- Hozzászólások: 4
Veltakor írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Azért a feszültségeket ellenőrizzétek... Szerintem az autótöltő oszlopból nem 230V 50Hz folyik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nyomi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Kedves Toncsi64!
Semmi gond nincs azzal ha felteszel egy kérdést szerintem. Látod máris érkezett néhány vélemény amiből tanulhatunk mi is. Többek közt ezért is van ez a közösség.
Üdv Nyomi
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
toncsi64 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszönöm a válaszokat!
Először: Bár csak személyautós tapasztalataim vannak, egy lemerült aksi feltöltéséhez 50-60 km sem elég, úgyhogy kétlem, hogy egy E kút kereséséhez szükséges autózás elegendő lenne a gyári + 1-2 munkaaksi feltöltéséhez. Persze ez nyilván annak a függvénye mennyire vannak lemerülve. Minthogy nincs felhasználói tapasztalatom a lakóautóban használatos eszközök fogyasztásáról, nem tudhatom.
Másodszor: Természetesen gondoltam, hogy szükséges lehet valamiféle elektronika a vezérléshez, de az a napelemhez is kell. Ezért kérdeztem úgy, hogy "Létezik kiforrott megoldás - már ha egyáltalán lehetséges - arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ?" Gyanítom az elején a lakóautós felhasználáshoz szükséges napelem elektronikák sem voltak ilyen könnyen - és mint kiderült olcsón - beszerezhetőek/elérhetőek.
Harmadszor: Gondolom a "távol-keleti" beszerzés lehetősége úgy került képbe, hogy kerested az olcsóbb megoldást (pedig nyilván volt már elérhető drágább). A különbség a kettőnk "útkeresése" között annyi, hogy a Te gondolatodra volt megoldás, az enyém - ezek szerint - meg nem kivitelezhető. Ettől még nem tartanám a hozzáállásomat elhibázottnak.
Száz szónak is egy a vége, valószínűleg az alapoknál hibáztam, mert én jóval drágábbnak gondoltam egy napelemrendszer kiépítését
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
toncsi64 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ennek egy kicsit még járj utána. Ezek a töltők kommunikálnak a töltendő autóval, tapasztalatom szerint. Figyelmesen olvasd el Nyomi hozzászólását. Ő említi, hogy spéci elektronika kellene. Nos mire a kívánalmaknak megfelelő elektronikát beszerzed, beépítteted, addigra a költségeid kicsit meghaladják a külső generátor vagy napelem telepítés költségeit.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Azt ugye tudod, hogy lakóautóknál az autó saját generátora tölti a munkaaksit is?!
Mire keresel egy töltőoszlopot, lehet, hogy feltöltötte a munkaakkudat.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nyomi írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
toncsi64 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ugyan még csak tervezgetem a lakóautó vásárlást, de már egy ideje motoszkál bennem egy kérdés.
Létezik kiforrott megoldás - már ha egyáltalán lehetséges - arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ? Egyre több ilyen van és gondolom ezt az arányaiban kis kapacitást se'perc alatt feltöltené + talán még sokba se kerülne. Lehet buta ötlet, de nem értek hozzá ezért kérdezek
Köszönöm !
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szipka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem valoszinu hogy az akku lenne kuka, egy hónapja vettem, és nem egy kisboltból, hanem egy nagyból ahol pörög a készlet. A korábbi is ugyanez a tipus/méret volt (banner energybull 115Ah) az három évet ment, minkor behalt akkor inkább pont azt produkálta hogy hamar felment a feszültség töltéskor 14.6 V ra de terhelést nem bírta, hamar le is esett. Egyébként bőven túlteljesítette az ígért ciklusszámát így is, szoval én elégedett voltam vele ez~rt vettem ugyanzet.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sajnos jelenleg nincs lehetőségem 220V ra csatlakoztatni. Majd ha többet süt a nap, addig megprobalok kevesebb áramot használni hogy fel tudjon töltődni solarról. De szerintem az normális hogy nem megy fel egyből 14.4 voltra ha félig le van merülve mondjuk. Nálad szerintem azért közel azonos a kettő feszültsége mert fel van töltődve a munkakksid is. Solarról sem ment fel régen egyből 14V felé. Igazából az a kérdés hogy miért nem szaladgálnak nagyobb amperek a 2 akku között?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Srychy írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szipka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nah kiműtöttem a helyéről a munkaakksit és odavittem az autó elé és közvetlen a starter sarujára kötöttem bikakábellel (nem gagyi tescos ) és a starter saruján megvan a fesz 14.4V de a munkán változatlan 13.1-13.2 V. Átfolyó áram szintén 8A körül ugyhogy nem a vezetékkel lesz a baj. A fesz szerintem azért nem megy feljebb mert relative le van merülve a munkaaksi. Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
szipka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia. Megnéztem a negatívat. Nekem is jön egy kábel a fülke kaszniáról alapból gyárilag illetve régebben én még plusszban letesteltem maga a hátsó ülés fémszerkezetéhez. Most a teszt kedvéért egy bikakábellel összecsiptettem az autó fülkeajtó zárszerkezetének egy pontját (az a csupasz fémdarab amin záródik az ajtó) és a munkaakksi negatívját de az átfolyóerősség nem változik, csak a felültség megy feljebb 0.1 V al. Te mérted amúgy valamikor mennyivel töltődik a munkaakksi?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
mercedes rimor |
Bukosisak |
Honda EU20i aggregátor |