Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2020 aug. 13 15:40 #56441

igen, toltes alatt megy fel 14.6 ig.....vagy amenyire beallitom....ha eleri , a charge contorller kikapcsolja es tulajdonkeppen azonnal visszaesik 13.6 koruli ertekre.....mindenesetre ez a hosszu leallas nem tett jot a rendszernek,meg jo hogy a tartalyok jeleznek rendesen, a szeker aksijat latom a charge controller-en, az indito meg ,olyan amilyen......most kovetkezik egy masik akciom.....DCto DC charger-t rakok be...(.Renogy)...majd kiderul a regi technology hogy kedveli ezt is:)


koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 15:26 #56440

portland írta:

koszonom a hozzaszolast,

azota a viztartalyt feltoltottem, azt viszont mutatja, life po4 toltese megy 14.6 V ig, de a toltes utan viszamegy normal feszultsegre, az elottelevo aksim is lithinium volt/sikerult szetfagyasztanom/ hutogep tol elkezdve minden mukodok....az ule salatti egyseg megkapja mindket aramot,( indito/ munka).... vagy lehet hogy az aksik allapotat mutato panel elvan kulonitve a tartalyok szintjet mutato resztol.vagy elszalt a monitor egyresze, vagy valahol van egy biztositek a motrorterben az aksihoz keptelenseg hozzaferni, van ott is tobb biztositek, vagy az ules alatti reszen valami , mintha nem zarna be az aramkor, es ezert nem mer.....profi villamossag szerelore lenne szukseg aki egyszeruen kiiktatja a meglevo reszt es egy voltmerot betesz a helyere, ,vegul is hajszalpontosan tudni kell melyik vezetek meri , es a regit kiiktatni majd rakotni egy voltmerot....egyszeruen hangzik tudom, de kell hogy tudja mi miert hova megy ..../vezetek/ egyszeru lakoauto muhelybe el sem viszem mert elekzdik cserelgetni az egysegeket addig amig nem jonnek ra a hibara.........szoval mindez tortent hosszu leallas utan , mindket aksi lemerulve......koszi a hozzaszolas.....ido kerdese es jelentkezik valaki akinek hasonlo problemaja mar volt...koszonom

A Lítiumos vasszulfát akkuk maximális össz töltő-feszültsége lényegsen kevesebb lehet csak, mint a savas akkué! TILOS a savas akku töltővel tölteni, mert KINYIFFAN!! Csak és kizárlag lítium-vaszulfátos töltőt szabad használni, mert nagyon gyorsan tönkre mennek!! MAXIMUM 13,8 Voltosak a jó töltők, esetleg okostöltőben a max 14,2, de már az is károsítja a cellákat!!

A lítium vaszsulfátos celláknak csak két ellenségük van de azok nagyon nagy, sőt életveszélyes ellenségek az akkura nézve! Az egyik a túltöltés, a másik a túlmerítés! Az akkupakkod, ha egyszer lemegy 10 V alá akkor már imádkozhatsz, hogy életben maradt vagy sem!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 15:21 #56439

Kevesebb kell(ene) neki lennie, max 13,8 VDC!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 15:04 #56436

koszonom a hozzaszolast,

azota a viztartalyt feltoltottem, azt viszont mutatja, life po4 toltese megy 14.6 V ig, de a toltes utan viszamegy normal feszultsegre, az elottelevo aksim is lithinium volt/sikerult szetfagyasztanom/ hutogep tol elkezdve minden mukodok....az ule salatti egyseg megkapja mindket aramot,( indito/ munka).... vagy lehet hogy az aksik allapotat mutato panel elvan kulonitve a tartalyok szintjet mutato resztol.vagy elszalt a monitor egyresze, vagy valahol van egy biztositek a motrorterben az aksihoz keptelenseg hozzaferni, van ott is tobb biztositek, vagy az ules alatti reszen valami , mintha nem zarna be az aramkor, es ezert nem mer.....profi villamossag szerelore lenne szukseg aki egyszeruen kiiktatja a meglevo reszt es egy voltmerot betesz a helyere, ,vegul is hajszalpontosan tudni kell melyik vezetek meri , es a regit kiiktatni majd rakotni egy voltmerot....egyszeruen hangzik tudom, de kell hogy tudja mi miert hova megy ..../vezetek/ egyszeru lakoauto muhelybe el sem viszem mert elekzdik cserelgetni az egysegeket addig amig nem jonnek ra a hibara.........szoval mindez tortent hosszu leallas utan , mindket aksi lemerulve......koszi a hozzaszolas.....ido kerdese es jelentkezik valaki akinek hasonlo problemaja mar volt...koszonom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 13 13:07 #56435

A lifepo4-nek nem nagyobb a feszültsége? Ha igen, akkor elküldte a monitorod... :(
portland írta:

Tisztelt Klubtarsak!

VillamossagL Kpcsolatos kerdesem lenne,Hymer lakoautomaban akkum;ator csere utan az alarm lampa villog, tobbszori kapcsolgatas utan aram ala tudom tenni a lakoreszt, (a lampa tovabbra is villog)....minden mukodoik kiveve a monitort, semmi visszajelzes (viz,szenyviz, akkumlatrok allapota)nincs......mindez tortent miutan az akkumlatort csereltem....(lifepo4-ra),esetleg valakinek hasonlo tapasztalata volt mar?..szivesen vennem a tanacsot hozzaszolast....

koszonom

zoltan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 aug. 11 21:44 #56430

Tisztelt Klubtarsak!

VillamossagL Kpcsolatos kerdesem lenne,Hymer lakoautomaban akkum;ator csere utan az alarm lampa villog, tobbszori kapcsolgatas utan aram ala tudom tenni a lakoreszt, (a lampa tovabbra is villog)....minden mukodoik kiveve a monitort, semmi visszajelzes (viz,szenyviz, akkumlatrok allapota)nincs......mindez tortent miutan az akkumlatort csereltem....(lifepo4-ra),esetleg valakinek hasonlo tapasztalata volt mar?..szivesen vennem a tanacsot hozzaszolast....

koszonom

zoltan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 21 13:51 #56402

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 18 10:22 #56398

Ez melyik fajta Varta?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 16 19:34 #56394

Nekem VARTA munkaaksim van. Már 9 éve. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Nem a legdrágább, nem a legolcsóbb. Szerintem ahogy a Némo is írta első az állandó karbantartás, második a feladatra kitalált középkategóriás aksi. Bár sokan vitatják a " munkaaksi " kategóriát, de csak van valami oka, hogy a nagy gyárak ezzel a névvel hozzák forgalomba.
SzKy írta:

Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is!


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 05 22:44 #56385

SzKy írta:

Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is!

Na ez sarkalatos téma. Sokan esküsznek, az ilyen-olyan hangzatos nevekkel felvértezett, hatalmas önbizalommal beárazott, csillogó matricával körbenyalt, márkásnak nevezett akkumulátorokra, amik állítólag sokáig bírják a szolgálatot. Ezzel szemben, az én tapasztalatom, hogy ez gazdasági szempontból, pont fordítva történik. A márkás, vagy inkább nevezzük sokat reklámozott akkuk, sorba döglöttek meg idő előtt, és a noname, ketyerék, meg húzzák az igát, jóval az elvárt időn túl. A mostani fedélzeti akkum, bizony belépett a 10. életévébe, és mondhatom, jelét nem mutatja annak, hogy gyengélkedne. Az indító akkuk is hasonlóan jól teljesítenek, annak ellenére, hogy azok is az olcsó, szegmens szereplői. (ABS) Egyet azért megjegyeznék, hogy megkapják a megfelelő karbantartást, ami jótékony hatással van az élettartamukra.
Nyugodtan megveheted az olcsó akkukat, a drágábbak sem tudnak többet.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: istozi, Pegi, gattila, Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 júl. 05 16:54 #56382

Sziasztok! Nekem két darab 110Ah fedélzeti akkumulátor (Rocket) van az autóban. Ősszel szeretnénk hosszabb útra menni és előtte jó lenne lecserélni ezeket, mert már gyengélkednek. Leginkább biwakolni szoktunk, ezért is van napelem a tetején és ezért is fontos a jó aksi. Az a kérdésem, hogy mit javasoltok? Érdemes-e a prémium kategóriából venni drágábbat (jobbat?) vagy hosszú távon ugyanott vagyok az olcsóval is?
Kösz előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 16 08:37 #56257

Szia! Rámértem egyenként a vezetékekre, az MCR és a tápegység vesz fel összesen 0,25 ampert. Más is beszélt már hasonló jellegű problémáról. Majd hetente hálózatra dugom ha itthon áll.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 21:49 #56255

Janix írta:

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!

Nincsen valamilyen média cucc beépítve a bódéba? Mondjuk egy fejegység, vagy multi lejátszó kütyü, vagy valami hasonló ketyere? Azok nagy előszeretettel garázdálkodnak, még elméletileg kikapcsolt állapotban is.
Esetleg az egyik akku nem cellazárlatos? Akár új akkunál is lehetséges. Töltsd fel őket, és válaszd le a rendszerről, és egymásról is őket, majd pár nap múlva mérjél rá mindkettőre!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 14 11:45 #56248

Janix írta:

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!
Utannakerestem a netten, sajnos nem kaptam infot arra hogy mekkora a sajat fogyasztasa a MCR-nek. Szerintem nem lehet akkora hogy zero-ra irjon ket akkut 10 nap alatt. Valami mas lehet bekapcsolva. Peldaul vizszivattyu, es a tartalyban nincs viz. Egy egyszeru ampermerovel meg lehet alapitani hogy hol a goz.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Janix

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 14 11:16 #56246

A választ köszönöm, hétvégén kipróbáltam és minden működik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 13 20:54 #56245

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 01 22:22 #56218

Zoknika írta:

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz

Várom visszajelzésetek.

Segítséget megköszönve.

Üdv: Nono

Telepítésnél, nem kell bele akku. A teljes elektromos rendszer működése meg van oldva gyárilag minden lakókocsiban, csak csatlakoztatni kell a 230-at.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 29 17:13 #56215

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz

Várom visszajelzésetek.

Segítséget megköszönve.

Üdv: Nono

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 21 00:08 #56207

Bocsánat de az inverter javításra írtam.


Miska2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 13 09:53 #56203

Általános autó villamossághoz ért/hajlandó? Telefonja?
Miska2 írta:

Én tudok egy szakit Drégelypalánkon van. Nagyon kenivajszt, és nem drága+ ad rá garit.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.