Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Az áram nyomában

Több
2020 jan. 30 16:04 #55946

Ilyenből vegyél legalább kettőt, hogy a mért eredményt össze tudd hasonlitani! Nekem van három, tapasztalatból mondom :)
Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 12:37 #55937

Sala írta:

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet
Ha már műszer akkor szánd rá és vegyél egy lakatfogót ,ami DC-t!!! is mér! Bár igaz ,hogy 18-20K-tól indulnak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 28 09:22 #55934

Multiméter: Olyat válassz, ami 10 A-ig áramerősség mérésére is alkalmas.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 20:04 #55931

Maris okosabb lettem !

Koszonom mindenkinek, azt hiszem beszerzek egy kicsi, olcso multimetert.
Barmikor IS joljohet

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 19:55 #55930

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Sala!

Az, hogy a töltésvezérlő, 14-14.2 volttal tölti az akksit, nem jelenti azt, hogy az akku, 14 voltra lenne töltve. Ezek 12 voltos akkuk, ne várd el tőle, hogy a töltés leállítása után, neked a 14-et fogja tartani. A teljesen feltöltött telep, nyugalmi állapotban 12.4-12.2 volt környéki állapotot fogja tartani, amit az önkisülése folyamán, lassan de biztosan fogja veszteni, emiatt kell 2-3 hetente rendszeresen töltésre tenni a savas technikát.
Baj akkor van, ha másnapra jelentősen tovább esik a feszültség, bekapcsolt fogyasztó nélkül. Na akkor kezdj el aggódni, és szorgalmasan méregetni, de 12.+-os állapot még nem kóros.
Nekem a 10. életévében lépő akkum, új kora óta 12.3-12.2 voltos feszültséget mutat nyugalmi állapotban, teljesen feltöltve
.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 14:58 #55926

wrmaci írta:

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

:sorry
Ha így jársz, vagy jártál, akkor a bemeneti feszültségét illetően, nagyon alsó határra méretezett szabályzód van, vagy volt!
Jól méretezett rendszerben ilyen nem történhet meg!!!
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 27 10:44 #55924

Szia! Arra nagyon vigyázz hogy először a napelemet kösd le, utána az akkut! Aksi nélkül a szabályzó tönkremehet!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 22:03 #55922

Sala írta:

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Bocsi szerintem először este vedd le a sarut. Utána mérj feszültséget, a saru lent marad, majd reggel ismételd meg. Szerintem meg fogsz lepődni. És még mindig nem biztos, hogy az aksid rossz.


Nyomi
Megköszönte: istozi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 20:47 #55919

Első lépésben megméred, hogy az akkuból mennyi áram megy ki (saru le, ampermérő közbeiktat).
A következő az, hogy egyenként kiveszed a biztosítékokat és közben nézed az ampermérőt. Ahol már nem szökik az áram, attól kezdve azt az ágat vizsgáld (mi van arra kötve, és egyenként lekötöd).
Babra munka, de nem boszorkányság.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 jan. 26 19:13 #55918

Sziasztok, ismet a szaktudasotokra lenne szuksegem, valahol elfolyik az aram...

Hatso halozat lekapcsolva, akksi uj, 95ah, varta. Napelem szepen feltolja 14-14.2V korulre, ambar estetol reggelig valami leszivja 12V kornyekere. A mppt vezerlo gondolom ennyit azert nem fogyaszt.

Van ra mod , ha igen hogyan, kimerni mi az ami leszivja az akksit?

Koszonom elore is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 31 19:43 #55812

Cimbi írta:

Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti "kék" elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során "tűnt el" a 12 volt... Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten - jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban...Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!


Sziasztok hasonló problémával küzdünk mi is,tudnátok segíteni,hogy oldottátok meg?
Üdvözlettel Krisztián.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 06 05:40 #55547

Mivel már volt fagyközeli hőmérséklet. én a biztonsági vízleeresztőre gondolok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 05 09:24 #55543

Nem ugy nez ki, mint egy golyoscsap, amibol folyik ki valami? Enis a szurkeviz tartalyra voksolok.
Udv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 10:21 #55541

f3r1 írta:

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.
A test-gomb felett felépítmény ábra van ezért arra kell vonatkozzon. Szürke vizet engedd le..apóka

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:48 #55540

Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:32 #55539

Szia!
Talán itt megtalálod:
www.wohnmobilforum.de/w-t125704.html

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 04 06:28 #55538

Szia!
Szerintem a generátor piktogramja lehet. A képen úgy látszik, hogy hálózatra vagy dugva. Próbálj rámérni beindítás után az akkumulátorokra, hogy van-e töltésed!
Üdv:Feri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 nov. 03 20:11 #55537

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék a visszajelző panel értelmezésében.
Egyszerűen nem jövünk rá, hogy a képen sárga nyíllal jelzett ikon minek a visszajelzője és miért világít pirosan.
Eddig ilyet nem csinált.

Előre is köszi, ha meg tudjátok írni a megfejtést!

Üdv:
Joci

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 28 16:40 #55526

Sziasztok! :-)

1-2 kérdésem volna vízszintjelzőkről:(Fiat Ducato, McLuis 252-es felépítménnyel)

1: "Frissvíztartály": A visszajelzője folyamatosan azt mutatja, hogy üres (1 LED világít), mikor teljesen tele van akkor is. Hogyan tudom kideríteni a hiba okát?

2: A szennyvíz (szürkevíz) tartályét még nem tudtam kipróbálni, de gyanítom az sem működik megfelelően. Abban hol található az érzékelő? És ha már itt tartok: A legutóbbi leeresztés után vettem észre, hogy visszazárás után csöpög a leeresztőszelep. Ezt lehet javítani?

3: A WC kazettának a telítettségjelző lámpája nem működik. Ennek az okát hol keressem?

Mellékletek:

Negyvenen túl ha arra ébredsz, hogy nem fáj semmid, halott vagy. :-)))

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 27 20:54 #53564

Igen közben bementünk egy campingben és feltöltöttem a két 70ah aksit azaz csak az egyiket úgyhogy most a két 70ah 12v van összekötve de biztos ami biztos a 92ah is feltöltöttem de lekötöttem. Remélem így már ok lesz. Igen mondta a napelemes hogy nem annyira jó így de mondta hogy elvileg működik. Remélem az új töltés vezérlő nem ment szét mert két napig biztos hogy így üzemelt hogy 70 és 92ah. Remélem :) amúgy eddigi legolcsobb kemping volt Portugáliba 14 euro /ej / 2 fő plusz kutya (ingyen wifi plusz áram és medence )

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.