Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Vízrendszer

Több
2017 febr. 08 20:08 #49323

Nekem úgy van megoldva ez a lehetséges probléma,hogy külön le tudom áramtalanítani a szivattyút .Így akkor is biztonságba van a lakó ha elmegyünk belőle valahová.mert ugye mi van ha csőtörés vagy valami hasonló hiba van. Egyébként lent van láb magasságban így ha véletlen kivan kapcsolva,akkor csak megpöccintem a papucs orrával és nem kell kézzel se hozzányúlni az indításhoz.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 19:52 #49322

Gondolom, füstölög magában egy kicsit....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 19:17 #49321

TG írta:

Össze lehet építeni. Egy szenzor (akár egy hűtővízszint jeladó, egy relé és egy vezérlés.
www.conrad.hu/hu/vizszint-kapcsolo-epito...emo-m158-191317.html
:)

Köszönöm! De! Nem tehetek róla, a hivatkozott cég kütyüitől engem kiráz a hideg....
A járgányainkban pl 12 V stabil feszkó csak véletlenül van.
Ha köldökzsinóron vagyunk akkor 14,4 Volt van.
Ehhez ez a 9 -12 Voltos kütyü vajon mit szól??


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 17:26 #49320

Össze lehet építeni. Egy szenzor (akár egy hűtővízszint jeladó, egy relé és egy vezérlés.
www.conrad.hu/hu/vizszint-kapcsolo-epito...emo-m158-191317.html
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 17:14 #49319

TG írta:

Ezért lehet megoldás a tartályban egy jeladó, Ha nincs víz, nem megy a szivattyú, legyen bármelyik rendszer. :)

Ott a piros pont!!!
hurrá

Az már más kérdés, hogy ilyen -12 V DC-s egyenáramú terhelést is bíró- szintkapcsolóval nincsenek tele az üzletek, amerre legalábbis én járok...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 16:47 #49318

Ezért lehet megoldás a tartályban egy jeladó, Ha nincs víz, nem megy a szivattyú, legyen bármelyik rendszer. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 16:30 #49317

:meghajol

Üdv Néktek!

Vigyázat a lakóautókat, vagy akár a lakókocsikat is két fajta vízellátással, rendszerrel szerelik!
Az egyik rendszer az, amikor a vízcsap a nyitásakor egy csapba beépített mikro-kapcsolót kapcsol, ami indítja a központi szivattyút, ezt követően folyhat a víz.

A lakóautók másik csoportja pl az enyém is, nyomás alatt tartott vízrendszerrel szerelt, azaz nyálam van egy központi nyomáskapcsoló a vízhálózatba beépítve, -rögtön a központi szivattyú után- ami nyomás esésre kapcsol.

Mindegyiknek van előnye is hátránya is.

Az enyémnél, ha valahol csőtörés, vagy folyás van, a szivattyú csak akkor áll le ha elfogyott a víz,vagy akkor sem.
A tied meg elindulhat akkor is ha ki sincs nyitva rendesen a csap, ráadásul minden csaphoz ki kell vezetékezni, ami akár hibaforrás is lehet...

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 14:59 #49316

woodoopilot írta:

Az olcsó (kb. 4000 Ft-os) hidegvíz csapoknál tapasztaltam egy olyan hibát, hogy a rázkódástól elfordul a csap gombja annyira, hogy a szivattyút bekapcsolja, de a víz még nem folyik. Vagy nem fordítják el ütközésig a gombot, így a víz már nem folyik, de a szivattyú még működik. 2 szivattyút már leégettek az alkalmazottaim, mert nem mindegyik veszi észre, ha búg a szivattyú. Rajzoltam ugyan egy vonalat a gombra, hogy hol kell állnia, de arra se figyelnek oda.

Nem tudom érdemesebb-e drágább csapot venni? Esetleg van olyan csap típus, aminél nem fordulhat az elő, hogy a víz már nem folyik, de a szivattyú még működik?

Érdekes amit írsz! Nem tudok válaszolni a kérdésedre, de biztos vagyok benne, hogy van jobb csap, aminél biztos nem fordul elő ilyen probléma. Csak a saját csapjaimra gondolok, amelyek előbb nyitnak és utána kapcsolnak.
Viszont elgondolkodtam a problémán, mert véletlenül, magunk is nyitva felejthetjük a csapot, bármilyen oknál fogva, legyen az őszi légtelenítés, stb. Be lehetne szerelni egy úszót, jeladót a tartályba, ami megszakítaná az áramkőrt és megakadályozná, hogy szárazon fusson a szivattyú.
??? :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 febr. 08 14:45 #49315

Az olcsó (kb. 4000 Ft-os) hidegvíz csapoknál tapasztaltam egy olyan hibát, hogy a rázkódástól elfordul a csap gombja annyira, hogy a szivattyút bekapcsolja, de a víz még nem folyik. Vagy nem fordítják el ütközésig a gombot, így a víz már nem folyik, de a szivattyú még működik. 2 szivattyút már leégettek az alkalmazottaim, mert nem mindegyik veszi észre, ha búg a szivattyú. Rajzoltam ugyan egy vonalat a gombra, hogy hol kell állnia, de arra se figyelnek oda.

Nem tudom érdemesebb-e drágább csapot venni? Esetleg van olyan csap típus, aminél nem fordulhat az elő, hogy a víz már nem folyik, de a szivattyú még működik?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 27 00:43 #48782

Megprobalom kicserélni kisebre aa fütöbetétet köszi:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 10:40 #48773

Pont olyan bojlert keresek, amihez van 5-600 W-os fűtőbetét
Srychy írta:

Fefe írta:
Csak tipelni tudok elegjol elvanrejtve szerintem1400w az agri meg a felet tudja.felmelegitette de elszalt a szabajzoja
A bojler fűtését cseréld le 500Wosra az sokkal olcsóbb megoldás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 23 08:53 #48772

Fefe írta:

Csak tipelni tudok elegjol elvanrejtve szerintem1400w az agri meg a felet tudja.felmelegitette de elszalt a szabajzoja
Akkor nem értem mi itt a kérdés...
Ha kicsi az aggregátorod nagyobb kell...
Vagy a bojlert kell kisebbre cserélni...
Az inverter nem oldja meg a problémád. Egy 2000Wos inverterrel, aksiról megtudod hajtani a bojlert, de ahhoz komoly aksi kell... Nem éri meg a beruházást..
A bojler fűtését cseréld le 500Wosra az sokkal olcsóbb megoldás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 22 21:36 #48770

Rozsdamentes Gebo csőből könnyű hőcserélőt hajtogatni , ha érdekel ebben tudok segíteni .

Viktor

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 22 16:50 #48769

Csak tipelni tudok elegjol elvanrejtve szerintem1400w az agri meg a felet tudja.felmelegitette de elszalt a szabajzoja

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 21 14:14 #48766

Fefe írta:

sziasztok volna egy igen nagy keresem hatha tud valaki segiteni mert mar a másodszor vagom haza az agregátoromat mert valoszinű kicsi a teljesitmenye hogy felfűtse a bojlert esetleg invertellel probalkozzak vagy mivel erdemes

Mekkora az energiaigénye a bojlernek? És mennyi energiát csiholsz ki az aggregátorból?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 21 12:48 #48765

sziasztok volna egy igen nagy keresem hatha tud valaki segiteni mert mar a másodszor vagom haza az agregátoromat mert valoszinű kicsi a teljesitmenye hogy felfűtse a bojlert esetleg invertellel probalkozzak vagy mivel erdemes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 okt. 15 15:01 #48729

A Praktikerben láttam ezt az összecsukható guruló rekeszt 4200 Ft-ért, praktikusabbnak tűnik, mint egy roll-tank 13e-ért. Egy 20 literes kanna simán belefér, és nem csak vizet lehet vele szállítani.

Mellékletek:
Megköszönte: Soma, Kerti, Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 júl. 16 12:30 #48283

A mosogatóhoz vezető cső pont a hűtő felett van elvezetve, és amikor kinyitjuk a csapot, pár dl meleg víz folyik ki először. Annyi hely van a hűtő teteje és a mosogató alja között, hogy rozsdamentes acélból lehetne csinálni oda egy lapos tartályt, amiben akár 1-2 liter víz is fel tudna melegedni, amikor megy a hűtő. Vagy esetleg néhány méter réz csőből, vagy henco-ból is lehetne hajtogatni egy hőcserélőt.
Valaki esetleg csinált már ilyen vízmelegítőt? Érdemes vele kísérletezni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 jún. 27 10:34 #48225
Megköszönte: bigzee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 dec. 10 19:08 #44621

csendi írta:

A velemenyetekre lennek kivancsi. Tegnap eszembe jutott, hogy vajon egy akvarium vizmelegitö viztartalyba helyezesevel megelözhetö-e a fagyas? Nem a minusz 10-15 fokokra gondolok, hanem a gyenge, nehany fokos ejszakai fagyokra. En minden hetvegen hasznalom a lakot es hetenkenti viztelenites elegge strapas. A gazfütes ejszakai hasznalata pedig nem olcso mulatsag.

A fagyásnál ha a tartály nincs teljesen tele, akkor nagy baja nem lesz. A gond a vízcsöveknél, ott is inkább a csatlakozóknál van, mert ezek nem bírják a jégkárt, valamint a csapoknál és legfőképpen a bojlernél. Ha kinyitod a csapokat az mindenképpen hasznos, mert egyébként is így kell eljárni télen, de ettől még nem biztos (inkább biztos, hogy nem), hogy vissza fog folyni a víz a tartályba, mivel ha merülő szivattyúd van akkor nagy valószínűség szerint van benne visszafolyás gátló, ha pedig membrán szivattyúd van akkor az nem engedi vissza a vizet. Ezenkívül ha van egy hurok a vízcsőben, ami egészen biztos, akkor amiatt nem folyik vissza.
Télen még az sem elég, ha nem a saját fűtését használod a lakónak, mert a burkolatok mögött futó vízcsövekben akkor is megfagy a víz. Ezért van úgy kialakítva a lakóautó, hogy a vízcsövek mellett fut a körfűtés csőrendszere, hogy a rejtettebb helyeken se fagyjon el a rendszer. Sok fűtésen van fagymentes funkció, ami arra szolgál, hogy a lakóteret 5-8 fokon tartja és ezáltal nem fagy el a rendszer de mégsem kell olyan borzasztó sokat fűtenie, hogy nagy legyen a fogyasztása a kályhának. Ennek az a veszélye, hogy ha valami oknál fogva leáll a fűtés (pl.: lemerül az akkumulátor, kifogy a gáz, stb) akkor elfagyhat a rendszer. Mondjuk a bojlerek általában leeresztik magukat automatikusan, ha fagypont közelébe ér a hőmérséklet.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: EdGaR, EarthRoamer, E.G., csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.