Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2021 márc. 25 09:27 #56849

Veltakor írta:

Azért a feszültségeket ellenőrizzétek... Szerintem az autótöltő oszlopból nem 230V 50Hz folyik.
Hülyeséget mondtam. Vannak olyanok is, meg egyenáramúak is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 24 12:49 #56845

Azért a feszültségeket ellenőrizzétek... Szerintem az autótöltő oszlopból nem 230V 50Hz folyik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 06 07:36 #56763

Nyomi írta:

Kedves Toncsi64!
Semmi gond nincs azzal ha felteszel egy kérdést szerintem. Látod máris érkezett néhány vélemény amiből tanulhatunk mi is. Többek közt ezért is van ez a közösség.
Üdv Nyomi
.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 03 11:13 #56743

Kedves Toncsi64!
Semmi gond nincs azzal ha felteszel egy kérdést szerintem. Látod máris érkezett néhány vélemény amiből tanulhatunk mi is. Többek közt ezért is van ez a közösség.
Üdv Nyomi


Nyomi
Megköszönte: gattila, toncsi64

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 02 07:32 #56740

toncsi64 írta:

Köszönöm a válaszokat!
............Harmadszor: Gondolom a "távol-keleti" beszerzés lehetősége úgy került képbe, hogy kerested az olcsóbb megoldást (pedig nyilván volt már elérhető drágább). A különbség a kettőnk "útkeresése" között annyi, hogy a Te gondolatodra volt megoldás, az enyém - ezek szerint - meg nem kivitelezhető. Ettől még nem tartanám a hozzáállásomat elhibázottnak.

Száz szónak is egy a vége, valószínűleg az alapoknál hibáztam, mert én jóval drágábbnak gondoltam egy napelemrendszer kiépítését :oops:
Azért az nyílván való ,hogy vannak azért drágább/jóval drágább opciók is! ,főleg a vezérlők terén. Ezek jobbak (többet tudnak).
De számomra szükségtelen a pici lakóba. Ami nekem van(PWM) kb. két éve üzemel megfelelően (jelenleg 105ah AGM akksival) és természetesen menet közben a generátor IS tölti.
Amik mennek róla:Full led világítás ,usb csatik ,állófűtés(gázolajos) ,TV ,Zene ,Hűtő csak időszakosan(egyébként 230v vagy gáz)...............

Megköszönte: toncsi64

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 02 04:09 #56738

Köszönöm a válaszokat!

Először: Bár csak személyautós tapasztalataim vannak, egy lemerült aksi feltöltéséhez 50-60 km sem elég, úgyhogy kétlem, hogy egy E kút kereséséhez szükséges autózás elegendő lenne a gyári + 1-2 munkaaksi feltöltéséhez. Persze ez nyilván annak a függvénye mennyire vannak lemerülve. Minthogy nincs felhasználói tapasztalatom a lakóautóban használatos eszközök fogyasztásáról, nem tudhatom.
Másodszor: Természetesen gondoltam, hogy szükséges lehet valamiféle elektronika a vezérléshez, de az a napelemhez is kell. Ezért kérdeztem úgy, hogy "Létezik kiforrott megoldás - már ha egyáltalán lehetséges - arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ?" Gyanítom az elején a lakóautós felhasználáshoz szükséges napelem elektronikák sem voltak ilyen könnyen - és mint kiderült olcsón - beszerezhetőek/elérhetőek.
Harmadszor: Gondolom a "távol-keleti" beszerzés lehetősége úgy került képbe, hogy kerested az olcsóbb megoldást (pedig nyilván volt már elérhető drágább). A különbség a kettőnk "útkeresése" között annyi, hogy a Te gondolatodra volt megoldás, az enyém - ezek szerint - meg nem kivitelezhető. Ettől még nem tartanám a hozzáállásomat elhibázottnak.

Száz szónak is egy a vége, valószínűleg az alapoknál hibáztam, mert én jóval drágábbnak gondoltam egy napelemrendszer kiépítését :oops:

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 01 14:10 #56735

toncsi64 írta:

Nyomi írta:
Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.

Köszönöm és értem amit írsz, de én onnan közelítettem meg a dolgot, hogy így megspórolható viszonylag sok pénz, munka valamint némi súly is. Ha a mostani trend nem változik akkor ilyen kútoszlop viszont úton útfélen lesz és egy-két ilyen aksi feltöltése ezeknél nemigen lehet több fél óránál.
Persze mint említettem laikus vagyok, csak csapongnak a gondolataim :huh:
Bocsáss meg! ,de sok pénzt akkor spórolsz ,ha nem veszel lakóautót :sorry
Egyéb iránt nem igazán értem ezt az egészet. Vagyis értem csak fel nem foghatom.
Persze mindenki próbál kevesebb pénzösszegből megoldani dolgokat de van amit igen is meg kell venni ,hogy bizonyos igényeket kielégítsen. Ezekből van occsó / derágább.
Mindenkinek mást jelent a sok.........
A napelem rendszer szerintem nem sok. Ha ügyesen csinálod! Akksi ígyis-úgyis kell. Ezt most hadjuk. Én ,hogy csökkentsem a kiadást a vezérlőket távolból-keletről rendeltem. ~5e huf 2db ,napelemek németből ,100 és 140Wp 1-1db ~48e huf. Feszültség monitoring egységek(programozható) kb. 1200 huf/db ,időzítő a komfort akksi töltéséhez a generátorról ~300huf ezek is távolról.
Plusz egyéb kiegészítők ,sallangok. Szerintem akármilyen mércével is mérünk occsó :)
Ha magad készíted pláne! Hirtelen ennyi................

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 01 08:15 #56734

Ennek egy kicsit még járj utána. Ezek a töltők kommunikálnak a töltendő autóval, tapasztalatom szerint. Figyelmesen olvasd el Nyomi hozzászólását. Ő említi, hogy spéci elektronika kellene. Nos mire a kívánalmaknak megfelelő elektronikát beszerzed, beépítteted, addigra a költségeid kicsit meghaladják a külső generátor vagy napelem telepítés költségeit.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 01 06:21 #56733

Azt ugye tudod, hogy lakóautóknál az autó saját generátora tölti a munkaaksit is?!
Mire keresel egy töltőoszlopot, lehet, hogy feltöltötte a munkaakkudat.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 01 04:43 #56732

Nyomi írta:

Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.

Köszönöm és értem amit írsz, de én onnan közelítettem meg a dolgot, hogy így megspórolható viszonylag sok pénz, munka valamint némi súly is. Ha a mostani trend nem változik akkor ilyen kútoszlop viszont úton útfélen lesz és egy-két ilyen aksi feltöltése ezeknél nemigen lehet több fél óránál.
Persze mint említettem laikus vagyok, csak csapongnak a gondolataim :huh:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 31 14:01 #56730

toncsi64 írta:

Ugyan még csak tervezgetem a lakóautó vásárlást, de már egy ideje motoszkál bennem egy kérdés.
Létezik kiforrott megoldás - már ha egyáltalán lehetséges - arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ? Egyre több ilyen van és gondolom ezt az arányaiban kis kapacitást se'perc alatt feltöltené + talán még sokba se kerülne. Lehet buta ötlet, de nem értek hozzá ezért kérdezek :)

Köszönöm !

Gondolom, ha ólom akkor teljesen mindegy milyen a kapacitás az oszlopban. A felvehető mennyiséget az akku határozza meg. Ha rákötnéd ahhoz spéci elektronika kéne. Én még nem hallottam róla. Ha lítiumos az akkupakk akkor már lehet esélye, de ahhoz is külön kéne intézni elektronikát. A térítési díjakról nem is beszélve. Egy jó agregát és töltő az a legegyszerűbb megoldás.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 31 07:54 #56728

Ugyan még csak tervezgetem a lakóautó vásárlást, de már egy ideje motoszkál bennem egy kérdés.
Létezik kiforrott megoldás - már ha egyáltalán lehetséges - arra, hogy a kiegészítő (ha így hívják ?!)) akkukat az E autók töltőoszlopáról töltsük ? Egyre több ilyen van és gondolom ezt az arányaiban kis kapacitást se'perc alatt feltöltené + talán még sokba se kerülne. Lehet buta ötlet, de nem értek hozzá ezért kérdezek :)

Köszönöm !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 18 14:35 #56531

szipka írta:

........Igazából az a kérdés hogy miért nem szaladgálnak nagyobb amperek a 2 akku között?
azért mert ennyi az akud áramfelvétele......

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 18 11:25 #56530

Nem valoszinu hogy az akku lenne kuka, egy hónapja vettem, és nem egy kisboltból, hanem egy nagyból ahol pörög a készlet. A korábbi is ugyanez a tipus/méret volt (banner energybull 115Ah) az három évet ment, minkor behalt akkor inkább pont azt produkálta hogy hamar felment a feszültség töltéskor 14.6 V ra de terhelést nem bírta, hamar le is esett. Egyébként bőven túlteljesítette az ígért ciklusszámát így is, szoval én elégedett voltam vele ez~rt vettem ugyanzet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 18 11:17 #56529

Sajnos jelenleg nincs lehetőségem 220V ra csatlakoztatni. Majd ha többet süt a nap, addig megprobalok kevesebb áramot használni hogy fel tudjon töltődni solarról. De szerintem az normális hogy nem megy fel egyből 14.4 voltra ha félig le van merülve mondjuk. Nálad szerintem azért közel azonos a kettő feszültsége mert fel van töltődve a munkakksid is. Solarról sem ment fel régen egyből 14V felé. Igazából az a kérdés hogy miért nem szaladgálnak nagyobb amperek a 2 akku között?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 18 10:17 #56528

Srychy írta:

szipka írta:
Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert...

Ilyen nincs. Ha kevesebbet mérsz rajta akkor az aksival lesz gond. Próbáld meg teljesen feltölteni és utána kösd rá a generátorra.
Igen.............és lehet sajna qka az akksi. AGM a helyére(minimum). Nagyságrendekkel jobb. Írom ezt tapasztalatból.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 18 09:34 #56527

szipka írta:

Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert...

Ilyen nincs. Ha kevesebbet mérsz rajta akkor az aksival lesz gond. Próbáld meg teljesen feltölteni és utána kösd rá a generátorra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 17 22:28 #56526

Nah kiműtöttem a helyéről a munkaakksit és odavittem az autó elé és közvetlen a starter sarujára kötöttem bikakábellel (nem gagyi tescos :)) és a starter saruján megvan a fesz 14.4V de a munkán változatlan 13.1-13.2 V. Átfolyó áram szintén 8A körül ugyhogy nem a vezetékkel lesz a baj. A fesz szerintem azért nem megy feljebb mert relative le van merülve a munkaaksi. Arra gondolok hogy a generátor érzi hogy a megvan a 14.4V a rendszerben a feltöltött starter miatt és nem csinál plusz ampert...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 17 15:00 #56524

szipka írta:

Szia. Megnéztem a negatívat. Nekem is jön egy kábel a fülke kaszniáról alapból gyárilag illetve régebben én még plusszban letesteltem maga a hátsó ülés fémszerkezetéhez. Most a teszt kedvéért egy bikakábellel összecsiptettem az autó fülkeajtó zárszerkezetének egy pontját (az a csupasz fémdarab amin záródik az ajtó) és a munkaakksi negatívját de az átfolyóerősség nem változik, csak a felültség megy feljebb 0.1 V al. Te mérted amúgy valamikor mennyivel töltődik a munkaakksi?

Nekem a két aksi össze van kötve 60-as kábelekkel is, nem csak az autó testén megy a negatív.
Mértem egy párat a kedvedért:
Start aksi töltése a generátorról: 14,22V
Fedélzeti: 14,21V Valószínű a kábelen esik a 0,01V.
Bekapcsoltam az invertert és a hűtőt (230V/70W): 14,19-re esett a töltés.
Bekapcsoltam hozzá a mikrót: (230V800W): 12,5-re esett vissza a töltő feszültség.

Szerintem próbáld meg a két aksidnak a negatív pontjait összekötni és úgy mérj!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 17 13:17 #56523

Szia. Megnéztem a negatívat. Nekem is jön egy kábel a fülke kaszniáról alapból gyárilag illetve régebben én még plusszban letesteltem maga a hátsó ülés fémszerkezetéhez. Most a teszt kedvéért egy bikakábellel összecsiptettem az autó fülkeajtó zárszerkezetének egy pontját (az a csupasz fémdarab amin záródik az ajtó) és a munkaakksi negatívját de az átfolyóerősség nem változik, csak a felültség megy feljebb 0.1 V al. Te mérted amúgy valamikor mennyivel töltődik a munkaakksi?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.