Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautós túra Görögországba. Lefkada #1

Több
2020 márc. 20 14:06 #56170

Köszi, várom a folytatást!


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 márc. 20 14:05 #56169

Sziasztok! Nagy örömömre szolgál, hogy hosszú idő után ismét részt tudok venni a klub életében. Mára eljutottam odáig, hogy egy leírást közzé tudok tenni a tavalyi nyaralásunkról és próbáltam videókat is szerkeszteni azért, hogy minél személetesebben tudjam az élményeinket megosztani Veletek. A videókat az éménybeszámolóban elhelyezett linkeken fogjátok megtalálni. Remélem sokakban elindul egy kis nosztalgia, hogy milyen jó is volt tavaly lakóautózni.  

Görögország -> Irány Lefkada, lakóautós túra 2019.08.15-2019.08.27. :-) :-)

1.nap 08.14. szerda Készülődés, délelőtt munka, délután bepakolás.

2.nap 08.15. csütörtök: Vecsés-Veles, Macedónia Az első napi készülődésünk kicsit elhúzódott, ezért arra döntöttünk, hogy másnap reggel majd időben kelünk és befejezzük. Reggel 6-kor keltünk, hogy időben indulhassunk, de a pakolás azonban lassabban haladt, mint ahogyan szerettük volna, mivel ez volt a lakóautónknak az első útja, így folyamatosan vettünk észre hiányzó dolgokat. Fárasztó pakolás után az indulásunk csak 8.30-9 óra körül sikerült. Újabb tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, az indulás napjára nem szabad hagyni ennyi feladatot. Nem tudom ki hogy van vele, én azt gondoltam, hogy 5-10 perc alatt feldobom a biciklit és leponyvázom, de utólag visszagondolva elidőztem vele 25-30 percet, mire a ponyvát jól le tudtam rögzíteni. Ugye tudjuk, hogy ez fontos dolog! J Az M5-ös autópályán jó tempóban lehetett haladni, de a nagyobb határátkelő helyekről aggasztó híreket olvastunk, ezért arra döntöttünk, hogy a tiszaszigeti határátkelő helyet próbáljuk meg. Út közben folyamatosan néztük a határinfó weboldalát, ha kell, újra tudjunk tervezni, de a végén ez tűnt a legjobbnak. Hozzá kell tenni, hogy megérkezve jobbra számítottunk, kb. 5-6 autó volt összesen előttünk, de így is szűk egy órát várakoztunk, mire átjutottunkSzerbiába. Persze azt se felejtsük el, hogy Röszkén 4-5 óra várakozásról lehetett olvasni, ahhoz képest ez semmiség. Az időnket kicsit elhúzta a vámos úriember is, megvizsgálva a guruló házunkat érdeklődőnek tűnt és sok kérdéssel boldogított bennünket. Az viszont nagyon korrekt volt a részéről, hogy mielőtt belépett az lakótérbe megkérdezte, hogy nem gond-e, ha szétnéz bent. Vajon mi lett volna, ha nem engedjük be? Még mindig ott állnánk szétbontott bútorokkal?  JJ Átérve Szerbiába konstatáltuk, hogy már dél elmúlt és még 650 km vár ránk kettő határátlépéssel, de a haladásunk továbbra is lassú volt, mert a navigáció optimális útvonalra állítva hosszú, helyenként rossz minőségű mellékutakon vezetett ki az A1-es autópályára. Talán nem lett volna ezzel semmi gondunk, ha 1-2 órával jobban állunk és, ha nem görcsöltem volna ennyire rá, hogy még aznap el kell jutnunk Macedóniába Veles-ig. Végül azért is jó a lakóautó, mert nem kell minden áron teljesíteni a tervezett útvonalat, ha akadályokba ütközünk. Utunk további része már jobban alakult, az A1-es autópályán gyenge volt a forgalom és szerencsére semmilyen torlódásba nem futottunk bele. A pálya helyenként kátyús, előfordulhat, hogy javítani fogják a jövőben, de nekünk ezzel nem kellett szembesülni. Belgrádot nem kerültük el, a városon keresztül mentünk, ami jó választásnak bizonyult. A vezetőülésből kevés képet lehet kapni a városról és a tranzitútvonal is a külvároson keresztül vezet, ezért nem mondhatom azt Belgrádról, hogy csak balkánias arca lenne, de azt kijelenthetem, hogy jelentős kontrasztokat tárt elénk Szerbia fővárosa. Belgrád után egy pihenőt iktattunk be az Olympus Plaza EKO benzinkúton, ez kb. 400 km-re van Budapesttől. Nagy parkolója van és étterem is üzemel, árnyékot viszont nem találtunk. Itt elfogyasztottunk egy késői ebédet a hazai készletből és már mentünk is tovább. A következő nagyobb város Nis volt. Mivel az autópálya távol halad el Nis-től, így nem kaptunk semmilyen képet a városról, de szerencsére szépen sütött a nap és a táj is folyamatosan változtatta az arcát. Az út továbbra is eseménymentes volt azt leszámítva, hogy a navigáció még nem ismerte az új átadott pályaszakaszokat, így néhányszor megbolondult. Presevoi (SRB-MK) határra már szürkületben érkeztünk és sok kilépésre váró autó volt előttünk, szerencsére több sávon is dolgozott a hatóság, így 40-50 perc alatt probléma nélkül átjutottunk. Sokan írtak arról, hogy a macedón határon ellenőrzik a zöldkártyát, ez így is volt, forgalmival együtt kell beadni és hamarabb kérték el, mint az útlevelet. Lehet, hogy nem ez az általános helyzet, de, mint magyar állampolgárokat egész kedvesen fogadtak és a zöldkártya ellenőrzése után hamar tovább engedtek. A határt letudva még 70 km volt a tervezett pihenőig, amit több, mint 750 km megtétele után, már nagyon vártunk. Szkopje mellett már sötétben mentünk el, így semmily képet nem kaptunk a városról csak a reptér forgalmát tudtuk megfigyelni, ami nem tűnt túlterheltnek. Közeledve a tervezett pihenőnkhöz egy kicsit elbizonytalanodtunk, mert az autópályáról lehajtva hamar egy murvás úton akart a navigáció bevinni a sötétbe. Mivel nem volt jobb ötletünk, így hagytuk, hogy vezessen minket. A Stellplatz, amit az éjszakázásunkhoz választottunk, egy borászathoz tartozott és az étterem parkolóját lehetett használni lakóautóval. Az étterem még üzemelt és a konyha is fogadta a rendeléseket - bár a felszolgáló úriember jelezte, hogy mi leszünk az utolsó vendégek - így meg tudtunk kóstolni több macedón ételt. A kiszolgálás kedves volt az árak nagyon barátiak voltak, néhány előételért és egy-egy pohár borért fizettünk 3000-4000 Ft körül. Utólag értékelve kijelenthetem, hogy kicsit erőltetettre sikerült az első napunk, mert 2 ország határán kellett átjutnunk és összesen 850 km-t kellett teljesíteni. Útvonal: Budapest – Macedónia, Veles: 850 km   VIDEO LINK. https://www.youtube.com/watch?v=iiI3NQoq5ik&t=11s   FOLYT. KÖV!      

Bővebben...

Megköszönte: nemo25, gattila, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.