Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2020 márc. 28 15:10 #56185

Nem tudom aktuális e még a kérdésed Gulliverkli, de ezt találtam
www.holmibolt.hu/EML327-OBD-Bt-hibakodol...campaign=lowerfunnel
Ez az én olvasatomba azt jelenti, hogy a tábla amit fotóztál az aktuális üzemet mutatja. A kérdezett jel van a linken szereplő berendezésen. A piros fény valószínűleg valamilyen hibát jelez.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 30 16:04 #55946

Ilyenből vegyél legalább kettőt, hogy a mért eredményt össze tudd hasonlitani! Nekem van három, tapasztalatból mondom :)
Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 12:37 #55937

Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet
Ha már műszer akkor szánd rá és vegyél egy lakatfogót ,ami DC-t!!! is mér! Bár igaz ,hogy 18-20K-tól indulnak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 09:22 #55934

Multiméter: Olyat válassz, ami 10 A-ig áramerősség mérésére is alkalmas.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 20:04 #55931

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 19:55 #55930

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Sala!

Az, hogy a töltésvezérlő, 14-14.2 volttal tölti az akksit, nem jelenti azt, hogy az akku, 14 voltra lenne töltve. Ezek 12 voltos akkuk, ne várd el tőle, hogy a töltés leállítása után, neked a 14-et fogja tartani. A teljesen feltöltött telep, nyugalmi állapotban 12.4-12.2 volt környéki állapotot fogja tartani, amit az önkisülése folyamán, lassan de biztosan fogja veszteni, emiatt kell 2-3 hetente rendszeresen töltésre tenni a savas technikát.
Baj akkor van, ha másnapra jelentősen tovább esik a feszültség, bekapcsolt fogyasztó nélkül. Na akkor kezdj el aggódni, és szorgalmasan méregetni, de 12.+-os állapot még nem kóros.
Nekem a 10. életévében lépő akkum, új kora óta 12.3-12.2 voltos feszültséget mutat nyugalmi állapotban, teljesen feltöltve
.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 14:58 #55926

wrmaci írta:

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

:sorry
Ha így jársz, vagy jártál, akkor a bemeneti feszültségét illetően, nagyon alsó határra méretezett szabályzód van, vagy volt!
Jól méretezett rendszerben ilyen nem történhet meg!!!
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 10:44 #55924

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 22:03 #55922

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Bocsi szerintem először este vedd le a sarut. Utána mérj feszültséget, a saru lent marad, majd reggel ismételd meg. Szerintem meg fogsz lepődni. És még mindig nem biztos, hogy az aksid rossz.


Nyomi
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 20:47 #55919

Első lépésben megméred, hogy az akkuból mennyi áram megy ki (saru le, ampermérő közbeiktat).
A következő az, hogy egyenként kiveszed a biztosítékokat és közben nézed az ampermérőt. Ahol már nem szökik az áram, attól kezdve azt az ágat vizsgáld (mi van arra kötve, és egyenként lekötöd).
Babra munka, de nem boszorkányság.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 19:13 #55918

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 31 19:43 #55812

Cimbi írta:

Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti "kék" elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során "tűnt el" a 12 volt... Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten - jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban...Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!


Sziasztok hasonló problémával küzdünk mi is,tudnátok segíteni,hogy oldottátok meg?
Üdvözlettel Krisztián.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 06 05:40 #55547

Mivel már volt fagyközeli hőmérséklet. én a biztonsági vízleeresztőre gondolok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 05 09:24 #55543

Nem ugy nez ki, mint egy golyoscsap, amibol folyik ki valami? Enis a szurkeviz tartalyra voksolok.
Udv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 10:21 #55541

f3r1 írta:

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.
A test-gomb felett felépítmény ábra van ezért arra kell vonatkozzon. Szürke vizet engedd le..apóka

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:48 #55540

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:32 #55539

Szia!
Talán itt megtalálod:
www.wohnmobilforum.de/w-t125704.html

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:28 #55538

Szia!
Szerintem a generátor piktogramja lehet. A képen úgy látszik, hogy hálózatra vagy dugva. Próbálj rámérni beindítás után az akkumulátorokra, hogy van-e töltésed!
Üdv:Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 03 20:11 #55537

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a visszajelző panel értelmezésében.
Egyszerűen nem jövünk rá, hogy a képen sárga nyíllal jelzett ikon minek a visszajelzője és miért világít pirosan.
Eddig ilyet nem csinált.

Előre is köszi, ha meg tudjátok írni a megfejtést!

Üdv:
Joci

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 28 16:40 #55526

Sziasztok! :-)

1-2 kérdésem volna vízszintjelzőkről:(Fiat Ducato, McLuis 252-es felépítménnyel)

1: "Frissvíztartály": A visszajelzője folyamatosan azt mutatja, hogy üres (1 LED világít), mikor teljesen tele van akkor is. Hogyan tudom kideríteni a hiba okát?

2: A szennyvíz (szürkevíz) tartályét még nem tudtam kipróbálni, de gyanítom az sem működik megfelelően. Abban hol található az érzékelő? És ha már itt tartok: A legutóbbi leeresztés után vettem észre, hogy visszazárás után csöpög a leeresztőszelep. Ezt lehet javítani?

3: A WC kazettának a telítettségjelző lámpája nem működik. Ennek az okát hol keressem?

Mellékletek:

Negyvenen túl ha arra ébredsz, hogy nem fáj semmid, halott vagy. :-)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.