A vadon növő nárciszok többnapos ünnepe, klf rendezvényekkel Ausseerland-ban (Altaussee, Bad Aussee, Grundlsee)

Eddig még nem hallottunk erről, barátaink említették, ők négyen minden évben résztvettek ezen. Ők nem ’lakó’-sok, kivettek egy appartmant Bad-ausse-ben, mi kempingben voltunk.

Május 27-én csütörtökön indultunk Linz felé, de nem robogtunk végig az osztrák pályán, barátaink megmutatták a Duna felett kanyargó Wachau-i kultúrtájat, ami a világörökség része Melk és Krems között. Teraszos szőlődombok között kanyarog, kerékpárutakkal övezve, bortermelők pincéi, szállodák, kis ékszervároskák egymás után. Weissenkirchen-ben megálltunk, a „Weingut Mang” pincészet gyönyörű kapujával és parkszerű kertjével becsábított kis borkóstolóra bennünket, és a Dunaparton pikniket rendeztünk.

Délután megérkeztünk Bad Aussee-be, a Gasthof Staudnwirt (Grundlseerstr.21, A-8990 Bad Aussee, 4 éj 74 EUR árammal, 2 fő) kempingjében elhelyezkedtünk, ami 4 perc busszal a centrumtól, a busz a kemping előtt áll meg, és 1,4 km. biciklivel. Csörgedező kis patak partján a kemping, ami zuhatagos vadvíz volt most az esőzések miatt, jó vendégfogadó étellel-itallal, tiszta zuhanyozó, mi kell még? Talán, hogy ne essen minden nap…. De esett. Szerencsére inkább estefelé kezdett rá.

Maga a fesztivál majdnem egy hetes, esténként koncertekkel, szépségkirálynő választással, de a lényeg szombat-vasárnap van, régi autók felvonulásával, sörsátorral, és éjjel az erdők lankáin szedett friss vad nárciszokból kreált szobrok felvonulásával és versenyével, valamint a helyi nobilitások, családok felvették hagyományos öltözéküket és felvonultak. Ez tavaszünnepként indult 1960-ban, azóta minden évben megrendezik, egyre többen érkeznek, szállást hónapokkal előbb kell már foglalni…- már aki nem lakóval jön.

Pénteken Salzburgban sétáltunk, szombaton Halstatt-ban, először egy elég meredek felvonón felmentünk a város feletti hegyre, majd két csúzdán át szabályosan becsúsztunk a sóbányába, 1 óra volt a program, animációkkal, kis vonattal jöttünk ki. Délután a Dachstein régió egyik hegyére, a Loser-re kirándultunk. A Loserre 17 hajtűkanyaron át vezet fel az út, és a csúcson még mindig hó volt. Valamint meleg almásrétes a hüttében. Estére visszaértünk a sörsátorba, ahol a helyi zenekar húzta a talpalávalót, sör+kolbász vacsora, és vissza a kempingbe. Ott megnézhettük, hogyan készül a helyi nárcisz-egér. Az a szokás, hogy helyi családok neveznek be a versenyre, az aznap este szedett nárciszból készítik szobraikat, itt a kempingben a szín alatt a papa, mama és a kisebbik lány egy nagy egérrel küzdöttek, a nagyobb lányok és fiúk egy kisebb egérrel próbálkoztak. Először valami lószőr-szerű anyagból megformálják a vázat, ezt körbeveszik u.n. tyúk kerítéshálóval, és ez szolgál arra, hogy sűrűn teletűzdeljék virággal. Éjjel 11-kor még a fele se volt kész, reggelre mégis készen lettek.

Vasárnap reggel 10-kor indult a nagy felvonulás Bad Aussee-ben a központban. Először a szépségkirálynők kocsija vonult fel, majd a régi kocsik és motorok menete következett, aztán a helyi rezesbandák és végül a virágköltemények. A főtér tribünjén a zsüri pontozta a résztvevőket. Ez után a virágszobrokat átvitték a szomszédos tóra, Altaussee-be és ott a vízen is felvonultak délután.

Közben, előtte és utána sörsátor, füstölt tavi pisztráng filé, kolbász, káposzta, sör mindenféle sorrendben, kirakodóvásár, régiségek piaca.

Igazán tartalmas 4 nap volt, mindenkinek ajánljuk ezt a fesztivált, láttunk lakókat itt-ott parkolókban biwakolni, de ehhez 2-3 nappal előtte ott kell lenni, mert hét végére csúcsforgalom van, parkolóhely alig, le is van zárva a város a felvonulásra.

További információk: http://www.salzkammergut.at/e/4-05-3-32641/detail/salzkammergut.html , fotók az albumunkban.