek, és kész.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 13:47 #53448

"akkor a te rendszered "alapból tudja" hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
Mi az ami még 12/230 V-os?"

Igen, ezt tudja, hogy elválasztja az akksikat, hogy a lakórész ne tudja az indítót meríteni, töltéskor meg összekapcsolja.
Ha rákapocsolódok 230-ra, akkor nem tudom mit csinál a hűtővel, azt még nem próbáltam, már csak azért sem, mert a hűtőn van külön kapcsoló a 12V-nak, és külön a 230-nak, viszont 12V-ról nem működik ha nem jár a motor, csak akkor, ha tölt a generátor.
Szóval van rajta három kapcsoló - 12V on-off, 230V on-off és a gázüzem.
A 230V kapcsoló akár nonstop fel lehet kapcsolva, hiszen ha nincs a lakó bedugva az áramba, akkor azon a bemenetén amúgy se lesz áram, de én inkább kikapcsolom.
A 12V kapcsolónál az van, hogy munkaakksiról nem kap áramot, ha áll az autó, akkor hiába kapcsolod fel, nem indul be a hűtő - viszont ha jár a motor, és tölt a generátor, akkor kap áramot, és hűt is rendesen. Gondolom valami vezérlés van neki benne saját magától.
A gáz meg ugye gáz. Szóval ez a hűtő szerintem úgy van kitalálva, hogy 12V-os üzemmód használható menet közben, ha jár a motor, a 230V álló üzemben ha van betáp, és a gáz akkor, ha nincs betáp.

Más nincs, a lámpák 12V-osak, de pl. azt is tudja a fedélzeti egység, hogy tápegységként működik.
Ha nincs konnektorra dugva a lakó, akkor a 12V-os fogyasztók (jellemzően a tető-szellőző ventillátor, és a 12-v-os ledes lámpák) a munkaakksit terhelik, viszont amikor bedugom a lakót a konnektorba, akkor átlépi az akksit a fedélzeti egység, és kitol mindenhova 14.6V-ot a trafóján (aminek a másik lábaira bemegy a 230, és abból csinálja a 14.6V-ot), és onnantól kezdve az látja el árammal a 12V-os kisfogyasztókat, és ez mérhető is, hogy azonnal eltűnik minden terhelés a munkaakksiról.

Amit nem csinál, az az, hogy a 14.6V-ot kirakja a munka- vagy az indítóakksira, hogy töltse.
Szétszedtük, végignéztük, de nem jutottunk dűlőre, mert sok furcsaság volt rajta.
Egyrészt van benne egy teljesítménytranzisztor, ami úgy néz ki, mintha ki lenne pukkanva, de mégsem zárlatos - valszeg csak a háza repedt szét, de az IC benne még jó. A betáp lábán ott a 14.6V, a két másikon meg 12.8, amikor konnektoron lóg az autó.
Van aztán még két graetz-híd benne (amiben a graetz-hidak két fele össze van közösítve). Érdekes, hogy működnek a hidak, nem hibásak, mégse jön ki rajtuk sehovase a 14.6V töltőáramnak, de az akkuleválasztó funkciót viszont ellátják.
Amikor a szükséges lábakat egy multifogóval összezártuk, akkor megjelent az adott akkukon a töltőáram (13.9V körüli), szóval némi forrasztással tudnék csinálni rajta állandó töltést, de ebbe most nem mentünk bele. Októberben, amikor hazaérünk Olaszországból, akkor majd kiszereljük, szétszedjük az egészet teljesen, és alaposan végignézzük, és ha kell, módosítunk rajta, hogy tudjon valóban tölteni is.
De vannak olyan furcsaságok, hogy az egyik kimenete - aminek a csokiban a túloldalán az indítóakksi van - ahol kéne töltenie az akksit, na oda olyan hajszálvékony vezeték megy, hogy azon még csepptöltés is alig tudna megvalósulni.
Na meg az is kérdés, hogy milyen akksitöltésre elegendő a 14.6V bázisfeszültség - olyan sokat nem lehet abból kihozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 21:03 #53432

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.

VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.



Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?


Ezeknek a javítgatásoknak se eleje, se vége. Érdemesebb kicserélni egy megbízható rendszerre.

Egy CBE központra cserélném a helyedben.
Kell egy CBE cb 516-os töltő, egy CBE DS 300-as 12 voltos központ, egy CBE pc 100-as kezelőpanel, és akkor már érdemes egy 230-as egységet is beépíteni Fi relével együtt. Persze kell hozzá egy rakás kábel is , mert spéci csatikkal vannak ellátva, de így még egy gyereknek is egyértelmű, hogy mi hova csatlakozik.

Erről van szó.

www.rainbow-conversions.co.uk/cbe-motorh...n/cbe-pc100-kit.html

Így néz ki beszerelve.

Mellékletek:

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 20:10 #53428

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.

VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.

akkor a te rendszered "alapból tudja" hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
Mi az ami még 12/230 V-os?

Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 14:10 #53425

Tie írta:

Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.

Nekem mindkét autóban külön töltő volt, ne volt köze a vezérlő panelhez.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 12:04 #53422

Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 18:16 #53402

Tie írta:

Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, 'szjónapot?

A Forexnél nem ajánlottak semmit?
Az én 10A-es Fronius-om is most adta meg magát, ezért vettem egy 12A-os Forex T1212 típust. Az megy bele.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.