Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2020 máj. 16 08:37 #56257

Szia! Rámértem egyenként a vezetékekre, az MCR és a tápegység vesz fel összesen 0,25 ampert. Más is beszélt már hasonló jellegű problémáról. Majd hetente hálózatra dugom ha itthon áll.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 15 21:49 #56255

Janix írta:

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!

Nincsen valamilyen média cucc beépítve a bódéba? Mondjuk egy fejegység, vagy multi lejátszó kütyü, vagy valami hasonló ketyere? Azok nagy előszeretettel garázdálkodnak, még elméletileg kikapcsolt állapotban is.
Esetleg az egyik akku nem cellazárlatos? Akár új akkunál is lehetséges. Töltsd fel őket, és válaszd le a rendszerről, és egymásról is őket, majd pár nap múlva mérjél rá mindkettőre!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 14 11:45 #56248

Janix írta:

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!
Utannakerestem a netten, sajnos nem kaptam infot arra hogy mekkora a sajat fogyasztasa a MCR-nek. Szerintem nem lehet akkora hogy zero-ra irjon ket akkut 10 nap alatt. Valami mas lehet bekapcsolva. Peldaul vizszivattyu, es a tartalyban nincs viz. Egy egyszeru ampermerovel meg lehet alapitani hogy hol a goz.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Janix

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 14 11:16 #56246

A választ köszönöm, hétvégén kipróbáltam és minden működik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 13 20:54 #56245

Sziasztok! Mi lehet az oka, hogy kb 10-12 nap alatt lemerül a munka akksim (2009-es Adria)? Vadiúj 2db 70 Ah akksi van munkaakkunak, valami töltéskiegyenlítő szerű szerkezet van beépítve (MCR Battery Switch), amibe bemegy a tápvezeték, plusz mindkét akku + vezetéke. Lehet hogy ez vagy esetleg valami állandóan működő elektronika meríti le? Előre is köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 máj. 01 22:22 #56218

Zoknika írta:

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz

Várom visszajelzésetek.

Segítséget megköszönve.

Üdv: Nono

Telepítésnél, nem kell bele akku. A teljes elektromos rendszer működése meg van oldva gyárilag minden lakókocsiban, csak csatlakoztatni kell a 230-at.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 29 17:13 #56215

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy lakókocsit telepítésre. 230 V rendben. A kérdésem az, hogy kell aksit bele venni, vagy megoldható a 12 V-os ellátás másképpen? Pl: trafóval, inverterrel, vagy a töltő rész elég lesz

Várom visszajelzésetek.

Segítséget megköszönve.

Üdv: Nono

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 21 00:08 #56207

Bocsánat de az inverter javításra írtam.


Miska2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 13 09:53 #56203

Általános autó villamossághoz ért/hajlandó? Telefonja?
Miska2 írta:

Én tudok egy szakit Drégelypalánkon van. Nagyon kenivajszt, és nem drága+ ad rá garit.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 09 20:28 #56201

Én tudok egy szakit Drégelypalánkon van. Nagyon kenivajszt, és nem drága+ ad rá garit.


Miska2
Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 05 19:58 #56197

Terhelés alatt leesik az akku feszültség az kikapcsolja az ivertert! Multiméterrel nem tudod kimérni, csak oszcilloszkóppal lehet kimutatni a gyors feszültség csökkenéseket! Az amprszagnak mindig van konkrét oka, vezeték keresztmtszet, bár ehhez Te is értesz, ott onkább kontaktushibát keressél, s lehet megjavul a feszültség esés gondod is!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 ápr. 05 17:43 #56196

Az elmúlt hétvégéken biwakoltam hálózat nélkü.l Tiszta színus inverter hároméves 1500/3000 watt adattal, Nesspresso kapszulás 1200 watt kávéfőzőt /1éves/használok. A második főzetnél amperszagot éreztem, nem főzte le. Hibakód villog idehaza működik. Az inverter betáp oldalon mérem a 12,8 voltot és 6 x 30 amp késes biztosítékok jók. Kimenet oldalon bekapcsolva zöld-led folyamatosan és 224 voltot mérek halk ciripelés/zizegés mellett.Hajszárító max. 1100 watt kettőből egyes fokozat kapcsolva elindul leáll s elindul leáll. Az inverteren a zöld-led mellé piros is villog. Merjek bele nézni , vagy vigyem szakihoz. Mondjuk legalább olyanhoz: aki ért a brukófrekvenciáshomálytizedelőhöz és van neki felvidéki-kaszakovaktokmánytartója. Ha újat kell vegyek az félezer juró.! véleményt várok. apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 28 15:10 #56185

Nem tudom aktuális e még a kérdésed Gulliverkli, de ezt találtam
www.holmibolt.hu/EML327-OBD-Bt-hibakodol...campaign=lowerfunnel
Ez az én olvasatomba azt jelenti, hogy a tábla amit fotóztál az aktuális üzemet mutatja. A kérdezett jel van a linken szereplő berendezésen. A piros fény valószínűleg valamilyen hibát jelez.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 30 16:04 #55946

Ilyenből vegyél legalább kettőt, hogy a mért eredményt össze tudd hasonlitani! Nekem van három, tapasztalatból mondom :)
Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 12:37 #55937

Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet
Ha már műszer akkor szánd rá és vegyél egy lakatfogót ,ami DC-t!!! is mér! Bár igaz ,hogy 18-20K-tól indulnak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 09:22 #55934

Multiméter: Olyat válassz, ami 10 A-ig áramerősség mérésére is alkalmas.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 20:04 #55931

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 19:55 #55930

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Sala!

Az, hogy a töltésvezérlő, 14-14.2 volttal tölti az akksit, nem jelenti azt, hogy az akku, 14 voltra lenne töltve. Ezek 12 voltos akkuk, ne várd el tőle, hogy a töltés leállítása után, neked a 14-et fogja tartani. A teljesen feltöltött telep, nyugalmi állapotban 12.4-12.2 volt környéki állapotot fogja tartani, amit az önkisülése folyamán, lassan de biztosan fogja veszteni, emiatt kell 2-3 hetente rendszeresen töltésre tenni a savas technikát.
Baj akkor van, ha másnapra jelentősen tovább esik a feszültség, bekapcsolt fogyasztó nélkül. Na akkor kezdj el aggódni, és szorgalmasan méregetni, de 12.+-os állapot még nem kóros.
Nekem a 10. életévében lépő akkum, új kora óta 12.3-12.2 voltos feszültséget mutat nyugalmi állapotban, teljesen feltöltve
.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 14:58 #55926

wrmaci írta:

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

:sorry
Ha így jársz, vagy jártál, akkor a bemeneti feszültségét illetően, nagyon alsó határra méretezett szabályzód van, vagy volt!
Jól méretezett rendszerben ilyen nem történhet meg!!!
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 10:44 #55924

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.